Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5247-5228] [5227-5208] [5207-5188] [5187-5168] [5167-5148] [5147-5128] [5127-5108] [5107-5088] [5087-5068] [5067-5048] [5047-5028] [5027-5008] [5007-4988] [4987-4968] [4967-4948] [4947-4928] [4927-4908] [4907-4888] [4887-4868] [4867-4848] [4847-4828] [4827-4808] [4807-4788] [4787-4768] [4767-4748] [4747-4728] [4727-4708] [4707-4688] [4687-4668] [4667-4648] [4647-4628] [4627-4608] [4607-4588] [4587-4568] [4567-4548] [4547-4528] [4527-4508] [4507-4488] [4487-4468] [4467-4448] [4447-4428] [4427-4408] [4407-4388] [4387-4368] [4367-4348] [4347-4328] [4327-4308] [4307-4288] [Korábbi]

2016.03.08. 08:04 Idézet

PPisti

Ha egyszer felrakta az ember, utána már lényegében sosem kell leszerelni többet az irányjelzőlámpákat. Nem nagyon van munka, amihez ez szükséges, legfeljebb a gázmarkolatcső megkenéséhez vagy gázbovdencseréhez, de erről meg annyit, hogy nekem még mindig az eredeti, 1972-es(!) gázbovden van fenn, és kenni sem kentem a szerkezetet 1999 nyara óta (ezt azért tudom ilyen pontosan, mert akkor újítottam föl a gépemet, 16 évesen). Tehát a "könnyen szerelhető" indexlámpáknak nem sok gyakorlati szerepük van - de hát te tudod.

Egyébként nem igazán értelek, mert a képen lévők az ÚJ típusú indexlámpák. Én nem ezeket, hanem a régi, vékony keretes, filigránabb változatokat javasoltam neked mint évjárathű darabokat, nézd csak meg a 2015.11.17. 21:17 keltezésű bejegyzésemet.

A leveledet megkaptam, amint lesz egy kis időm, megcsinálom a fordítást, és válaszolok.


2016.03.07. 19:50 Idézet
PPisti

Zsoel

Mégis küldtem e-mailt a címedre.

Ez pedig már teljesen más téma:
Beszereztem a régebbi típusú indexeket és átcseréltem azokat. Véleményem szerint sokkal jobban néz ki ezekkel a motor mint az újabb változattal. Elégedett vagyok vele. Azóta gondolkoztam a cserén, mióta említetted, hogy erre az évjáratra a régebbi fajta való, így közben újragondoltam a kábelezést, hogy az esztétikusabbá váljon. Leírom néhány gondolatban, hátha valaki hasznosnak találja, illetve ne csak állandóan kérdezzek.
Nem volt szimpatikus, hogy az indexek le, illetve felszerelésekor, valamint bármilyen olyan szerelésnél, mely az indexek szerelését vonja maga után, azokat teljesen szét kellett szedni, melynek eredményeként csupasz vezetékek lógnak a kormányból. Szintén nem volt szimpatikus a testelő vezeték indexkapcsolóra kivezetése sem. Arra gondoltam, hogy ezt meg lehetne oldani gyorscsatlakozókkal és a kábelezés áttervezésével. Csatlakozónak valami olyasmit kerestem, ami olcsó, könnyen beszerezhető, az adott terhelést, a rázkódást bírja és belefér a kormánycsőbe. A választás végül az USB csatlakozóra esett, melyek könnyen beszerezhetőek rossz egérből, billentyűzetből, számítógépek elő, illetve hátlapi kivezetéseiről. Az indexkapcsolóról mindössze két vezeték megy az átalakítás után a kormánycsőbe egy-egy a bal, illetve jobb oldal felé, a vezetékek végére egy-egy USB csatlakozó került. Mindkét oldalon a csatlakozó belső négy érintkezője közösítve lett és erre lett ráforrasztva az oda érkező vezeték (indexkapcsolóról) vége, a két csatlakozó fémháza pedig egymással össze lett kötve (szintén forrasztással), ez lett a testelés. A csatlakozók és a vezetékvég ezt követően le lettek zsugorcsövezve esztétikai okokból, illetve ha valamely okból indexek nélkül kellene menni a motorral, akkor nem zörögnek a csőben. Az indexekre szerelt vezetékek végére szintén USB csatlakozó került ugyanúgy bekötve (belső négy érintkezőre kötve a vezeték egyik vége, a csatlakozó fémházára a másik vég). A vezetékvég és a csatlakozó esztétikai okból szintén zsugorcsövet kapott. Az index testelő vezetékének burkolata a csatlakozó végétől néhány centiméterre egy kb. 1 cm széles szakaszon el lett távolítva, az index felfogatására szolgáló fémlapocska ki lett húzva az index szárából, majd úgy lett visszatolva, hogy a lecsupaszított vezetékszakasz a fémlap és az index szárának műanyagborítása közé kerüljön. Ezt követően az index felszerelése már csak néhány mozdulat: össze kell dugni a csatlakozókat, az indexet betolni a kormánycsőbe és a felfogató csavarral rögzíteni, mely egyúttal le is testeli azt. Mivel a kormányon belül a két oldal csatlakozóinak burkolata össze van kötve, duplán kap testet két oldalról a rendszer.
Csatolok két képet az indexről összeszerelt állapotban, illetve úgy, hogy látszódjon az összeszerelés közbeni állapot (ez a motorrol lekerült index). A régi típusú indexeken a csatlakozótól távolabb készítettem a testkábelen az érintkező részt, és egy hurokkal ellentétes irányból tettem a fémlap alá, így a csatlakozó a kiszélesedéséig bele tud menni az index szárába.

https://drive.google.com/file/d/0BzIqwK8d60aURThmT0FoZ3pRY1E/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BzIqwK8d60aUUHRQSXRVRFYtV3c/view?usp=sharing


2016.03.07. 11:00 Idézet

Köszönöm Zsoel ! Kár.....


2016.03.06. 22:06 Idézet

sarilaci

Nem gyártottak hozzá, azonkívül Magyarországon segédmotor-kerékpárhoz oldalkocsit vagy utánfutót kapcsolni tilos, tehát te sem készíthetsz. (Gyanítom, oldalkocsit készíteni egyébként sem lehet csak úgy nekifutásból:  valószínűleg közlekedésmérnöki tervrajz meg minősített hegesztői kivitelezés meg minden anyám kínja kell hozzá, aztán meg mindenféle ellenőrzésnek kell alávetni.) Ha össze is ütnél egyet, azzal legfeljebb az udvaron köröztetheted a gyereket.

Egyébként pedig egy 50 köbcentis kismotort nem is szabad oldalkocsival kínozni, mert sem a váz, sem a motorteljesítmény nem bírja azt el. Legalább 250 köbcenti és 15-20 lóerő kell hozzá, emellett az oldalkocsira felkészített motorokon gyárilag alakítottak ki megfelelően tervezett felfogatási pontokat. Ilyenek a Staron nincsenek, tehát az oldalkocsizásnak rosszabb esetben váztörés is lehet a vége.


2016.03.06. 21:35 Idézet

PPisti

A Star kipufogójában van egy belső szűkítő, lyukak nélkül, hanem előtte van egy lyuggatott blendelemez. Azt hiszem, az S50-ekében már nincs, az S51-eseknél pedig egészen biztosan nincsen (és ezeknél a hangtompító betét is más kialakítású).

A rendelésben semmi bonyolult nincsen: egyenként rá kell kattintani a kívánt termékekre, kosárba tenni (amiből több darabra van szükséged, ott értelemszerűen beállítani a mennyiséget is), majd a végén elküldeni a kosarat a megfelelő vásárlói adatokkal. Aztán pedig levélben megbeszélni a részleteket, hogy te külföldre szeretnéd küldetni a cuccot. Elvileg küldeniük kellett volna levelet, és elmondani, mi van, de mivel napokig nem reagáltak rá, végül én írtam, és akkor a hölgy sűrű elnézések közepette bocsánatot kért, hogy elsikkadt a rendelésem fölött. Aztán 1-2 levélben valóban megbeszéltük a részleteket, mármint a tennivalókat. Én magyar banknál nyitottam devizaszámlát, és onnét utaltattam el a levélben megadott számlaszámra a megjelölt összeget. (Vételár + postaköltség, amelyekből kaptam kedvezményt is.) Erre még rájött az átutalás díja, ami a postaköltséggel együtt akkor (kb. 5 éve) olyan 20 eurót tett ki. Az átutalásnál a rendelés számát kellett megadni, de ezt is leírta Birgit asszony a levélben. Nincs benne semmi nehézség.


2016.03.06. 16:36 Idézet

Üdv. Zsoel !

A kérdésem az volna gyártottak -e oldalkocsit a starhoz ? És ha én gyártanék egyet persze minden szabályt biztonságot betartva ( kisgyerek szállitásra ) akkor vajon a közuti forgalomba résztvehetnék ? Mit gondolsz ? Üdv. sarilaci


2016.03.05. 21:03 Idézet
PPisti

Zsoel

A kipufogók méreteire, illetve az alkatrészek átszerelhetőségére szerettem volna rákérdezni tőlük elsősorban (egy kicsit bővebben leírva), hiszen ez lett volna az elsődleges, hogy egyáltalán összeszerelhető-e a dolog? Mivel megerősítetted, hogy ezek egyeznek, így lehet, hogy tárgytalanná válik a fordítás. A másik kérdésem az lett volna, hogy a dobok belső felépítése megegyezik-e (a képen látszik, hogy a kúp alakú szűkítő benne van, azt viszont nem, hogy előtte a lyukasztott tárcsa is bent van-e)? Ha nincs, nem tudom, mekkora jelentősége van, de mivel ilyen lecsiszolt dob máshol nincs, választási lehetőség sincs... Szintén ez igaz a kúpos szűkítő részre is, melyen a képek alapján lyukak vannak, az eredeti viszont zárt, ez nem tudom befolyásol-e valamit?

Mivel említetted, hogy Te rendeltél már tőlük, ezzel kapcsolatban is lenne kérdésem:
Próbálkoztam végignézni a honlapjukon a rendelés folyamatát. Még nem mindenhol értem teljesen, hogy mit ír és sajnos a Google fordító használata sem könnyíti meg a helyzetet.
Azt látom, hogy vagy átutalással vagy PayPal használatával lehet fizetni. Ez hogy működik a gyakorlatban? Kosárba rakom a termékeket, kitöltöm a rendelési űrlapokat, elküldöm a rendelést – idáig rendben. Majd el kell utalni a vételárat a rendelés során mutatott számlaszámra és utána fognak szállítani. Vagy küldenek valami visszaigazoló e-mailt és abban leírják, hogy mit kell csinálni? Utalásnál a megjegyzésbe kell írni valamit?
Elnézést a rengeteg kérdésért, de ilyet még nem csináltam, pláne úgy, hogy nem is mindig értem, hogy mit akar és csak az utolsó lépésig tudtam végignézni a folyamatot.


2016.03.04. 20:53 Idézet

PPisti

Szia!

Hát, ezt tényleg nem értem, miért nem válaszolnak. De persze szívesen segítek, ahogy ígértem, nyugodtan küldd csak el a szoban forgó címre, amit le szeretnél fordíttatni.

Egyébként az S50/S51 és a Star kipufogója között átmérőben nincs különbség, a végek átszerelhetők.


2016.03.03. 19:20 Idézet
PPisti

Zsoel

Kipufogó témában nem sikerült előrébb jutnom, illetve csak némi részinformációt tudtam más forrásból beszerezni, miszerint az S50 és a Star dobja méreteit tekintve elvileg megegyezik egymással és a Star kipufogóvége felszerelhető az S50 dobra, valamint a könyök felőli átmérők is egyeznek. Amennyiben még él a felajánlásod, élni szeretnék vele a fordítás kapcsán. Küldhetek levelet az e-mail címedre (a honlapon a Simson Star Klub menüben levő cím ugye a Tied)?


2016.03.02. 22:05 Idézet

kovati88

"A kapcsolót tekintve ugyanaz, mint MZ-nél is, hogy az alsó nyomógomb a pillanat fényszórójé, az oldalsó nyomógomb pedig a dudáé?"

Igen.
Hogy a kürt miért nem működik, azt persze nem tudom. Ha az akkumulátor fel van töltve, a biztosító ép, és a vezetékezés is megfelelő, akkor a kürt egyik pólusa állandóan áram alatt van. A nyomógomb megnyomásával helyezed a másik pólust, azaz az egész kürtházat test alá (hiszen az a motorkerékpár többi fémrészétől el van választva egy rezgéscsillapító és szigetelő gumigyűrűvel). Legvalószínűbb, hogy a gomb megnyomása nem köti össze a kapcsolótest 31b jelű kapcsát (erre van kötve a kürhöz menő vezeték) a jármű testével.

A fénykürt nem működik a gyújtáskapcsoló "fényszóró" állásában, csak akkor, ha a kulcs a sima "gyújtás" helyzetben van, ezzel tehát ne is erőlködj. Egyébként úgysincs túl sok értelme, mert a lendkerékmágnes energiája nem elég ahhoz, hogy hirtelen, jelzésszerűen villantsa fel az izzólámpa szálát, ez nem személygépkocsi.

Az üresjárásjelző lámpa valószínűleg egyszerűen csak kontakthibás. Főleg az utángyártott, ócska gyújtáskapcsolókra jellemző, hogy elég silány rajtuk ez a foglalat, könnyek kimozdul belőle az izzó, és akkor nem világít. Mivel a foglalat egyik pólusa a kürthöz hasonlóan állandóan kap áramot (persze csak "gyújtás" és "fényszóró" gyújtáskapcsoló-helyzetben), itt is csekély a hibalehetőségek száma. Ha mégsem érintkezési hiba áll fenn, akkor a motorban lévő üresjárásjelző kapcsoló nem testeli le a jobboldali motorblokkfélben elhelyzett érintkezőcsavart. Azt viszont sajnos csak a motor szétszerelésével lehet orvosolni.


2016.03.02. 21:54 Idézet

corvetteC5

Szia!

Képem sajnos nincs, de a színétől eltekintve valami ilyesmi formát mutat egy 1975-ös példány:

A fényszóró homlokgyűrűje és a hátsólámpa-ház fekete, az üléshuzat szintén, ahogy az egyéb gumialkatrészek is. A rugóstagok borítása jellemzően fekete (de előfordulhat a szürke-fekete kivitelű változat is), a visszapillantó-tükör négyszögletű. A hátsó fék külső fékkulcsos, a fékpedál a szélesebb taposófelületű kivitel. A bovdenek és a kilométeróra-spirál szürke. A kézikarok műanyaghüvelye átlátszó. A kipufogó vége tompa.

A fényezési kivitelek ugyanúgy, mint korábban, jellemzően bordópiros-tundraszürke, illetve (sokkal ritkábban) olajzöld-alabástromfehér össeállításúak.

A csavarok túlnyomórészt hatlepfejűek, benyomott felső lappal, és domború ESKA felirattal. Az alátétek sokkal vékonyabbak, mint a mostani szabvány.


2016.03.01. 19:27 Idézet

Sziasztok!

Lassan végzek motorom összerakásával. A legutolsó mozzanatnak a távolsági fényszóró kapcsolójának a bekötését hagytam. Az egész motor újra lett vezetékezve. Járó motornál, tompítottra teszem, majd kapcsolok és felvillan a fényszóró, ami teljesen jó, de viszont a duda illetve a pillanat fényszóró meg nem csinál semmit. A kapcsolót tekintve ugyanaz, mint MZ-nél is, hogy az alsó nyomógomb a pillanat fényszórójé, az oldalsó nyomógomb pedig a dudáé? Rajz szerint lett bekötve minden, nem tudom hol lehet a hiba...akkumulátor van a motorban. A másik problémám az üresjelző visszajelzője, az sem világít üres állásban. Van valakinek valamilyen ötlete, hol lehetett elkötve esetleg a dolog?

Köszönöm válaszotokat!

 

Üdv!


2016.02.29. 22:24 Idézet

Sziasztok!

Nemrég csatlakoztam a Starosok körébe, és örömmel tapasztaltam, hogy létezik ilyen fórum! 

Egy 1975-ös Star rendbetételén fáradozom jelenleg.

Korábban s51-es típusokkal foglalkoztam, de nagyon megtetszett a Star, végül vásároltam egyet. A motor kilométerórája 46754 km-t mutat, elég sokminden átalakítva, fúrkálva. A váz át lett festve bordóra (eredeti színe piros volt..), ahogy láttam blokkja bontva volt, de még eredeti DKF-es csapágyakkal, és alapméretes gyári dugattyús hengerrel, legtöbb helyen ESKA csavarokkal.

Jelenleg szétszedett állapotban van, főként eredeti alkatrészekkel próbálom rendbetenni, bár kevés a jó állapotú gyári alkatrész.


Tudnátok-e '75-ös évjáratú eredeti állapotú motorról képet feltölteni, küldeni? Érdekelnének az évjárat sajátosságai: üléshuzat, bovdenek, színek, csavarok, alátétek, tartozékok stb Bármi jöhet!

Köszönöm előre is, mielőbbi jó időt, és jó motorozást Mindenkinek!

Pisti

 

 


2016.02.26. 11:32 Idézet

Zsoel

Köszönöm az infókat. Megnézem mi a helyzet odalent! :D


2016.02.24. 19:28 Idézet

kovati88

Nincsen ütközőgumi a sztenderen. A váz alján lévő lemezlapon kell felütköznie a sztender megfelelő részének. Csak az a fontos, hogy a kipufogónak ne ütközzön neki felcsapódáskor (felcsukott állapotban kb. 3 centi távolságnak kell lennie a kipufogó és a sztendertalp között). Ha így van, akkor minden a legnagyobb rendben, és nem szabad, hogy különösebb hangja legyen a felcsappanó állványnak.


2016.02.24. 11:48 Idézet

Sziasztok!

Valaki esetleg rendelt már a német akf.de-től?

ZZTOP


2016.02.23. 18:45 Idézet

Medve

Győrben lakik. 

kovati88

Ezt egyszer én is megkérdeztem Zsoeltől, onnan tudom ,hogy a sztender felső részén, a csőtengelyhez közel kellene lennie két oldalt egy-egy dudornak, ami eltartja a kipufogódobtól. Ezek az én motoromon is elkoptak, tehát szintén nekivágódik a kipufogónak ha nem fékezem le a lábmmal leugrasztáskor. A gumiról idáig nem hallottam.


2016.02.22. 20:38 Idézet

Starex

Köszönöm az információt!!

Helyileg hol található az ismerősöd aki lengyel motorokkal foglalkozik?

 


2016.02.22. 16:27 Idézet

Ormossy, Zsoel köszönöm a segítségeket.

 

Újabb kérdésem lenne. Felkerült a sztender a helyére és ahogy megvettem, nem volt semmilyen gumiütköző rajta , így elég kellemetlen,  hogy fém a fémen koppanik. Kérdésem az lenne, hogy volt ezeken eredetileg ilyen gumi? Ha igen, hogy néz ki, illetve, hova lehetne felfogatni?Vettem ma egyet, téglatest alakú tiszta gumi, de nem jövök rá, hol lenne a helye. Ha esetleg képet tudnátok mellékelni, nagy segítség lenne.

Válaszotokat ismételten köszönöm!

Üdvözlettel:

kovati88


2016.02.21. 14:21 Idézet

Zsoel

Rendben, észbentartom. Március elején valamikor írok újra hogy ,,mikor..." 

Azt hiszem elmondhatom ismerlek annyira, hogy tudjam szívesen segítesz bárkinek, de úgy éreztem egy B tervként Medvével meg kell osztanom ezt az információt. Hátha jól jön még.


[Későbbi] [5247-5228] [5227-5208] [5207-5188] [5187-5168] [5167-5148] [5147-5128] [5127-5108] [5107-5088] [5087-5068] [5067-5048] [5047-5028] [5027-5008] [5007-4988] [4987-4968] [4967-4948] [4947-4928] [4927-4908] [4907-4888] [4887-4868] [4867-4848] [4847-4828] [4827-4808] [4807-4788] [4787-4768] [4767-4748] [4747-4728] [4727-4708] [4707-4688] [4687-4668] [4667-4648] [4647-4628] [4627-4608] [4607-4588] [4587-4568] [4567-4548] [4547-4528] [4527-4508] [4507-4488] [4487-4468] [4467-4448] [4447-4428] [4427-4408] [4407-4388] [4387-4368] [4367-4348] [4347-4328] [4327-4308] [4307-4288] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal