Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]

2019.07.21. 19:38 Idézet
Krisztián
Sziasztok!Tudnátok ajánlani olyan webáruházat ahol olcsón tudnék simson star alkatrészeket vásárolni?Köszönöm szépen.

2019.07.10. 13:02 Idézet

Zsoel

 

Oké köszi én azt hittem az összes Star Schwalbe motorblokkot így raktak össze különházas megoldással

szerintem érdekes azért hogy ezt használták , mert elvileg egy hibalehetőség , de lehet hogy nem volt akkor abban a méretben ahogy írtad Te  is

Köszi mégegyszer sziasztok

 

 


2019.07.08. 16:45 Idézet

Vogler

Szia!

Nekem ez a tapasztalatom, hogy ha a "teli" oldal néz a forgattyústengely sonkái felé, akkor az elősűrítéskor megszökik az anyag egy része, nem olyan hatékony a feltöltés.

Azt a külön házas szimeringelhelyezést csak a nagyon régi motoroknál alkalmazták, még a hatvanas években. Az okát én sem tudom, talán nem létezett még abban a méretpárosításban, amelyben szükséges lett volna, és így oldották meg, de én sem vagyok benne biztos. Mindenesetre a hetvenes évekig biztosan "dívott" ez a külön tartós szimeringelhelyezés, több motornál is találkoztam vele, pl. a Pannoniáknál.


2019.07.03. 19:57 Idézet

hali

 

gyári star schwalbe főtengely szimering 22 x35x7  ami kb 0.8 vastag lemezből préselt házban van rúgóval a főtengely menetes végei felé néznek olajterelő tárcsa és csapágy jön utána

a ma általában alkalmazott szimering mérte 22 x47x 7

írtátok hogy a mai kétajkú szimeringet pont fordítva rugóval összefordítva rakjuk inkább

 

remélem jól írtam mindent!

 

miért hasznáhattak gyárilag kisebb külső átmérőjű szimeringet ami egy lemezből készült házban volt elhelyezve?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2019.06.30. 13:11 Idézet

Zsoel

Köszi a megerősítést! Nem olyan régen rendeltem pár alkatrészt onnan úgyhogy kár, hogy ahhoz nem tudtam hozzácsapni. Majd nézek mellé valamit, hogy ne egy tekercset kelljen hozatni.

Ez a gyári térdvédő biztos hogy rajtam nem védene sokat. Érdekességnek jó, de én sem tennék fel ilyet a Starra. Ha meg térdvédő kelll megyek Schwalbéval, igaz azon sem sokkal jobb a védelem:)


2019.06.29. 22:28 Idézet

starex

Ja, a Keletimotor-alkatrészeknél néha szokott lenni ilyen akciós ár. Attól még német. Megveheted.

Ami a térdvédőt illeti, szerintem fölösleges nyűg. Vezettem már ilyen motort. Lehet, hogy jól néz ki (nekem nem tetszik, de ez az én magánvéleményem), de a szelet nemigen fogja el, főleg nem a magadfajta, 190 centi körüli vezetőknél, akiknek a térde 10 centivel a felső perem fölött van. Ellenben a légellenállása nagy, visszafogja és instabillá is teszi a gépet.


2019.06.29. 14:45 Idézet

Ormossy és Zsoel

Köszönöm a válaszokat! Én beruháznék egy újra, de nem egyértelmű, hogy melyik a jó. Ez pl MZA-nak mondott de nem 6-7000 Ft ami nem feltétlenül baj ha tényleg német:http://www.simson-keletimotor-alkatreszek.hu/hu/simson-schwalbe-star-gy%C3%BAjt%C3%B3-tekercs-2

Még az az igazság, hogy már több mint egy éve nem néztem rá a gyújtásra komolyabban, csak a hézag szempontjából ellenőriztem. Még a wolframérintkezőkre kíváncsi vagyok, mert lehet, hogy csak beégtek, de a tekercs gyenge szikrája már tavaly is feltűnt. Azóta 0,3 mm a gyertyahézagom.

Ormossy, köszönöm a felajánlott gyújtótekercset! Lehet hogy szükségem lesz rá, mert 6-7 Forintos tekercset első körben nem láttam, távol-keletit meg nem akarok...

A végére kettő kép. Ezt a Star-t Csornán láttam, napi használatban van. 1973-as évjárat az adattáblája szerint.

Érdekes megoldás a lábvédőbe épített két lámpa.


2019.06.29. 09:03 Idézet

Törő Roland

Szia!

Jobboldalt, a nyereg alatt középtájon keresd, a sárvédőt a vázhoz rögzítő utolsó csavar és a jobb rugóstag felső bekötési pontja között.

Az 1974 előtti példányokon keretezve van, a későbbieken keret nélkül van a vázba ütve.

Ha a vázat szakszerűtlenül "újrafényezték", és vastag festékréteget mázoltak rá, akkor előfordulhat, hogy nem látszódik. Ezen a tájon kapirgáld meg a festéket, és ott lesz.


2019.06.29. 08:56 Idézet

starex

Jó az a fekete műanyagba öntött tekercs (magyar gyártmány), a motoromban 20 éve ilyen van, de azért ha megteheted, inkább a német eredetűt vedd, most gyártja újonnan az alkatrészgyártás jogutódja, az MZA. 6-7 ezer forint.
Még tajvani és indiai gyártmánnyal találkoztam a piacon, ezeket én kerülném, Ormossy valószínűleg ilyenbe szaladt bele.

Amúgy az új kondenzátorokkal jellemzően sokkal több a gond, mint a gyújtótekercsekkel. Abból tényleg nagy kincs a gyári jó állapotú, de gyújtótekercs esetében nyugodtan meg lehet bízni az újakban is (persze nem az indiaiban).


2019.06.28. 16:29 Idézet

Sziasztok Simson Star 1970 utáni jolvan az alvázszám? Köszi


2019.06.28. 06:50 Idézet

starex,

Én nem tennék bele új tekercset, nekem csak a bajom volt vele, ki is dobtam. Én a hirdetési oldalakon "vadásztam" régi, eredeti alkatrészekre, pl. gyujtástekercsre is. Évek óta kiválóan, hiba nélkül működik, - pedig mentem vele sok kilométeert - míg az újat egy hét után ki kellett dobni.

(Azt hiszem van még "raktáron" 1-2 példány, ha szükséges küldök egyet.)


2019.06.27. 22:51 Idézet

Ebben a melegben városi forgalomban rendetlenkedett a szikrám, szerintem kicserélem a gyári tekercset egy bolti újra. Zsoel ha jól emlékszem Neked hazai gyártmányú tekercsed van valamelyik gépedben, ha teszi a dolgát akkor nekem is megfelel, de látok MZA tekercset is, az annyival jobb lenne mint amennyivel drágább? Van valami tapasztalatod vele, vagy másnak a fórumról?


2019.06.05. 22:06 Idézet

Ma jártam Budapesten és Ormossy kollega által javasolt helyen sikerült néhány originel DDR Isolator 260 gyertyát vennem. Nem csalódtam, de hogy a minimum 25 éves a 20-30 darabos csomag épp előttem lett kibontva az csak hab volt a tortán. Kíváncsi vagyok, hogyan muzsikál egy Simsonban, de egy MZ-ben is akár.

Ormossy

Jól láttam,,hogy hírdeted a Starodat? Egy Velencei-tó kerülést még be szerettem volna iktatni, mivel írtad egyszer, hogy szoktál arrafelé motorozni.


2019.05.29. 21:23 Idézet

Ormossy

Szia! Azért az se semmi. :) Mintha én egy lendülettel elrobognék Pestig. (Pedig nekem a fele is elég volt Star nyergében, amikor a barátnőmhöz mentem vele egyszer-egyszer, aki közel 90 kilométerre lakott.) Ráadásul nincs is most olyan hej, de motorozni való időjárás. Bár igaz, vasárnap még jóval kellemesebb volt, de akkor se volt olyan meleg, mint pl. egy éve ilyentájt. Előtte is hűvös volt az idő, azóta is visszahűlt. Egyelőre nem túl motorosbarát hónap a május.


2019.05.29. 07:54 Idézet

Sziasztok!

Mostanában egy kicsit kevesebbet tudok motorozni, mert építkezésbe kezdtünk, kevesebb lett a szabadidőm.

Vasárnap azért tettem egy délutáni túrát. A Ráckevei-szigetre mentem, Dunaharaszti, Tököl, Ráckeve, Makád volt az útvonal, elmentem egészen a sziget déli csücskéig, a gátig. Kellemes kis délutáni túra volt, jó időben, és persze a motor hiba nélkül teljesített.

Össz 180 km-t mentem.


2019.05.06. 22:29 Idézet

Sanyi4032

Szia!

Igen, valóban csináltam ilyet, de elsősorban magamnak. Megrendelésre nem szívesen vállaltam és most már egyáltalán nem is vállalok ilyet, pont azért, mert a fényezés egy külön szakma, és e téren a szükséges szakismeretek, megfelelő felszerelés, nem utolsósorban pedig gyakorlat nélkül nem lehet minőségi munkát végezni. Ez nem olyasmi, amit könyvből tanul meg az ember, csakis a gyakorló szakember által átadott tapasztalat, illetve a saját gyakorlat hozza meg előbb-utóbb a gyümölcsét.

Én két fő dolgot tartottam szem előtt.
Az egyik a tisztaság: minden egyes munkafázis előtt alaposan megtisztítottam a felületeket: a vázelemeket először fémtisztára, zsírmentesre, majd a töltőalapozás és annak megcsiszolása után szintén zsír- és pormentesre.
A másik: amit felépítünk, az egy bevonatrendszer, tehát kizárólag összetartozó anyagokkal szabad dolgozni, amelyeket együtt veszünk meg a festéküzletben. Jó eredményt csak neves autófesték-rendszerekkel (pl. Urki-System) lehet elérni, tehát pl. Celloxin zománcfestékkel nem festünk motort, azt hagyjuk meg a kerítésajtóra.
Az autófényezői munka alapja a professzionális felszerelés. Fényezőkabint és több százezres fényezőpisztolyt mi természetesen nem használhatunk, de meg kell tenni mindent annak érdekében, hogy kiküszöböljük a káros hatásokat. Csak alaposan kitakarított, zárt helyiségben dolgozzunk, ahonnan előzetesen kiiktattunk minden zavaró tényezőt (pl. hámló, potyogó vakolat, pókháló, röpködő rovarok, amelyek a festékbe ragadnak stb.) A padlót és mindent le kell fedni takarófóliával, részint, hogy ne verjük fel munka közben a port, részint, ne legyen minden tiszta festékköd a végére. (A csiszolást NE ITT végezzük, ide mindig csak a közvetlenül fújásra szánt, kész elemeket vigyük be.)
A kompresszor mindél nagyobb tartályú legyen lehetőleg, a nyomóágra pedig (a vizet és piszkot kiszűrő) filtert, valamint nyomásszabályozót kell tenni: 1-1,5 barnál nagyobb nyomás nem kell a modern pisztolyokhoz.
Ami még nagyon fontos, és láthatólag magadtól is rájöttél már: a hideg a fényezés legnagyobb ellensége. Hideg felületen a festék nem tapad jól: összefut, megfolyik, ráncos lesz. A fényezőkabin fűteni is tud, és a fényező csak akkor kezd munkához, amikor már a benne elhelyezett munkadarabok átvették a kabin hőmérsékletét, vagyis úgy 50-60 °C-ot. Ugyanígy maga a festék sem szabad, hogy hideg legyen, mert a hatás ugyanaz lesz. A helyiségben ezért fűteni kell, pl. gázzal vagy villannyal működő hőlégbefúvóval. (Fényezéskor ügyeljünk erre: a használt festékek és oldószerek igen tűzveszélyesek!)

Tehát a helyiséget előkészítettük, lefóliáztuk, bevittük az előzetesen karcmentesen fémtisztára letakarított vázelemeket, felfűtöttük a helyiséget, felmelegítettük a festendő alkatrészeket, és készen áll a kompresszor is.

Első körben alapozót kell felvinni 1 vagy 2 rétegben. (1,4 mm-es fúvókával)

Második körben kétkomponensű töltőalapozót egy rétegben, de vastagon, amelyet kikeményedés után finoman átcsiszolunk és portalanítunk, zsírtalanítunk. (1,7 mm-es fúvókával)

Ezután vagy matt bázisfestéket hordunk föl 1-2 rétegben, amelyet 1 rétegű színtelen, kétkomponensű fényes fedőlakkal teszünk fényessé (én így csináltam), 1,4 mm-es fúvókával, VAGY kétkomponensű fedőfestéket hordunk fel, két rétegben. Ez az edzővel összekeverve, felhordva rövid idő alatt kikeményedik a felületen. Kevesebb gyakorlat esetén inkább ezt ajánlom.

Ami a felszerelést illeti: hozzáértő szakember egy pár ezer forintos kacattal is gyönyörűen tud fújni, az ügyetlen kezdőnek a félmilliós pisztollyal sem menne ugyanaz. Sajnos itt minden az egyedi tudáson és gyakorlaton múlik. Én egyébként egy kb. 10 ezer forintos, felső tartályos Güde pisztollyal dolgoztam, a beállításokra nézve viszont sajnos nem tudok támpontokat adni, mert ezer tényezőtől függ. Mindenképpen ajánlom azonban, hogy a festék betöltése után előbb valami nagy felületen kísérletezz a helyes szóráskép beállításával. A nyomás, a levegőmennyiség minél alacsonyabb legyen, és ehhez állítsd be az anyagmennyiséget: a pisztoly se túl sok, se túl kevés anyagot ne terítsen, egyenletesen képződjön a festékköd, de nagyon sok múlik a kézmozgáson, a billentyű kezelésén is. Munka közben látni kell, hol van már elég anyag, hova kell még „lőni” egy keveset, hogy szépen összefolyjon, elterüljön. Erre mondom, hogy ezt sajnos kizárólag saját tapasztalat alapján tanulhatja be az ember. Mindenesetre próbálj arra törekedni, hogy inkább „szegényen” (több levegő, kevesebb anyag) hordjon a pisztoly, de vigyázz, ne legyen túl sok sem a levegő, mert akkor úgy jársz, mint ahogy írtad. Inkább emiatt volt szemcsés a felület, mint a festék tényleges szennyeződése miatt, ettől függetlenül célszerű gyakran cserélni a szűrőbetétet a pisztolyban (a tartály alján).

Hát, nagyvonalakban ennyi. A képek azért tűntek el, mert a képfeltöltés.hu közben sajnos megszűnt. Én még egyszer föl nem töltögetem őket, az biztos, és külön ide se teszek föl, mert nagyon nehézkes és macerás, de ha írsz egy e-mail címet, tudok küldeni pár referenciaképet.


2019.05.06. 03:22 Idézet

Még annyi, hogy az is érdekelne,milyen festékkel dolgozol, milyen pisztoly, milyen beállítás "keverék" képzés.


2019.05.06. 03:19 Idézet
Szia Zsoel! Régebben jártam itt, és úgy rémlik, te saját magad fényezed a motorokat. Tudnál nekem egy leírást adni a műveletekről? Megpróbálkoztam vele énbis: az előkészítés (gittelés,csiszolás,szórógitt,csiszolás) nagyon jól sikerült, de a fényezés már kevésbé. Sajnos megfolyt a festék, ahol meg nem,ott nagyon narancsos lett. Maradtak ki részek, ezért vennem kellett megint egy pici festéket, és a második alkalomkor meg valahogy tele lett apró kis szemcsékkel a festék,mintha köpködött volna. Végül megpróbáltam vizes papírral valahogy normális külleművé tenni, nagyjából sikerült is, de nem egy szép fényezés lett,inkább olyan, mintha egy befakult, gyári festés lenne. Talán az is lehetett a probléma, hogy még februárba,hűvösebb időben fújtam odakint. Tehát a legjobban annak örülnék, ha szóról szóra leírnád, te hogyan csinálod, mert képeken,videókon visszaemlékezéseim szerint elég szép a munkád. Sajnos képeket már nem találok sehol, egyet se, pedig szerettem csodálni régebben. Köszönöm előre is!

2019.04.25. 21:38 Idézet

Ormossy

Szép túrák! Jól muzsikált az öreg járgány. :)


2019.04.22. 07:41 Idézet

Tegnap is tettem két kört.

Délelőtt ellátogattam Királyrétre, mert már elég régen jártam ott, talán akkor, amikor az öreg büfét elbontották. Most egy kis élelmiszer üzlet van a helyén. Királyrét után elmentem egészen a Szénpataki kulcsosházig, több gyalogos-hátizsákos és kerékpáros túristával találkoztam arra felé. Az egyik kerékpáros hölgy odajött hozzám, hogy szeretné lefényképezni a motort, hogy a fiának megmutassa, aki éppen most akar venni egy Simsont. Elmondta, hogy ő is motorozott valamikor, MZ 250-est hajtott, de ismét kedvet kapott hozzá, valószínűleg venni fog egy motort ő is.

Ebédre értem haza, de aztán ismét a gépre pattantam, és Acsa-Szanda-Terény térségében gurultam. Megálltam Kiskérpusztán a Szentgyörgyi-emlékháznál egy kis pihenésre.

Összesen 250 km-t mentem. (Természetesen műszaki hiba nélkül.) 


[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?