Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5247-5228] [5227-5208] [5207-5188] [5187-5168] [5167-5148] [5147-5128] [5127-5108] [5107-5088] [5087-5068] [5067-5048] [5047-5028] [5027-5008] [5007-4988] [4987-4968] [4967-4948] [4947-4928] [4927-4908] [4907-4888] [4887-4868] [4867-4848] [4847-4828] [4827-4808] [4807-4788] [4787-4768] [4767-4748] [4747-4728] [4727-4708] [4707-4688] [4687-4668] [4667-4648] [4647-4628] [4627-4608] [4607-4588] [4587-4568] [4567-4548] [4547-4528] [4527-4508] [4507-4488] [4487-4468] [4467-4448] [4447-4428] [4427-4408] [4407-4388] [4387-4368] [4367-4348] [4347-4328] [4327-4308] [4307-4288] [Korábbi]

2018.11.08. 21:57 Idézet

Kiss Imre

Szia!

Műszakilag éppen lehetséges, csak mivel az eredeti lengéscsillapítók csupán 300 mm hosszúak (lyuktól lyukig értve), az S51-éi meg 40 mm-rel hosszabbak, iszonyatosan rondán fog kinézni a motorkerékpár, mintha a hátulja gólyalábakon állna, és orra akarna borulni. Vagy a lengéscsillapítót kell lerövidíteni (ami nem egyszerű feladat), vagy pedig a lengővillán lévő két bakot alacsonyabbra venni, illetve teljesen levágni, és új, egész rövid tartóvillákat készíteni és hegeszteni fel, mint ahogy az az S51-nél van, de igazából még úgy is látható (és szerintem elég csúnya) lesz.


2018.11.08. 20:07 Idézet

Üdv! Érdeklődnék hogy a star hátsó teleszkópját ki tudnám-e váltani az s50/51-es ével? Válaszokat előre is köszönöm.

 


2018.11.03. 18:46 Idézet

Ormossy

Jól tetted. :)


2018.11.02. 16:31 Idézet

Mivel ma is nagyon szép idő volt, reggel úgy döntöttem, hogy megyek egy kört...

200 km. lett belőle, a következő útvonalon: Dkeszi-Hatvan-Pásztó-Galyatető-Mátraháza-Gyöngyös-Dkeszi.

Nagyon szépen sütött a nap, gyönyörű volt az erdő, és az illata...!!! Már ezért megérte elmenni!


2018.10.26. 13:11 Idézet

Így igaz. Mind ennél, mind a hagyományos színű Starnál a kormányburkolat, a tartály, az oldalfedelek és a hátsólámpa-ház aránylag keveset változott. Habár ha például egy kormányburkolatnál levesszük a rajta lévő emblémát, azért látszódni fog az alatta lévő eredeti szín és a környezet közti színeltérés, de ez inkább csak fakulás. Azonban úgy az olajzöld, mint a bordópiros szín az idő és főleg a napfény hatására kifejezetten barnássá válik. Úgy fest a dolog, mintha az alkotóelemek egy része egyszerűen elpárologna, és a fényezés nagyon jellegzetesen, foltosan-szálasan elbarnul, kifakul. Hát, ez van. Alighanem az NDK állandó nyersanyaghiánnyal küzdő vegyipara valamiért nem tudta tartósabbra keverni ezt a festéket.


2018.10.25. 22:26 Idézet

Zsoel

Köszi, ez megmagyarázza, hogy miért nem volt ismerős a színösszeállítás. Inkább barna lett a zöldből az idő múlásával. Érdekes, hogy többnyire a váz-sárvédők-lámpafej színe változik. Az üzemanyagtank és oldallemezek színe nagyjából változatlan. Talán mert alapból is világosabbak. Itt is a többi alkatrészen szinte gyári árnyalatú a festék. A lábvédő a bordó Starok másik színét hordozza.


2018.10.25. 19:36 Idézet

starex

Olajzöld-bézs (olivgrün-beige) színösszeállítás az, csak kifakult. A régi Simsonokhoz használt festékek napfény hatására rendkívül nagy mértékben mattultak el és változtatták meg a színüket. "Újszülötten" ez is így nézett ki:

Amúgy elég ritka kombináció. Ez alapvetően a Habicht (SR4-4) típus színe, Star nem sok készült ilyen fényezéssel, és még kevesebb jutott el hazánkba.


2018.10.24. 20:29 Idézet

A tegnapi Győri veteránbörzén láttam ezt a ritka színű gyári lábvédős Start, amit 125 ezerre tartottak. Teljesen eredetinek látszott, a gyártási évet meg kellett volna néznem, de lehet még jövőre is eladó lesz, ezt akkor majd bepótolom.

Ennek a színét is nehéz behatárolni. Volt mellette egy Mofa, ami szintén ritka látvány, de arról külön nem készült kép.


2018.10.24. 19:49 Idézet

1966 SR-4 ll. Stár színkód

 


2018.10.21. 23:07 Idézet

Egy valami azért kimaradt, az utat tegnap tettem meg, ma már nem lett volna túl barátságos a hőmérséklet.


