|
[Későbbi] [5247-5228] [5227-5208] [5207-5188] [5187-5168] [5167-5148] [5147-5128] [5127-5108] [5107-5088] [5087-5068] [5067-5048] [5047-5028] [5027-5008] [5007-4988] [4987-4968] [4967-4948] [4947-4928] [4927-4908] [4907-4888] [4887-4868] [4867-4848] [4847-4828] [4827-4808] [4807-4788] [4787-4768] [4767-4748] [4747-4728] [4727-4708] [4707-4688] [4687-4668] [4667-4648] [4647-4628] [4627-4608] [4607-4588] [4587-4568] [4567-4548] [4547-4528] [4527-4508] [4507-4488] [4487-4468] [4467-4448] [4447-4428] [4427-4408] [4407-4388] [4387-4368] [4367-4348] [4347-4328] [4327-4308] [4307-4288] [Korábbi]
TopJoe
Tudomásom szerint az aluöntvényház megegyezik, csak a tüzelőanyag-beömlőcsonk kivitelében tér el a két porlasztó: a 16N1-6-é lineáris átfolyású, az N1-5-ön pedig szögben megtörik (a Schwalbe hátul elhelyezett tartálya miatt). De ez utóbbi csak be van sajtolva az öntvénybe, tehát ha ügyes az ember, akár ki is tudja cserélni.
|
lukistar
Persze. Örülök, ha tudtam segíteni.
|
Zsoel
Nekem most a kissúberes karbu van a motoron, szépen megy vele stb. Viszont találtam itthon egy szép 16N1-5 karbut. Ez schwalbe motorra való 67-es fúvóka van benne. Létezik, hogy minden furat,torok stb. ua. mint a star 16N1-6 porlasztójáé? mert akkor tennék bele 50-es főfúvókát és felszerelném ezt, lehet jobb lenne mint a 16N3. Kösz.
|
Köszi a választ Zsoel! Megrendeltem. Lesz még biztos kérdésem, meg teszek fel néhány képet a motorrol hogy lássátok hogy áll...
|
lukistar
Szia!
A görbe tartó és a sárvédő közé belülről mindkét oldalon egy-egy ilyen alumínium távtartódarab jön:
http://e-motorparts.addel.hu/43310-simson-schwalbe/626996-simson-schwalbe-tavtarto-elso-sarvedobe-alu-266515-deu
Kívülről pedig egy-egy megfelelő méretű gumigyűrű (ennek belső átmérője a távtartó darab kiálló részének méretével, külső átmérője egy normál 8-as fakötésű alátét átmérőjével egyezik meg, vastagsága úgy 5 mm körül van, fejből azt sem tudom), arra a már említett fakötésű alátét jön, és ebbe megy bele az M8-as csavar.
A sztendert csőtengely rögzíti a vázhoz, amely csőtengelynek az egyik végén bemarás található: ennek egybe kell esnie a sztenderben lévő kis furattal, ebbe pedig egy szabványos kúposszeg jön, amely a furatba szorul, és biztonságosan rögzíti a tengelyt.
|
koken
Szia!
A gyújtáskapcsolón van egy foglalat az üresjárás-ellenőrző izzó részére. Oda beleteszed a megfelelő izzót, a pozitív kapocs a gyújtáskapcsolóból jön ki, a negatív kapocs (amely az izzót körbefogó gyűrűvel áll összeköttetésben) pedig le, a motorblokk jobb oldalán (a fedelek alatt) lévő testelőkapcsolóhoz megy. A 15/54-es kapcson keresztül az izzó mindig kap áramot, ha a kulcs "gyújtás" vagy "világítás" helyzetben van, a sebességváltóműben lévő érintkező pedig üresállásban testeli azt, tehát világít. Egyszerű, mint a faék.
|
Ja és a sztender rögzítésére sem emlékszem pontosan, kell csavarozni, stiftelni?
|
Sziasztok!
Jó régen nem jártam erre, most kezdem összerakni a motorom és felmerült néhány probléma, kérdés. Hátha tudtok rá segíteni...
- első lengéscsillapító felső része milyen csavarral, távtartóval van rögzítve a sárvédőhöz illetve a nagy kormány vashoz?
- kell-e valami puha alátét a sárvédő és az anyák közé?
Köszönettel!
|
Sziasztok! Egy héttel ezelőtt én is tulajdonosa lettem egy Simson Star-nak (1971, sr 4 2-1 m) az előző tulaj fia használta, illetve javítgatta legalábbis próbálta a gyujtáskapcsoló kapcsolását nem jól kötötte ezért nem volt világítás és kürt se működött. Nekem is ez az első Simson-om az oldalon található kapcsolási rajz alapján bekötöttem (nagy segítség volt köszönöm szépen) a tompított, országúti lámpa érintkezőjét kitakarítottam, megcsiszoltam így működött de nem nemsokra rá el is romlott a gyujtáskapcsoló így elkezdtem keresni egy újat és mint kiderűlt egy s50 gyujtáskapcsolója volt benne . Most rendeltem hozzá egy újat ami hamarosan meg is érkezik. A kapcsolási rajzon látszik, hogy van üresjárati ellenőrző lámpája de sajnos nem tudom hogy ezt hova kellene kötni vagy hogy hol lenne ennek a vezetéke vagy hogy ebben a típusban van-e ezzel kapcsolatban elég bizonytalan vagyok. Ha tudnátok segíteni az nagy segítség lenne, szeretném vissza állítani a star-om amennyira csak lehet a gyári állapotára.
|
starex
Bezony, az az ! :) A jobb oldala is szép, eddig ugyan jórészt szakavatatlan szemek látták, de csak gyűjtötte a dícséreteket az állapota.
Megmondom őszintén reméltem, hogy Pest m. / Budapest környékéről van Star-os a fórumról, akivel összefuthatok - segít az állítgatásban, de majd megoldom itt van S51-es, hellyel-közzel tud majd segíteni.
Majd meglátjuk remélem sikerül belőni a gépsárkányt .
|
Natloz191
Köszönöm a dícséretet! Azért van rajta pár hiba, pl a tankon karcolások.
Gratulálok a Starhoz, ez ugye az utoljára a jófogáson mutatott gép? A jobb oldala is szép? Szerintem a beállításokkal nem lesz sok gondod, a porlasztó bonyolultabb kicsit a Csepelhez képest. A gyújtás ugyanolyan nehézségű.
|
csajkib14
A rugós oldal, tehát a tömítőél a tömítendő tér felé néz. Vagyis főtengelyszimeringeknél a forgattyúház (főtengely) felé, a baloldali motorfedélben lévő szimeringnél a tengelykapcsolótér felé, a jobboldali blokkfélre felcsavarozott két tartóban lévő szimeringeknél pedig a blokk irányába mutat a tömítőél.
|
Natloz191
Szép. Első blikkre mindenképpen vállalható külsejű, sokkal jobb, mint azok a förtelmes roncsok, amelyeket mutogattál. A műszaki belbecset majd apránként ki lehet pofozni.
|
csajkib14
Szia
A szimering rugó befele nézzen, bár még máshogy nem is láttam :)
|
Sziasztok!
Rakom összefele a blokkom és hallottam hogy sok probléma van a szimering behelyezésénél hogy milyen irányba kell, megtudnátok nekem mondani? Előreis köszööm szépen! :)
|
http://kepfeltoltes.hu/160620/sstaaaarr_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
|
Sziasztok,
"Ezer meg még egy éve, hogy írtam" :)
Először is, starex, nagyon frankó lett ez a kép és a machine is nagyon patika állapotban van.
Közben szert tettem egy kis Starra, alább egy nem tökéletes kép, de jobb mint a semmi és gondoltam megosztom Veletek.
Egy rugásra pöfög, szép csörgésmentes hang, jó erőben van, de még van mit hangolni-állítani, mert a tulajnak nem volt hozzá ingere-sem ideje: a héten szeretném a következőket:olajcsere,gyertyacsere(régi isolator van benne), szívócső gumi csere, karbi hangolás, úszóház gumi csere, benzincső csere, kuplungdekni le aztán mielőtt feltöltöm olajjal megnézem-kitörlöm, hogy tényleg semmi redva ne legyen benne, ja a kipufogót is szeretném kiganézni, végül megszakító-előgyújtás állítás.
Az utolsóval azonban bajban vagyok, a hétvégén mondom megnézem a karbit hogyan állítgatták, levegőcsavar 4 fordulatra volt kitekerve és ilyenek, lekaptam a gyújtás dekit főtengely nem lóg, aztán kedvet kaptam hozzá este, hogy belőjjem a megszakító hézagot, utoljára a Csepelnél bűvészkedtem a megszakítóval, azzal nem volt gondom, így ebben is könnyűszerrel belevágtam, elkezdtem tekerni a lendkereket, a hézag nagyon pici volt a nyitás holtpontjánál, nem akart a hézagoló közé menni, a csavart picit fel is lazítottam, de aztán a pogácsák összeis ugrottak és nem is akartak szétjönni állítás után sem, szóval arra gondolok, hogy a megszakító tengelyét meg kellene tisztogatnom, mert egyébként egy cseresznyefa alatt letakarva pihent a gépezet(bár még így is találtam egy túlérett cseresznyét a borítólemez belsejében a takarításnál) :)
Hirtelen ennyi jutott eszembe, vagyis még valami: még ezen a nyáron tervezünk Budapest-Csepel szigetről menni egy Balaton körbemotorozást, nem tudom érdekelne bárkit is.
A nap lejutás - kódorgás, B nap a körbemotorozás, C nap pedig haza.
|
Ma megvolt a nagyobb próba is. Csak 30 km jött össze, mert rövidítenem kellett egy helyen, de így is elég volt azt hiszem. 60 km/h-nál megáll a gyorsulás, egyenlőre nem is erőltetem. Ez amúgy utoljára is így volt, nem ment 60 fölé soha. Kicsit dús lehet a keverék, mivel kereszteződéshez érvén egyesig visszakapcsolva induláskor habozott. A második próbálkozásra felvette a fordulatot. Kicsit kijjebb fogom tekerni a pótlevegő csavarját. A gyújtás oldalán csöpög lassan a váltóolaj állásában. Szerintem a szimmeringháznál van tömítetlenség, arra még ránézek, olajcsere előtt nem volt ilyen probléma. Továbbá meg kell húznom a dob és könyök csatlakozásánál a bilincset, mivel mire hazaértem a dobb hátrább csúszott. Azt még le is tömítem ott, bár szinte semmi füstje nins a motornak az 1:25-ös keverék ellenére, pedig sima ásványi Agip keverékolajat használok el benne jelenleg. Hígabb keverékeknél Fina félszintetikust, korábban azzal is ugyanígy ment.
|
Ormossy
Igen, az alapjárati ellátás volt szegényes. Összehasonlítva a porlasztóval amit küldtél láttam, hogy a járatok beszűkültek. Vékony dróttal sikerült fellazítani, majd pumpával kifújni a lerakódásokat. Szóval egyenlőre a saját porlasztója marad a helyén, eddig szépen működik.
|
starex,
végre jó hírek!
Az kiderült, hogy végül is mi volt a baj?
|
[Későbbi] [5247-5228] [5227-5208] [5207-5188] [5187-5168] [5167-5148] [5147-5128] [5127-5108] [5107-5088] [5087-5068] [5067-5048] [5047-5028] [5027-5008] [5007-4988] [4987-4968] [4967-4948] [4947-4928] [4927-4908] [4907-4888] [4887-4868] [4867-4848] [4847-4828] [4827-4808] [4807-4788] [4787-4768] [4767-4748] [4747-4728] [4727-4708] [4707-4688] [4687-4668] [4667-4648] [4647-4628] [4627-4608] [4607-4588] [4587-4568] [4567-4548] [4547-4528] [4527-4508] [4507-4488] [4487-4468] [4467-4448] [4447-4428] [4427-4408] [4407-4388] [4387-4368] [4367-4348] [4347-4328] [4327-4308] [4307-4288] [Korábbi]
| |