Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5247-5228] [5227-5208] [5207-5188] [5187-5168] [5167-5148] [5147-5128] [5127-5108] [5107-5088] [5087-5068] [5067-5048] [5047-5028] [5027-5008] [5007-4988] [4987-4968] [4967-4948] [4947-4928] [4927-4908] [4907-4888] [4887-4868] [4867-4848] [4847-4828] [4827-4808] [4807-4788] [4787-4768] [4767-4748] [4747-4728] [4727-4708] [4707-4688] [4687-4668] [4667-4648] [4647-4628] [4627-4608] [4607-4588] [4587-4568] [4567-4548] [4547-4528] [4527-4508] [4507-4488] [4487-4468] [4467-4448] [4447-4428] [4427-4408] [4407-4388] [4387-4368] [4367-4348] [4347-4328] [4327-4308] [4307-4288] [Korábbi]

2018.06.02. 07:12 Idézet

starex

Nem ismerem az utángyártott hengereket, nekem mind a kettő készlet ( star ) eredeti ddr hengerből lett nagyobbra fúrva. Viszont a sima 60/2 szinte alig más mint a gyári 50 cm3. De a 60/4 nekem piszok erős. Az bevált és nem fordulatra dolgozik. Hengerfejet is át kell szabatni a 60 cm3-hez. Én egy "maszekkal" csináltattam a 60/4-et és úgy kértem, hogy ne kelljen pörgetni de legyen erő. Igy is csinálták. Még a szaki szerint lehetne jobbá tenni nagyobb torokkal de ez már nem az én műfajom.


2018.06.01. 09:10 Idézet

Top Joe

Köszi szépen az infókat! Az előbb meg is néztem a 60/4-est, abból egy Almot gyártmány szerepel fent az 51-es alkatrészek között, azt meg szabad venni? Azt írják, hogy elkészülési idő 1-2 hét, tehát lehet különféle kérésekkel rendelni(nyomaték-végsebesség)? Neked a sűrítés maradt gyári? Én a gyári hengerfej mellett maradnék.

Zsoel

Neked is köszönöm a gyors választ! Első körben megnézzük a webáruházas lehetőséget, ha szükséges, akkor pedig megkeresem Gombkötő Attilát.


2018.06.01. 08:02 Idézet

TopJoe

Ott is játék van. Először a felmelegített jobb blokkfelet kell a készre szerelt balra helyezni (a hajtó tengely kis 6000-es csapágyával, valamint a főtengelyszimeringgel a helyén), majd kívülről kell beszerelni a főtengelycsapágyat és a hajtott tengely jobb csapágyát oly módon, hogy a belső gyűrűjüket előzetesen melegítőgomba segítségével felmelegítettük.

A kép sajnos nem jelenik meg, valamit eltoltál.


2018.05.31. 23:19 Idézet

22x35x7.  pont így nézett ki. ( ez egy netes kép nem az enyém )


2018.05.31. 23:05 Idézet

Zsoel

A főtengelyt hűtöttem csupán. A csapágyfészkeket melegítettem természetesen. Én sem a külső kis szimeringről beszéltem aminek a házát 3 csavar rögzíti. A belső főtengely szimeringekről. Kicsi méretűek de nem öntvény gyűrű volt rajtuk hanem ugyanolyan profil de vékony lemezből készitett.Lehet ez valami utángyártott cucc régimódinak csinálva.


2018.05.31. 23:02 Idézet

starex

Szia!

Az koprodukció volt: a dugattyút egy dugattyúkészítő céggel készítettem el (ugyanolyan méretekkel mint a gyári, csak megnövelt átmérővel), a fúrást-hónolást apukám munkahelyén csinálták meg, a reszelést, vagyis a "négy felömlősítést" pedig egy Gombkötő Attila nevű srác végezte. (A simson.hu fórumán megtalálod.)

Én teljesen elégedett vagyok vele különben: kicsit nyomatékosabb lett a motor, és talán picit jobban húz alulról. De már sajnos vagy 3 éve nem mentem vele, nincs már időm motorozni. Másoknak javítom a motorokat, a sajátjaimmal meg nem tudok foglalkozni.


2018.05.31. 22:51 Idézet

TopJoe

Nincs mit.

Alighanem eleve tartalékalkatrésznek készült motortömbről van szó, mert azokba nem ütöttek motorszámot. Ritka madár. Motorblokkot, hacsak csúnyán meg nem sérül valamitől, nem szokás csak úgy cserélgetni, ezért aztán ilyen tartalékalkatrészt sem készítettek sokat. A legtöbbet összeszerelték, beépítették, és azokba természetesen került motorszám.

Pár megjegyzés.

Nem a lemezházas külső kis szimeringekről beszéltem, a lendkerékmágnes-alaplap és a lánckerék alatt, azok a kezdetek kezdete óta olyanok, amilyenek az S50 típusú motorok gyártásának befejezéséig voltak. Kezdetben, talán 1966-ig vagy 1967-ig, a belső főtengelyszimeringek is kisebb méretűek voltak, tehát nem a később szokásos 22×47×8 mm-es, hanem csak az első és utolsó méret stimmelt, a külső átmérő nem. A pontos méretét nem tudom, de az a lényeg, hogy egy olyan öntvénybetétbe sajtolták, amelynek a külső átmérője volt 47 mm-es, és ezt illesztették a csapágyházba. Nem tudom, hogy ennek mi volt az értelme. Lehet, hogy akkor még nem gyártottak ilyen méretű szimeringet. Passz.

A Simson csapágyai játékkal vannak a fészkükbe illesztve, vagyis a lyuk pár század milliméterrel nagyobb a csapnál. Csapágyszerelésnél ezért elég az öntvényt felmelegíteni, a csapágyat nem célszerű lehűteni, mert a két felület érintkezésekor deformációk, mikrorepedések keletkezhetnek az anyagban a hirtelen hőmérséklet-változáskor, ami később töréshez vagy a csapágy idő előtti tönkremeneteléhez vezethet. Ezt a szerelési módszert csak fedésnél, zsugorkötés alkalmazásakor szabad használni, és nagy elővigyázatossággal kell végezni a fentiek miatt.


2018.05.31. 22:18 Idézet

starex ! 

Van egy garnitúra 60/4 ejp féle henger szettem is és most amit feltettem az egy 60/2. Mindkettő eredeti régi NDK henger-hengerfej, megfelelő dugattyúval. Nézz körül a simson keletimotor webáruházban, 14-20 ezer Ft között kapni komplett NDK fúrt 60-as szetteket dugattyústól. ( rakom vissza a 60/4-et mert ég és föld erőben a kettő. Nem fordulatra kértem,hanem nyomatékra ,a készitő 6-7 Le-re mondta a teljesitményét. Nem járok gyorsan kb. 50 a tempóm a starral de sok az emelkedő amerre járok. Nagyon megy a dombokon a 60/4-es.


2018.05.31. 21:31 Idézet

Top Joe

Látom nálad is volt egy kis fejlesztés henger ügyben. A kérdésem az lenne, hogy ez miféle henger? Lengyel, vagy a németnek mondott keleti(talán Tajwani?)?


2018.05.31. 21:15 Idézet

Zsoel

Látom, most épp felújítási témákról van szó. Lenne egy kérdésem nekem is ebben a témakörben. Egyik barátom fel szeretné újítani az S51-esét, amit korábban túl sokáig reszelt. A sima 60 ccm-re fúrt henger talpából elvettek(meg még ki tudja mi lett megváltoztatva), majd az így megerősített Simson rövid úton ,,kifeküdt". Még működik, de nincs már jó erőben. A motor pár évre félre lett rakva, szerencsére kezd benőni a feje lágya a tulajdonosának, és engem kérdezett, hogy maradandó károsodást nem okozó tuningú hengert honnan érdemes szerezni, nagyon gyorsan nem akar már menni, de 60-as utazó jó lenne. A bolti hengerben nem bízik. Én ajánlottam neki, hogy egy jó állapotú gyári hengert csináltasson meg olyan karakterisztikájúvá, amilyet szeretne, bár én nem ismerek senkit, aki ilyennel foglalkozik. Neked viszont van egy jól sikerült 60-as hengerű Starod, arról referálhatnál nekem az eddig megtett kilométerek alapján, és ha elégedett vagy a készítőjének a címét is elkérném. De lehet roosszuul emlékszem, és az egy sima bolti henger?
Régen nem találkoztam az ominózus Simsonnal, de mivel sokat nem sikerült vele menni, talán megúszta maradandó károsodások nélkül, úgyhogy én elsőre csak henger-dugattyú cserére buzdítanám a barátomat. Ha nagyon rossz, akkor lehet széthúzni, és csapágyat cserélni meg főtengelyt felújíttatni, de reméljük a legjobbakat.


2018.05.31. 12:29 Idézet

Szia Zsoel ! Kösz a fotót, és a tájékoztatást. Minden rendben, ( volt egy klassz ddr video a neten, szépen lassan rakják össze a blokkot, ez is nagy segitség volt ). Én rendes széthúzóval vettem szét, van 50-es és 51-es tipushoz is a szerszámaim között. Összerakásnál melegités, főtengely lefagyasztás. Szépen összement minden. A kis főtengely szimering nekem nem öntvény volt hanem lemez gyűrű. A blokk feleken semmi sérülés,feszitési nyom nem volt,teljesen sima. Szerintem új blokkfelek mert ahol a számnak kellene lenni ott egy kb 1,5x3 cm-es kiemelkedő üres felület van,számok nélkül. Blokk feleken vannak számok, összetartoznak.Nem kicsiszolt, ez ilyen. Valaki erre a blokkra sok pénzt költhetett, még a gumi szilent is új volt benne és a belső alkatrészek is szinte használatlannak tűntek. Full tiszta volt belül, még a léptetővillán is alig látszott használati nyom. A váltója egyszerűen patent. Azt viszont nem értem miért raktak bele egy agyonhasznált főtengelyt ? Egy kis csodálkozás volt részemről, egyszer csak találtam az asztalon egy kb. 4-5  mm átmérójű acél golyót. De hamar rájöttem, hogy ahhoz a bordás váltó alkatrészhez kell a léptető villába. Rugó is megvan. Télen vettem a keleti motoralkatrészesektől egy akciós 60-ra fúrt ddr henger-dugó-hengerfej kombót, most azt tettem fel. Tegnap kipróbáltam, finoman mentem az esti "hűvosben" 10 km-t ill. ma dolgozni is a starral jöttem. Tiszta új hang. Új főtengely  ( sonkákban nincsenek lyukak, tömör ) csapágyak, henger. Szinte új motor. Újból járathatom. Előbb kellett volna ezt meglépni. No és egy kis negatívum : 3 napja leesett menet közben a bal karbu takaró lemezem,köszönhetően a silány minőségű műanyag hollandernek és annak, hogy nem néztem rá. Egy teherautó átment rajta. Olyan lapos lett, mint ahogy Hans 1975-ben kivágta egy tábla lemezből. Újra hajtogattam, javitgattam de kell másikat szereznem. Ez van.


2018.05.31. 08:10 Idézet

Máté

Ez így biztosan nem jó. 70-es főfúvóka iszonyatosan nagy, még az SR4-II-höz is.
Ha szakszerűen, melléklevegő-beszívás lehetősége nélkül van összerakva a rendszer. tehát megfelelően tömített a forgattyúház, a szívócsonk, a közdarab, szívászajtompító edény (gyárilag a bal oldali félrész és a jobb oldali félrész között, valamint a jobb oldali félrész és a légszűrőfedél között is van tömítés, nem véletlenül!), helyén van a légszűrő, és egyéb szempontból (pl. benzinszint, tolattyúkopottság, tűsfúvóka kopottsága, kúpostű) rendben van a porlasztó, akkor az 50-es fúvókának elégnek kell lennie, ez a gyári méret, és a kifogástalan Star vígan muzsikál is vele. Ha a te motorod majdnem másfélszer ekkorát igényel, akkor ott valami nagyobb gebasz van. Vagy rengeteg felesleges levegő kerül valahonnét a rendszerbe, vagy az üresjárati fúvóka keresztmetszete van lecsökkenve (ugyanis ez a fúvóka nemcsak üresjáratban, de a közepes fordulatszám-tartományban is belejátszik a keverékképzésbe), vagy a kúpostű nem megfelelő (különböző hosszúságú és kúposságú típusok vannak). Lehet, hogy így is megy a motorod, de egy csomó benzint megzabáltatsz vele feleslegesen, anélkül, hogy fel tudná dolgozni.
A magyar gyártmányú úszóháztömítések egyébként felejtősek, se a gumiból, se a parafalemezből készültet nem érdemes megvenni, mert kidagad a benzintől. Újabban lehet kapni egy kemény, fekete tömítőlemezből készült német gyártmányt, az jó, nem deformálódik.

Képet ide csak közvetetten lehet feltölteni.
Fel kell tenni a megosztani kívánt képet egy képfeltöltő oldalra, aztán a közvetlen linket kimásolni, rákattintani a szövegszerkesztő ablak fejlécében a "Kép" ikonra, a hivatkozás sorába betenni a címet, a szélességet 300-ra állítani (különben szétcsúszik az oldal), majd leokézni. Sajnos kicsit komplikált, de másként nem megy, az oldalra való közvetlen feltöltés nem lehetséges. Úgy látszik, a G-Portál egy kicsit megragadt a múltban.


2018.05.31. 00:12 Idézet

Zsoel

pereggyes,azaz SR4-2/1,N1-6 karbival.Időközben megoldottam a problémát,ma picit a csomagtartóval foglalkoztam.Ha rájövök hogyan lehet képet beszúrni ide akkor megmutatnám a remekművet,pofás kis jószág lett :)
Már mintegy 60 km bele lett hajtva,csodálatosan suhan az országúton,50-es utazóval kimegy a világból is.Megmértük,66 km/h csúcsebességet lehet vele elérni sík úton,tele tankkal,ami azért gyári alapméretes hengertől 20 ezer km után egyáltalán nem rossz :D
Egyébként az enyémben is ilyen öntvényházas szimeringek voltak,meg is vannak a fémkarikák,de már új szimeringek vannak benne,amik illeszkednek a helyükre öntvény nélkül is


2018.05.30. 07:48 Idézet

Köszönöm a segítségeteket!


2018.05.29. 21:31 Idézet

TopJoe

Szia!

Azok a gyűrűs szimeringházak alighanem gyáriak lehetnek, mert az első 1-2 évjáratban valóban ilyen megoldásúak voltak a főtengelyszimeringek, de még én sem láttam soha, csak képen.  Ha gyáriak azok a gyűrűk, akkor öntvények kell hogy legyenek, ebben az esetben pedig van bennük valamilyen cikkszám vagy gyári jelzés. (Két egymásba fonódó háromszög.)

A blokkfeleket (és a fedelet) mindenképpen tömítőpaszta+tömítés kombinációval célszerű összeszerelni. Ennyi idős (általában összevissza szerelgetett, megsértett) alkatrészek már nem simulnak úgy össze, mint új korukban.

Semmi trükk nincs. A rugó egyik fülét a blokkfélben lévő furatba, a másikat a fogasív furatába kell akasztani (a késői kivitelekben már csak egy furat van), majd fél fordulattal kell előfeszíteni, és az ütközőcsappal megtámasztani. Ha nincs gyakorlatod a szerelésben, esetleg kívülről rácsíptethetsz a tengelyre egy összezárt karosszériafogót, hogy szerelés közben szét ne ugorjon a berúgószerkezet. És ügyelj a fogasív mindkét oldalán a két kis furattal ellátott távtartó alátétre!

 


2018.05.29. 21:22 Idézet
Rájöttem, 6V - os akku. ( olyan is van riaszto akkuban)

2018.05.29. 21:13 Idézet

Ormossy

Természetesen:

https://alkatreszkiraly.com/2100000155811-AKKU.-6V-4.5AH-SZARAZ-.SCHWALBE.


2018.05.29. 21:12 Idézet

Ormossy Úr! :) En 12V 4.5 Ah-s riaszto akkut hasznalok, allitva, fektetve is befér. Tobb motorban is hasznaltam, kicsiben, nagyban. Tökéletes es olcso.


2018.05.29. 20:38 Idézet

Van valakinek ötlete, hogy hol lehetne venni 6 V 4,5 Ah akksit ami befér a Starba?


2018.05.29. 10:15 Idézet

Üdv Zsoel ! Beszéltünk egy éve kb. egy blokkomról ami nagyon gyenge volt még frissen fúrt hengerrel is. No ma széthúztam és volt meglepetés.A szimeringek jó irányban voltak behelyezve de nem a megszokorr változat volt. Ezek 2 ajkú barna szinűek voltak, kis méretűek és külön külső fém persely volt rajtuk, hogy meg legyen a méret a házban. Ezek valami régifajta dolgok v kókányolás ? Az összes fogaskerék,kapcsolómű szinte újnak tűnik, csapágyak mind koyo márkájúak. Ami hiba: főtengely alul nagyon kopott, oldalirányba le-fel kotyog a hajtórúd, szokásos módon ha lógatva megütöm,csilingel. tehát most főtengely vadászat. Ami a gyengeséget okozhatta, az az, hogy tömités nélkül rakták össze a blokkfeleket, csak szilikonos ragasztót találtam rajtuk de a blokkon olajfolyás nyomok voltak,tehát volt tömitetlenségi probléma. A berúgótengely visszahelyezésénél van valami trükk ? értem ez alatt, hogy a fogaskerék ív hogyan álljon ill. a rugót kell-e előfeszíteni ?


[Későbbi] [5247-5228] [5227-5208] [5207-5188] [5187-5168] [5167-5148] [5147-5128] [5127-5108] [5107-5088] [5087-5068] [5067-5048] [5047-5028] [5027-5008] [5007-4988] [4987-4968] [4967-4948] [4947-4928] [4927-4908] [4907-4888] [4887-4868] [4867-4848] [4847-4828] [4827-4808] [4807-4788] [4787-4768] [4767-4748] [4747-4728] [4727-4708] [4707-4688] [4687-4668] [4667-4648] [4647-4628] [4627-4608] [4607-4588] [4587-4568] [4567-4548] [4547-4528] [4527-4508] [4507-4488] [4487-4468] [4467-4448] [4447-4428] [4427-4408] [4407-4388] [4387-4368] [4367-4348] [4347-4328] [4327-4308] [4307-4288] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal