Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]

2012.11.22. 05:43 Idézet

Zsoel

Csak a jövő héten tudom megvenni, mert nincs az üzletben. Amint megérkezik írnak, és megveszem.


2012.11.20. 21:48 Idézet

Halitomi52

Remek, köszönjük előre is! Majd számolj be a kísérleti eredményekről.


2012.11.20. 19:33 Idézet

Zsoel

OK. Leszek a nyúl. A héten veszek kettőt (a két mocira)


2012.11.20. 18:38 Idézet

Halitomi52

Ezt még nem láttam. Valami új termék lehet. Az MZA-s cuccokban általában meg lehet bízni, ez a cég az eredeti Simson gyár alkatrészellátási részlegének jogutódja. Valószínűleg jó is, ha kiemelik, hogy 70 centis, na meg az ára is elég húzós... a "sima" 85 centis spirál feleennyibe kerül. Vedd meg, legalább kiderül, használható-e, te leszel a kísérleti nyulunk. :)


2012.11.20. 17:27 Idézet

Zsoel

Ezt találtam! Szerinted ez lehet jó?

http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/kilometer-spiral-simson-schwalbe-star-gyari-mza-536.html

Köszönöm

Halitomi52


2012.11.20. 17:18 Idézet

Zsoel

Köszönöm a választ, úgy értettem, ahogy gondoltad. Az fordult meg az én fejemben, hogy miért módosították a rácsot. Biztosan azért, amit írtál, és lehet még azért is, mert így nem zörög, hiszen egy darab.

Amit a képen látsz, az bizony egy eredeti spirál, de totálkáros. Törött a külseje is és a spirálon is kopott a négyszög. A mai napon még foglalkoztam egy kicsit a deknivel, most már tényleg tuti.

Ha nem tudok szerezni rövid spirált, akkor nekem is csak a hosszú rövidítése marad lehetőségnek.

Még egyszer köszönöm!

Halitomi52


2012.11.19. 22:31 Idézet

Halitomi52

"Bocsi, hogy megint zavarlak" Nem zavarsz, azért szoktam látogatni az oldalt, hogy segítsek másoknak. :) Örülök, ha van "aktivitás" a fórumban.

"Tudod-e hol lehet valalahol Bp. környékén normális hosszúságú sebességmérő bowdent vásárolni?" Azt sajnos nem, de ha engem kérdezel, szerintem egész Magyarországon sem lehet. Eleve a gyári bovden 7 mm vastag, az utángyártott vacakok meg csak 5 millisek, és sokkal hosszabbak a kelleténél (700 mm). Én még 700 mm hosszú kilométeróra-spirált sehol nem tudtam venni, és nem is láttam, akárhol próbáltam. Örültem, mint majom a farkának, amikor a II.-es Staromon egy eredeti, kitűnő állapotú spirált találtam. Már többször gondoltam rá, hogy érdemesebb lenne erre szakosodott céggel gyártatni pár darabot, mint a boltban kapható sz...ok lerövidítgetésével vacakolni. Ami a képen van, az nem egy eredeti spirál?

"A másik, hogy vettem első szériás jobb oldali deknit (képet mutatok), ezzel kapcsolatban az a kérdés, hogy ezzel is elengendő lesz a hűtés?" Ezt hogy érted? Hogy a ventilátorkerék elég levegő tud-e keresztülszívni az "ablakokon"? Erre a válaszom igen, persze, hiszen ez gyári alkatrész. Persze később lecserélték, de valószínűleg inkább azért, mert olcsóbb volt megfelelő öntvényformát készíteni, és egybe kiönteni rácsosra a fedelet, mint még egy külön ilyen lemezbetét-préselő gépet üzemeltetni. Nem gondolnám, hogy az elégtelen légáteresztési képesség lett volna az oka.

A rések úgy álljanak, hogy lefelé, és kissé hátrafelé mutassanak. Ha betetted a betétet úgy, hogy vízszintesek a rések, akkor kb. 30°-nyit csavarj rajta az óramutató járásával megegyező irányba.

Egyébként szép fényes lett, szerintem kihoztad belőle a maximumot. :)


2012.11.19. 17:04 Idézet

Zsoel

Bocsi, hogy megint zavarlak, de szeretném megkérdezni, hogy tudod-e hol lehet valalahol Bp. környékén normális hosszúságú sebességmérő bowdent vásárolni?

A másik, hogy vettem első szériás jobb oldali deknit (képet mutatok), ezzel kapcsolatban az a kérdés, hogy ezzel is elengendő lesz a hűtés? És hogy a lamellák eredetileg lefelé állnak, úgy ahogy a képen van?

(23.1 KB)

Ilyen volt,

(717.6 KB)

Ilyen lett. Sajnos 2 óra körül van rajta 1-2 mély kráter, de 46 éves.

Várom a váaszt, ha ráérsz.

Köszönettel:

Halitomi52


2012.11.10. 17:59 Idézet

misipapa

Nagyon szívesen. Sok sikert a beállításhoz!


2012.11.10. 15:27 Idézet

Tisztelt  Zsoel  .    Hálásan  köszönöm  a  leirást  és  a rajzot  ,  épitész  vagyok  , igy  a rajz is  egyértelmü.

Tisztelettel  .  misi papa


2012.11.09. 19:22 Idézet

Halitomi52

Nincs mit. Vásárlás előtt mindig alaposan meg kell nézni, mit veszel, mert könnyen el lehet cseszni fölöslegesen az ezreseket, ha nem megfelelő alkatrészt szerzel be!


2012.11.09. 19:20 Idézet

misipapa

Én nem szoktam vele sokat vacakolni, úgy állítom be a szintet, hogy mikor teleengedem az úszót, és óvatosan leveszem, akkor a benzinszint nagyjából az úszóház hátulján lévő borda magasságával legyen egyenlő, illetve kicsit kevesebb.

De egyébként ez a helyes beállítási módszer:

A képet persze külön meg kell jeleníteni, mert így semmi sem látszik.

Magyarul:

Az úszó beállítása

Az üzemanyagszint beállításához le kell szerelni az úszóházat, és a feje tetejére állítani a porlasztót, oly módon, hogy az úszón lévő kis lemeznyelv lezárja a tűszelepet. (A tűszelep végébe ágyazott rugós csapocskának ekkor NEM szabad benyomva lennie!) Most mérjük meg a távolságot az úszódob legmagasabb pontja és az úszóháztömítés felfekvő felülete között (természetesen a tömítést előzőleg levesszük - Zsoel) (1-es kép). A mért értéknek 28 ± 0,5 mm-t kell kitennie. Ha nem ennyi, akkor a lemeznyelv utánhajlításával (esetleg a tűszelep alá helyezett hézagoló-alátétekkel - Zsoel) kell elérni a helyes értéket.

Most fordítsuk vissza a porlasztót, hogy az úszó visszatérjen alaphelyzetbe. Ekkor az úszódob legalsó pontja és az úszóháztömítés felfekvő felülete közötti távolságnak 32,5 ± 0,5 mm-esnek kell lennie. A távolság beállítását az úszó hátsó részén lévő ütközőnyelv hajlításával végezzük.

 


2012.11.09. 11:43 Idézet

Zsoel

Köszöönöm a tanácsokat! Azt tényleg nem néztemmeg, hogy rajta vannak-e a foglalatok. Egyébként a MOFA-ban láttam. Ha legközelebb megyek, ránézek!

 


2012.11.09. 08:35 Idézet

Az 1973  évi  Simson stárom  közel  van a befelyezéshez,  a   karburátor  uszó  szintjének  beállitása van még  visza( 16N1-6)  tipusu.  Kérlek benneteket  aki  tud   segitsen.

Tisztelettel   misi papa


2012.11.07. 23:52 Idézet

Halitomi52

Nincs mit, örülök, hogy sikerült üzletet kötnötök.

BVF16N1-6-os porlasztóhoz (a Starok zömén ez van), és a hozzá tartozó műanyag légszűrőházhoz 50-es főfúvóka való (50-es = 50×0,01 mm, vagyis egy 50-es főfúfókávan 0,5, azaz fél milliméter átmérőjű belső furat van).
A korai modelleket (az 1966-os kiadású is ide tartozik gyárilag) BVF16N1-1 karburátorral szerelték, s vele gumi légszűrőházzal; ebbe 62-es fúvóka kell. Nem szabad őket felcserélni, mert előbbihez a 62-es fúvóka sok, utóbbihoz az 50-es kevés.

Bocs, hogy félrenéztem az ülést, de azon a vacak kis felbontású képen én úgy láttam, hogy össze-vissza van hegesztgetve az eleje, és nincs ott az ablakban a /\ alakú pumpatartó köröm. Egyébként én a vályú elejéről beszéltem, a hátulján a lyukkal nincs semmi gond.

Nem, az utólag egy NDK cég által kifejezetten a Starhoz (és a hasonló kinézetű sorozattársához, a Spatzhoz) készített gyermekülést előre, a benzintartály és az ülés közé kellett felszerelni. A nyereghez rögzített stabil üléspárna, illetve külön fogódzó és lábtartó tartozott hozzá. Különben meg is nézheted, itt van:

És hogy hogyan kell felszerelni.

http://www.ostmotorrad.de/simson/kkr/kisisr4b/kissi.php

Persze el nem tudom képzelni, hogy a gyakorlatban az az ócska, vékony üléslemez hogy a fenébe bírta volna el akár csak egy 20-25 kg-os gyerek súlyát is, hiszen még a vezetőétől is rövid úton megrepedt...

Nem tudom, hol láttál 2500-ért gyújtáskapcsolót, mert szerintem annyiért még használtan sem kapod meg. Háromszor annyiba kerül a tajvani másolat is, a német gyártmány pedig még drágább, közel 10.000 Ft. Természetesen a te dolgod, hogy mit veszel meg, de én azért meggondolnám azt a vételt a helyedben, mert ugye olcsó húsnak...

Mindenesetre figyelmeztetlek, hogy vigyázz, mert ilyen kapcsoló kell neked:

Tehát legyen rajta ez a két izzófoglalat is. Ha nincs, akkor az S50/S51-hez való.


2012.11.07. 05:13 Idézet

Zsoel

Köszönöm szépen a segítséget, megtaláltam Beagle elérhetőségét, telefonoáltam Neki, sőt tegnap el is hoztam Tőle a tartót. Hosszabban elbeszélgettünk, és Ő is azt mondta, hogy a 2-es (kondenzátor) vezetéket lehúzva lehet kiiktatni a gyújtáskapcsolót.

A fulladással kapcsolatban nekem is ez volt az első ötletem, de biztos, ami biztos rákérdeztem. Ha lesz időd, légy szíves annyit még megírni, hogy mekora fúvókáknak kellene lenniük a karburátorban, mert inkább veszek bele újat, nem egy horribilis összeg.

Az ülés pedig olyan, mint ahogy azt a leírásodban leírtad, az elején ott van a 3 db T alakú nyílás, tehát pont jó lesz a 74-es STAR-omra! És rajta van minden a pumpa felfogatásához, csak én BALGA nam gondoltam arra, hogy a másik végét a lyuk fogja!

Láátam az eBay-es ilyen gyermekülést, de én azt hitem, hogy hátra való ( vagy oda is való, csak elöl rögzítjük? Bár ez most már nekem nem annyira fontos, a legkisebb gyermekem is mindjárt 12 éves, neki gondoltam eleinte a BAETTÁT, azután pedig lehet hogy az egyik STAR-t, ha vérszemet kap).

Ezen a hétvégén nem fogok foglakozni a motorokkal, családi program lesz, de a jövő hétvégén biztosan kipróbálom a kiiktatást, és ránézek a vezetékelésre is. A MOFA-nál láttam ~2.500.- -ért gyújtáskapcsolót, de furi volt, mert csak a két sor érintkezőt láttam. és a kulcs helyét, és úgy rémlett, mintah az alján kellene még lennie valaminek, de tegnap túl későn értem haza ahoz, hogy kibontsam, és megnézzem.

Köszönöm a segítséget!


2012.11.06. 20:21 Idézet

FIGYELEM! A VENDÉGKÖNYVEKET ÉS FÓRUMOKAT MOSTANÁBAN ÉRŐ VÍRUSTÁMADÁSOK MIATT A GPORTAL.HU BIZONYTALAN IDŐRE ÁTMENETILEG FELFÜGGESZTETTE A REGISZTRÁLATLAN HOZZÁSZÓLÁSOK LEHETŐSÉGÉT!


2012.11.05. 20:31 Idézet

Halitomi52

Star-ülésnek éppen Star-ülés, csak, ahogy látom, nem pontosan a tiédre való. (Ne haragudj, sajnos olyan kis felbontású és homályos ez a kép, hogy jóformán semmit sem látok belőle. Legalább 1024×768-as felbontású kép volna jó.) Amennyire ki tudom venni, ez későbbi üléslemez, mint amilyen kellene rá, és agyon van hegesztve - ami nem meglepő, mert ezeket az üléslemezeket nagyon alulméteretezték, emiatt (és a silány, gyorsan kiszakadó műbőr huzat miatt átnedvesedő ülésszivacstól) gyorsan eltörtek és elrohadtak. Azért nem látod, hogy hová akad be a pumpa, mert össze van taknyolva az a része, valamint az ülésrögzítő horog is hiányzik. Szóval a vályú végén kellene lennie egy hegynek, amely a pumpa fogantyújának tetején lévő süllyesztésbe beakad; ekkor (mivel a fogantyú alatt, a dugattyúszáron nyomórugó van) kicsit össze kell nyomni, és ekkor a kifúvórészt be lehet akasztani a vályú másik végén lévő lyukba. A rugóerő így a helyén tartja a pumpát.

A te motorodra (1966) ilyen ülés kell(ene).

Ezen nincs elöl merevítő bordázat, a hegy pedig, ahová a pumpát kell beakasztani, külön lemezdarabból készült, és úgy van beleerősítve a nyereglemezbe. Még a zsanér is másfajta: nem ütközős kivitelű, hanem teljesen körbe tud fordulni, ezért, hogy a kinyitott ülés ne fittyedjen le, egy darab kötéllel van határolva (ez gyárilag van így!)
Ugyanaz szebben (ez kicsivel későbbi kivitelű lemez: itt már látható az a három T alakú nyílás, amelyet az NDK-ban akkoriban kifejlesztett gyermekpótülés felszereléséhez alakítottak ki a gyártónál):



Azt ne kérdezd, hogy pontosan mikor kezdték el alkalmazni ezt az újabb ülést, mert pontosan nem tudom. 1966 vagy 67 folyamán. 1968-tól, az SR4-2/1 megjelenésétől már új, bordázott üléslemezzel szerelték a Starokat, olyannal, amilyen a tiéden van most.

Ha nem megy harmadikban, valószínűleg kevés üzemanyagot kap, tehát az üzemanyag-ellátás területén kéne körülnézni. Azért nézd meg azt is, hogy mekkora az első lánckerék: ha nem 14-es fogszámú van rajta, akkor az nem oda való.

"az lenne a kérdésem, hogy ki lehet-e iktatni a gyújtáskapcsolót egy próba erejéig" Természetesen. Szereld le a fényszórókeretet, vedd ki a fényszórót, és húzd le a kilométeróra-világítás foglalata (58) alatti késről (2) a barna-fehér csíkos vezetéket. (Persze ne úgy, hogy jár a motor, mert megrázhat.) Szigeteld le, vagy fogd meg egy szigetelt nyelű kombinált fogóval, és így próbálkozz a beindítással. (Ha testhez érinted a tűzősarut, leáll a motor.)

"Valami egyéb hiba is lehet ott, mert gyújtás állásban világít, és ha világításra kapcsolom, leáll a motor. Tudsz-e ebben ötletekkel segíteni?" Persze: rosszul kötötted be a vezetékeket, valamit felcseréltél. :) Böngészd át alaposan ezt a rajzot:

és vesd össze a vélhető káosszal, amely a motorod lámpafejében uralkodik. :) Biztos vagyok benne, hogy pár perc alatt megtalálod, mit rontottál el. Ha mégsem, akkor fényképezd le (de mondom: valami nagyobb felbontással, hogy látható is legyen) a vezetékezést, és mutasd meg, aztán megpróbáljuk kisütni, mi a gond.

Beagle után pedig nem kell nyomoznod, mert én tudom, hol kell őt megtalálni, és utólagos szíves engedelmével közlöm is veled. :) Remélhetőleg nem fogja érte a fejemet venni, főleg, ha ezáltal pénz áll a házhoz. :D

Sándor Zsoltnak hívják, a címe pedig: sanzso(kukac)gmail.com


2012.11.05. 05:30 Idézet

(147.9 KB)

(706.2 KB)

 


2012.11.05. 05:18 Idézet

Zsoel

Kértél képeket az ülés aljáról, csináltam, felteszem.

Kérdésem az, hogy ez STAR ülés? És mi tartaja a pumpát a másik végén?

Lenne még 1-2 kérdésem.

1. Motoroztam egy kicsit az 1966-ossal, és azt tapasztaltam, hogy 1 és kettő sebességi fokozatban megy mint a golyó, de 3-asban fullad. Mit nézzek meg?

2. Az 1974-es is szórakozik velem. Mint írtam, eddig nem igazán mentem vele az összerakás óta, csak beindítottam egyszer 5-10 percre. Most megint megpróbáltam, de hol beindul, hol nem. az lenne a kérdésem, hogy ki lehet-e iktatni a gyújtáskapcsolót egy próba erejéig, mert arra gyanakszom. Valami egyéb hiba is lehet ott, mert gyújtás állásban világít, és ha világításra kapcsolom, leáll a motor. Tudsz-e ebben ötletekkel segíteni?

Előre is köszönöm (JA, és a rendszámtartós ötletet is! Megpróbálom megkeresni Beagle elérhetőségét, és venni Tőle egy tartót)

Halitomi52


[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?