|
[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]
Sziasztok,
A kilometerora hibaja az, hogy ide oda lengve mutatja a sebesseget?
most volt bowden cserelve.
H a az ora hibaja, lehet javitani?
koszi,
|
Halitomi52
Jól van, én igazán ráérek. :))
|
Zsoel
Csak a jövő héten tudom megvenni, mert nincs az üzletben. Amint megérkezik írnak, és megveszem.
|
Halitomi52
Remek, köszönjük előre is! Majd számolj be a kísérleti eredményekről.
|
Zsoel
OK. Leszek a nyúl. A héten veszek kettőt (a két mocira)
|
Halitomi52
Ezt még nem láttam. Valami új termék lehet. Az MZA-s cuccokban általában meg lehet bízni, ez a cég az eredeti Simson gyár alkatrészellátási részlegének jogutódja. Valószínűleg jó is, ha kiemelik, hogy 70 centis, na meg az ára is elég húzós... a "sima" 85 centis spirál feleennyibe kerül. Vedd meg, legalább kiderül, használható-e, te leszel a kísérleti nyulunk. :)
|
Zsoel
Ezt találtam! Szerinted ez lehet jó?
http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/kilometer-spiral-simson-schwalbe-star-gyari-mza-536.html
Köszönöm
Halitomi52
|
Zsoel
Köszönöm a választ, úgy értettem, ahogy gondoltad. Az fordult meg az én fejemben, hogy miért módosították a rácsot. Biztosan azért, amit írtál, és lehet még azért is, mert így nem zörög, hiszen egy darab.
Amit a képen látsz, az bizony egy eredeti spirál, de totálkáros. Törött a külseje is és a spirálon is kopott a négyszög. A mai napon még foglalkoztam egy kicsit a deknivel, most már tényleg tuti.
Ha nem tudok szerezni rövid spirált, akkor nekem is csak a hosszú rövidítése marad lehetőségnek.
Még egyszer köszönöm!
Halitomi52
|
Halitomi52
"Bocsi, hogy megint zavarlak" Nem zavarsz, azért szoktam látogatni az oldalt, hogy segítsek másoknak. :) Örülök, ha van "aktivitás" a fórumban.
"Tudod-e hol lehet valalahol Bp. környékén normális hosszúságú sebességmérő bowdent vásárolni?" Azt sajnos nem, de ha engem kérdezel, szerintem egész Magyarországon sem lehet. Eleve a gyári bovden 7 mm vastag, az utángyártott vacakok meg csak 5 millisek, és sokkal hosszabbak a kelleténél (700 mm). Én még 700 mm hosszú kilométeróra-spirált sehol nem tudtam venni, és nem is láttam, akárhol próbáltam. Örültem, mint majom a farkának, amikor a II.-es Staromon egy eredeti, kitűnő állapotú spirált találtam. Már többször gondoltam rá, hogy érdemesebb lenne erre szakosodott céggel gyártatni pár darabot, mint a boltban kapható sz...ok lerövidítgetésével vacakolni. Ami a képen van, az nem egy eredeti spirál?
"A másik, hogy vettem első szériás jobb oldali deknit (képet mutatok), ezzel kapcsolatban az a kérdés, hogy ezzel is elengendő lesz a hűtés?" Ezt hogy érted? Hogy a ventilátorkerék elég levegő tud-e keresztülszívni az "ablakokon"? Erre a válaszom igen, persze, hiszen ez gyári alkatrész. Persze később lecserélték, de valószínűleg inkább azért, mert olcsóbb volt megfelelő öntvényformát készíteni, és egybe kiönteni rácsosra a fedelet, mint még egy külön ilyen lemezbetét-préselő gépet üzemeltetni. Nem gondolnám, hogy az elégtelen légáteresztési képesség lett volna az oka.
A rések úgy álljanak, hogy lefelé, és kissé hátrafelé mutassanak. Ha betetted a betétet úgy, hogy vízszintesek a rések, akkor kb. 30°-nyit csavarj rajta az óramutató járásával megegyező irányba.
Egyébként szép fényes lett, szerintem kihoztad belőle a maximumot. :)
|
Zsoel
Bocsi, hogy megint zavarlak, de szeretném megkérdezni, hogy tudod-e hol lehet valalahol Bp. környékén normális hosszúságú sebességmérő bowdent vásárolni?
A másik, hogy vettem első szériás jobb oldali deknit (képet mutatok), ezzel kapcsolatban az a kérdés, hogy ezzel is elengendő lesz a hűtés? És hogy a lamellák eredetileg lefelé állnak, úgy ahogy a képen van?

Ilyen volt,

Ilyen lett. Sajnos 2 óra körül van rajta 1-2 mély kráter, de 46 éves.
Várom a váaszt, ha ráérsz.
Köszönettel:
Halitomi52
|
misipapa
Nagyon szívesen. Sok sikert a beállításhoz!
|
Tisztelt Zsoel . Hálásan köszönöm a leirást és a rajzot , épitész vagyok , igy a rajz is egyértelmü.
Tisztelettel . misi papa
|
Halitomi52
Nincs mit. Vásárlás előtt mindig alaposan meg kell nézni, mit veszel, mert könnyen el lehet cseszni fölöslegesen az ezreseket, ha nem megfelelő alkatrészt szerzel be!
|
misipapa
Én nem szoktam vele sokat vacakolni, úgy állítom be a szintet, hogy mikor teleengedem az úszót, és óvatosan leveszem, akkor a benzinszint nagyjából az úszóház hátulján lévő borda magasságával legyen egyenlő, illetve kicsit kevesebb.
De egyébként ez a helyes beállítási módszer:

A képet persze külön meg kell jeleníteni, mert így semmi sem látszik.
Magyarul:
Az úszó beállítása
Az üzemanyagszint beállításához le kell szerelni az úszóházat, és a feje tetejére állítani a porlasztót, oly módon, hogy az úszón lévő kis lemeznyelv lezárja a tűszelepet. (A tűszelep végébe ágyazott rugós csapocskának ekkor NEM szabad benyomva lennie!) Most mérjük meg a távolságot az úszódob legmagasabb pontja és az úszóháztömítés felfekvő felülete között (természetesen a tömítést előzőleg levesszük - Zsoel) (1-es kép). A mért értéknek 28 ± 0,5 mm-t kell kitennie. Ha nem ennyi, akkor a lemeznyelv utánhajlításával (esetleg a tűszelep alá helyezett hézagoló-alátétekkel - Zsoel) kell elérni a helyes értéket.
Most fordítsuk vissza a porlasztót, hogy az úszó visszatérjen alaphelyzetbe. Ekkor az úszódob legalsó pontja és az úszóháztömítés felfekvő felülete közötti távolságnak 32,5 ± 0,5 mm-esnek kell lennie. A távolság beállítását az úszó hátsó részén lévő ütközőnyelv hajlításával végezzük.
|
Zsoel
Köszöönöm a tanácsokat! Azt tényleg nem néztemmeg, hogy rajta vannak-e a foglalatok. Egyébként a MOFA-ban láttam. Ha legközelebb megyek, ránézek!
|
Az 1973 évi Simson stárom közel van a befelyezéshez, a karburátor uszó szintjének beállitása van még visza( 16N1-6) tipusu. Kérlek benneteket aki tud segitsen.
Tisztelettel misi papa
|
Halitomi52
Nincs mit, örülök, hogy sikerült üzletet kötnötök.
BVF16N1-6-os porlasztóhoz (a Starok zömén ez van), és a hozzá tartozó műanyag légszűrőházhoz 50-es főfúvóka való (50-es = 50×0,01 mm, vagyis egy 50-es főfúfókávan 0,5, azaz fél milliméter átmérőjű belső furat van).
A korai modelleket (az 1966-os kiadású is ide tartozik gyárilag) BVF16N1-1 karburátorral szerelték, s vele gumi légszűrőházzal; ebbe 62-es fúvóka kell. Nem szabad őket felcserélni, mert előbbihez a 62-es fúvóka sok, utóbbihoz az 50-es kevés.
Bocs, hogy félrenéztem az ülést, de azon a vacak kis felbontású képen én úgy láttam, hogy össze-vissza van hegesztgetve az eleje, és nincs ott az ablakban a /\ alakú pumpatartó köröm. Egyébként én a vályú elejéről beszéltem, a hátulján a lyukkal nincs semmi gond.
Nem, az utólag egy NDK cég által kifejezetten a Starhoz (és a hasonló kinézetű sorozattársához, a Spatzhoz) készített gyermekülést előre, a benzintartály és az ülés közé kellett felszerelni. A nyereghez rögzített stabil üléspárna, illetve külön fogódzó és lábtartó tartozott hozzá. Különben meg is nézheted, itt van:

És hogy hogyan kell felszerelni.
http://www.ostmotorrad.de/simson/kkr/kisisr4b/kissi.php
Persze el nem tudom képzelni, hogy a gyakorlatban az az ócska, vékony üléslemez hogy a fenébe bírta volna el akár csak egy 20-25 kg-os gyerek súlyát is, hiszen még a vezetőétől is rövid úton megrepedt...
Nem tudom, hol láttál 2500-ért gyújtáskapcsolót, mert szerintem annyiért még használtan sem kapod meg. Háromszor annyiba kerül a tajvani másolat is, a német gyártmány pedig még drágább, közel 10.000 Ft. Természetesen a te dolgod, hogy mit veszel meg, de én azért meggondolnám azt a vételt a helyedben, mert ugye olcsó húsnak...
Mindenesetre figyelmeztetlek, hogy vigyázz, mert ilyen kapcsoló kell neked:

Tehát legyen rajta ez a két izzófoglalat is. Ha nincs, akkor az S50/S51-hez való.
|
Zsoel
Köszönöm szépen a segítséget, megtaláltam Beagle elérhetőségét, telefonoáltam Neki, sőt tegnap el is hoztam Tőle a tartót. Hosszabban elbeszélgettünk, és Ő is azt mondta, hogy a 2-es (kondenzátor) vezetéket lehúzva lehet kiiktatni a gyújtáskapcsolót.
A fulladással kapcsolatban nekem is ez volt az első ötletem, de biztos, ami biztos rákérdeztem. Ha lesz időd, légy szíves annyit még megírni, hogy mekora fúvókáknak kellene lenniük a karburátorban, mert inkább veszek bele újat, nem egy horribilis összeg.
Az ülés pedig olyan, mint ahogy azt a leírásodban leírtad, az elején ott van a 3 db T alakú nyílás, tehát pont jó lesz a 74-es STAR-omra! És rajta van minden a pumpa felfogatásához, csak én BALGA nam gondoltam arra, hogy a másik végét a lyuk fogja!
Láátam az eBay-es ilyen gyermekülést, de én azt hitem, hogy hátra való ( vagy oda is való, csak elöl rögzítjük? Bár ez most már nekem nem annyira fontos, a legkisebb gyermekem is mindjárt 12 éves, neki gondoltam eleinte a BAETTÁT, azután pedig lehet hogy az egyik STAR-t, ha vérszemet kap).
Ezen a hétvégén nem fogok foglakozni a motorokkal, családi program lesz, de a jövő hétvégén biztosan kipróbálom a kiiktatást, és ránézek a vezetékelésre is. A MOFA-nál láttam ~2.500.- -ért gyújtáskapcsolót, de furi volt, mert csak a két sor érintkezőt láttam. és a kulcs helyét, és úgy rémlett, mintah az alján kellene még lennie valaminek, de tegnap túl későn értem haza ahoz, hogy kibontsam, és megnézzem.
Köszönöm a segítséget!
|
FIGYELEM! A VENDÉGKÖNYVEKET ÉS FÓRUMOKAT MOSTANÁBAN ÉRŐ VÍRUSTÁMADÁSOK MIATT A GPORTAL.HU BIZONYTALAN IDŐRE ÁTMENETILEG FELFÜGGESZTETTE A REGISZTRÁLATLAN HOZZÁSZÓLÁSOK LEHETŐSÉGÉT!
|
Halitomi52
Star-ülésnek éppen Star-ülés, csak, ahogy látom, nem pontosan a tiédre való. (Ne haragudj, sajnos olyan kis felbontású és homályos ez a kép, hogy jóformán semmit sem látok belőle. Legalább 1024×768-as felbontású kép volna jó.) Amennyire ki tudom venni, ez későbbi üléslemez, mint amilyen kellene rá, és agyon van hegesztve - ami nem meglepő, mert ezeket az üléslemezeket nagyon alulméteretezték, emiatt (és a silány, gyorsan kiszakadó műbőr huzat miatt átnedvesedő ülésszivacstól) gyorsan eltörtek és elrohadtak. Azért nem látod, hogy hová akad be a pumpa, mert össze van taknyolva az a része, valamint az ülésrögzítő horog is hiányzik. Szóval a vályú végén kellene lennie egy hegynek, amely a pumpa fogantyújának tetején lévő süllyesztésbe beakad; ekkor (mivel a fogantyú alatt, a dugattyúszáron nyomórugó van) kicsit össze kell nyomni, és ekkor a kifúvórészt be lehet akasztani a vályú másik végén lévő lyukba. A rugóerő így a helyén tartja a pumpát.
A te motorodra (1966) ilyen ülés kell(ene).

Ezen nincs elöl merevítő bordázat, a hegy pedig, ahová a pumpát kell beakasztani, külön lemezdarabból készült, és úgy van beleerősítve a nyereglemezbe. Még a zsanér is másfajta: nem ütközős kivitelű, hanem teljesen körbe tud fordulni, ezért, hogy a kinyitott ülés ne fittyedjen le, egy darab kötéllel van határolva (ez gyárilag van így!)
Ugyanaz szebben (ez kicsivel későbbi kivitelű lemez: itt már látható az a három T alakú nyílás, amelyet az NDK-ban akkoriban kifejlesztett gyermekpótülés felszereléséhez alakítottak ki a gyártónál):

Azt ne kérdezd, hogy pontosan mikor kezdték el alkalmazni ezt az újabb ülést, mert pontosan nem tudom. 1966 vagy 67 folyamán. 1968-tól, az SR4-2/1 megjelenésétől már új, bordázott üléslemezzel szerelték a Starokat, olyannal, amilyen a tiéden van most.
Ha nem megy harmadikban, valószínűleg kevés üzemanyagot kap, tehát az üzemanyag-ellátás területén kéne körülnézni. Azért nézd meg azt is, hogy mekkora az első lánckerék: ha nem 14-es fogszámú van rajta, akkor az nem oda való.
"az lenne a kérdésem, hogy ki lehet-e iktatni a gyújtáskapcsolót egy próba erejéig" Természetesen. Szereld le a fényszórókeretet, vedd ki a fényszórót, és húzd le a kilométeróra-világítás foglalata (58) alatti késről (2) a barna-fehér csíkos vezetéket. (Persze ne úgy, hogy jár a motor, mert megrázhat.) Szigeteld le, vagy fogd meg egy szigetelt nyelű kombinált fogóval, és így próbálkozz a beindítással. (Ha testhez érinted a tűzősarut, leáll a motor.)
"Valami egyéb hiba is lehet ott, mert gyújtás állásban világít, és ha világításra kapcsolom, leáll a motor. Tudsz-e ebben ötletekkel segíteni?" Persze: rosszul kötötted be a vezetékeket, valamit felcseréltél. :) Böngészd át alaposan ezt a rajzot:

és vesd össze a vélhető káosszal, amely a motorod lámpafejében uralkodik. :) Biztos vagyok benne, hogy pár perc alatt megtalálod, mit rontottál el. Ha mégsem, akkor fényképezd le (de mondom: valami nagyobb felbontással, hogy látható is legyen) a vezetékezést, és mutasd meg, aztán megpróbáljuk kisütni, mi a gond.
Beagle után pedig nem kell nyomoznod, mert én tudom, hol kell őt megtalálni, és utólagos szíves engedelmével közlöm is veled. :) Remélhetőleg nem fogja érte a fejemet venni, főleg, ha ezáltal pénz áll a házhoz. :D
Sándor Zsoltnak hívják, a címe pedig: sanzso(kukac)gmail.com
|
[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]
| |