|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
Zsolti9014
6v-os halogén izzó nincs,ez biztos! Át kell alakítani 12 v-ossá!
A többit inkább Zsoelre bíznám...
|
Kedves Zsoel! (Vagy bárki, aki tud válaszolni nekem)
Az elektromosságban nem túlzottan vagyok otthon ezért kérdeznék:
Az én Staromban a gyújtás kicsit át van alakítva, azaz bele van tuszkolva egy már-már gigantikus trafó.
Tavasszal, amikor nekilátok a felújításnak, szeretném ezt is rendbehozni, és bár nem restaurálásról van szó, szeretném ezt gyári közeli állapotba hozni.
1. Megtaláltam itt az oldalon a kapcsolási rajzot, de kérhetném, hogy tömören, lényegretörően szavakba öntsd ezt nekem? Hogy mégis honnan mi hova megy? Irányjelzőm nem lesz, de akksit azt tervezek bele, már csak a kürt és a parkolólámpa végett is.
2. Milyen tulajdonságú (pl. keresztmetszetű) vezetékeket érdemes/szükséges használni, ha cserélem a régieket?
3. A foncsor gondomra egy érdekes javaslatot kaptam, idézem:
"Ha van egy kis birizgálás benned aziránt, hogy jobban láss és jobban lássanak, könnyedén lehet beépíteni halogén foncsort H4 60/55W-os izzóval.
Lehet olcsón kapni H4-es Wesem foncsorokat, a 144mm-es pont passzol a gyári helyére, a 150mm-es is befér, csak ki kell köszörülni a csavarok helyét két oldalt. Ennek előfeltétele a gyári 6V 25 vagy 35W-os világítótekercs."
Mivel ugyebár nem restaurálásról van szó, ezért végülis ez beleférne a felújítás fogalmába. Szerinted érdemes lenne ezt meglépni? És ha emellett döntenék, a többi izzó maradhatna a gyári értékű?
Előre is hálásan köszönök minden segítséget!
Zsolt
|
Uraim!
Ezt találtam!
http://vateraauto.hu/hirdetes/simson-star-bontatlan-motorblokk-elado-IDNnWt.html
|
hajdu zsigmond
Nagyon szívesen. Jó munkát!
Ha elkészültél a Sperberrel, elküldheted a képét, fölveszlek tiszteletbeli Star-klubtagnak. :)
|
willy0722
Sajnálom, hogy nem sikerült. :( Akkor szinte biztos, hogy a léptetővillán lévő kis érintkezőnyelv nem jól áll, elgörbült vagy megtört, túlságosan magasan van, vagy ilyesmi. Szét kell szerelni a motort, és a jobboldali blokkfélbe beszerelve a váltó alkatrészeit, be kell állítani, hogy a villa üresjárati helyzetében a nyelv éle (a nyelv ugyanis fordított V alakú) határozott rányomódással pont az érintkezőrúd görbületének az alját érintse.
Sajnos, ezt igazából összeszerelés előtt kellett volna ellenőrizni. :(
|
Üdv:Nagyon köszönöm szépen mindenkinek aki segitett, mostmár tisztában látom az egészet valoban ott helyezkedik el a rugó ahol a fényképeken mostmár nemsokára össze lesz rakva, De hála kaptam alkatrész katalógust is és már igy tudok boldogulni.egyébként a rugó nem lesz egyforma rövidebb jár bele ezt bizonyitsa a fényképen is a berúgó tengelyesen és az alkatrész katalogús is! Mégegyszer köszönöm a hozzászolásotokat!
|
Üdv Zsoel!Az üresjelzővel sajnos nem jutottam semmire ugyanazt csinálja amit leírtam,úgyhogy a szétszereléssel lehetne csak orvosolni a hibát.A km spirált ott vezettem el a tank alatt pont jó a mérete,és nem akad kattog mint előtte.Köszi a segítséget!!!
|
hajdu zsigmond
Hát nézd: mivel még életemben nem láttam szétszedett Simson Sperbert, ezért nem nyilatkoztatok ki axiómákat, mert nem szeretnék semmi valótlant mondani. De az biztos, hogy ha megnézem ezt a két képet:
melyek közül a felső a Star (illetve a lábváltós kivetelű Schwalbe), az alsó a Sperber/Habicht belsejét ábrázolja, hát azt kell mondanom, hogy én aztán semmiféle különbséget nem látok a rugók között. Ugyanolyan tekercselési irányú (de hogyan is lehetne fordított irányú?), ugyanúgy 11 menetszámú, és a végeik is ugyanolyan kialakításúak mindkettőnél. Annyi a különbség, hogy a négysebességes motornál más az indító fogasív formája, így más helyre került a rugóvég beakasztására szolgáló furat. Szerintem ezek egyforma rugók. A Vogelserie alkatrészei egyébként is nagymértékben szabványosítva voltak, a Sperber-motor a Starétól csak a hengerfejben, a hengerben, a jobboldali motorfedelek kialakításában (mindez a kényszerléghűtés hiánya miatt), a sebességváltóműben, a kapcsolószerkezet egy részében, és a berúgótengelyben különbözik (illetve az ezek beszereléséhez szükséges gépmunkákban, elsősorban a kifúrt furatokban). Minél több a szabványosított, egyforma alkatrész, annál költséghatékonyabb és gazdaságosabb a gyártás. Nem tudom belátni, miért üzemeltettek volna kétszer olyan drágán két rugóhajlító gépet, ha egyszer ugyanazzal a rugóval is meg lehetett oldani a dolgot mindkét motortípusnál.
Nem lehet, hogy nálad azért nem passzol a rugó, mert már nem az eredeti berúgótengelyed van? Az eredeti indítófogasív ugyanis harangkeresztmetszetű (feltételezhetően éppen avégből, hogy a rugó elférjen), míg az utángyártott lapos. Tehát a rugónak az utángyártott tengely esetében sokkal kevesebb hely áll rendelkezésére.
Tessék, itt van a probléma képen:
Bal oldalon az eredeti, jobb oldalon az utángyártott tengely. Nem lehet, hogy nálad is ez a gond?
|
Zsigmond
Még annyit elfelejtettem, hogy a simsonbolt.hu -nak írhatsz is akár e-mailt, nekem készséggel válaszoltak, és hátha be tudják szerezni az alkatrészt, amire sükséged van. Ők Németországból is hoznak cuccokat ha jól tudom.
|
Viszont így azt kell mondanom, hogy nagy kitartást a Sperberhez, és csináld meg szépre, rengeteget érhet az nálunk. Nagy kincs lehet akár Neked, akár egy gyűjtőnek.
|
Üdv: oké rendben van, lehet hogy egyforma csak a rugo tekercselése más a sima 50-é jobra tekeredik, és nekem balra kell tekerednie, akkor huzná vissza a berugokart, le tudom gyártatni nem probléma csak biztos akarok benne lenni hogy valoban igy van -e, már felhivtam 4-embert aki hirdet vagy szerelt ilyen motort de mindenki mást mondott még Tábori mesterel is beszéltem pedig az aztán szerelt egy párat ö csak annyit mondot hogy nem egyforma, nem tudja olyan régen csinált. azért köszi az infot igazán nem tudom hol keresem, üdv:
|
zsiga
Szia!
Mivel ez a fórum a Simson Starról (Simson SR4-II, SR4-2/1) szól, plusz még azt is hozzávesszük, hogy Sperbert (SR4-3) Magyarországra még csak nem is szállítottak annak idején, talán nem lepődsz meg rajta, ha azt mondom, hogy az itt jelenlévők közül, magamat is beleértve, valószínűleg nem sokan láttak még élőben Sperber-motort szétszedve. Ha te mégis hozzájutottál egy ilyenhez, valószínűleg csak Németországban fogsz tudni tanácsokat (és alkatrészt) kapni hozzá.
De egyébként a berúgótengely rugója, az minden madárszéria-beli típusnál, tehát a Sperbernél is, plusz még az S50-nél is egyforma. Csak az S51-é különbözik.
|
Beagle
annyi, hogy ha állványon van akkor nem ér le mindkettő oldal egyszerre, billeg.
Viszont az ülés miatt beszéljünk már: vzsoltii kukac freestart pont hu
Köszi!
|
Üdv mindenkinek ! Na mostmár végkép elakadtam simson sperberem felujitásánál! A berugási rendszer nem akar összejöni, milyen berugo rúgó jár bele? Egy sejtésem azért van álitolag olyan mint a sima ötvenesbe de a rúgo tekercselése jóbra van nekem meg balra kellene hogy legyen és még annyi lenne hogy hány tekerés van rajta a gyárin és hogy van e valakinek feleslegben! üdv:
|
Beagle
Lényegében átszámolva ez 109 ezer forintra jön ki most, ami nem olyan sokban tér el az általad is említett kb. 100 ezres költségtől.
Ezt én még tavaly számolgattam ki a zweirad-schubert áraiból, a teljesség igénye nélkül volt benne hengerszett, főtengely, komplett lámpa, tömítések, csapágyak, kezelőszervek, a műanyagokból/gumikból a drágábbik, elefántcsont színű, ülés, bovdenek, kipufogó, csomagtartó, új gumik, új kerekek. És minden visszamaradt gyári készletből, vagy pedig gyári minőségű utángyártottból.
Ezekből sok minden kiesett, elsők közt a kerék pl., mert bár igen ramaty állapotban van, megpróbálom rendbehozni, amennyire lehet. De főtengely és henger sem lett újra cserélve, hiszen nincs baja, így a blokkban csapágyakat, tömítéseket cseréltem.
Illetve 15-15 euróért két könyvet is beleszámoltam ebbe, ahogy látom a jegyzeteimet.
Szóval ez jóval-jóval olcsóbb lesz a 370 eurótól/ 100 ezer forinttól is. Még a motor árával együtt is alatta marad.
|
vami
Tegyél fel légyszíves képet arról a "le nem érő" középállványról,mert nagyon érdekel a dolog....
Zsolti9014
Nálad pedig az érdekelne,hogy milyen alkatrészek pótlása kerülne 370 Euroba??? El sem tudom képzelni,mert bár jómagam is sokat költöttem a Staromra (és még nincs kész),annak okán,hogy nagyon sok "idegen alkatrész" volt rászerelve,ráadásul mind nehezen és drágán beszerezhető (pl a kormány összes kezelőszerve),nem beszélve a lábtartóim kritikán aluli kókány állapotáról.Gyakorlatilag mindent beszereztem itthon,bontott ilyen-olyan állapotban,de simán vállalható és eredeti! Jelen pillanatban kb.100 000.-Ft-nál járok,már "csak" le kell fényeztetnem és még pár "apróság" kell,de jelen pillanatban más projecten dolgozom.....
|
Beagle
Érdekel a dolog!
Közben beszereltem a nemrég vett bontott hátsó teleszkópokat, de nem örülök...
Ezen azt hiszem nem ilyen fekete házas egységek voltak, hanem valami világos szürke...node nem tudom mikor és miért kerültek le róla...
Sajnos ezekkel is ugyanaz a baj, nem ér le a középtámasz...el sem hiszem, hogy van ilyen.
Nem hordhatok magammal egy fadarabot :).
Szerintetek mi lehet a baj? Ez sem Starhoz való?
|
Beagle
Köszönöm!
Nem szégyellek én kérdezni, korábban írtam én gyakrabban is ide a fórumra, csak az utóbbi időben nem volt semmi fejlemény. A blokkom az készen van, és ki is próbáltam: a Star elvitt már Bánkútra is, összesen vagy 110 km volt a túra, minden gond nélkül. Írtam is erről itt: LINK.
A restaurálástól pedig azért különböztetem meg az én felújításomat, mert - főként az anyagiak miatt - nem tudok mindig az eredetihez ragaszkodni. A végeredmény egészen biztosan nem lesz csúnya, mert van segítségem a családon belül is, és már két Babettát sikerült megmenteni - azok is hasonlóan készültek, nem restaurálva, de szépek lettek.
Kénytelen voltam ezt a kompromisszumot megkötni, hiszen eredeti alkatrészekkel, Németországból rendelve 370 euró körül jöttem volna ki első körben, és akkor még például nem festettem le a Simsont. Így sem lesz olcsó mondjuk, de azért annak a töredékéből kijövök.
A felújításról majd blog formájában be is számolok persze.
|
Zsolti9014
Úgy vélem,hogy ha komolyan is veszed,amit leírtál,akkor a "restaurálás" és a felújítás között nincs nagy különbség!!
A "restaurálás" szót azért irtam idéző jellel,mert sajnos sokan használják jelzőként arra érdemtelen munkára/motorra!
Egy a lényeg,hogy tedd bele a szívedet-lelkedet és törekedj az eredetiségre!!!!!
Jó munkét kívánok és ne szégyelj kérdezni!
Üdv! Én is Zsolt
|
vami
Nekem van egy olyan üléslemezem,ami neked kell (mint a Zsoel képén) szinte hibátlan állapotban!! (csak lemez,zsanérral)
Nem akartam eladni,mert igencsak "cukoráru",de valószínűleg nem lesz már hozzá motor...
Egyébként a vaterás ülés simán megérhet 8000.- ,ha jó a szivacsa is!!
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |