|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
Halitomi52
Örömmel olvasom, hogy kerekedik a történet. :) Kitartást a maradék munkához, most már hamarosan be lehet röffenteni a gépet!
Szerintem nálad hiányzik az a fül, amelyik a szívászajtompítót tartja. Ez egy derékszögben hajlított, a hátsó motortartó csavar jobb oldalára, a csavar alátéte és anyája alá felszerelendő, acéllemezből préselt tartó, amelynek olyan a kialakítása, hogy ha a helyén van, akkor a légszűrőház aljára erősített fém tartórész pont ráfekszik a felső lapjára, illetve az általad említett csavar átmegy a benne lévő furaton. Sajnos külön képet nem találtam róla, ezért a saját motoromon mutatom meg, felszerelt állapotban (a légszűrőház tartójának csavarján nincs anya). Kattintás jobb egérgombbal, és Kép megjelenítése:
Nem lesz könnyű beszerezni, szerintem olyasvalakinél érdeklődj, aki szétbontott egy komplett motorkerékpárt, vagy direkt ilyesmivel foglalkozik.
Itt például van egy:
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/karosszeria_kulso_elemek/egyeb/simson_star_legszurohaz_tarto_1644554072.html
Csak valami barom kivágott belőle egy darabot, fölhasította a 6,5 mm-es felső furatot, hogy könnyebb legyen föltenni a légszűrőházat.
|
Sziasztok!
Hosszú idő után jelentkezemmegint, hála istennek dolgoztam és így sajnos kevés időm maradt a hobbyra. De tulajdonképpen összeállt a dolog, összeszereltem, ott tartok -és megakadtam-, hogy a levegőszűrőt szerelném be a mociba, azután olaj bele, üzemanyag és lehet próbálni a beindítást.
Amin elekadtam: a vásárláskor sportszűrő volt ráfabrikálva a karburátorra, de szereztem két darab eredeti szűrőházat is és a kettőből összeraktam egy használhatót. A bökkenő, hogy nem tudom, hova kell felszerelni. Az alján van egy fém profil, 3 db csavarral, amiből kettő a házat fogja, egy pedig kifelé áll, de sehol sem találok egy helyet, ahova oda lehetne csavarozni.
Segítsetek legyetek szívesek, he lehet egy fényképpel is megtoldva, hogy áll, és mire van felszerelve.
Bár még nem működik, de a jövő héten körbefényképezem, és rakok fel képeket róla.
Előre is köszönöm!
Halitomi52
|
matyikaa
Szia! Hirtelen lett "beteg" a géped, vagy hosszabb idő alatt, folyamatos változás eredményeként lett ilyen? (Bocs a késői válaszért, de két napig nem voltam netközelben.)
|
Helló mindenki!!
Régi bevált starom beteg lett!! Nem pörög ki rendesen, és nehezen is indul. A benzinszint jóó. A karbi beállítás jóóó..A fúvókákkal nincs baj.. Én szimeringre gyanakszoom a tekercsnéél!! Tanácstaalan vagyok!!! Segítséget kérek!!!
A segítő válaszoklat előre is köszönöm!!
|
Zsoel
Köszönöm a tippet. Nem néztem meg pontosan, de az emlékeimben egy jelöletlen, tipikus kisipari tű képe van.
Beagle
Köszönöm a tapasztalatotad. Saját kútfőből arra gondoltam és is, hogy nem lehet akkora különbség a két porlasztó között, bár a belső furatok kialakítását nem ismerem. A 6-ossal alig indult be, és nem lehetett használni, mindegy, mit hova tettem benne. Szerintem valami belül nem oké benne. Az 5-össel meg 35-ös és 40-es alapjárati fúvókával is stabilan működött nekem, de most 35-ös maradt benne. Az levegő téma okot adhat a problémára, és szerintem némileg tömítetlen is, mert a tömítés elég könnyen mozog a két fél rész között.
Köszönöm, és utánanézek.
|
apa35
Szia! 100% üzemanyag-ellátási probléma: valószínűleg eldugult a főfúvóka, vagy a tűsfúvókában lévő két furat. Elképzelhető még a túl alacsony benzinszint, illetve az eltömődött benzincsap. Utóbbi esetben nem árt leszedni és alaposan kipucolni a benzintartályt sem, hogy ne tudjanak bekerülni a lebegő rozsdarészecskék az úszóházba, illetve a csap és a porlasztó közé javasolt beépítni egy szűrőt (bármelyik motorosboltban kapható).
|
cSAO STAROSOK!vAN EGY KIS PROBLÉMÁM A 40 ÉVES STAROMMAL,PÖCRE INDUL ALAPJÁRATON REMEKÜL ÜZEMEL,DE HA ODAHUZOM NEKI A GÁZT LEFULAD,HA SZIVATOZOM AKKOR KIPÖRÖG ÉS REMEKÜL MEGY.lEHET HOGY A KARBI,VAGY A GYUJTÁS VACAKOL.sEGITSETEK!
|
velorexi
Gondolom sokmindent végig vizsgáltál már a hiba megoldása érdekében.
Ennek ellenére újra és újra érdemes átnézni mindent,hátha elsiklott valami felett a figyelmed. Én nem vagyok olyan tapasztalt szakember,mint Zsoel barátom,de a saját hibáimon már sokat tanultam! :-)
Hidd el,hogy 50-es fúvókával kellene jónak lennie,5-ös,vagy 6-os porlasztóval is! Nekem is volt fenn 5-ös (ezzel vettem),majdnem hibátlan volt,eltekintve attól,hogy az alapjárati fúvóka Schwalbe maradt benne,ezért nem tudtam megfelelő alapjáratot állítani. Később szereztem be egy 6-os porlasztót,azzal tökéletesen muzsikál,az 5-öst átraktam a schwalbémra,kicseréltem a fúvókákat (kivéve az alapjáratit)és az is hibátlan lett.
Amit leírsz("Ellenben amikor 60-asra cseréltem, mindjárt kezelhetőbb és állíthatóbb lett, így maradtam a második rovátkánál.") az alapján lehetségesnek tartom,hogy túl sok levegőt kap (pl.tömítetlen légszűrőház),ezért kevés lehet az üzemanyag és ha ráhúzod a szivatót,erőre kap.
Azt javaslom ezt is vizsgáld át újra!
|
velorexi
Nem lehetséges, hogy nem gyári(val megegyező) a fúvókatű alakja és hossza?
|
Beagle
A porlasztót belülről nem ismerem, külsőre nekem is csak annyi különbség tűnt fel, mint amit írtál. Illetve még annyi, hogy az 5-ösön a hátul lévő három lyukból a nagyobb festékkel be van tömítve, a 6-oson pedig szabad mindegyik.
Zsoel Beagle
Végigpróbáltam a 6-os porlasztót a gyári fúvókákkal, és lemez minden rovátkájában. Bármennyit tisztogattam, alapjáratot sem tudtam állítani, és rendesen menni sem volt képes. Az 5-ösben 50-es főfúvókával végigpróbáltam az összes tűállást, és képtelenség volt bármilyen erőt is kicsiholni a gépből. Ellenben amikor 60-asra cseréltem, mindjárt kezelhetőbb és állíthatóbb lett, így maradtam a második rovátkánál. Sajnos így sem teljes az öröm, mert kb 45-ös tempóig minden rendben, aztán úgy hőkölget, mintha nem lenne ekég kaja, és ha ráhúzom a dúsítót, akkor megint gyorsulni kezd, de érződik, hogy az meg egyszerre sok is a többlet üzemanyag mellett. Ezen a ponton ismét tanácsatalan vagyok.
|
velorexi
Én is örülök,hogy megoldódott a problémád! Ámbár megjegyezném,hogy a 16 N1 5-ös és 6-os porlasztók között annyi a különbség (külsőre),hogy az 5-ös benzincső csonkja pipa alakú,a 6-os-é pedig függőleges! Ez azért van,mert a schwalbe váz és tank kialakítása miatt csak pipa alakban fér el a benzincső. Tehát,ha az 5-ösbe Starhoz való fúvókákat raksz akkor ugyan úgy működik vele,mint a 6-ossal! Ezzel csak azt akarom mondani,hogy én a te helyedben inkább a hozzá való 6-os porlasztót tenném rá,az eredetiség jegyében!
|
üdv.kis segitséget kérnék.már régebenn kérdeztem hogy mi lehet az oka meg hogy mit lehet vele csinálni star 3. sebeséget álandoan kidobálja blokban a két csavar amin lehet álogatni az nem nyert.gondolom szét kell huzni hozzá a blokot hogy meg lesehes csinálni de mindegy mert igy nem jo..... Zsoel irta hogy "nemrégiben foglalkozot a témával "de én sehogy se találtam rá az összes irománytmeg egy hétalatse olvasom végit esetleg valaki tudja hogy kb hányadik oldalon van?
|
NyMo
Ha tényleg hibátlanul volt összerakva, akkor a már említett nyomórugótörés lesz a legvalószínűbb. Sok sikert!
|
Zsoel!
Köszönöm a jótanácsokat, szerintem nem maradt ki semmi szereléskor, mert kb. két évig gond nélkül hajtottam, akkor korábban is gond lett volna.
A héten valószínűleg szétborítjuk a blokkot, majd beszámolok a fejleményekről.
További szép napot: F. I.
|
velorexi
Örülök. :) A 16N1-5-ös porlasztó, az Schwalbéra való, és 67-es főfúvókát kell bele szerelni. Az SR4-2/1-hez 16N1-6-os karburátor kell, 50-es fúvókával, és a felülről harmadik rovátkába kell tenni a síbertű tartólemezét; a hibátlan Starnak így tökéletesen kell üzemelnie. Bár te azzal, hogy 60-as fúvóka mellett lejjebb engedted a tűt, lényegében ugyanezt csináltad: egyik felől dúsítottad, másfelől viszont szegényítetted a keveréket, tehát most kb. ugyanott vagy, mint a fenti helyzet. :) De ha így is jó, akkor ne piszkáld tovább. A legfelső rovátkába semmiképpen sem szabad tenni a lemezt, mivel az az állás olyan szegény keveréket képez, hogy a túlmelegedéstől hamarosan tönkremegy a gyertya.
|
Zsoel! Beagle!
Helló!
A probléma megoldódott. A porlasztó újbóli tisztítása után kicseréltem a gyújtógyertyát, ami semmi változással nem járt. Ezután a főtengely szimeringeket is, és lám, nem változott semmi. Ekkor 6-os porlasztóval kísérleteztem, gyári méretű fúvókákkal, de ettől csak rosszabb lett. (Nekem a kezdettől fogva 5-ös porlasztóval és 60-as főfúvókával megy.)
Tegnap kicseréltem a kondenzátort, és megszűnt a probléma. :-)) Ezután már csak a porlasztó finom beállítása maradt. Sok próbálkozás után 60-as főfúvóka, és a tűnek felülről a második rovátkába helyezése hozta meg a legjobb eredményt. Most indul mindig, és jobban húz, mint előtte, ugyanis akkor a legfelső rovátkában volt a tű lemeze.
Köszönöm a tippeket, nélkülük még mindig a tekercseknél tartanék. Se gyertyát, se kondit nem cseréltem volna magamtól ilyen rövid idő alatt, mert még mindig a benzin-levegő keverékre, vagy a szikra nyomás alatti hiányára gyanakodnék.
|
Beagle
Köszönöm szépen, majd igyekszem meghálálni. :))
Elsősorban azzal, hogy sietek válaszolni a leveledre, ámbár nem biztos, hogy fogok tudni okosat mondani neked.
|
Ferenczi István
Üdvözöllek a fórumon! Remélem, sok hasznos dolgot találsz majd itt, és jól fogod érezni magad akkor is, ha épp nincs gond a géppel. :) Reméljük, minél kevesebb lesz.
Először is szeretnélek megkérni arra, hogy az Idézet gombot ne használd, mert fölösleges tartalommal árasztja el a fórumot. Nincs itt akkora "adatforgalom", hogy ne lehetne átlátni anélkül is, ki kinek válaszol, meg különben sincs sok értelme, mivel értestítést nem küld a címzettnek. Mi úgy szoktuk, hogy egyszerűen odaírjuk a hozzászólás elejére, hogy kinek címezzük a mondanivalót, aztán kész.
Ha a Beagle barátom által elmondott (amúgy teljesen jogosan felvetett) lehetőségeket kizárhatod, akkor problémád gyökere a leírtak alapján valószínűleg ott keresendő, hogy vagy a berúgótengely végére hegesztett indító fogasív
nem hajtja meg az indító fogaskereket,
vagy pedig az indító fogaskerék oldalfelületén látható kilincsműrész fogai nem akadnak bele az ellendarab, vagyis a III. sebességfokozat hajtott fogaskerekének
a kilincsműfogaiba.
Az előbbi eset akkor fordulhat elő, ha az utolsó összeszereléskor kihagyták a berúgótengely két oldaláról az egy-egy távtartó alátét
valamelyikét (netán mindkettőt), ezért a tengely hosszirányú játéka megengedhetetlenül megnő, és a tengely elmozdulhat.
(Avagy valami miatt úgy lekoptak akár a fogasív, akár az indítókerék fogai, hogy nem akadnak össze, de ez a gyakorlatban nem túl valószínű.)
Utóbbi eset, tehát a kilincsmű defektje pedig akkor lehetséges, hogyha eltörött az a nyomó csavarrugó,
amelyik a III. fokozat hajtott kerekámel az indító fogaskereket nekinyomja. Így indításkor a kilincsmű fogai nem akadnak össze, illetve az indító fogasív fogai sem tudnak beleakadni az indító fogaskerék fogaiba, hiszen a törött rugó nem nyomja kiindulási helyzetbe a fogaskereket.
Emellett lehetséges még egy olyan eset is, hogy a motorblokk összeszerelésekor kimaradt az indító fogaskerék központozására szolgáló persely
azonban ez sem túl valószínű, ugyanis akkor a hiba már hamarabb előjött volna, meg ilyenkor néha azért összeakad az indítószerkezet. Legvalószínűbb a törött rugó, illetve a hiányzó távtartó(k) esete.
Viszont szomorú hírem, hogy sajnos mindkét esethez ki kell szerelni és teljesen szét kell bontani a motorblokkot, mert ezek a hibák "kívülről" nem javíthatóak.
|
Beagle
Üdv!
A kuplung kiemel, tolásra beindult, tehát szerintem más gond lehet.
Üdv: F. I.
|
Zsoel
Rendben,postázok egyet!
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |