Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5247-5228] [5227-5208] [5207-5188] [5187-5168] [5167-5148] [5147-5128] [5127-5108] [5107-5088] [5087-5068] [5067-5048] [5047-5028] [5027-5008] [5007-4988] [4987-4968] [4967-4948] [4947-4928] [4927-4908] [4907-4888] [4887-4868] [4867-4848] [4847-4828] [4827-4808] [4807-4788] [4787-4768] [4767-4748] [4747-4728] [4727-4708] [4707-4688] [4687-4668] [4667-4648] [4647-4628] [4627-4608] [4607-4588] [4587-4568] [4567-4548] [4547-4528] [4527-4508] [4507-4488] [4487-4468] [4467-4448] [4447-4428] [4427-4408] [4407-4388] [4387-4368] [4367-4348] [4347-4328] [4327-4308] [4307-4288] [Korábbi]

2018.02.15. 19:37 Idézet

Ormossy

A vékonyabbik tövű alumínium fejbe bele van ütve keresztben egy kúposszeg. A sima vége felől (vagyis onnét, ahol a szeg végén NINCS három 120°-ban elhelyezett bevágás) egy vékony acéltüskével és kalapáccsal ki kell ütni a fejből (ehhez a fejet fel kell támasztani valami szilárd felületen, lehetőleg minél közelebb a keresztfurathoz, és csak óvatosan szabad ütni, nehogy eltörjön). Ezután a fej lehúzható. Ha nehezen mozdulna (összerohadt az alumínium a vassal), csavarlazítót kell fújni a furatba, illetőleg az alsó porvédőt kicsit le kell nyomni (vigyázat, erős a rugó, a műanyag pedig törékeny!), és így láthatóvá válik a dugattyúszáron lévő lapolás: erre 9-es méretű villáskulcsot vagy lemezkulcsot téve, a szárat meg lehet tartani, így könnyebben körbemozgatható a fej. Ezután már le lehet szerelni a porvédőket és a rugót. Vigyázat, némely kiviteleken a rugó két végénél vékony lemezalátét található, ezekre vigyázni kell, hogy el ne guruljanak.


2018.02.15. 08:12 Idézet
vermestibi

Zsoel,

köszönöm a részletes választ. Úgy tűnik, lengéscsillapítók terén a kínálat nem igazodik a keresetemhez. Marad a börzéken való turkálás, s ha ez nem hoz sikert, rákészülök anyagilag.


2018.02.15. 08:06 Idézet

Zsoel,

Köszönöm a sok hasznos információt. Úgy látom, csak a csere segíthet.

Egy kérdés; hogyan lehet leszedni a műanyag porvédőket?


2018.02.14. 20:33 Idézet

vermestibi

Van, de borsos áron. Német gyártmány, ezért elég mélyen kell a zsebbe nyúlni, ha valaki cserélni akarja. Mivel valóban hidraulikus csillapítású, csak felül műanyag burkolatos, ráadásul fekete. Viszont hosszúságban megegyezik az eredetivel, tehát nem fog tőle olyan idétlen kinézetet kapni a motor, mintha gólyalábakon állna.

Első:

https://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/SIMSON_SCHWALBE_LENGESCSILLAPITO_ELSO.php

Hátsó:

https://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/SIMSON_SCHWALBE_LENGESCSILLAPITO_HATSO.php

Még majdnem Németorszgából közvetlenül megrendelve olcsóbb, ha egyszerre mind a négyet kicseréli valaki:

https://www.akf-shop.de/federbein-vorn-in-schwarz-mit-schwarzer-huelse-fuer-kr-sr/a-512/

https://www.akf-shop.de/federbein-hinten-in-schwarz-ersatz-reibungsgedaempft/a-514/

 

Esetleg van eredeti formájú és működésű is, de csak az 1968 előtti, alul aluházas:

https://futarmotorosbolt.hu/termek//simson-schw-star-hatso-lengescsillapito-parban-swh----11028

http://futarmotorosbolt.hu/termek//simson-schw-star-elso-lengescsillapito-parban-swh----11027

Ez jóval olcsóbb, kb. 50-ből megúszható, és ha jó állapotú alsó porvédőkkel helyre lehet állítani az eredeti látványt. :) Azt sajnos nem lehet külön újonnan kapni, hiába kerestem.

 


2018.02.14. 18:42 Idézet
vermestibi

Zsoel,

bár nem nekem szólt, de köszönöm én is a részletes leírást. Az én motoromnál is ez a helyzet: siralmas állapotban vannak a lengéscsillapítók, terveztem, hogy felújítom őket, de már a szétszedésnél elakadtam. Akkor nem is forszírozom tovább, normálisan felújítani úgy sem tudnám. Létezik normális minőségű utángyártott lengéscsillapító, amire le tudnám cserélni? Egy helyen láttam, hogy ilyesmit árultak, de csak annyit írtak, hogy "Starhoz", azt nem, hogy első vagy hátsó-e. Vagy van esetleg valami más típusú (neadjisten hidraulikus) lengéscsillapító, amit be lehet szerelni?


2018.02.14. 09:07 Idézet

Ormossy

Az a gond, hogy a kereskedelemben semmit nem lehet kapni ezek felújításához, és mivel jellemzően 40-50 éves alkatrészekről van szó, a szétbontásuk általában csak roncsolással megy. Ugyanis ha a hengert (ami egy vékony, 1 mm-es falú cső) befogod esztergatokmányba, és megpróbálod letekerni az alumínium szemet, keresztüldugva rajta egy rudat, és nyomva, ahogy a szerelési leírás ajánlja, jellemzően vagy a szem törik el, vagy a cső menetes végét tekered le, beletörve ezzel az a házba, ugyanis gyártáskor nem zsírozták be a menetes részt, és az idők során összerohad a vas az alumíniummal. (Jellemzően a csavarlazító sem sokat segít.) Akkor aztán vakarhatod a fejed, hogy mit csinálj. A teljes felújításhoz sok esetben gyakorlatilag az egész dörzsillapítású szerkezetet újra le kéne gyártani, de szó szerint, ugyanis az idők során megkopik a vezetőpersely furata, és az utasok tömege oldalra nyomja a dugattyút, amitől minden elkopik, vagyis csakorlatilag "szétülik" a szerkezetet. Csináltatni kell hengert, annak a menet nélküli végét lezáró műanyag vezetőperselyt, dugattyúrudat, rugónyomó tárcsát, dugattyút, dörzsbetétet (amit aztán kézzel kell három részre vágni). Még jó, ha a kis dugattyúnyomó rugó épen marad, de én már találkoztam olyan esettel, hogy azt is szétdörzsölték. Szóval ilyesmibe csak annak érdemes belevágnia, aki tud esztergálni, vagy van esztergályos ismerőse, és még úgy sem egyszerű. Tudom, mert csináltam. Egyszer, de többet nem fogom, mert nem ért annyit az egész felhajtás, ugyanis csillapításban még abban az esetben sem mérhető a hidraulikus lengéscsillapítóhoz, ha minden alkatrész tökéletes. Érezhető a hatás, de nem lehet a folyadék csillapítóerejéhez hasonlítani. Ilyen kis, lassú motornál igazából úgysincs rá nagy szükség, főleg, ha jobbára műutakon közlekedik az ember. (A legtöbb szoci motoron nem is volt lengéscsillapítás, csak rugó, sőt, volt hátul teljesen merev kerékfelfüggesztéses kivitel is.) 

A nyafogáson viszont lehet segíteni: a porvédő burkolatok leszedése után alaposan le kell tisztítani minden alkatrészről a rozsdát, rozsdaport, aztán a főrugót vékonyan bezsírozni. A csillapítószerkezetbe pedig egy kis csavarlazítót fújni, ugyan súrlódásos elven működne, de a leírásod alapján a tieidnek már úgyis mindegy. :) Ettől megszűnik a nyikorgás.


2018.02.13. 16:18 Idézet

Zsoel,

Az indokolja, hogy már nem működik olyan szépen, mint ahogyan kellene. 

Vagyis, nyifeg-nyafog, nem rendesen csillapít, öreg, mint én vagyok. 

(Van vagy 3-4 db. másik teleszkópom is, de azok sem jobbak.)


2018.02.13. 12:37 Idézet

Ormossy

Pontosan mi indokolja "nagyon" a felújítást?


2018.02.11. 20:18 Idézet

Nagyon fel kellene újíttatnom legalább a két hátsó teleszkópomat...

Van valakinek ötelete, merre induljak?


2018.02.02. 07:41 Idézet

vermestibi

Semmi gond, szinte minden "újoncnak" el kell mondani, aztán megszokják. :)

Nem lőttél mellé, csak pontosítottam az eredeti világítási rendszer felépítését. A többiről nem tudok nyilatkozni, az én motorjaimon hagyományos izzó van (habár a 2-es számú Staromon magam is "felturbóztam" a világítást 12 V-osra). Csak kísérletezzetek.


2018.02.01. 23:01 Idézet
vermestibi

Zsoel

Bocsánat, rendben, akkor hanyagolom a Válasz gombot.

Ezek szerint a Star villamos rendszerével alaposan mellélőttem. Bocsássatok meg nekem, még "új" Staros vagyok, az enyém még messze áll attól, hogy a világítást kellene abajgatni. A ledes fényforrást más típusú motorokon használtam/használom, nagy megelégedéssel s ezért kezdtem ajánlani.


2018.02.01. 21:02 Idézet

vermestibi

Tisztelettel megkérlek, hozzászóláshoz ne kattints a "Válasz" gombra, mert rengeteg fölösleges tartalmat generál, amennyiben teljes egészében bemásolja a vonatkozó hozzászólás szövegét. Ha azután a megszólított is így reagál, akkor az ő válaszában már az eredeti hozzászólás plusz a válasz lesz bemásolva, és így tovább. Az itt bevett gyakorlat szerint egyszerűen a válasz elejére írjuk annak az illetőnek a nevét, akinek a mondanivalónkat szánjuk, és kész. (Ha egész pontosak akarunk lenni, esetleg még dátumot és időt.) Mivel ez nem túl forgalmas fórum, így is könnyedén ki lehet bogozni, ki kinek válaszol.

Egyébként a Star világításáról váltóáramú tekercsek gondoskodnak, éspedig a fényszóróhoz különálló tekercs tartozik, amelynek semmi köze a hátsó lámpához, mert ezt meg a féklámpa-, másként töltőtekercs táplálja, következésképpen kisebb teljesítményfelvételű első lámpatest használatával nem lesz erősebb a hátsó lámpa fénye. (Amire egyébként nincs is szükség, mert hibátlan állapotú rendszer, azaz táp- és fojtótekercs, megfelelő vezetékezés, foglalat, izzó és persze lámpabúra esetén a helyzetjelző lámpa így is épp elég erősen világít. A túl fényes hátsó lámpa kifejezetten zavaró a mögötte közlekedő számára.)

Az akkumulátor áramköréhez (a töltésen kívül) az irányjelző-berendezés, a kürt, a parkolólámpa és az üresjárati jelzőlámpa tartozik. Más fogyaszót nem szabad rákötni, mert sem a kapacitás, sem a töltés méretezése nem olyan, hogy ezt hosszú távon elviselné. De ez nem is szükséges, mert a LED váltóáramról is működtethető, csak az előtét-ellenállás megválasztására kényes, amennyiben nem 6 V-os üzemi feszültségre van tervezve.


2018.02.01. 19:33 Idézet
vermestibi

TopJoe,

Az előbb belinkelt cucc ilyen generátoros, hűtős és ötszázvalahány forintba kerül. Ez az egyik oldalra világít és a foncsor tükrözi elölre a fényt. Létezik olyan, ami körbe világít (többledes), de ott nincs hűtés - ilyenem is van, ez is jól működik, de nem akartam kísérletezni vele, hogy a nyári meleget bírja-e, mert én is kételkedem benne.

Feszültségingadozást a ledek nem szeretik, de a Starnál elvileg akkuról megy a világítás - vagy nem jól tudom? Akkus rendszer esetén nincs jelentős ingadozás, egyenáram - pont ez kell a lednek. Épp emiatt, erre az esetre ajánlottam.

Ha nem akkus a rendszer (ha jól következtetek, nálad nincs akkumulátor), akkor is használható a ledes fényforrás, de úgy macerásabb - kell egy egyenirányító meg egy fojtótekercs. Meg némi technikai érzék és vállalkozókedv. A led egyébként nyitófeszültség fölött egyenletes fénnyel világít (az alatt meg sehogy), tehát nem halványul el a fénye.


2018.02.01. 18:47 Idézet

Vermestibi

Az utat is megvilágítja vagy csak látható ? A helyzet az, hogy ismerősök sokat kipróbáltak Ali-ról de egyik sem volt megfelelő, kivétel a 10. ezer Ft környéki LED " izzó " ( beépített áramgenerátoros,hűtős stb )

Feszültségingadozást, hogy viseli ? ( mondjuk halogén sem szereti )

Nem világít rosszul a lámpám csak ha reggel megyek a motorral sötétben, sok helyen lassítanom kell, no akkor nem látok sokat az útból és ez elég veszélyes. 


2018.02.01. 13:04 Idézet
vermestibi

Ormossy

Az ebayről. Én ilyet használok: https://www.ebay.com/itm/Motorcycle-LED-Headlight-Headlamp-DC-AC-6-80V-12W-H-L-COB-BA20D-Bulb-Light-Lamp/302392730980?epid=8005982808&hash=item466802e564:g:~ZEAAOSwReBZdY8P&vxp=mtr

A leírás szerint 12V ajánlott neki, de 6V-tal is tökéletesen működik. Kb. két hét alatt ér ide Hongkongból.


2018.02.01. 08:04 Idézet

Vermestibi,

Honnan rendeled konkrétan az izzót? Engem érdekelne 12 V-os.


2018.01.31. 18:18 Idézet
Árpi

Zsoel és vermestibi !

Köszönöm a segítséget!!!


2018.01.31. 11:02 Idézet
vermestibi

TopJoe,

Ajánlom figyelmedbe a LEDes fényforrásokat. Kínából lehet rendelni, kb 700 forint és ingyen házhoz hozzák. Elég neki a 6V és sokkal nagyobb fényereje van, mint más fényforrásoknak. Nagyon keveset fogyaszt, ha elöl ilyet használsz, a hátsó hagyományos izzó is jobban világít, mert megmarad neki egy csomó teljesítmény. Én a helyedben tennék egy próbát vele, s ha nem jön be, buktál 700 forintot, s akkor jöhet a 12V-os (lényegesen drágább) rendszer.

Egyetlen hátránya van: a KÖHÉM által nem jóváhagyott fényforrás, szóval ha a rend éber őre kiszúrja, akkor elvileg beleköthet.


2018.01.31. 10:49 Idézet
vermestibi

Árpi,

a Berta dugattyú tapasztalatom szerint lutri. Igaz, én eddig csak Babettához használtam, de szerintem ez a tapasztalat márkafüggetlen. Hengerfúrás után összeraktam és az új dugattyúban borzasztóan kerepeltek a gyűrűk. Kicseréltem a dugattyút egy másik Bertára és tökéletesen, zaj nélkül működött, működik még ma is. Egy másik motornál ugyanígy jártam, de ott hiába cserélgettem a Berta dugattyúkat, mindegyikben csörgött a gyűrű.

Tapasztalatom szerint az is jellemző a Berta dugattyúkra, hogy nagyon könnyen jár benne a csapszeg, néha ujjal benyomható. Ez pedig nem túl jó dolog, mert az alumíniumnak nagyobb a hőtágulása, mint az acélnak, vagyis meleg motornál könnyen megforog a csapszeg, kikopik a helye, kotyogni, zörögni kezd.


2018.01.30. 21:21 Idézet

Árpi

Szia!

Ezzel már nem lősz mellé:

https://www.mofaker.hu/termek/Fotengely-S50-Tg-vel-dobozos-nemet-minoseg_Simson__132400

Bevált minőség, én is ezt szoktam használni.

Az ugyanitt található dugattyúkból és gyűrűkből is lehet válogatni, van olyan is, ami nem Berta, habár nem tudom, mi a gond vele, nem ismerem ezt a márkát.

A Star és az S50 dugattyúja egy és ugyanaz, így a rések mérete és elhelyezkedése is (annál a motornál a hátsó felfüggesztésen kívül lényegében csak a hengert, hengerfejet, meg a két fedelet módosították a Starhoz képest).
Az S51 dugattyúja viszont teljesen más, mert nemcsak a hengerfurat, de a főtengely lökete és a rések kialakítása is eltér a Starétól.

Balra Star (S50), jobbra S51 dugattyúja látható:


[Későbbi] [5247-5228] [5227-5208] [5207-5188] [5187-5168] [5167-5148] [5147-5128] [5127-5108] [5107-5088] [5087-5068] [5067-5048] [5047-5028] [5027-5008] [5007-4988] [4987-4968] [4967-4948] [4947-4928] [4927-4908] [4907-4888] [4887-4868] [4867-4848] [4847-4828] [4827-4808] [4807-4788] [4787-4768] [4767-4748] [4747-4728] [4727-4708] [4707-4688] [4687-4668] [4667-4648] [4647-4628] [4627-4608] [4607-4588] [4587-4568] [4567-4548] [4547-4528] [4527-4508] [4507-4488] [4487-4468] [4467-4448] [4447-4428] [4427-4408] [4407-4388] [4387-4368] [4367-4348] [4347-4328] [4327-4308] [4307-4288] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal