Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5247-5228] [5227-5208] [5207-5188] [5187-5168] [5167-5148] [5147-5128] [5127-5108] [5107-5088] [5087-5068] [5067-5048] [5047-5028] [5027-5008] [5007-4988] [4987-4968] [4967-4948] [4947-4928] [4927-4908] [4907-4888] [4887-4868] [4867-4848] [4847-4828] [4827-4808] [4807-4788] [4787-4768] [4767-4748] [4747-4728] [4727-4708] [4707-4688] [4687-4668] [4667-4648] [4647-4628] [4627-4608] [4607-4588] [4587-4568] [4567-4548] [4547-4528] [4527-4508] [4507-4488] [4487-4468] [4467-4448] [4447-4428] [4427-4408] [4407-4388] [4387-4368] [4367-4348] [4347-4328] [4327-4308] [4307-4288] [Korábbi]

2018.01.30. 18:07 Idézet
Árpi

Sziasztok.

Egy 1970-es sztárt szeretnék felújítani. A főtengely az kuka. Érdeklődnék milyet érdemes bele venni a kínaitól félek a taiwanival kapcsolatban van valakinek tapasztalata? A másik kérdésem az lenne milyen fajta dugattyút és gyűrűt javasoltok? Több helyen olvastam,hogy a Berta féle dugókat szidták ill. a stár az 50-es,51-es dugattyúk között van-e méretbeli külünbség azon kívül,hogy a stárnál 40mm az alapméret a többinél 38mm.

Előre is köszönöm a segítségeteket.


2018.01.30. 09:56 Idézet

Lukács Máté

Nem is azt állítottam, hogy ne lett volna érvényes magyarországi fogalmi engedélye (motorkerékpárnak minősülvén akkoriban, másként nem is vehetett volna részt közúti forgalomban), hanem azt, hogy valószínűleg nem a hivatalos importőr hozta be az országba. Mondok egy lehetséges forgatókönyvet.


1970-ben már javában érvényben van az NDK-magyar munkaerőcsere-program. Kovács János 1950-es születésű kecskeméti fiatalember, hegesztő szakmunkás, amint betölti a 18-at, gondol egy nagyot. Jogilag a maga urává vált, tele van kalandvággyal, szeretne (szocialista mértékben mérve) világot látni, nyelvet tanulni, pénzt gyűjteni, ezért belevág a külföldi kiküldetésbe. Jelentkezik a programra, amelyre fel is veszik, és 1968 júniusában megérkezik Riesába, ahol két évre munkát vállal a VEB Rohrkombinat Stahl- und Walzwerk vállalatnál. Fizetése kezdteben havi 1200 keletnémet márka, ami (hála kiváló szakmai tudásának, szorgalmának, jó magaviseletének) rövidesen 1400 márkára emelkedik. Mivel takarékosan és józanul él, fizetésének nagyjából felét minden hónapban félre tudja tenni, tehát hamarosan csinos kis tartaléka keletkezik a takarékbetétkönyvében.
János szerené bejárni a környék tájait, felkeresni látnivalóit, de a tömegközlekedés túl kötött számára, autóról - ahogy a keletnémetek nagy része - nem is álmodhat, meg amúgy is sokallja a költségeit, tehát egy olcsó fenntartású, de praktikusan használható kismotorban gondolkozik. A kínálatból a Simson Starra esik a választása. Megszerzi a kategóriára szóló vezetői engedélyt, majd beballag az üzletbe, és kb. egyhavi keresetének megfelelő összegért kiválasztja leendő járművét, amelyet boldogan használatba vesz, és hosszú időn át teljes megelégedettséggel robog vele keresztül-kasul Riesa környékén.
Telnek a hónapok, elérkezik 1970. Jánosban feltámad a honvágy, úgy érzi, eleget élt már külföldön, elég pénzt gyűjtött, tehát nem hosszabbítja meg a kinttartózkodást, hanem úgy dönt, hazatér Kecskemétre. 1970 júniusában meg is érkezik az országba, és természetesen hozza magával az NDK-ban vásárolt használati tárgyait, így a Simsont is, hisz' ennek semmiféle jogi akadálya nincsen. A német rendszámot leadja, elintézi a papírmunkát, benyújtja a magyarországi forgalomba helyeztetési kérelmet, amelyet a műszaki vizsgabizottság elbírál, jóváhagy, így az NDK-ból hozott Star 1970 júliusában Kovács János nevére kiállított forgalmi engedéllyel magyarországi forgalomba kerül. Itt a mese vége.

Valószínűnek tartom, hogy ilyen esetben nem szívóztak a kormányindexekkel, vagy ha mégis, "János" leszedte őket, és vizsga után visszarakta (főleg, ha az NDK-ban hozzászokott, mennyivel kényelmesebb és kevésbé balesetveszélyes dolog hüvelykujjal pöcögtetni egy kis kapcsolót, mint kinyújtott kezekkel hadonászni). Vagy az is lehet, hogy leszerelés után eltette, és csak akkor szerelte vissza őket, amikor eltörölték a Simsonok kötelező nagymotori minősítését, és segédmotor-kerékpárként már a kutya se törődött vele, hogy mi van a kormányon, vagy mi nincs. Amúgy jó nagy hülyeségnek tartom ezt a rendelkezést, miszerint a kormányvégeken semmi, így irányjelzőlámpa sem nyúlhatott túl, amit annál is kevésbé értek, mert a tényleg nagymotornak számító MZ Trophykon ugyanilyen villogólámpák voltak, és azokon érdekes módon engedélyezve voltak. Elvileg sem segéd- sem motorkerékpárra nem kötelező az irányjelző-berendezés még ma sem, de hát nem kell ecsetelnem, milyen hasznos és fontos dolog. Na, de nem ez volt a szocialista rendszer egyetlen marhasága, ugye.


2018.01.29. 22:10 Idézet
Lukács Máté

Köszönöm szépen mindenkinek!

Zsoel:érdekes a dolog,mert szürke forgalmival rendelkezik,és abban is 1970 júliusa szerepel a hazai forgalombahelyezésnél (azaz nem a későbbiekben került Magyarországra).Harmadik gazdája vagyok,az előző tulaj szedte le róla az indexeit.Na de mindegy,lényeg hogy az akksi probléma is megoldódott :)


2018.01.29. 21:37 Idézet
PPisti

Lukács Máté

 

Én zárt, zselés akkut vettem bele, mivel elsődleges szempont volt, hogy semmiképpen se folyhasson ki belőle a sav, mert az mind a fényezést, mind a kipufogó krómozását tönkre tudja tenni. Eddig bevált a dolog, jól működik.

Az én akkum magasságra és vastagságra mint a gyári, viszont szélességre kisebb, de az a beszerelésnél nem okoz gondot. Annyi plusz munka van vele, hogy ezen akkuk általában csúszósarus kivezetésűek, a gyári pedig csavaros, tehát össze kell hozni a kettőt. Én ezt úgy oldottam meg, hogy készítettem egy kábeltoldót (egyik végén csavaros saru, a másikon csúszó), majd ezeket a motor eredeti kábeleikez csavaroztam és lezsugorcsöveztem. Így a motoron átalakítás nem történt, a gyári állapot két csavar oldásával visszállítható, amennyben szükség van rá.


2018.01.29. 12:24 Idézet

Lukács Máté

Szia!

Ezt a fajtát vedd bele:

http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3%A9k-n%C3%A9zet/akku.--6v--45ah-sz%C3%A1raz-schwalbe-2100000155811

Gyakorlatilag mindenben megegyezik a gyári akkumulátorral, még a márkanevet is ráhamisítják Tajvanon. :)

A motorod valószínűleg magánimport útján került az országba, mert a hivatalos forgalmazó leszedte vagy még a gyárral leszedette az irányjelző-berendezést, ugyanis megléte nem felelt meg a Magyarországon érvényben lévő rendelkezéseknek.


2018.01.28. 21:57 Idézet

Lukács Máté-     Biztosan megszólnak érte engem de nagyon jó minőségű a riasztókba való zárt akku, 6V 4 vagy 4,5 Ah-s verzió. Kicsi, sokat kibír és nagyon olcsó. 1500-2000 Ft az ára. Én már tettem riasztó akkut simsonba, és 250-500 cm3 motorokba is. ( ismerősök is ) Mindben bevált.

 


2018.01.28. 21:18 Idézet

Sziasztok!

Készül nálam egy 1970-es évjáratú Star.A motor érdekessége,hogy annak idején indexekkel jött be Magyarországra,eredeti indexei is megvannak.Az lenne a kérdésem,hogy honnan tudnék olyan akkumulátort beszerezni,ami befér a vázban kialakított helyére? Egy Dynavolt 6 voltos akkut vettem,de ez túl széles és magas volt,nem ment be a helyére.Valakinek valami tippe? Fontos,hogy 6 voltos legyen,a motor teljesen gyári elektromos rendszerrel rendelkezik (megszakító,kondi,stb),ami ráadásul jó is,így mindenképp marad 6 voltos.

Köszi a segítséget előre is,addig itt egy kép :)

http://kepkezelo.com/images/munv1mhtb36k30oiw829.jpg


2018.01.28. 10:26 Idézet

Tavaszi motorozás ? Egy hete eljöttem vele dolgozni, nagyon jó idő volt. Másnap mondjuk megbántam az utat mert a reggeli pára lecsapódott az útra és jól összekente a motoromat.

Tavaszi terv nálam egy térdvédő beszerzése és felszerelése ill. kicserélem a világítás rendszert 12 V-ra, erős tekercsekkel és halogén foncsorral, Hs1 izzóval. Jó lenne látni néha sötétben a simsonnal. Másik terv, beszereztem egy blokk széthúzót és szétveszem a tartalék blokkomat ( ami egyébként az 1. számú lenne ) mert középen a tömítésnél csöppenik ill. vszínű forditott lehet a szimering benne.

Egész szezonban egy hiba volt, egyszer megállt alattam a motor minden előjel nélkül. Brisk gyertya egy mp. alatt zárlatos lett. Csere és azóta minden ok.( egyébként jártam igy NGK val is, nagymotorban tavasszal a betett 2 új ngk zárlatos volt,semmi szikra. Céges motorban úgyszintén. Azóta nagyokba csak densot teszek )  Nyáron 2 kis túrát ejtettem meg a szimóval, egy 140 ill. egy 100 km-es karikát. A többi helyben rövid távok. Összesen 1200 km. volt vele a szezon. Mondjuk sokat megyek nagymotorral is tehát nem a simson a fő, az csak örömmotor. Motor beszerzés is tervben van, pici fiamnak kell majd venni egy szép állapotú s50 vagy s51B simsont és a kicsikkel túrázgatunk majd ( igy meglesz a szülői felügyelet :)  ) 


2018.01.27. 08:30 Idézet

Sziasztok!

Senki nem készül még a tavaszi motorozásra, vagy csak itt nem árulja ezt el? 

Mostanában tudtam meg, hogy van olyan mesterember, a Simson fékdobját a kerék kifűzése nélkül fel tudja szabályozni. Ha kérik, és a féklapot is elviszik, akkor két illesztett fékpofát is készít. Mindezt 4.000,- Ft./kerék. Én a napokban viszem el hozzá, majd beszámolok a tapasztalatokról.

Van olyan mesterember is, aki tankbéleléssel foglalkozik, valami műanyaggal, vagy műgyantával(?) önti ki a tankot, így az a későbbiekben nem fog rozsdásodni, és szivárogni sem. Ára: 11.000,- Ft.Ezt is kipróbálom 1-2 héten belül.

Ha valakit érdekelnek az elérhetőségek, szívesen segítek, ha írtok az ofk24@icloud.com címre.


2017.12.26. 09:48 Idézet
vermestibi

Zsoel,

köszönöm a segítséget. Úgy gondolom, hogy rákényszerül az ember az utángyártott alkatrészek használatára, szóval nagy segítséget jelent az ilyen útmutatás, hogy mely gyártmányok használhatók többé-kevésbé. Az még viszonylag szerencsés eset, ha némi utólagos megmunkálást igényel az alkatrész - de találkoztam már hőre lágyuló műanyagból készült gyertyapipával, megszakító kalapáccsal, meg olajban feloldódó szimeringgel! A legjobb persze az eredeti alkatrész, de nagyjából esélytelennek látom az ilyenek beszerzését; a börzéken is elvétve akad ilyen, s ha van is, arany áron.

Köszönöm tehát a segítséget mindenkinek, januárban jelentkezem, biztos ezer apróságra rá fogok kérdezni.


2017.12.25. 21:30 Idézet

vermestibi

Annyiban finomítanám az alább elhangzott kijelentéseket, hogy nagyon nem mindegy, melyik alkatrészről van szó, és hogy az honnét származik. Sajnos általában véve igaz, hogy a távol-keleti, indiai utánzatok nagyon gyatra minőségűek. A lengyel, magyar utángyártott darabok általában jobb anyagminőségűek és kidolgozottságúak, pontosabbak, de ott is előfordul, hogy nem egészen passzolnak. (Például konkrétan a magyar gyártmányú Star/Schwalbe/S50 belső tengelykapcsoló-kosárról - menesztőről - tudom, hogy után kell munkálni a kiesztergált részt, mert nem elég nagy átmérőn van kikönnyítve, és összeér a külső kosárral, súrlódik.)

A német utángyártott, MZA gyártmányú alkatrészeket kell keresni, ezek a legjobb minőségűek, és ez a cég az alkatrészgyártás jogutóda, rendelkezik az eredeti tervdokumentációval, annak alapján készíti az alkatrészeket. A márka hátránya, hogy sajnos az sem gyárt mindent, azonkívül az árai is elég borsosak. (De lényeges, precíz alkatrész, például forgattyústengely cseréje esetén célszerű ezt választani, ha az embernek megengedi a pénztárcája.) Egyéb esetben tényleg ajánlott, amíg lehetséges, régi gyári alkatrészeket felkutatni börzéken, idős tulajdonosoknál. Bár ezeket meg sok esetben relikviai értékük miatt sajnálja beépíteni az ember, legalábbis én így vagyok vele. :)


2017.12.25. 21:05 Idézet

Részemről is kellemes karácsonyi ünnepeket és boldog új évet mindenkinek!


2017.12.25. 20:11 Idézet

Minden Simsonosnak kívánok boldog, békés karácsonyt!


2017.12.25. 18:45 Idézet
vermestibi

Ormossy,

köszönöm a gyors választ. Most az ünnepek miatt alszik az ügy, majd januárban megyek a motorért (Debrecenből Nyíregyházára). A felújításaimat dokumentálni szoktam, blogot vezetek róluk, majd ha lesz Staros vonatkozású, ide is belinkelem. Első körben a használhatóvá tétel a cél, aztán majd meglátom, mit lehet/érdemes kihozni belőle.

Üdv


2017.12.25. 16:32 Idézet

Vermestibi,

Sajnos a Simsonoknál is az a helyzet tapasztalatom szerint, hogy az utángyártott alkatrészek egy forintot sem érnek. Nagyon sok utángyártott alkatrészt dobtam ki a motorozásom elején, mire rájöttem, hogy teljesen felesleges őket megvenni.

Ez vonatkozik szinte mindenre, a bowdentől a megszakítóig, a gyertyától a berúgótengelyig, vagy a gyújtástrafóig.

Az óta az interneten "vadászom" a régi, eredeti, de még jól használható alkatrészeket, és semmi bajom velük.

Sok sikert a felújításhoz, és jó lenne, ha beszámolnál itt a felújításról, akár fotókkal is.


2017.12.25. 12:01 Idézet
vermestibi

Sziasztok!

A közeljövőben egy Star tulajdonosa leszek. Egy öreg bácsi elesett vele kb. 15 évvel ezelőtt, azóta áll, nagy baja nincs, az apróságok még ezután fognak előkerülni. Újítottam már fel néhány motort, Verhovinát, Rigát, Babettát, de Simsont még nem. AZt szeretném kérdezni, hogy mennyire lehet kapni hozzá HASZNÁLHATÓ utángyártott alkatrészeket. Én azt tapasztaltam, hogy pl. Babettához is lehet kapn szinte mindent, de botrányos minőségben: vagy be sem szerelhető, vagy beszerelhető, de rögtön tönkremegy. Úgy hallottam, Simsonoknál sem sokkal jobb a helyzet. Jártam úgy, hogy fúratás után, új főtengely-dugattyú-gyűrűkkel jobban csörgött a motor, mint felújítás előtt, mert annyira selejtesek voltak a (nem éppen olcsó) új alkatrészek. Simsonnál is így van ez, vagy lehet kapni használható utángyártott cuccokat is?

Köszönöm a segítséget.


2017.12.23. 20:51 Idézet
PPisti

Kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek!


2017.12.23. 20:39 Idézet

Minden Simsonosnak, és ide tévedőnek Békés Karácsonyi Ünnepeket kívánok!


2017.11.18. 13:30 Idézet

PPisti

Én is örülök, hogy bevált a dolog. :)


2017.11.16. 15:19 Idézet

PPisti,

Örülök, hogy rendben van a géped, és bevált a javaslat.

Sajnos egyre rosszabb az idő, valószínűleg már csak jövőre lehet motorozni. :-(

Apró kis javításokat megcsinálok rajta én is a télen, aztán jöhet a tavasz!


[Későbbi] [5247-5228] [5227-5208] [5207-5188] [5187-5168] [5167-5148] [5147-5128] [5127-5108] [5107-5088] [5087-5068] [5067-5048] [5047-5028] [5027-5008] [5007-4988] [4987-4968] [4967-4948] [4947-4928] [4927-4908] [4907-4888] [4887-4868] [4867-4848] [4847-4828] [4827-4808] [4807-4788] [4787-4768] [4767-4748] [4747-4728] [4727-4708] [4707-4688] [4687-4668] [4667-4648] [4647-4628] [4627-4608] [4607-4588] [4587-4568] [4567-4548] [4547-4528] [4527-4508] [4507-4488] [4487-4468] [4467-4448] [4447-4428] [4427-4408] [4407-4388] [4387-4368] [4367-4348] [4347-4328] [4327-4308] [4307-4288] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal