|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
Ferenczi István
Nagy szeretettel köszöntelek a fórumon,jómagam és üzemeltető társaim nevében!
Mielőtt szétborítanád a blokkot,ajánlom,nézd meg a lendkerék ékjét,(ehez lehúzó szerszám szükséges) ugyanis,ha elnyíródott,akkor ilyesmit produkál. Előfodult velem is már,illetve még lehetséges,hogy a kupplung folyamatosan kiemel! (ezt a bal odali deklin lévő kisablak mögötti csavarral állíthatod)
Én nem vagyok nagy szakértő,de velem ezek fordultak már elő. Zsoel barátom is,minden bizonnyal rövidesen reagál a kérdésedre,Star műszaki kérdésekben (is) verhetetlen!!
Üdv;Zsolt
|
Sziasztok!
Új vagyok a fórumon, magamról csak annyit, régóta van Simsonom, most egy Start "nyűvök" eddig csak "felhasználói szinten" motoroztam, most viszont úgy tűnik komolyabb műszaki gondom akadt, ebben szeretnék segítséget kérni Tőletek.
A hibajelenség (elnézést, ha már volt)
Berugókar lenyomásakor nincs ellenállás, szerintem nem adja át a nyomatékot a főtengelynek, valószínűleg belül történt valami gebasz. A rugó egyébként visszahúzza a kart, miután ütközésig szabadon lenyomtam.
Mi történhetett, a javításhoz teljesen szét kell borítani a blokkot, vagy minimális bontással is orvosolható a hiba? Mi a javítás menete, házilag is megoldhatom, vagy szervíz a tuti?
Előre is köszönöm.
Nymo
|
Beagle
Szia! Bocsi, hogy nem válaszoltam azonnal, de jelenleg házon kívül vagyok (barátnőméknél), és eddig nem volt alkalmam feljönni.
Szóval: megköszönném, ha tudnál szerezni ilyen gyertyát, próba-szerencse. Errefelé nics, hiába érdeklődtem a boltban, nem ismerik, lehet, hogy csak Pesten van. Én a 280-ast próbálnám ki, ha lehetséges, mivel igazából úgyis ez a hőérték kellett eredetileg a gépbe. :) Szóval akkor kérlek, küldd el ezt, ha majd postaközelben jársz. Aztán majd megbeszéljük, mivel tartozom, és elektronikusan átutalom neked. Köszi előre is! :)
|
Zsoel
Úgy vélem,hogy ezt is ki kell fogni,mármint a jó gyertyát,ugyanis én a tavalyi motoros szezont egy NGK gyertyával motoroztam végig,hibátlanul. Most meg sűrűbben cserélem,mint tankolok. Ha kipróbálnád az Aka Electric Isolátort,szívesen küldök egyet,postán,bár most csak 280-as hőértékű volt a boltban,(vettem egyet belőle)de kértem 260-ast és 225-t is saját részemre.Jövő héten szerdán megyek be ismét,hogy megérkezett-e,de ha neked jó a 280-as is,abból azonnal tudok postázni! (ugyanis ismerve,a helyi motoros boltot,bizonytalan a 260-225-ös érkrzése)
|
Beagle
Én nem mondom, hogy az NGK B8HS a legjobb gyertya a Starhoz, csak azt, hogy azzal még aránylag tűrhetően megy. De nem olyan, az sem, és más mai gyertyák sem, mint a régiek. Egy ócska PAL sokkal többet bír, mint egy vadiúj akármi, pedig nem is a Starba való igazából. Tudom, hogy az új gyertya manapság semmit sem jelent, ezért is írtam Velorexinek azt, amit. :) Olyan AKA Electric gyertya engem is érdekelne, én ég nem próbáltam.
|
Zsoel,Velorexi
Én,innen a számítógép elöl azt mondom,hogy tutira gyertya hiba! Ugyanis! Az én motorom ugyanezt produkálta.Én a porlasztót kizártam,mert jellemző gyujtáskimaradásom volt. Zsoel,te tudod,hogy hányszor szedtem szét és mindent (többször is) kicseréltem,már a kpl. alaplapot is.Igazából a gyertyát is kicseréltem NGK B8HS-t használtam bele.Ezek ellenére sem javult a helyzet. Ekkor (jobb ötlet híján)átalakítottam külső trafósra,de egészen véletlenül találtam a motoros boltban AKA ELEKTRIK által gyártott Isolator gyertyát és megvettem,majd az átalakítás során bele is raktam. Megjavult a motor!! Igen ám,de (ma szembesültem vele)nem a trafó átalakításnak,hanem a gyertyának köszönhetően. Ugyanis azóta megtettem vele 700km-t és ma ismét kimaradozott a gyujtás,alig vergődtem vele haza,majd itthon leállt a kapuba és onnantól be sem indult. Van itthon 6db. gyertyám,minddel beindul,(az Isolatorral nem)de kimaradozik a gyujtás. Elugrottam ismét új gyertyát venni(mielőtt szétkapnám a gyujtást),vettem ismét egy Isolatort és mit ad Isten,hibátlan lett,úgy húz,mint előtte! Na erre varrjatok gombot!! :-) Most már csak arra leszek kíváncsi,hogy mennyit megyek el ezzel a gyertyával,mert tapasztalatom szerint,mind az NGK,mind az isolator és a többi,egy nagy kalap sz¨¨r lett. Természetesen ez különösen a kismotoroknál derül ki,mert az autók annyira nem érzékenyek a gyertyára,mint a motorok.
Velorexi,íly módon azt javaslom,halgass,Zsoelre és minden ilyen esetben a gyertya cserével kezd,még akkor is,ha egy hete vetted bele az újat! :-)
|
velorexi
Én egyszer próbálkoztam Starhoz Bosch gyertyával, nem igazán vált be. Az 5. indításkor már nem akaródzott neki beindulni vele. De ez régen volt, lehet, hogy azóta javult a helyzet. Mindenesetre egy próbát megér. Ha a szigetelőanyag elfárad, kúszóáram alakulhat ki, ami pontosan ilyen jelenségeket okoz. Ugyan egy gyertyának simán bírnia kéne ennek a futásteljesítménynek akár a tízszeresét is, azért az ördög nem alszik, próbáld meg kicserélni.
Ugyanígy a kondenzátor, mert azzal meg már jártam úgy, hogy gyárilag hibás darabot adtak, és a beszerelés kezdetétől fogva állandóan dadogott vele a gyújtás.
Persze lehet porlasztógond is, de mivel én csak az általad elmondottakból tudok kiindulni, ezért feltételezem, hogy a karburátor tényleg tiszta. Dadogó alapjáratot (bocs, de az első hozzászólásodban még azt írtad, hogy nem egyenletes) különben is csak az elpiszkolódott alapjárati fúvóka okoz. A szimeringeket kizárnám, 1700 km-től nem mehettek tönre, az elöregedésük pedig nagyon lassú folyamat, a 10 éves, de folyamatosan használt szimering még vígan teljesíti a feladatát. Különben is, ha ott hamis levegőt szív a motor, az csak az alapjáratára van kihatással, attól még magas fordulatokon terhelhető lenne.
|
Zsoel
Helló!
Köszönöm. A gyertya eszembe sem jutott, mert az Bosch, és az nálam mindig gyanún felüli. A kondi és a megszakító új, a felülete tiszta, az állórész alatt nem volt olajszivárgás. Alapjárat van, minden rúgásra indul, viszont a terhelést nem bírja, akkor kezd el szaggatni, illetve mintha teljesen elmenne a szikra. Éppen ezért azt gondolom, hogy mégis a karburátorral lesz gond, vagy kellemetlenebb esetben a főtengely szimering, mert az a mumus nálam.
|
velorexi
Szia!
Lehet, hogy a gyertya kezdett vacakolni, először is próbáld meg kicserélni azt. Valószínű még a kondenzátorprobléma, illetve a megszakító elpiszkolódása, vagy a hézag elállítódása is okozhat ilyen gondot. Feltéve persze, hogy a porlasztó valóban kifogástalanul tiszta. A fúvókáid jók, ilyenek kellenek bele.
A hajtóműolaj sajnos idővel fogy, mert némi olaj óhatatlanul is beszivárog a motorba a főtengely mentén, illetve távozik a hajtótengelynél, a tömítéseknél, a berúgókarnál stb. Ne feledd, hogy nem új gépről van szó, és bizony ráadásul azok nyilván már elég kopottak is, nem tud úgy rájuk simulni a szimering tömítőéle. 1700 km egy ilyen ilyen kis motornál nem kevés, és az, hogy azalatt 2 deci olaj "meglépett", nem is olyan veszélyes. Egy átlagos autónál is 500 km-enként ellenőrizni kell az olajszintet. Töltsd utána a hiányzó két decit, és kész. Az a lényeg, hogy mindig rendszeresen ellenőrizd, van-e benne "matéria".
|
Zsoel
Helló!
A segítségedet kérném. Gondom akadt a Starral. Úgy kezdődött, hogy menet közben szakaszosan mintha visszavenné az ember a gázt, meg-megtorpant. Ez addig fajult, hogy beindul több rúgásra, az alapjárat nem egyenletes, és a terhelést nem bírja. Olyan, mintha egyszerűen kihagyna a szikra. Puffogás, visszadurrogás nincs. A karburátort kimostam, kifúvattam, a főfúvóka 50-es, a dúsító 60-as, viszont a tűsfúvóka 215-ös és négy lyukú, csak ilyenem van. A felújítás óta kb. 1700 km-t mentem vele, és ezalatt a hajtóműolaj kb. fele \\\"eltűnt\\\".
|
feketeangyalkx
Ez most milyen motorra vonatkozik? Ha az Apriliára, akkor fogalmam sincs, nem tudom, milyen gyújtása van neki.
|
hali érdeklödnék gyujtás problémával kapcsolatba.rugdalom nincs gyujtás de amint a gyujtást leveszem kulcsal akkor dob egy darab szikrát és enyi ez alapján tipp?
|
feketeangyalkx
Pillangószelep a neve. Azt nem tudom, hogy a karburátort még miben lehetne kimosni, de az biztos, hogy ha ezek után sem lehet jól beállítani az alapjáratot, akkor nem lehet kizárni azt sem, hogy valahol fals levegőt szív. Legvalószínűbben a szimeringeknél, amelyek esetleg már el lehetnek öregedve.
|
zsoel
benzin szinten nem tudok variálni ez a müanyag uszos.meg nem sibertűs hanem siber lapos vagy hogy hivják...Akkor mibe lenne érdemes még be áztatni?meg ezen nincs alapjárati fuvoka.az alapjáratot egy csavar álitja az ami a siberlapot tolja föl és enyi.
|
feketeangyalkx
Ha emelkedik a fordulat, és aztán leáll, az azt jelenti, hogy túl szegény a keverék, vagyis még mindig túl keveset kap. Valami nincs rendben az alapjárati fúvókájával, még mindig nem elégséges a fúvóka keresztmetszete ahhoz, hogy alapjáratban is egészséges keverési arány alakulhasson ki. Az is lehetséges, hogy emellé még a benzinszint is túl alacsony, ami tovább növeli az alapjárati nehézségeket, és ez megindokolná az említett fordulatszám-tartományban való bizonytalankodást is.
A membrán, ahogy múltkor írtam, igazából csak egy visszacsapószelep, és az a szerepe, hogy csak egyfelé tudjon áramolni a gáz, ami javítja a feltöltési hatásfokot és az elősűrítést. Ha nem lenne membrán, a motorod attól is menne.
|
zsoel
persze ki nyomatuk kompreszoral mostmár egész más a szitu most alapjárata ecer van ha vanis bizonytalan egyszer gondolegyet mintha kicsit kevesebet kapna picit emelkedik a fordulat és le ál amugy ezenkivül most megy.igazábol ez membrános az nem lehet hogy az miat kilodik? (2 évet ált)mert van egy tartomány mitudomén 1500 töl 2500 ig kb amig le akar álni vagy bizonytalan akárhogyis van álitva az alapjárati csavar.érdemes lenne ijen karbi tisztito sprével meg meg küdeni?
|
gülü
Csak az egyik anyát hagyd rajtad a szelepen, és villáskulccsal finoman húzd meg. Aztán fújj a tömlőbe egy kevés levegőt, jó alaposan hintőporozd be, ahogy a külsőt is (előbb rázd ki belőle a port, gumifoszlányokat stb., és jó alaposan vizsgáld át, nincs-e benne valami idegen test, drótdarab vagy ilyesmi, valamint nincs-e megtörve, kihasadva), aztán fűzd be a tömlőt az abroncsba, tedd a helyére a szelepet, tedd rá az alátétet, és biztosítsd az anyával úgy, hogy kb. 4-5 fordulattal rátekered, majd szerelővasakkal a szelepnél kezdve óvatosan vezesd vissza az abroncs peremét a kerékpánt mögé. Mikor ez megvan, fújd fel kb. 0,5 barra a belsőt, és pattogtasd körbe a kereket a földön, miközben jól megmarkolászod a külsőt. Ezzel biztosítod, hogy a tömlő és az abroncs mindenhol jól elhelyezkedjék, és körkörösen feküdjön föl. Utána fújd fel a gumit az előírt nyomásra, kézzel szorulásig feszítsd meg az anyát, majd villáskulccsal húzd meg ezt is, de csak annyira, hogy jól ráfeszüljön az alátétre. Nem szabad szorosra húzni, mert menet közben kiszakadhat a szelep a belső gumiból. Tedd fel a szelepsapkát, szereld helyére a kereket, és kész.
|
Üdv!
Tegnap vettem egy gumibelsőt és adtak hozzá két anyát meg egy domború alátétet a biztonság kedvéért megkérdezem hogy úgy szereljem be, hogy az alátét után anya majd ráf és még egy anya ?
|
Halitomi52
Szívesen. Szólj csak, ha kell valami.
|
Zsoel
Köszönöm szépen a segítséget!
Üvegboztosítékot vettem, de nem gondoltam, hogy ez való bele. Azt hittem, olyan kell bele, mint pl.: a Ladába, porcelán.
Ezek szerint véletlenül is jó helyre dugtam fel a kábelt, bár óvatosan felcimkéztem egy kérdőjellel, amíg biztosat nem tudok róla, de így jó helyen van.
Szia!
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |