Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]

2012.12.08. 18:30 Idézet

willy0722

Részemről igazán nincs mit, örülök, ha hasznát vetted a leírtaknak.

A spirált le lehet rövidíteni, legalábbis én azt szoktam csinálni a bolti hosszú spirálokkal. Forrasztással rögzítem rá a tengelyvéget a spirálra. De ha tudsz szerezni 700 mm-eset, az még jobb.

Az akkumulutárról  csak az üresjárásjelző, a duda, és a parklámpa működik (meg persze az index, de az neked egyelőre ugye nincs), a többi a lendkerékmágnesről. Ha nem működik a visszajelző, az lehet attól is, amit te mondasz, hogy nincs test (azaz lehetséges a feltevésed), de attól is, hogy érintkezési hiba van fönt a lámpánál. Nézd meg multiméter érintkezésvizsgálójával: szereld le az érintkezőcsavarra menő barna vezetéket a motor jobb oldalán, a műanyag perselynél, és ellenőrizd, hogy bekapcsolt üresjárati fokozat esetén van-e test, vagyis hogy van-e fémes kontaktus a motor fémrészei és a műanyag szigetelőperselyben lévő érintkezőpálca vége között. Ha nincs, akkor megpróbálhatod körbeforgatni az érintkezőpálcát, hátha találsz egy olyan pontot, ahol van érintezés (persze jó lenne tudni, hogy a motor összeszerelésekor ellenérizted-e, hogy a léptetővillán rajta van-e az érintkezőnyelv, és hozzá tud-e érni üresjáratban a pálcához, mert ha nem, akkor baj van...), hogyha van, akkor valahol máshol kell keresni a hibaokot, legvalószínűbben a gyújtáskapcsolón lévő foglalatnál.


2012.12.07. 18:31 Idézet

Üdv STARTársaK!Felújítás óta kb.200km-t mentem a motorral,max. jó időben 7végén kerülök 1-2 kört vele,de majd

kerítek felniket és arra veszek 2 új gumit,bár a régiek nem repedezettek jó állapotúak de csak kívülről,mert az

anyag már tuti elöregedett,megkeményedett.A km óra spirált a szürke bowdenekkel együtt rendeltem,ahogy a

vezetékköteget is meg a többi új alkatrészt a "szocimocistól",a hosszával nem voltam tisztában,persze ezek az

utángyártott cuccok ritkán szoktak méret helyesek lenni,némelyik bowdenen is igazítani kellett.A spirál hallhatóan

akad,kattog,a km óra kicsit ugrál,de majd megpróbálom a tank alatti kis dekni alatt átfűzni,vagy majd

kisérletezek,hogy minél kevésbé törjön,Ha nem lesz jó sehogy akkor kerítek rövidebbet.Az ülésen az eredeti jó

állapotú szivacsra húzta rá a kárpitos az új szürke műbőrt,azon sajnos nem nagyon tudok változtatni.A kipufogóval

azért nem voltam tisztában,mert ahányat láttam annyiféleképpen volt vagy kerékig vagy sárvédőig ért.A régi könyököt

összehegesztették a dobbal,úgyhogy ennek a mérete sem volt irányadó,így azt sem tudom,hogy az új utángyártott

kipufogórendszer mennyire méret pontos.De majd belövöm úgy ahogy írtad,és végre oda is berakhatom a gyári ESKA

csavarokat. Akkumulátor természetesen van a mociban,minden(kürt,fénykürt,helyzetjelző,féklámpa)működik rajta,csak

az üresjelző nem.Lehetséges,hogy az a hajlított gömbvas ami a váltóba megy az van elfordulva és nem zár az áramkör

mikor üresben van a váltókar?A többit alkatrészt lábtartó rendszámtartó stb. majd apránként beszerzem felszerelem

rá.

Köszönöm az eddigi infókat,dicséreteket és kritikákat,és az alkatrész forrásokat,sokat segítettek.

Ui: a fékpedálra húzott gumi csak azért van,hogy ne kopjon a festék ha rátaposok,csak a képek készítésénél

elfelejtettem levenni.

Gábor


2012.12.03. 23:06 Idézet

willy0722

Egy darab gyári csavart nehezen fogsz találni, és ha találsz is, az is más lesz, mint a tiéd, mert nincs két műanyag alkatrész, amelyik egyformán öregedne. Tuti más lesz a színe. :)
Vegyél két ilyet, és kész, ezek biztos egyformák lesznek. Utángyártott, de nincs vele semmi gond, teljesen használható:

http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/SIMSON_SCHWALBE_ANYA_BURKOLAT_LEFOGATASHOZ_2.php

A külcsínbe nem nagyon lehet belekötni, nagyon szépen és eredethűen megcsináltad. Ami még nem oké, azt már nagyjából úgyis felvetetted.
De ha már kérded: én azt a rémséges sárga gyújtókábelt biztosan lecserélném feketére, illetve a pipát fémköpenyesre. Gyárilag olyan volt. Aztán: a fékpedál-visszahúzó rugót rossz helyre akasztottad be elöl, az eggyel följebb lévő lyukba kell, hogy párhuzamos legyen a bovdennel. A nyereghuzat valahogy nagyon furcsa, elég szerencsétlenül áll az ülésen... Én a helyedben néznék valami jobbat, ahogy a sztender helyett is, mert nagyon bumszli. Legalábbis formára kéne csiszolni egy kicsit. A berúgókart úgy állítsd be, hogy vízszintesen álljon a szára, mert így nagyon lelóg. A kilométeróra-spirál túl hosszú: 70 centisnek kéne lennie, és (ha már fölszerelted, bár úgy tudom, 1971-ben már nem tettek a tank alá ilyet) be kell vezetni a takarólemez nyílásába, a kuplungbovden mellé. A gyári adattáblánt nagyon csúnya a piros festék, azt fényezése előtt illett volna leszedni! Így most nagyon rontja az ízléses összképet. Én szereznék a gépre hátsó lábtartókat és rendszámtábla-tartót is, mert (magyarországi motor lévén) ettől lesz igazán kerek az összhatás. És persze föltenném az indexeket, de ezt már megbeszéltük. A többire nem lehet panasz. Végül még egy jó tanács: nem tudom, hogy mi a célod ezzel a géppel, vitrinbe tenni-e vagy használni is, de ha utóbbi, én erősen javaslom neked, hogy a gumiabroncsokat cseréld ki. Látom, hogy eredeti Pneumantok, de éppen azért: minimum 22 éves gumikról van szó, amelyek elöregedettségük miatt már nem tudnak olyan tapadóerőt biztosítani jármű és aszfalt között, amilyen szükséges lenne, és nagyon balesetveszélyessé teszik a közlekedést még száraz időben is. Az abroncsok állapota nem játék, azon az életed múlhat. A Pneumant jogutódja, a Heidenau a mai napig is gyártja ugyanezt a K30-as mintázatot, tehát a motorod a Pneumant felirat eltűnését kivéve ugyanígy fog kinézni, viszont ezerszer biztonságosabb lesz vele a motorozás. Elhiheted nekem, használtam megkeményedett, ócska gumiköpenyt eleget; miután föltettem az új Heidenau abroncsokat, sokáig azt hittem, másik motoron ülök, akkora volt a különbség...
Egyébként áruld már el, kérlek: mi az a gumióvszer a fékpedálodon?


2012.12.03. 22:22 Idézet

willy0722

"Tudjátok-e hogy pontosan meddig kell érnie a kipufogódob végének?"

1971-es motornál már az újabb kivitelű könyök van, tehát úgy állítsd be, hogy a dob hasított száját a könyökre szorító bilincs külső vonala nagyjából a kis kerek fedél középvonalával essen függőlegesen egy vonalba, illetve attól egy kicsit jobbra legyen. Ez az jelenti, hogy inkább a sárvédőig fog érni a vége.
Hogy érthetőbb legyen, miről beszélek:

"A könyököt még nem vágtam méretre" ??? Hála a Jóistennek, akkor most már eszedbe se jusson hozzányúlni, abból nem szabad levágni egy centit sem! Nem szeretnék most részletesebb magyarázkodásba bocsátkozni, de a kipufogórendszer nagyban befolyásolja a kétütemű motor gázcseréjét, így a teljesítményt, fogyasztást stb., és fontos, hogy a csőkönyök szája addig lógjon be a dobba, ameddig kell, mert ettől (is) függ a kipufogógáz megfelelő áramlását segítő környezet kialakulása.

"A másik hogy az üresjelző nem működik" Akkumulátor van a járművedben? Mert ha esetleg nincs, anélkül nem is fog. :)

Gyújtáskulcsot szoktam látni a Vaterán. Most éppen nincs, de gyakran van.
Szívatókarra nem lehet külön műanyag véget kapni, az egykoron úgy volt ráfröccsöntve a fém karra. Sajnos elég gyorsan letörött a legtöbb példányról, miután elöregedett az anyaga.
Íves tükör alatt erre gondolsz?
http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/alkatresz/egyeb/simson_star_schwalbe_visszapillanto_tukor_uj_1674642302.html
Műanyag hüvelyeket elég nehéz szerezni, de újonnan van (vagy legalábbis volt) a simsonbolt.hu-n. Beszélj ezzel az illetővel:
http://veteranapro.hu/vegyes-alkatreszek/23740-star-schwalbe-keresett-alkatreszek-simson
Ott van neki a gyári hüvelyes kuplungkar, lehet, hogy össze tud kaparni neked még egyet is, meg ahogy nézem, a szívatókar is elég jó állapotú, rajta van a műanyag. Kérdezd meg tőle, mi a pálya.
Ülészárról jelenleg sajnos nem tudok, de annyit tudok segíteni, hogy az S50/S51-ek deknizárja (a bal oldalon) megegyezik a Staréval, csak nem horog van rajta, hanem egyszerű nyelv, de azt ki lehet cserélni, mert csak egy zégergyűrű tartja a helyén. Amúgy oda nyugodtan használhatsz utángyártottat is. Ugyanolyan jó, mint a gyári, és alig látszik, hogy nem eredeti. Az én egyik Staromon is utángyártott, olasz ZADI zár van.
 


2012.12.03. 21:43 Idézet

willy0722

Nincs mit.

Nekem elhiheted: eredendően MIND föl volt szerelve indexszel, csak mire Magyarországon forgalomba kerültek, na, addigra már nem. De ez már más kérdés; hülyén fogalmazott a Wiki-szócikk szerkesztője, ennyi. :)

Nem nagyon kell hozzá megbontani semmit, csak a tankot kell levenni, illetve a fényszórófoncsort kiemelni, ahogy írtam. De te tudod. Amúgy gyönyörű állapotban van, igazán első osztályú a külleme. Ezt szeretem, ha így néznek ki a Starok. :)

Javaslat: linket közvetlenül, élő hivatkozásként is beilleszthetsz, illetve konkrétan ezt, mivel képfájl, képként is berakhatod. Én most a másodjára említett módon átalakítottam neked egy kicsit a hozzászólásban, utólagos engedelmeddel. :) De te is beláthatod, hogy így elegánsabb.

 


2012.12.03. 21:35 Idézet
willy0722

Még valami eszembe jutott :1db oldalburkolat műanyag csavar kellene,gyári,sajnos az utángyártottnak sem a színe sem a formája nem stimmel.

Így néz ki most a motor:ha láttok még valami javítani valót nem tartsátok magatokban,,hogy minél gyáriasabbá tudjam tenni.

Köszi:Gábor

http://kepfeltoltes.hu/121203/20120720317_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/121203/20120720318_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/121203/20120720320_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/121203/20120720323_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


2012.12.03. 21:15 Idézet
willy0722

Még 1-2 kérdés.Tudjátok-e hogy pontosan meddig kell érnie a kipufogódob végének?(kerékig vagy sárvédőig)Ahány motort láttam eddig annyiféleképp volt rajtuk.A könyököt még nem vágtam méretre,úgyhogy még bármerre tudom mozdítani a dobot.A másik hogy az üresjelző nem működik,az izzó o.k. jól van bekötve.A váltónál lehet a hiba?Ha igen mennyire kell megbontani hogy orvosoljam a hibát?És még valami, kellene még néhány évjárat azonos alkatrész.

íves gyújtáskulcs,szívatókar végére a kis műanyag,kormányvégtükör az íves,kuplung és fékkarra a műanyag burkolat,gyári nem utángyártott ülészár kulccsal,sajnos ami benne van annak a kulcsa már nincs meg

Ezek beszerzésében tudtok-e segíteni?

Előre is köszi

Gábor


2012.12.03. 20:52 Idézet

Üdv Zsoel és Beagle!Köszönöm az infókat,itt olvastam a Történet menüpontban,hogy Itthon a legtöbb Star a hetvenes évek elejei, zömükben 1971-esek. Többnyire nem szerelték fel kormányindexszel.De lehet,hogy anno tényleg volt rajta csak leszerelték.Majd rászánom magam és teszek rá,de egyenlőre nem bontom meg bent van a szobában téli álmot alszik.


2012.12.01. 19:39 Idézet

willy0722

Szia!

Kérdéseidre a válaszokat Beagle "kollégám" már elmondta, én még annyival egészíteném ki, hogy a suhli gyárban a gyártás kezdetétől a végéig a Star MINDEN példányára szereltek irányjelző-berendezést (ez volt az egyik fő vonzereje is, mert olyan "motorkerékpárosnak" hatott), kezdetben nagyméretű kerek burával és vékony keretű házzal rendelkező, majd a hatvanas évek végétől szögletes burájú, vastag keretű házas kivitelű lámpákkal (ugyanezek voltak az MZ ES "Trophy" típusain is). Születésükkor még a Magyarországra irányuló exportszállítmány példányain is volt index, azonban ezeket a magyarországi forgalmazó leszereltette, és csak a kormánykapcsoló helye, valamint a vezetéktörzsből kicsípett fekete 49-es vezeték árválkodó vége árulkodik a dologról. Ennek pedig az volt az oka, hogy a korabeli ide vonatkozó magyarországi rendelkezések nem engedték meg, hogy motorkerékpároknál a visszapillantó tükrö(kö)n kívül bármi túlnyúljon a kormány végein, vagyis a jármű legnagyobb szélességének a kormányszarv "fesztávolságával" kellett megegyeznie. Ugyanezért nem szereltek például a hazai gyártású egyhengeres Pannoniákra sem irányjelző-berendezést, noha a külföldre irányuló exportpéldányokból nem egyet elláttak ugyanilyen MZ-/Simson-kormányvéglámpás indexszel. Ma már azonban (jól mondta Beagle) nem nagyon foglalkoznak ilyen csip-csup sz...ságokkal a rendőrök, tehát az eredetiség jegyében nyugodtan fel lehet szerelni a Starra az indexet, hogy ugyanúgy nézzen ki, ahogy negyven-egynéhány éve a gyárkapun kigördült. Szerény véleményem szerint az index nemcsak hasznos, de jól is néz ki a járművön; nekem két Starom van, az egyikre már tettem, a másikra pedig tenni fogok.

Az index felszerelése műszakilag nem jelent nagy kihívást. A következők szükségesek hozzá:

- 1 db 6 V, 4,5 Ah-s akkumulátor

   FONTOS! Az akkumulátor mérete (hosszúság×szélesség×magasság) 125×50×105 mm legyen! Más mérettel NE kísérletezzünk, mert a Star akkumulátortartó rekeszében nagyon szűkös a hely, és nagy az esélye, hogy az akkumulátor nem fog beleférni!

- 1 db krómozott házú, komplett irányjelző-kapcsoló

- 1 db 6 V, 1×18 W-os irányjelző relé, a hozzávaló fémházzal (ezt a tartály alatti lemezkonzolra kell felszerelni)

- 2 db komplett, újabb fajta irányjelző-lámpa, benne 1-1 db 18 W-os, ún. szofitaizzóval

- némi barna, fekete, fekete-fehér, illetve fekete-zöld csíkos vezeték

A fekete vezetéket behúzzuk a fényszóróházba menő jobboldali vezetéktörzsbe (a lecsípett végű fekete kábel helyére). Alsó végét egy tűzősaruval csatlakoztatjuk a tank alá felszerelt indexrelé 49-es kapcsára, a másik végét fent szabadon hagyjuk. A relé 49-es kapcsára tűzősaruval rákötünk egy darab fekete-fehér csíkos vezetéket, amelynek másik végét tűzősaruval a biztosítótábla kétkéses sorában (tehát a 4 A-os biztosítónál, amelynek mindkét oldalán 2-2 kés van; normál esetben ez van alul) a fekete-sárga vezeték mellé kötjük be. A kormány két végére felszereljük a lámpákat, és balra fekete-fehér és barna, jobbra pedig fekete-zöld és barna vezetékeket húzunk be a kormánycsőbe, oly módon, hogy a lámpáknál is és a kapcsoló mögött, a kormánycső alsó részén lévő lyuknál is egyaránt legalább 5-6 centiméternyi vezeték maradjon kilógva, hogy kényelmesen dolgozhassunk. A fekete 49-es vezetéket rákötjük a kapcsoló közös 83 pontjára, míg a fekete-fehér csíkos vezetékvéget a 83 L, a fekete-zöld csíkost pedig a 83 R kapocsra. A kapcsolót a helyére szereljük, a két kilógó barna vezetékvéget pedig közösítjük, és a kapcsolót a helyén tartó csavar anyája alá kötjük testpontnak. Ezután értelemszerűen bekötjük a lámpáknál is a vezetékeket, és ha mindent jól csináltunk, akkor a töltött akkumulátor beszerelése és a gyújtás bekapcsolása után az indexünk működni fog. Előtte természetesen ellenőrizzük, hogy a 4 A-os biztosító nincs-e kiolvadva, mert ebben az esetben az irányjelző NEM MŰKÖDIK!


2012.12.01. 17:36 Idézet

Willy0722!

Üdvözöllek!

A '71-es Star tank és lámpafej közötti gumija fekete!  Indexet,ha akarsz szerelsz rá,ha nam,akkor nem. :-)

Igazából '71-ben még (tudtommal) nagymotornak számítottak (60 km/h végsebességük miatt),ezért irányjelző is volt rajtuk. Később már lehettek segédmotoros kerékpárok is,ekkor ütötték bele a CM50 jelölést és leszereltették a hátsó lábtartót (az enyémről,konkrétan levágták a tartó lemezt is),a rendszámtábla tartót,irányjelzőket stb.

Én a sajátomon pótoltam  az irányjelzőket(sőt sikerült eredetit szereznem!) a rendszámtartót és a lábtartókat is! Véleményem szerint manapság már nem foglalkoznak vele a rendőrők (régebben ugyanis büntették,főleg a lábtartót)íly módon nyugodtan felszerelheted a motorodra.

Az eredetiség megtartásánál figyelj a szinösszeállításra,bowdenekre,mert ezek szoktak a leg égbekiáltóbb hibák lenni! :-)

Képet úgy a legegyszerűbb ide feltenni,hogy pl. a Képfeltöltés.hu-ra felteszed,majd bemásolod a címét a hozzászólásodba!

Üdv;Zsolt


2012.11.29. 20:53 Idézet

Üdv Mindenkinek!Szeretnék1kis segítséget kérni Tőletek.Fél éve felújítottam,a kb.20éve családunk tulajdonában lévő '71-es Start.Próbáltam minél gyáriasabb állapotba visszaállítani de néhány dologban nem vagyok biztos.Pl:a tank és a lámpafej közti gumi fekete színű,kormányvég index nélküli.Ez így az évjárathoz stimmel vagy sem?Még 1 kérdés.Képet hogyan tudok ide felrakni róla,csak hogy az értő kritikus szemek megsasolhassák,van-e még valami a mocin ami esetleg nem klappol rajta.

Köszönettel:Gábor


2012.11.29. 19:59 Idézet

Róbert

Szia!

Nos, a kérdésedet elsőre nem lehet megválaszolni, mert rengeteg tényező függvénye.

Először is: mekkora a legnagyobb pénzösszeg, amelyet még hajlandó, illetve képes vagy a rendbetételébe fektetni? Enek a tisztázása a legfontosabb, mert enélkül kár fölöslegesen tervezgetni.

Másodszor: mennyire tervezed részletesre a felújítást, mennyire akarsz megfelelni a gyári állapotnak; milyen alaktrészek cseréjére vagy hiánypótlására van szükség? Teszem föl: teljes csapágycsere esetén (ez nagyon ajánlott) csak eredeti DKF (vagy legalábbis német) csapágyakat szánsz-e bele, vagy a márka mellékes? Eredeti dugattyút akarsz-e beletenni, eredeti láncot, és így tovább, vagy megelégedsz az utángyártottakkal is? Tervezel-e krómoztatást (például a jó állapotban megmaradt eredeti kipufogó szakszerű újrakrómoztatása önmagában többe kerül, mint egy utángyártott, pedig az sem olcsó), horganyoztatást, vagy megoldod polírozással, festéssel? A második kérdésre adandó válasz természetesen nagyban függ a jármű kiindulási állapotától is, hiszen értelemszerűen egy viszonylag jó állapotban megtartott, megkímélt, gondozott járművet könnyebb és olcsóbb szépen helyreállítani, mint egy ütött-kopott, széhajtott, lepukkant, hiányos szutykot.

Harmadszor: mit tudsz magad elvégezni (például fényezés, hengerfúrás), és mi az, amivel inkább szakemberhez szeretnél vagy kell fordulnod? Ha másokat is ki kell fizetned, az nagyon meg tudja dobni a felújítás árkalkulációjának a végösszegét...

Negyedszer: mennyire fontos neked a tudat, hogy minden kifogástalan legyen? Kisebb esztétikai sérülések esetén kijavítgatod-e inkább a sérüléseket (mondjuk lyukak egy sárhányón), vagy veszel használt, illetve új cseredarabot? Mert egy sárhányót (hogy a példánál maradjunk) ki lehet foltozni fillérekből (ha az ember ért hozzá, és van felszerelése) úgy, hogy kívülről semmi ne látszódjék belőle, de lehet helyette szerezni 4-5 ezer forintért olyat is, amelyik eleve hibátlan.

Ötödször: mennyi időt szánsz a munkálatokra? Ha gyors eredmény kell, annak elérése általában némileg megdrágítja a dolgokat, bár ez nem feltétlenül igaz minden esetben.

Ezekre a kérdésekre próbálj magadnak választ adni. Én azt mondom, hogy egy Start adott esetben akár már 80-100 ezer forint körüli összegből is kifogástalan állapotúra lehet hozni, de rá lehet költeni 4-500 ezret is... Határ a csillagos ég: kinek mit bír el az ingerküszöbe és a pénztárcája. :)


2012.11.29. 18:26 Idézet
Sziasztok! Szeretném megkérdezni tőletek, hogy mennyibe kerülne nekem kb egy Simson Star típusú motor teljes felújítása? Mert most vettem egy ilyen motort és szeretném teljesen felújítani gyári állapotra! Segítségeteket előre is köszönöm!

2012.11.27. 17:53 Idézet

laci

Igazán nincs mit.

"a menetes rész, ahova a spirál csatlakozik az biztosan műanyag" Az mindig műanyag, az eredeti gyári cuccnál is. Az utángyártott holminál azonban csak a tengelyek vannak fémből, maga a csiga és a csigakerék vacak puha műanyag.

Ez az utángyártott:

Az eredeti meg ilyen:

Látszik a különbség, ugye?

Az órát sajnos nem lehet megjavítani, legalábbis az ilyen hibáit nem. Csak cserélni lehet, de felejtsd el nyugodtan az újat, mert az is ilyen utángyártott vacak, és még mocskosul drága is. Vegyél inkább használtat: olcsóbb is, eredeti is, és ha szerencséd van, rendesen működik is. Ez persze kicsit lutri, de hát valahol meg kell térülnie annak, hogy harmad- vagy negyedannyiba kerül, mint az új.

Itt van például ez:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/motorvillamossag/muszerfal_kijelzo/simson_schwalbe_km_ora_1986_os_gyari_akcio_1676439764.html

Elég késői gyártmány, de amúgy megjelenésében úgy néz ki, mint a hagyományos Star-órák. Valószínű, hogy ebben még nem "fáradt el" a mágnes, tehát ennyi pénzt megér.

"decembertől munkanélküli vagyok én is :-(" Ez elég rossz hír, részvétem! :( Sajnos ilyen sz... világot élünk.

 


2012.11.27. 08:21 Idézet
laci

Zsoel:

Köszi a választ, alaposan leírtad..

\\\" A kilométeróra-meghajtás eredeti, fémből készült csiga és csigakerék van a motorfedélben?\\\"

nem szedtem még szét, de a menetes rész, ahova a spirál csatlakozik az biztosan műanyag (1968-as a motor), jövő héten szétszedem

Az órában lévő mágnest lehet cserélni valahogy? vagy új órát kell venni? (új óra valami horror áron van, az az út nem járható nekem, decembertől munkanélküli vagyok én is :-(  )

 


2012.11.26. 21:18 Idézet

laci

Annak pedig jónak kéne lennie. A kilométeróra-meghajtás eredeti, fémből készült csiga és csigakerék van a motorfedélben? Ez fontos, mivel az utángyártott műanyag kacat nem jó semmire. Eredeti kell mindkettőből, és jól ki kell hézagolni őket tengelyirányban, hogy ne legyen túl nagy az axiális játékuk, ugyanis ha lötyögnek, attól is lehet ilyen lökésszerű a hajtás. Vedd ki előbb a csigát (egy rugós gyűrű biztosítja), majd ellenőrizd a csigakereket (a műanyag csatlakozópersely alatt). Nem lötyöghet 0,5 mm-nél jobban tengelyirányban; ha igen, kis alátétekkel ki kell hézagolni, miután a kúposszeget kiütve, kivetted a műanyag perselyt. Ugyanígy a csigát is ellenőrizni kell, és ha szükséges, ki kell hézagolni. Hogyha ez sem segít, akkor valószínűleg az órában van a gond (a benne lévő mágnes egy idő után elveszti a mágnesességét, és már nem úgy működik, ahogy kell), és ki kell cserélni.


2012.11.26. 18:10 Idézet

Zsoel: 71cm . wd40-el jol beaztattam a ket vegen..


2012.11.26. 17:37 Idézet

Szia!

Nem bovden, hanem spirál, vagy igazán szakszerűen: hajlékony tengely. Nem összekeverendő a bovdennel, mert más a kialakításuk és a rendeltetésük is.

Milyen hosszú az a spirál, amelyet betettél?


2012.11.26. 16:53 Idézet

Sziasztok,

A kilometerora hibaja az, hogy ide oda lengve mutatja a sebesseget?

most volt bowden cserelve.

H a az ora hibaja, lehet javitani?

 

koszi,


2012.11.22. 12:24 Idézet

Halitomi52

Jól van, én igazán ráérek. :))


[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?