Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5247-5228] [5227-5208] [5207-5188] [5187-5168] [5167-5148] [5147-5128] [5127-5108] [5107-5088] [5087-5068] [5067-5048] [5047-5028] [5027-5008] [5007-4988] [4987-4968] [4967-4948] [4947-4928] [4927-4908] [4907-4888] [4887-4868] [4867-4848] [4847-4828] [4827-4808] [4807-4788] [4787-4768] [4767-4748] [4747-4728] [4727-4708] [4707-4688] [4687-4668] [4667-4648] [4647-4628] [4627-4608] [4607-4588] [4587-4568] [4567-4548] [4547-4528] [4527-4508] [4507-4488] [4487-4468] [4467-4448] [4447-4428] [4427-4408] [4407-4388] [4387-4368] [4367-4348] [4347-4328] [4327-4308] [4307-4288] [Korábbi]

2016.08.12. 20:11 Idézet

Nemrégiben volt téma. Star S51-es gázkarral:http://veteranapro.hu/segedmotoros-kerekpar/59279-segedmotor-kerekpar-gyujtemeny-simson


2016.08.12. 20:04 Idézet

Blage

Sajnálom a balesetet, és részvétem a Schwalbéért! A burkolat miatt egy kisebb koccanás is sok lakatos munkával jár, ami ötvenes sebességnél mégtöbb. Mielőbbi jobbulást! Engem egyszer 15-20 km/h-al haladva burított fel egy tolató autós MZ-vel, utána 2 hétig nem tudtam rendesen aludni a lábszáramon keletkezett zúzódások miatt. A gép szerencsésen megúszta, még le sem állt

Ormossy

Megnéztem az oldaladon a feltett képeket. Szerintem ez még DDR-es Isolator gyertya lehet. Azt hiszem nekem is meg kéne látogatnom azt a boltot. A Star amúgy megy szépen, rendesen letömítve a gyújtás alatt a szimmering tartót(új tömítés+paszta) a motorozások után sem csöpög az olaj. Csak kicsit olajos alul ahogy szokott. Összerakáskor lehetőség hiányában nálam kimaradt a blokkfelek síkolása. Ha most raknám össze valahogy igyekeznék megoldani.


2016.08.11. 23:08 Idézet

PPisti

Azért azt nem várhatjuk el, hogy az a nyomorult kis tekercs az alaplapon úgy töltse az akkumulátort, mint egy dinamó vagy generáror. Persze, a körülményektől függően táplálja, de nem kell meglepődni azon, ha az akkumulátor pár hónap után kimerül.

Ami fontos: a töltőberendezés kétfokozatú, üzemi körülményektől függően változtatható a töltőáram erőssége. A zöld vezeték nagyobb, a zöld-piros vezeték kisebb mértékben korlátozza le ezt. Gyárilag egyébként a zöld-piros vezeték van az áramkörbe csatlakoztatva. Szintén lényeges, hogy az egyenirányító dióda jól működjön. Ha tehát jól megpörgeted a motort, és multimétert dugsz az akkumulátorhoz menő két vezeték kapcsára (az akkumulátort ehhez a művelethez le kell kötni a hálózatról), egyenáramot kell tudnod mérni, amelynek feszültsége ilyenkor 8-10 V-ig, vagy akár még magasabbra is felszaladhat. (Fix maximális határértéket itt ne várj, ez a háromtekercses elrendezés egy önszabályozó rendszer, amely más alapelven működik és nem olyan hatékony, mint pl. a háromfázisú generátor, elektronikus feszültségszabályozóval.) A feltöltött akkumulátor kb. 6,3-6,5 V körüli feszültséget mutat.
A lámpáknak az akkumulátorhoz semmi közük: ami a kapacitásából kivesz, az kizárólag (elsősorban) az index, illetve a duda, az üresjárásjelző és a parkírozólámpa.
Teljesen kimerült akkumulátort nem tudom, mennyi idő alatt képes a motor feltölteni, de szerintem semennyi idő alatt. (Lásd: első bekezdés.) A jármű inkább csak életben tartja a kis akkumulátort, hogy ne hervadjon le túl hamar, de időnként azért így is fel kell tölteni külső áramforrásról (akkumulátortöltővel). De ha a rendszer egyébként rendben van, a töltés működik, az akkumulátor jó minőségű és szakszerűen lett üzembe helyezve, hónapokig ki kell bírnia a legkülönfélébb üzemeltetési körülmények (város, hegymenet, indexhasználat, duda stb.) mellett is.


2016.08.11. 22:54 Idézet

TopJoe

Minden szimeringnek a tömített tér (forgattyúház, hajtóműtér) felé kell fordulnia a rugós felével.


2016.08.11. 15:57 Idézet

Sziasztok!

Köszönöm a jókívánságokat, az új moci már fejben épül, szépül, de a vállam és a bordasérülésim miatt még jó pár hónap mire villáskulcsot foghatnék a kezembe :)

PPisti

A töltésnek külön tekercse van az első világítástól így a felkapcsolt világítás nem számíthat (ha jól van kötve minden)
A fojtó trafónál van elvileg két kivezetés a töltésnek, amit váltogatni lehet. (zöld és zöld piros, ha jól rémlik). a zöld a nagy fordulathoz kell a zöld-piros, pedig a kicsihez (városi használat). Lehet neked a zöld van rádugva és így kis fordulaton sokat elvesz a tekercs a naftából és nem elég a töltés.

Multiméterrel rá lehet mérni. 6 V-os akksi esetén 7,2V kell egyen az ideális töltő feszültség, tehát ha pörög a gép, ennyit jó ha mérsz az aksi sarkain ha kevesebb az nem tölt jól, ha több, az meg az akksinak árt.
Kivett akkumulátornál ha a feszültség 6,15 V akkor kb 50%-os a töltöttség, de ha leesik 0.2-0.3 voltot 6,13-ra vagy alá tuti tölteni kell.

Vigyázzatok magatokra! Széles utat és kevés szabálytalan autóst kívánok mindenkinek :)


2016.08.08. 22:27 Idézet
PPisti

Zsoel

Hogyan lehet megállapítani, hogy az akkutöltő megfelelően működik-e? Olyan érzésem van, mintha az akkum le lenne merülve, bár az is igaz, hogy nem sokat mentem a motorral, tehát lehet, hogy teljesen normális a jelenség.

Hány voltot kellene mérjek a feltöltött, illetve a lemerült akku kapcsain, illetve multiméterrel ki lehet-e mérni a töltés elégséges voltát?

Egy lemerült akkut a motor kb. hány kilométer megtétele árán lenne képes teljesen feltölteni? Városi használat esetén (sok indexelés, viszonylag alacsony fordulatszámok, működő világítás) a motor képes az akkuba annyit visszatölteni, amennyit az index kivesz?


2016.08.08. 20:44 Idézet

Zsoel

Egyenlőre megoldom a legegyszerűbb módon,vettem egy komplett blokkot, talán a hét végére megérkezik. Eladó megesküdött, hogy jól megy,csendes, nem zörög stb. :) Mostanit félreteszem aztán kiderül majd melyik lesz tényleg általunk felújítva. Ahogy néztem a blokkot belül, nem igazán szedném szét mert nem ismerem a belsejét. 85-ben kaptam anno egy új S51 N-H-t azt csukott szemmel szétszedtem,összeraktam,felújítottam stb. ( no meg volt blokk széthúzóm,csapágy kinyomó-benyomó,csapszeg kihúzó-behúzó hozzá )de azóta eltelt sok-sok év. Utca végén lakik egy ismerős ő szokott schwalbékat, 125-os régi MZ-ket felújítani, majd megvesztegetem. Netán fellelhető valami képen a szimeringek beépitési helyzete?


2016.08.08. 20:32 Idézet

Blage

Őszinte sajnálatom a baleseted miatt. Remélem, mielőbb maradéktalanul felépülsz. Tesközelből tudom, milyen sz@r dolog ez. Apukám 2012 nyarán járt így: egy autós szabálytalanul eléje kanyarodott, ő pedig nekicsapódott az S51-ével az oldalának. Szerencsére ő "csak" 40-nel ment a fékezés előtt, és szintén "csak" könnyű sérüléseket szenvedett, de így is egy hétig alig bírt járni, majd utána hónapokig érezte a két alkarját (amelyeket védekezésül reflexszerűen maga elé rántott, így azok szenvedték el a becsapódás erejének javát). Neki legalább a motorja megmenekült: csodával határos módon mindössze az egyik első indexlámpa és a két tükör törött össze, elgörbült a kormányszarv egyik oldala, és picit megsérült az első sárvédő eleje. Remélem, te is mielőbb rendbe jössz annyira, hogy ismét fel tudsz építeni egy szép új gépet.


2016.08.08. 20:16 Idézet

TopJoe

Sajnálom, hogy mégis ez látszik kiderülni. Remélem, lesz rá időd, hogy orvosold. Egy fél nap alatt meg lehet csinálni, a blokk tisztességes megtisztításával is, nem egy veszélyes meló.


2016.08.08. 19:41 Idézet

Blage,

A fenébe!! Szerencse, hogy nagyobb baj nélkül megúsztad, 50-el kenődni, az azért már komoly. :-(

Ha holnap reggelig az előző kollega - kovati88 - nem jelzi, hogy kell neki a tükör, akkor természetesen a Tiéd.

Tettem most fel róla 2 képet, az ofk.hupont.hu honlapra a legutolsó "Blage" menüpontban.

Ezért nem vállalok felelősséget, hogy a DDR-ben készült, de szerintem egy nagyon szép darab. Nekem kb. 2 hétig volt a motoron.

Keress, a honlapon lévő e- mail címen, de pár hozzászólással lejjebb a telefonszámom is megtalálható.

PPisti,

Ugyan ebben a menüpontban tettem fel képeket a ma vásárolt gyertyákról is. Sajnos, csak hármat sikerült szereznem, de nem adom fel, ha kell hetente visszamegyek és 3 darabonként felvásárolom a készletet!

Várom a kollegák véleményét is, hogy ő szerintük valóban eredeti DDR gyertyák- e a képen láthatóak.


2016.08.08. 16:58 Idézet

Ormossy

Sajnos 1 hónapja egy szabálytalan autós miatt a gépem elhalálozott. (50-el kenődtem fel az oldalára). Szerencsére megúsztam törés nélkül repedésekkel, zúzódásokkal, de a motoron minden elem sérült, az eleje összecsukódott.. stb... 

Rengeteg nehezen beszerzett eredeti jó állapotú alkatrész ment tönkre tört le, hajtott el, pl. a kopás mentes gyári tükröm is kiflibe hajlott..

Ha a lenti kolléga nem él a lehetőséggel és még megvan a tükör, szívesen megvásárolnám! :)

Már fejben épül az új gép, bár a testem még nem akarja építeni.. elsőként a vállamat kell normális működésbe hozni, de amit lehet már bespájzolnék.

Kösz!

Balázs


2016.08.08. 01:41 Idézet

Zsoel

Bejön az amit jósoltál. Tuti forditva van az a fránya szimering. Egyik karbuval sem akar húzni rendesen 3.-ban. Ráhúzom a gázt és alig történik valami csak a hang változik. Üzat kap,szint megfelelő, az éppen rajta lévő karbu fúvókái eredeti méretűek. Ha kivárom vagy sik az út akkor kigyorsul 60-ig. Viszont egyes-kettesben megy mint a mérgezett egér, nagyon húz de háromban elfogy a kraft. Ennek nem igy kellene mennie. henger első túlméretes, levettem belenéztem,sehol gyűrűtörés, dugó szép tiszta,nincsenek leégés nyomok tehát kompresszió gond nincs. Viszont a fordulatot magasnak találom, lehet,hogy első generációs blokk? Ha minden összejön akkor lesz egy jó blokkom,azt beépítem ezt pedig holt időben szétkapom és rendesen megszimeringezem és kicserélem a már csak fél porvédős csapágyakat is. Kis hiba és nagy bosszúság.


2016.08.06. 07:34 Idézet

Ppisti,

Persze, keress bátran azon az e- mail címen, de telefonon is hívhatsz, t-mobil/93egy-14egy8

Hétfőn el tudok menni venni belőle.


2016.08.05. 22:51 Idézet
PPisti

Köszönöm mindenkinek a válaszokat.

 

Ormossy

Esetleg tudnál segíteni ilyen eredeti gyertya beszerzésében? Amennyiben igen, a honlapodon látható címeden megkereshetlek?

 


2016.08.05. 14:16 Idézet

 

PPisti

Isolator gyújtógyertyákkal kapcsolatosan, NDK-ás gyártmányokat lehet még találni ( álltalában 260-ast vagy 170 valahanyast ) sőt még vannak üzletek, internetes webshoppok is, ahol lehet találni, de egyre ritkább.

Amiket most lehet kapni Isolator-t  Aka Electric gyártó megjelöléssel azok eleve csak hasonló kinézetűek, mint az eredeti ( magyarul ránézésre megmondható, hogy utángyártott ). Azt, hogy ezeket hol és kik gyártják, jó kérdés, főleg, hogy milyen minőségben...! Egyébként Papám elsőtulajos 74-es motorjában még tényleg az eredeti első isolator gyertya van, a régi formájú 280-as, és tökéletes. Tartalékba én most vettem németektől "Alte Form" Isolator 280-ast Aka Electric fölirattal, de tényleg nagyon eltérő az eredetitől és csak nagyábból néz ki úgy, de legalább jól működik. Egy star blokkban tesztelem és tökéletes EDDIG!:)


2016.08.05. 08:37 Idézet

Kollegák

Van Újpest, Dunakeszi, Vác térségébe olyan Simsonos, aki néhanapján egy-egy rövid túrára csatlakozna hozzánk? (2 barátommal szoktunk kirándulni a környéken, de a nyár végén tervezünk ey kicsit hossabb túrákt is.)


2016.08.05. 08:35 Idézet


kovati88,

Nagyon szép a géped, látszik, hogy sokat foglalkoztál vele, szép lett.

(Egy apró megjegyést engedj meg: én lecserélném azt a tükröt, két okból: Egyrészt semmit nem látsz benne menet közben, úgy remeg /volt ilyen rövid ideig nekem is, tapasztalatból mondom/ másrészt nem szép /szerintem/ Van egy eredeti hibátlan aluminium tükröm, ha kell neked adom)


2016.08.05. 08:31 Idézet

Zsoel,

Tudom, hogy nem általános, ezen a bolton kívül nem is tudok mást, ahol még lenne. A felvásárlás megtörtént, több darabbal rendelkezem.


2016.08.05. 07:35 Idézet

kovati88

Szép munka! Pár apró részlettől eltekintve egészen úgy néz ki, mint egy gyári példány. Látszik, hogy sokat dolgoztál rajta, remélem, csak örömödet leled benne.


2016.08.05. 07:32 Idézet

Ormossy

Akkor visszavonom azon kijelentésemet, mely szerint mindenhol elfogytak volna a boltban maradt készletek: neked szerencséd van, mert olyan üzletben vásárolsz, ahol még mindig maradt belőlük, de elhiheted, hogy ez egyáltalán nem általános. Egész konkrétan: cseszettül ritka. Ha neked volnék, én fölvásárolnék belőle pár darabot tartalékba.


[Későbbi] [5247-5228] [5227-5208] [5207-5188] [5187-5168] [5167-5148] [5147-5128] [5127-5108] [5107-5088] [5087-5068] [5067-5048] [5047-5028] [5027-5008] [5007-4988] [4987-4968] [4967-4948] [4947-4928] [4927-4908] [4907-4888] [4887-4868] [4867-4848] [4847-4828] [4827-4808] [4807-4788] [4787-4768] [4767-4748] [4747-4728] [4727-4708] [4707-4688] [4687-4668] [4667-4648] [4647-4628] [4627-4608] [4607-4588] [4587-4568] [4567-4548] [4547-4528] [4527-4508] [4507-4488] [4487-4468] [4467-4448] [4447-4428] [4427-4408] [4407-4388] [4387-4368] [4367-4348] [4347-4328] [4327-4308] [4307-4288] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal