Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]

2012.10.26. 18:11 Idézet

Zsoel

Köszönöm a tanácsot, megpróbálom.


2012.10.26. 10:28 Idézet

Halitomi52

A képfeltöltéssel én nem csináltam semmit, ami engem illet, mindig is úgy töltöttem föl a képeket, ahogy te is írtad, tehát Kép ikonnal beillesztés, átméretezés stb. Így javasolta az oldal alapítója, és én ezt követtem. Szerintem maga a gportál szüntethette meg a jobb egérgombos képbeillesztést, de én arról nem tehetek, és nem is tudok ellene mit tenni, sajnos.

A két Simson-felújítást ott oldalt még az előző tulaj rakta föl, annak mintájára csináltam meg én is a sajátomat (1974). De ezt csak az adminisztrátori jogkörrel rendelkező felhasználók tehetik meg, vagyis Beagle, csimpusz és én. Ha elküldöd az anyagot e-mailben, majd megcsinálom egyszer, bár már nem nagyon emlékszem rá, hogy kell. :) Nem nagyon értek sajnos a webszerkesztéshez.

A Babettánák hírhedten sz... porlasztója van, de ennek ellenére az anyukám 207-esével nincs gond ilyen téren, pedig 2,5 éve, amióta felújítottam, nem nyúltam hozzá, és még sosam dugult el (kopp-kopp). Így látatlanban nem tudom megmondani, mi lehet a gond, de biztosan nem az olaj, mert én is ezt használom minden kétütemű járművünkhöz. Lehet, hogy vizes a benzin, amit a kúton adnak...?
Próbáld meg azt, hogy leszeded és kimosod a tankot, szerelsz be új szűrőket és új benzincsapot, és még egyszer alaposan kitisztítod a karburátort. Nem árt új főfúvókát is becsavarni, mert lehet, hogy bár nem látszik, de belülről valami lerakódás van a furatban, emiatt a legkisebb szennyeződéstől is eldugul.


2012.10.26. 10:06 Idézet

Halitomi52

Szia!

Bocsi, pár napig nem voltam idehaza.

Nézd, én nem azért mondtam azt a pár apró részletet, hogy most te azonnal nekiessél és átalakítsd. :) Ez csak afféle "szakmai ártalom", mondhatnám, ha ennek a típusnak a viszonylag alapos ismerete szakma volna, de nem tehetk róla, egyszerűen rögtön szemembe ötlenek azok a részletek, amelyek eltérnek a gyári kialakítástól. Ez persze nem hiba, elvégre én nem akarom megszabni senkinek sem, hogy milyenre csinálja meg a motorját, mindenki úgy alakítja ki, ahogy neki tetszik. De a tied annyira szép, 90%-ban a gyári állapotot mutató jármű lett, hogy nem bírtam ki e megjegyzés nélkül. :) Ha érdekel, én elmondhatom, de mondom, nem az a célom, hogy rávegyelek a módosításokra.

Kezdjük a nyereggel. Nem erre a motorra való. Ez vagy egy 1976 előtti K vagy S kivitelű, vagy 1977 utáni akármilyen Schwalbe, vagy pedig egy S50/S51ülése. Rá lehet szerelni a Starra, csak éppen rohadtul csúnyán mutat rajta, és mivel hosszabb a kelleténél, egyéb problémákat is okoz - jelesül, hogy, ahogy nálad is, a csomagtartó kapaszkodókengyelét csak fordítva lehet felszerelni. Hiányzik továbbá a csomagtartóra való szíj is, a nyereg hátsó támasztóbakját pedig nem horganyozni, hanem pirosra festeni kell, színe megegyezik a többi vázrészével.
A hátsó gumiköpeny (bocsáant az őszinteségemért) ordítóan csúnya a motor többi, szépen rendbetett részéhez képest: nemcsak azért, mert látszik rajta, hogy használt, koszos és megkeményedett, hanem mert a mintázata is nagyon durva. Ez valami terep jellegű gumi lehet, de nagyon nem a Starra való. Ugyanolyan kell ide is, mint amilyen elöl van, az kifogástalan.
A hátsó lábtartó nem tudom, mié, de nem Simsonra való. Még az S51-esek keresztbordás gumijú lábtartója is jobban mutatna rajta, de egyébként a Starokra ilyen kell:

Persze, ilyet már nem könnyű találni, ezt én is tudom, pláne nem jó gumival. Itt én is egy kis csalásra szorultam, amikor a magam gépét újítottam fel: első lábtartóra való gumiból hoztam össze a hátra való gumit, mivel kapni már nem lehet, még Németországban sem.
A gyári adattáblát illett volna leszedni a festéshez. Nem nagy kunszt, csak a két kis szegecset kell óvatosan kiütni egy finom kalapáccsal, és kész. Bosszantó hiba, ha fennmarad, és utána úgy kell lekapirgálni róla a festékmaradványokat, ami nem is szokott maradéktalanul sikerülni. Nem nagy hiba, de nekem böki a szememet - ha nem haragszol. :)
Az oldalsó burkolattartó lemezeket, az ülés tartójával ellentétben, viszont horganyoztatni kellett volna, és nem festeni. De ez sem nagy hiba.
A rácsos oldaldeknid sérült, valaki leköszörülte róla azt a kis ráöntött tartófület, amely a Starnal nincsen megmunkálva, de a Schwalbénál a fékbovden ellentámaszaként szolgál. Starnal nincs semmi szerepe, látványnak viszont elég csúnya.
A kilométeróra-spirál iszonyat hosszú. Tudom, ez S51-é, 95 centis, Starra meg csak 70 centis kéne, amit nem könnyű beszerezni, mert hol kapható, hol nem, viszont ezt is le lehet rövidíteni, csak egy kis munka kérdése, és akkor már sokkal szebben mutat. Így különben is nagyon hamar el fog törni a hajlékony tengely, mert nem bírja a kunkoroknál fellépő súrlódást.
A lendkerékmágnes felől jövő vezetékkötegnek nem a tanktartó fül mögött, hanem előtte kell futnia.
A tankmatricák felragasztását sajnos helyrehozhatatlanul eltoltad, mert a jobboldalit ragasztottad balra, és fordítva. Az emblémának kell lennie a lámpa, a feliratnak az ülés felöl. Ezt már csak úgy lehet orvosolni, ha gyorsan (de nagyon óvatosan) lekaparod a matricát (reméljük, még nem látszik meg alatta a helye), foltbenzines puha ronggyal áttörlöd (de előbb valami "semleges" helyen, pl. az oldalburkolatok belsején megnézed, kellően átszáradt-e már a festék, nem oldja-e fel a benzin), aztán ragasztasz fel új matricákat.
Nem tudom, mikori kiadású a motorod, de szerintem már a fekete tankgumit kellett volna alkalmaznod. Fehéret csak az első gyártási években használtak, akkor, amikor még a markolatgumik is fehérek voltak.
Az oldallemezeken nem egyforma a műanyag csillaganya. A fekete helyett is bézs kellene.
Ugyanígy a fékkarra is átlátszó (azaz időközben megsárgult) műanyaghüvely kéne, nem fekete.
A Starokon, meg úgy általában a klasszikus Simsonokon sosem volt két visszapillantó-tükör, még a külföldre szállított kiviteleken sem, de végül is nem gond, hogy tettél rá, nem néz ki nagyon rosszul, meg hát fő a biztonság!
A Starokon sosem volt vízzsákos benzincsap. Nem is nagyon fér el az oldallemez miatt (emiatt ezt sok kretén kivágta), és nem is mutat rajta olyan szépen, mint az elegáns, filigrán gyári csap.
A Starok gyári gyújtáskulcsa ilyen:

Ez a szögletes förtelem már az S50-eké. Csúnya.
Úgyszintén a menetjavítós henger, amire én nagyon haragszom, mert az a plusz három centi toldás teljesen elcsúfítja a kipufogó vonalvezetését. Én, ha tönkremenne a hengeremen a kipufogómenet (ami egyébként nem megy tönkre, ha mindig rendesen meg van húzva a hollandi anya, és szakszerűen szerelik fel és le), inkább szereznék új hengert, de semmi pénzért nem tenném föl ezt a toldatot.
Ha már itt tartunk, a kipufogót hátul tartó bilincs sem Starra való, mert az ilyen:

Végül, ami szerintem a legsúlyosabb hiba: a rudazatossá alakított fék. Nem szabad! Gyárilag nem olyan a jármű kialakítása, hogy rendesen elférjen ott a rúd, agyon kell görbíteni hozzá, hogy el lehessen vezetni (de ez egy vészfékezéskor úgy kiegyenesedik, mint a pinty), meg a húzókart is tönkre fogod vele tenni, mert nem elég erős a rúdhoz, és el fog nyomorodni a szeme. A bovdenes hátsó fékkel sincs semmi probléma, a külső fékkaros kivitelnél pláne cserélni is könnyű. Oldd meg inkább úgy, mert sokkal üzembiztosabb, mint ez a gányolás.

Hát, ennyit tudtam elmondani "rosszat" a motorodról, a többi viszont elismerésre méltó! Nagyon szépen megcsináltad, szép és az eredetire hasonlító a fényezés (talán a szürke festés egy picivel zöldebb a kelleténél, de nem veszélyes), igényes, gyári jellegű a többi részlet kivitelezése is, szóval le a kalappal. :)
 


2012.10.23. 17:44 Idézet

Zsoel

Köszönöm szépen a dícséretet! Azért jó lenne tudni, melyek azok az apró részletek, amin még módosítanom kellene. Az igazság az, hogy bejáratós, még nem tudom, hogy megy, összesen egy fél órát pöfögött.

A képfeltöltéssel az volt a gondom, hogy nem ment fel úgy, mint régen (jobb gomb - beillesztés), hanem csak mindenféle okosságokkal beillesztettem a képet, és átméteteztem 300-ra, és automatikusan hozzá állítota a másik méretet.

Valamint ha jól emlékszem, volt egy olyan oldal, ahol több STAR-os felrakta a saját motorját, és szerettem volna én is (illetve a motorom) felkerülni oda, hiszen ez az első MOTOR, amit megcsináltam (bár szétszedtem, átfestettem és összeraktam egy BABETTÁT is, de az más, majdnem kerékpár), de nem találtam meg a helyet.

Egyébként biztosan abban is tudsz segíteni, hogy a BABETTÁN miért dugul el állandóan a karburátor, amikor van a tankban szűrő? Ha kitisztítom, és rövid időközönként beindítom, mindig működik, de ha 2-3 hetet áll, akkor beidítás után kb. 1 perccel eldugul, és leáll. Lehet, hogy rossz olajat használtam a keverékhez, és kiválik? Az olaj egyébként MOL LUBRICANTS AROL 2T, ezt tettem a STAR-ba is! Remélem, nem ártottam vele!

Előre is köszönöm!

Halitomi52


2012.10.21. 21:26 Idézet

Halitomi52

Szia!

Ez már igen! Nagyon szép lett, és egy-két apró részlettől eltekintve teljesen olyan, mint a gyári állapot. Nagyon hasonlít az enyémre is. :)) Gratulálok, érdemes volt vele annyit dolgoznod! És megy is jól?

Mire mondod, hogy nem jó a képfeltöltés? Szerintem minden oké ezzel, ne haragudj, nem igazán értem, hogy mit kérsz tőlem. Lehet, hogy az én készülékemmel van a baj. :)


2012.10.20. 19:31 Idézet

Kattints a képre a teljes mérethez! Kattints a képre a teljes mérethez! Kattints a képre a teljes mérethez! Kattints a képre a teljes mérethez!

Hellóka!
Elkészült a mű, és ígéretem szerint készítettem képeket.

Elnézést kérek, hogy ide és így tettem fel, de valahogy nem sikerült másképpen összehoznom. Szanaszét keresgéltem a régi bejegyzést, ahol megtaláltam a képfeltöltésről szóló leírést, de az sem jött össze. Ha lehet kedves Zsoel, légyszíves küldd el nekem még egyszer, hogy lementhessem. ht_tamas(kukac)totalcar.hu

NAGYON KÖSZÖNÖM AZ EDDIGI ÖSSZES SEGÍTSÉGETEKET ÉS KÖZREMŰKÖDÉSETEKET!!!!!

Üdvözlök mindenkit!


2012.10.09. 12:25 Idézet

Tpo

Nem, a lengéscsillapító szerkezetek sem egyformák, ami a különböző terhelhetőségű rugókból következik.

A hátsó lengéscsillapítóban ugyebár erősebb rugó van, a már tegnap említett nagyobb terhelés miatt. Vastagabb keresztmetszetű anyagból van tekerve, mint az első, és sűrűbb menetekkel, ezért a rugóereje számottevően nagyobb (nagyobb erő szükséges az összenyomásához). Ebből következik, hogy a csillapításának is hatékonyabbnak kell lennie, hiszen ha ugyanolyan mértékű csillapítást alkalmaznának, mint az első rugóstagoknál, akkor az nem lenne elegendő az erősebb rugóhoz (ugyanebből a meggondolásból az is világosan kitűnik, hogy a hátsó, erős rugóhoz való csillapítás nem lenne jó az első, gyengébb rugókhoz, mivel túlságosan "megfogná" őket).

A lengéscsillapítás a következő elven működik: a dugattyúszárakra egy lépcsőt esztergálnak (bizonyos hosszúságig leesztergálnak az átmérőjéből). Erre egy alátét kerül, amely az átmérőváltásnál lévő vállon felütközik. Utána jön a kis nyomórugó, arra újabb alátét (amely szabadon el tud mozdulni ezen az átmérőhosszon), végül (egy második, még kisebb átmérőjű lépcsőn elhelyezve) a csonkakúp alakú, hegyével fölhelyezett dugattyú, közepén furattal. A dugattyú vastagabb végén a dugattyúszárat kifúrják, és elperemezik, így az egész szerkezet fixen rögzítve van a dugattyúszáron. A dugattyúra három darab szegmensből álló ferrodolbetétet helyeznek el, amelyek úgy vannak kialakítva, hogy oly módon feküdhessenek fel a dugattyúra, hogy palástjuk egy hengert alkosson. A szerkezet a henger alakú dugattyúban helyezkedik el, amelyet felülről a műanyag vezetőpersely, alulról a rácsavarozott alumínium végdarab (rajta a rögzítésre szolgáló szilent kialakítású csatlakozószemmel), illetőleg hátsó rugóstagnál még a 20 mm-es gumidugó is határolja.
Berugózáskor a a dugattyú lefelé halad, tehát összenyomás történik: ilyenkor a három ferrodolszegmens a henger belső falán fellépő súrlódás miatt felfelé mozdul el, elnyomja az alátétet és bizonyos mértékig a rugót, és, mivel a kúpos dugattyú felfelé "hegyesedik", a szegmensek elég teret nyernek ahhoz, hogy együttes teljes átmérőjük kisebb legyen, mint a henger belső fala. Magyarul a súrlódás egészen lecsökken, és a dugattyúszár szinte akadálytalanul teljesen befuthat a hengerbe.
Visszafelé, mikor az egész szerkezetet a kirugózás irányába nyomja a főrugó, megfordul a kép: ekkor a dugattyúszáron lévő kis nyomórugó és az alátét "rányomja" a dugattyú kúppalástjára a ferrodolszegmenseket: ezek felfutnak a dugattyúra, "kitapadnak", megnő a súrlódás köztük és a hengerfal között, így a dugattyú megszorul, és "megfogja" a nagy rugó erejét, vagyis csillapítja a visszalengést. Persze ez a szerkezet nem olyan komoly, mint egy rendes, hidraulikus lengéscsillapító, annál is kevésbé, mert tudjuk, hogy a súrlódás idővel hőt fejleszt, és a hő rontja a súrlódási tényezőt... de 40 évvel ezelőtt egy ekkora motorra tökéletesen megfelelt  (az akkor kapható Komárok, Rigák, Babetták stb. szimpla rugóihoz vagy éppen merev kerékfelfüggesztésehez képest még így is űrtechnológiának számított).

Az első és hátsó lengéscsillapítók között az a különbség, hogy a hátsó dugattyúszárakon a már említett lépcső (tehát a dugattyúszár alsó vége és az utolsó váll közti pont, vagyis az a távolság, amely a szárvég és a teljes átmérő kezdete között van, kisebb, mint az elsőknél. Ez azért van, hogy itt a kis összenyomó rugó előfeszítése nagyobb legyen, hiszen az erősebb főrugó miatt itt nagyobb csillapításra van szükség: nyilvánvaló, hogy egy jobban összenyomott rugó kirugózáskor erősebben szorítja a rá a ferrodolt a dugattyúra, vagyis nagyobb lesz a csillapítóerő. Az első lengéscsillapítókon az esztergált rész hossza nagyobb: emiatt a kis nyomórugó nincs annyira előfeszítve, ebből következően értelemszerűen a csillapítás sem olyan nagy, mint hátul, amire a gyengébb főrugó miatt nincs is szükség.

A lengéscsillapító szerkezeteket úgy lehet megkülönböztetni egymástól, hogy az előre való dugattyúszárak felső részébe (nagyjából a villáskulcs részére szolgáló lapolás, illetve a rögzítő kúposszeg furata között félúton) egy jelölőhorony van beszúrva. A hátsókon nincs ilyen. Továbbá, ha bontatlan gyári, vagy szakszerűen szétszerelt és újra összerakott, nem csereberélt rugóstagokról van szó (nálad ez tuti biztos, tekintve, hogy az elöl lévő két szerkezet nem volt egyforma), akkor a hátsó rugóstagokon a dugattyúszár felőli csatlakozószemeken a kúposszeg furatának valamelyik oldala mellett egy H (Hinten = hátul), az elsőknél ugyanott egy V (Vorn = elöl) betű van beleütve.

Itt van az egész cucc. Ez a saját egyik motorom rugóstagjainak a felújítás előtti állapota. Új hengerek és vezetőperselyek, valamint újonnan esztergáltatott ferrodolszegmensek (még a felhasítás előtt; ezeket ugyanis három 120°-os darabra kell vágni). Jól láthatod mindkét első dugattyúszáron a hornyot (a jobboldalt egymás alatt-fölött lévő szárak a hátsóké, a balról lévő kettő az elsőké), a három együtt lévő szár túlsó végénél lévő csatlakozódarabon pedig a V betű is látszik. (Jelenítsd meg és nagyítsd ki a képet, mert kicsiben semmi nem látszik belőle.)

Horganyoztatni szerintem fölösleges pénzkidobás, mert ezeknek az alkatrészeknek úgysem a rozsdásodás az elsődleges ellenségük, hanem a kopás - nincs idejük megrohadni, mert már előbb használhatatlanná kopnak. A súrlódás egyébként is szinte mindenhonnen leszedi a rozsdát, kivéve a munkahenger külső részeit, ezért azt javaslom, hogy ezt kívülről vékonyan zsírozd be, úgyszintén a menetes részét is (sok későbbi szerelési bosszúságtól óvhatod így meg magad, de nagyon vigyázz, hogy a henger belső részébe, a dugattyúra vagy a szegmensekre SEMMIFÉLE KENŐANYAG NE KERÜLJÖN!) A rugókat is le lehet zsírozni egy kicsit, vagy lespriccelni porlasztott olajköddel; főleg a sárvődé alatt lévő első rugók hajlamosak arra, hogy kenés nélkül rövid időn belül nyikorogni kezdjenek, a zsír segít kitolni ezt a periódust).
A vezetőperselyeket csak akkor kell kicserélni, ha már nagyon kopottak, de ez új munkahenger készítése nélkül nem egyszerű feladat.

A kuplungkartartó konzolt már nagyon régóta nem gyártják, nem lehet újan beszerezni. Csak használtat kaphatsz, de itt is vigyázni kell, hogy olyan vegyél, amelyik Starra való. Már feltéve, ha típushű akarsz maradni. A fekete, a tükörszár részére M8-as menettel készített tartók a későbbi (1976 utáni Schwalbékhoz valók). A Starra is felszerelhető, de csúnya és típusidegen.
A Starhoz való tartókból is kétféle volt: a régebbi felirat nélküli, az újabb feliratos. Mi a baja a tiédnek? Egyébként sajnos nem könnyű szerezni egyiket sem, a gázmarkolat felüli tartó sokkal gyakoribb, de azért nem reménytelen ez sem. A Vaterán szoktam látni, bár most éppen nincsen egy sem.


2012.10.08. 23:23 Idézet

 

Szia Zsoel!

Köszi a válaszokat.

1.Ezek szerint a dugattyúszárakon vannak a gumituskók ráfűzve-ezeket találtam is rajtuk-és a hátsón van a hüvelybe a gumituskó. A rugókat csak azért kérdezem ,mert egy párat szétszedtem és a hátsók természetesen erősebbek voltak,de az elsőkben is találtam erősebbet és gyengébbet is.Csak ezért kérdeztem,de inkább az erősebbet tenném bele.A dugattyúszárakat megvizsgálva a rajtuk lévő rugók között is volt különbbség gondolom ez a rugók elfáradásából adódik. Itt is az erősebbet ill.úgymondanám jobb állapotút érdemes beszerelni,gondolom ezeknél eredetileg nincs különbség? A rugókat amellyek jobbak lehorganyoztattam és ha sikerül hüvellyeket készíteni a dugattyúrudakkal együtt lehorganyoztatom,hogy tovább bírja.

A műanyagok elég jó állapótúak és vannak újjak is.Az enyémen feketék voltak,természetesen a dugattyúhüvely méretek emelyek fixek ,maradnak.

 

 

 

 

Vezetőperselyt is találtam másik fajtát ami a dugattyúhüvelyben volt benne.

Kuplungházon én a kormányon lévőt értem amin a kuplungkar van-lehet,hogy rosszul fogalmaztam meg,bocsi.

Köszi a segítséget!


2012.10.08. 09:47 Idézet

Tpo

Szia!

1. Igen, van. Az a gumituskó tulajdonképpen egy ütköző, és azt a célt szolgálja, hogy a megnövekedett terhelésnél (ne feledjük, a Star eredetileg két - persze nem túl nehéz - személy szállítására alkalmas), vagy nagyon rossz, hepehupás útnál az utas(ok) belengő tömegéből származó erős rugóösszenyomódásokat behatárolja, és a végütközési energiát elnyelje, túlterhelésnél pedig az egész súly ezen a gumidugón fekszik föl. Ellenkező esetben (ha nem lenne ott) a dugattyó az alumínium végdarabon ütközne föl, és nemcsak nagyon kényelmetlen és feltűnő lenne az összenyomódáskor érzett és hallott erős koppanás, de az ekkor fellépő energia előbb-utóbb szétverné a lengéscsillapító vagy a lengővilla alkatrészeit is. Az első lengéscsillapítóknál nincs szükség ilyen dugóra, mert ott jóval kisebb a terhelés, és nem tudnak ütközésig összenyomódni (de azért a dugattyúszárakra ott is fel van fűzve egy-egy vastagfalú gumicső, az ördög nem alszik alapon - amelyek egyébként a hátsó lengéscsillapítókon is megtalálhatóak).

2. Nem tudom, honnan szereznél bele erősebb rugót, de mindenesetre a csillapító hatás egy erősebb rugó esetében bizonyára teljesen eltűnne. Így is elég gyér, inkább csak felújított állapotban működik (de akkor egy darabig tűrhetően). Ne feledjük, nem hidraulikus, hanem dörzscsillapításról van szó. Tehát ha tudsz, tehetsz bele erősebb rugót, de szerintem fölösleges. Két személyt úgysem szabad már szállítani vele, egy meg nem lehet olyan nehéz, hogy összemenjen alatta. Én olyan gyönge 90 kiló körül vagyok, télen, alaposan felöltözve a 95-öt is megütöm, mégsem volt még soha problémám a rugóval, akkor sem ül le alattam a gép, ha véletlenül belehajtok egy gödörbe.

3. Fogalmam sincs, én még nem próbáltam. Ha a rugóban elfér, akkor végül is minden további nélkül lehet, csak az a fontos, hogy a  többi méret megegyezzék, illetve a csővégből le kell esztergálni annyit (úgy hosszúságban, mint külső átmérőben), hogy az alumínium végdarabba illeszkedő menetet (M18×1,5) el lehessen rá készíteni. A műanyaghüvely kifúrásával nagyon óvatosan bánj, mert az igen könnyen eltörik: eredetileg jó műanyagból készült, de az időjárás viszontagságainak hatására rideggé válik, és akkor már a legkisebb vigyázatlan ütésre is elpattanhat. Aztán ritka már az épségben megmaradt gyári műanyaghüvely... főleg a szürke (ámbár lehet, hogy a te gépeden már a felső is fekete színű).

Kuplungház alatt nem tudom, mit értesz. A külső kuplungkosarat?


2012.10.07. 23:20 Idézet

Szia Zsoel!

Simson star74-es lengéscsillapítóhoz szedek össze tapasztalatokat.Volna egy pár kérdésem:

1.Egy régebbi válaszodban azt írtad,hogy a hátsó lengéscsillapítóban van egy gumi dugó-amit én találtam ia szétszedéskor. Ennek van-e jelentősége és milyen távolságra kell lennie a végétől?

2. A lengéscsillapító rugóit mennyire lehez cserélgetni-nagyobb súlyterhelés miatt- tudom akkor a lcsillapító viszonyai megváltoznak?

3.A lengéscsillapító vezetőhüvelyét lehet-e vastagabb anyagból csinálni, Úgynéztem a rugóba elférne,csak a műanyaghüvelyt kell nagyobbra kifúrni.

Keresek kuplungházat újjat,de sehol nem találtam.

Köszi a segítséget


2012.10.04. 19:41 Idézet

Misi11

Hát ez nemigen akar menni. :) Biztos, hogy mindent jól csinálsz?


2012.10.04. 03:08 Idézet

Szia Zsoel!

Na még egyszer a kepfeltoltes.hu -val:


2012.10.04. 02:56 Idézet

Szia Zsoel!

A képek:

 


2012.10.02. 20:44 Idézet

MIsi11

A motor szét- és összeszerelését a jelzett helyen megtalálod; ott le van írva minden, hogy mire kell figyelni.

Ami alkatrész biztosan kell: új berúgótengely, tömítésgarnitúra, a kuplung, a főtengely, és a lánckerék anyája alá való biztosító-alátét, olajálló tömítőpaszta, friss olaj.

Ami szerszám biztosan kell vagy kellhet: 10-es, 12-es, 13-as (ha régebbi kiadású Starod van és még eredetiek a motorfelfogató csavarok, akkor 14-es is), 17-es, 19-es villáskulcs (lehetőleg 2-2 darab), dugókulcskészlet (stekk-kulcs), kombinált fogó, csőrösfogó, közepes kalapács, körmöskulcs (vagy ehelyett kisebb csőfogó) a kipufogóhoz, karosszériafogó, kis, közepes és nagy csavarhúzó, lendkerék-lehúzó szerszám (ez utóbbi nagyon fontos, ezt szerezd be, vedd meg vagy kérd kölcsön, mert enélkül semmire sem mész).

Más nemigen szokott kelleni.

Képeket csak úgy lehet csatolni, ha előzőleg feltöltöd őket valahová (pl. kepfeltoltes.hu), majd ide csak a linkeket szúrod be, a szövegablak felett található "Kép" ikon segítségével.


2012.10.02. 04:47 Idézet
Misi11

Szia Zsoel!

Catoltam képeket, de nem jelent meg.

Újra megpróbálom a 7 darab helyett 2-vel.


2012.10.02. 04:41 Idézet
Misi11

Szia Zsoel

Számomra megdöbbentő, amit válaszoltál!!!
Pont azt szerettem volna megúszni.
Az idén már biztosan nem állok neki, mert a telet Pesten töltöm.
Pesten, nem lakom messze a Mofakertől.
Abban kérem a segítségedet, hogy mit szerezzek be hozzá, mire figyeljek, mire ügyeljek, miből vegyek tartalékot.
A faluban ahol lakom még élelmiszerbolt sincs, nemhogy alkatrészbolt, amit Pestről nem viszek magammal, az nincs. Ami egy házi műhelyben, garázsban, sufniban evidens, az nekem nincs.
Ami van: garázs, fészer, satupad, kalapács az órástól a samuig, kézi műszer, tolómérő, mikrométer és műszaki véna.
Én vagyok az a  tipikus, katona fegyver nélkül.
Még valamim van: időm. Az egész tél a rendelkezésemre áll, hogy felkészüljek és beszerezzem a hozzávalókat.
 

 

 


2012.09.27. 20:15 Idézet

Misi11

Üdv a fedélzeten!

Elöljáróban: Simson Start csak tiszta forrásból! :) De most már mindegy, próbáljunk meg abból gazdálkodni, amink van.

Sajnos van egy rossz hírem: a Starnál csak a motor kiemelése és teljes szétbontása után lehetséges kicserélni a berúgótengelyt, mert az indító fogasív rá van hegesztve. De nem nagy ördöngösség, meg lehet oldani kezdőnek is. Ha érdekel: április 4-i hozzászólásomban (2087-2068-as csoport) részletesen leírtam a motor kiépítésének és szétszerelésének folyamatát, ott megnézheted. Kicsivel visszább, március 24 körül a motor összerakása is ott van. Most először szedd szét, cseréld ki a berúgótengelyt, aztán utána megpróbálunk az erőtlenségre is valami megoldást találni. Küldhetnél valami fényképet is a motorodról, kíváncsi lennék rá.


2012.09.27. 04:49 Idézet
Misi11

Kedves hozzáértők!
Én a Bakonyban lakom néhány tíz méterre az erdőtől, ahol a15-30 fokos emelkedésü erdei utak a jellemzők.

Eddig egy Babettával cipeltettem a 92-94 kilómat és sok esetben tolnom kellett, mert nem bírt megbírkózni a súllyal és a tereppel.

Mindig hiányzott egy lóerő (rajtam kívűl), ezért körülnéztem a Neten és találtam egy Simson Star motorral épített viszonylag nagykerekü Puch öszvért.
Jó benyomást keltő régi motorosnak tűnő öreg úr árulta, azt állította, hogy a motor nem rég lett felújitva, még bejáratós és azonkívűl, hogy a barátja eltörte a berúgókart, ami meg lett hegesztve más baja nincs. Örültem neki, mert egyesben majd' ki ugrott alolam és papír szerint pont azzal az 1 lóerővel lenne erősebb, mint az én Babettám. Sajnos,csak sík terepen és aszfalton tudtam kipróbálni, ott jó vételnek tűnt 40-45 között bírt menni, pöcröfre indult.
Biztos, ami biztos azonnal vettem hozzá egy berugókart, amire egy hónapra rá szükségem is lett volna és akkor ért a meglepi, hogy a berugótegelyen nincs rovátkolás, le van reszelve és le van lapolva az pedig elnyalódva. Azon kívűl még gyengébb a motor, mint a Babettám, mert egy enyhe emelkedőn sem képpes felmenni még egyesben sem.
Nekem nem az lenne a fontos, hogy gyors legyen, hanem az, hogy erő legyen benne, ezért lecseréltem a 16-os fogaskereket 14-esre. Erősebb nem lett csak lassúbb, most sík úton max. 30 km/óra. ( Karbit kitisztítottam, úszókat beállítottam, Schubertűt a második rovátkába tettem.)
Kérdésem hozzátok a következő: Ki lehet-e cserélni a berugótengelyt úgy, hogy a blokknak csak a berugótengely felöli oldalát bontom szét?

Okuljatok az esetemből, ne higgyetek az öreg uraknak, vigyetek magatokkal vásárláskor valakit, aki már látott Simsont közelebbről is és van tapasztalata arról, hogy mik szoktak lenni a svindlik.
Várom segítő hozzászólásotokat.


2012.09.25. 10:44 Idézet

Halitomi52

Igazán nincs mit. Jó munkát, és várjuk a dokumentációt. :)

Egyébként ha megjött a fül, és nagyon zavarna, hogy megrongálták, akkor a képem alapján könnyen vissza tudod hegeszteni az eltávolított részt. Kb. 5 mm lehet a fül széle és a furat kezdete közti távolság, de ha ki akarod javítani az alkatrészt, akkor küldök neked pontosan beméretezett rajzott.


2012.09.25. 06:45 Idézet

Zsoel

Köszönöm a segítséget, azonnal megvásároltam. Várom a postást.

Amikor megérkezik, felszerelem és fényképezek ígéretem szerint.

Addig is mindenkinek minden jót, Neked pedig még egyszer köszönöm!


[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?