2018.10.21. 23:05 Idézet

Na előbb elveszett a hosszú írásom, a lényeget gyorsan leírom. Megvolt az út, kb 110 km, Kocson Attila barátomnál egy kis pihenővel, majd sietés haza mivel kezdet lemenni a nap. Világításom persze működik, de a két pulóver és dupla nadrág ellenére nem volt melegem már hazafelé. Volt egy rövídtés odaúton, de itt aztán beporolt egy traktoros szerelvény. A mai mosást ezért mindenképp megérdemelte a Simson. A gödör amire a tábla fgyelmeztet az autósoknak szól, Starral ez nem jelentett akadályt. Aztán következett a kocsi szülőföldje.

Hazafelé Kocs és Kisbér között nem kellett visszaváltanom annak ellenére hogy egymást érték az emelkedők, mindenhol elment legfeljebb 40-re lassult le, aztán Bakonybánknál van egy nagy emelkedő, ott kapcsoltam a kettest. Jól ment a gép, egy szavam sem lehet rá. Alapjáraton a nyáron tapasztalt alapjárati kihagyások sem jelentkeztek, lehet, hogy porlasztó problémára vezethető ez vissza. Kíványcsi vagyok, hogy mikor jelenntkezik újra. Lehet, hogy csak jól meg kellett járatni a gépet hogy kiadja a problémáját.


2018.10.16. 19:55 Idézet

Ormossy

Újabb szép teljesítményt írhattok a listátokra a Starral, gratulálok!

Köszönöm szépen a felajánlást, de még a bolti készlet pár hónapot biztos kibír, és tavaszra mire majd kell meglesz az


2018.10.14. 18:44 Idézet

Ma ismét gurultam egy keveset ebéd után, mert kiváló idő volt.

Az útvonal: Dunakeszi-Rétség-Romhány-Szente-Cserhátszentiván-Hollókő.

Vissza Hatvanon át jöttem. Kényelmes kb. 5 órás út volt, és 180 km.

starex,

Küldjek neked egy Isolatort?


2018.10.11. 22:14 Idézet

Szia Ormossy!

Azok közül, akik olvassák a fórumot (és esetleg néha írnak is), szerintem nálad többet senki sem motorozik. Én kb két hete indítottam be a Start utoljára, addig is kisebb utakra használtam. Egy nagyobb út még tervben van idén(150 km nekem már nagy), egy napfényes délutánon mennék vele itt a pusztán, hegyekbe nem kívánkozok, mivel a 100 kilóm alatt  egy nagyobb emelkedőnél mindenképp kettest igényelne a gépezet, akkor viszont sajnálom picit. A legjobb hangja hármasban 50-55 között van. Úgy érzem az a legjobb neki. 1-2 mm-t emeltem a benzinszinten nyáron, így egyesben jobban gyorsul, eddig igen takarékosan jártam vele. Csodáltam is, hogy semmi füstje, persze egyben büszke is voltam rá, de egy kis füst az kell a kétüteműnél bármennyire is kopásmentes a henger, ez jelzi, hogy van kenése is a belső alkatrészeknek. A keverékben az olaj félszintetikus és 1:33 arányú, azon nem spóroltam soha. A  motor egyébként rendben van, amióta a kipufogó dob és könyök csatlakozásánál szétcsuszott a rendszer semmi más probléma nem jött elő, egy jó DDR-es Isolátorral azért még kipróbálnám, hátha még javít a képességein. A boltba ahol még maradt eredeti sajnos nem jutottam el, pedig múlthéten igen közel voltam, de idő hiányában(a metró nem ment végig a 3-as vonalon) le kellett róla mondanom. Mehettem volna busszal is ugyan, de azzal nem számoltam az elején. De ami késik nem múlik. Hogy nem maradjon el nagyon az ország nyugati fertálya sem, keletnek veszem az irányt, majd a ,,hegyek" lábánál visszakanyarodva befejezem a kört a kiindulási bázison. Mindezt pedig itt helyben dokumentálom. Legalábbis ez a terv


2018.10.09. 12:01 Idézet

Lassan egy hónapja, hogy az utolsó bejegyzés született, mindenki motorozik? 

Röviden a motorozásaimról:

Szeptember 8-án felmásztam a Lajos forráshoz, ahol egy kis nyári zápor is elkapott, de nem volt vészes.

9-én Egerben jártam, és felkapaszkodtam az Eged-hegyre. (540 m magas. Nagyon sziklás, kavicsos és meredek az út, valószínűleg még egyszer nem vállalkoznék rá.)

23-án ellátogattam a Bánk-i tóhoz, és Ősagárd felé jöttem haza.

30-án átmásztam a Börzsönyön, Diósjenőről Kemencére mentem. Mindenkinek csak ajánlani tudom az utat, nagyon szép, kellemes motorozási lehetőség, szalonnasütő helyekkel, forrásokkal, kiváló levegővel. Hazafelé Zebegényben álltam meg egy büfénél, és ha már arra jártam beugrottam Királyrétre is. Szép kis túra volt.

Október 6-án Pilisszentléleken jártam, és Pilisvörösvár felé jöttem haza. Feltűnően sok kiránduló volt a faluban.

7-én meglátogattam egy aranyos kis zsákfalut Nógrádban, Kisecsetet. Szerintem 150-en ha lakják. Az emberek arrafelé nem idegesek, az biztos! 

A túrák alatt cca. 1100 km-t mentem, hiba nélkül.


2018.09.16. 09:52 Idézet

ksonimar

Persze. Ez a lényege a keverékkenésnek. A légnemű formában beszívott olajos benzin-levegő keverék ködje lecsapódik az alkatrészeken, és olajfilmet hoz létre rajtuk: a hengerfalon, a hajtórúd alsó és felső csapágyazásán, valamint egyes típusoknál a főtengely golyóscsapágyait is ez az olajpára keni (a Starnál nem). A beszívott olaj egy része persze elég, fettől füstöl annyira a kétütemű motor a négyüteműhöz képest (ahol a benzin tisztán ég), de ami a dugattyú alatt van, az nem. Az öblítéssel ugyan állandón cserélődik, tehát nem marad ott, de a motor leállítása után az alkatrészeken maradt olajfilm a gravitációnak engedelmeskedve lecsorog, és összegyűlik a forgattyúház aljában. A következő indításkor (amennyiben ez nem évek múlva következik be, hogy az olajnak lenne ideje kiszáradni és összeállni) a friss keverék aztán részben kipucolja onnét, de kerül a helyére új, a fent leírt okok miatt. Egyszóval valamennyi olajat (a benzin elpárolog belőle) mindig lehet találni a forgattyúház alján, ennek mennyisége azonban több mindentől függ. Elsősorban a keverék arányától (az eredeti bronzperselyes dugattyúcsapszeggel ellátott hajtórúd 1:33-as keveréket igényel, a görgőscsapágyasnak elég az 50-es), aztán a bekevert olaj minőségétől, sűrűségétől, az adalékanyagok tartalmától, ezenfelül a motor fizikai állapotától (a hengerbejáratás alatt álló motor is meg a nagyon kopott hengerű is több olajat pusztít el a normálisnál, habár előző esetben ezt nagyjából ellensúlyozza, hogy bejáratáshoz olajban dúsabb keveréket kell készíteni), a motor beindításának gyakoriságától, az üzemeltetés minőségétől. Tehát az a körülmény, hogy a forgattyús tengely alatt összegyűlt az olaj, önmagában semmiféle aggodalomra nem ad okot. Inkább megnyugtató, hogy kenésprobléma biztosan nincsen.


2018.09.15. 21:59 Idézet

Szevasztok!

 

Ma bekukucskáltam a főtengelyházba egy endoszkópkamerával, mivel gyanítottam, h beszivárog a hajtómű olaj. Volt is ott anyag, csakhogy nem a hajtóműolaj, hanem a amit a benzinhez adtam. (mert az piros, csak ezért tudom)
Azt, hogy csak olaj, vagy benzin is van e ott azt így nem tudom, bár csak nem párolog ki onnan olyan könnyen... :D

Nade, hogyan állhat ott ennyi cucc? Normális valamilyen szinten?


2018.09.09. 12:17 Idézet

Zsoel

Köszi szépen az infót! Akkor majd nézek hozzá egy megfelelő darabot.


2018.09.08. 22:06 Idézet

starex

Az még a régi fajta mutatós volt eredetileg.


2018.09.06. 21:20 Idézet

Zsoel

Lenne hozzád egy kilométerórás kérdésem. Szerinted az én 1970-es évjáratú gépem a későbbiekben használt óramutatós kilométeróra volt gyárilag, vagy a régi fajta szélesebb mutatós? Arra emlékszem, hogy a most bennelévő csak esztétikai okokból került bele, mert amivel vettük annak majdnem teljesen bebarnult a számlapja, de az nem szélesmutatós volt, bár lehet, hogy valamikor a múltban már cserélték.


[Későbbi] [5247-5228] [5227-5208] [5207-5188] [5187-5168] [5167-5148] [5147-5128] [5127-5108] [5107-5088] [5087-5068] [5067-5048] [5047-5028] [5027-5008] [5007-4988] [4987-4968] [4967-4948] [4947-4928] [4927-4908] [4907-4888] [4887-4868] [4867-4848] [4847-4828] [4827-4808] [4807-4788] [4787-4768] [4767-4748] [4747-4728] [4727-4708] [4707-4688] [4687-4668] [4667-4648] [4647-4628] [4627-4608] [4607-4588] [4587-4568] [4567-4548] [4547-4528] [4527-4508] [4507-4488] [4487-4468] [4467-4448] [4447-4428] [4427-4408] [4407-4388] [4387-4368] [4367-4348] [4347-4328] [4327-4308] [4307-4288] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal