|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
Dávid!
Nos,gyárilag nem volt benne távolsági fény visszajelző! Viszont régen kötelező volt beszerelni,műszaki vizsgán! Azt ugye tudjuk,hogy a Starok "iszonyatos végsebességük" miatt csak motorkerékpárnak vizsgázhattak le (asszem 1974-ig.)
Éppen ezért nem követsz el nagy hibát,ha meghagyod a visszajelzőt,de én eltüntettem az enyémről! Te tégy belátásod szerint!
Üdv!
|
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem még.
Gyárilag volt a starokba távolsági fénynek visszajelző?
Csak mert az enyémbe van és olyan mintha gyári lenne a helye, a furat is.
|
József
Szia!
Szeretnélek megkérni, hogy ne idézd vissza korábbi hozzászólások szövegét. Akinek a beírást címzed, annak a nevét írd a hozzászólás elé, és kész. Fölösleges tartalmakkal ne árasszuk el az oldalt! Köszi.
Egyébként pedig: ha a váltóból fogy az olaj, a kipufogóból meg jön, akkor 100 %, hogy valahol átfolyik a váltótérből a forgattyúsházba a hajtóműolaj, és a motor részben feldolgozza. Ez vagy hibás szimeringek, vagy nem megfelelő blokkféltömítettség miatt következhet be.
Én a helyedben szétszedném a motor, és tusírlapon síkba csiszolnám a blokkfeleket. Aztán új tömítéssel és olaj- és hőálló tömítőpaszta alkalmazásával újra összeraknám. Ezenkívül alaposan megvizsgálnám a szimeringeket is, hibátlanok-e, és jól vannak-e beszerelve - ha nem, javítanám.
|
Szia Beagli!
Köszönöm a tájékoztatást,de azt elfelejtetem megírni,hogy a váltóból is nagyon fogy az olaj, a kipufogó most volt tísztitva,a benzin pedig 1:40-es van a tankban,ha tudsz segiteni előre is köszönöm:József
|
József!
Nem értem,miért idézted Ferenczi István hozzászólását!? Leírásod alapján két különböző problémáról van szó!
Amennyiben csak a kipufogón veri az olajat,vélhetően nincs szervi baja!
Első lépésként ellenőrizd a keverék arányát ,1:33,a helyes! Nem írsz a kipufogódról,lehet,hogy ki kellene égetni!
Ha szimmering problémád lenne,egészen más lenne a tünet! (főleg,ha főtengely szimmering,mert akkor biztosan nem verné az olajat a kipufogón)
|
Mi lehet a baja a Simson Stáromnak az öszes szimeringet tömitést kicseréltem,mégis veri a kipufogon az olajt?
Segitségetek előre is köszönöm !József
|
Zsoel!
Nem nem csináltam még meg,de nem csak az idő a gond,hanem a pénz is!
Sőt,olyan szép mostanában nem is lesz,mert a chromozásra már nem jut.
Most a blokknál tartok,képzeld én csinálom egyedül!! Csapágyak benne,szimeringek benne,kihézagoltam,már csak véglegesíteni,tömíteni,összecsavarozni kell! Egyszerű,mint egy faék!
Azért várom az itinert!!
|
Zsolti9014
Nagyon szívesen, én örülök, ha tudok segíteni.
Ha még eszedbe jut valami, csak írd meg, igyekszünk rá válaszolni.
|
Zsoel
Nagyon köszönöm a részletes leírást. Így azért jóval egyszerűbb lesz a dolgom, mintha csak a rajzokat próbálnám silabizálni.
Az indexen még gondolkodom, nem zártam ki teljesen.
Ami a vezeték keresztmetszetét illeti, végül megtaláltam én is a kapcsolási rajzon, de köszönöm, hogy ezt is leírtad.
Ami pedig a fényszórót illeti: ezért is jó a fórum, direkt ezért fordultam hozzátok. :)
Végül is gondolhattam volna magamtól is arra, amit mindketten mondtatok, hiszen már némelyik sima 6V izzót is nehézkes beszerezni felénk.
|
Beagle
Banyek, én meg azt hittem, hogy a sajátod, és már meg is csináltad. Még furcsállottam is, hogy hirtelen olyan sok időt lett motorszerelésre, de gondoltam, talán a téli ünnepek alatt nagyon nekiugrottál a melónak...
De jól van akkor, megnyugodtam, hogy még időben vagyok, hamarosan megy a levél.
|
Zsoel!
Ja a F@szbuk! Azt a képet a neten találtam,de olyan lesz!
Ha majd elkészül,kicserélem a saját képemre.
|
Beagle
Köszönöm! :)
Meg a türelmedet is. A Facebookon láttam a Pancsit, csak abból gondoltam, hogy kezd összeállni. :) De örülök, hogy még nem késtem el. Nagyon rühellem már a képem, hogy megint eddig elhúztam a válaszolást, de most már igyekszem arra is sort keríteni, tényleg.
|
zsolti9014
Szia! Bocsi, de tegnap sem volt érkezésem írni neked, csak most. :( Elnézést a csúszásért!
1.
A lendkerékmágnestől megy egy vezetékköteg a lámpafejbe: a szürke-piros féklámpatekercs-vezetéket a gyújtáskapcsoló csomópontjára, a hármas késre, a piros-fehér világítástekercs-vezetéket az 59-es, a barna-fehér kondenzátorvezetéket a 2-es számú késre kell kötni. A féklámpatekercs megcsapolásáról érkező piros-sárga vezetéket a biztosítótábla üvegbiztosító részére kell kötni, ahol a biztosítótartó nyelvek mindkét oldalán csak 1-1 kés van.
Az akkumulátor mínusz kapcsára egy fekete vezetéket kell csatlakoztatni (ennek másik végét a sárhányót rögzítő csavarfej alá kötjük), a plusz kapcsot a lámpafej-hátsólámpa vezetéktörzsben felvisszük a lámpafejbe, és a gyújtáskapcsoló 30-as késéhez csatlakoztatjuk.
A barna-fekete vezetéket külön visszük fel a lámpafejbe, az üresjárás-érintkezőtől a gyújtáskapcsolón lévő jelzőlámpa foglalatának negatív (kosár formájú) részéhez kapcsolódó késig.
A lámpafejből a hátsó lámpához menő vezetéktörzsben futó vezetékeknél a szürke kábelt az 58-as késhez (a kilométeróra-világítás foglalatának pozitív kapcsával megegyezik), a fekete-pirosat a hármas csomóponthoz kapcsoljuk. Hátul a lámpánál a fekete-piros a féklámpafoglalat pozitív érintkezőjéhez, a szürke a hátsó lámpa késéhez kapcsolódik. Itt bejön a képbe egy barna-fekete testelő vezeték is, amelyet a hátsó fék kapcsolóérintkezőjéhez kötünk, végigvisszük a lengővillán, az akkumulátornál egy hasítékon át bevezetjük a vezetéktörzsbe, hátravisszük, és csatlakoztatjuk a féklámpafoglalat negatív érintkezőjéhez.
A kormánycsövön lévő töltőberendezést úgy kötjük be, hogy az egyik szürke vezetéket rákötjük a hármas csomópont szabadon maradt késére, a másikat a gyújtáskapcsoló 59 b késére kötjük. A zöld, illetve a zöld-piros vezetékek közül kiválasztjuk az üzemeltetési viszonyainknak megfelelőt (ha a zöld van bekötve, kisebb, ha a zöld-piros, akkor nagyobb erősségű töltőáramot kap az akkumulátor), ezt bekötjük a biztosítótáblán a piros-sárga vezeték túlsóoldalára (biztosítóként 1 A-os üvegbiztosítót kell alkalmazni), a másikat alaposan leszigeteljük, nehogy valamihez hozzáérve zárlatot okozzon. A piros vezetéket a biztosítótábla másik biztosítótartójának (mindkét oldalon 2-2 kés) egyik késére kell kötni (itt 4 A-os biztosítót alkalmazunk). Ugyanezen az oldalon a másik késre bekötünk egy fekete vezetéket is, amelyet felviszünk a gyújtáskapcsoló 15/51-es kapcsára. A biztosító túlsó feléről, az egyik késről egy fekete-sárga vezeték megy a kürthöz, a másikról egy fekete-fehér az indexrelé 49-es kapcsára.A relé másik kapcsáról egy fekete vezeték megy az indexkapcsolóról, amelynek L kapcsáról bal felé a kormánycsövön át fekete-fehér, R kapcsáról jobb felé fekete-zöld vezeték megy az indexlámpák foglalatának egyik kapcsához. A lámpafoglalatokról testelésként egy-egy barna vezetéket viszünk a kapcsolóhoz, annak rögzítőcsavarjához kell kötni ezeket. Ugyanide kötjük a parkolólámpa foglalatának barna testelővezetékét is. A parkolólámpa foglalatának másik vezetéke szürke-zöld, ezt levisszük a lámpafejbe, és a gyújtáskapcsoló 57a késéhez kötjük.
Van még ezenkívül a kombinált fénykapcsolótól a lámpafejbe menő vezetéktörzs; ennek 56-os kapcsa a gyújtáskapcsolóról jön, fehér-fekete vezeték, és a fényváltókapcsoló 56-os közös pontjára kell kötni. Ennek 56a kapcsa fehér vezetékkel a biluxlámpa-foglalat 56 a, 56b kapcsa sárga vezetékkel a foglalat 56b késével van összekapcsolva. A lámpafoglalatot a 31-es pontra kötött barna vezeték testeli, melyet a töltőberendezés egyik rögzítőcsavarja alá kötünk; ugyanide van bekötve a gyújtáskapcsolót testelő vezeték is, melyet annak 31-es késével kell összekötni. Van még a kapcsolóról jövő, a 86-os kapocsra kötött fekete-kék fénykürtvezeték, amely a gyújtáskapcsoló 86-os késére kötendő, illetve a barna-fekete, a kürtöt működtető 31b vezeték, amely a kapcsolón lévő 31b kapcsot és a kürt másik kését köti össze.
Minden vezetékszín úgy értendő, hogy az első szín az alapszín, a második a rajta lévő csík színe. Tehát például a „fekete-sárga vezeték”: fekete színű vezeték, rajta vékony sárga csíkkal.
A gyújtást nyugodtan visszaalakíthatod eredetire: ha minden alkatrész rendben van, nemigen szokott vele gond lenni.
Én a helyedben megcsinálnám az indexet is, ha már egyszer úgyis veszel akkumulátort a járműbe. Az irányjelző-berendezés felszerelése sem költség-, sem munkaigény szempontjából nem jelent számottevő többletráfordítást, a gyakorlati haszna viszont vitathatatlan. Nagyon sokat jelent, hogy irányjelzéshez nem kell elengedni egyik kézzel a kormányt - ezzel együtt vagy a gázmarkolatot vagy a kuplungkart -, és egyensúlyzavaró hadonászás helyett elég csak azt a kis kapcsolókart ide-oda pöccenteni. Ezt én is csak akkor tapasztaltam a saját bőrömön, mikor a forgalomban volt alkalmam vezetni az irányjelzős Start a nem irányjelzős Star után. Már csak emiatt, na meg az autentikus látvány érdekében is indexpárti vagyok. De ha nem, hát nem.
2.
Minden, a Staron alkalmazott vezeték 0,75 mm2 -es sodrott, szigetelt rézhuzal.
3.
Ne haragudj, de ez szerintem is nettó hülyeség. Ahogy Beagle is mondta, 6 V-os halogén biluxizzó nem létezik (amikor a halogénizzót kitalálták, már kikopóban volt a járművekből 6 V-os névleges feszültségű elektromos rendszer). 12 V 60/55 W-os halogénizzóval meg nem is érdemes kísérletezni, mert kizárt, hogy egy közönséges vasmagos tekercs valóban hatékonyan működtetni is tudja, legföljebb pislákolni fog, amivel nem leszel előbbre. Arról nem is beszélve, hogy a Star eredeti fényszórótekercse csak 15 W-os, nem 25, vagy pláne 35.
Ha növelni szeretnéd a fényszóró megvilágító képességét (ami érthető, mert az eredeti érték bizony valóban elég gyér), akkor azt úgy csináld, hogy veszel egy ilyen új foncsort:
http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/image/elso-lampa-foncsor-simson-schwalbe-star.jpg
ebbe bele lehet tenni a 12 V 35 W-os biluxizzót. A lendkerékmágnes alaplapjára 12 V 42 W-os vagy 12 W 35 W-os világítótekercset kell szerelni. Ez így együtt nem kis beruházás, kb. 12 ezer forint, viszont ez biztosan működik, nem lesz ablakon kidobott pénz, és ezzel már látni is fogsz, nemcsak látszódni. Egy Star ~50 km/h-s átlagos sebességéhez untig elég lesz a legsötétebb éjszakában is. Ilyen módon a többi elektromos részhez nem kell hozzányúlni, tehát minden más maradhat 6 V-os.
Természetesen érdemes meglépni, hiszen fő a biztonság. 50 évvel előtt, amikor a Start tervezték, még azért mások voltak a közlekedési viszonyok, ilyen erejű reflektor is megfelelt, de ma már ez kevés. Az én No. 2-es Staromon is ilyen rendszer van, és nagyon jól lehet látni vele az utat, fényszóróval is, tompítottal is. Persze azért nem olyan, mint a modern autók nagyteljesítményű fényszórója, de mint mondtam, 45-50 km/h-s haladáshoz vastagon elég.
Remélem, leírtam mindent, amire kíváncsi voltál, ha nem, akkor csak kérdezz nyugodtan.
|
Zsoel
Még nincs kész a Pancsim,de folyamatban van! :-)
"Vizsgaidőszak van, ugye" Akkor két kalappal!! :-)
A "frontot" tartom,de műszaki felkészültségem a közeledbe sem ér,úgyhogy siess vissza! :-)
|
willy0722
Igen megjött,köszönöm!
|
Hello Beagle!Elutaltam a pénzt,légyszi jelezz vissza,hogy megérkezett-e.
Köszi
Gábor
|
Zsoel
Az égvilágon semmi gond nincs, természetes hogy vannak dolgaid.
Nekem ez egyébként is ráér, egyáltalán nem sürgős!
Köszi!
|
Beagle
Szia!
Köszönöm, minden rendben, megvagyok, csak éppen beterít a sok tennivaló. :) Vizsgaidőszak van, ugye... Délután vizsgám van, úgyhogy hamarosan lépek itthonról. Már a leveled is majdnem készen van, ámbár ahogy láttam, már okafogyottá vált, hiszen kész a Pancsi - de azért most már elküldöm, hátha megtudsz belőle valami okosat. :D Légy jó, hamarosan jelentkezem. Addig tartsd itt a frontot. :))
|
zsolti9014
Bocsánat, ezer a dolgom, de este igyekszem válaszolni neked, jó? Most sajnos nagyon zsúfolt a napom.
|
Zsoel!
Mi a helyzet veled?? Eltüntél,mint Petőfi a ködben!
Má' ha érted a célzást...
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |