|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
Hello Zsoel! Bízom a tapasztalatodban és fényeztetni fogom.
|
treverigall
Szia! Nem vagy vele egyedül, de neked is csak azt tudom mondani, amit már sokaknak: a Simsonoknak nincsenek egységesen rögzített színkódjaik, akkor még ilyen rendszer nem létezett. A legjobb megoldás az, ha a vázon napfénytől védett helyen lévő, épségben megmaradt eredeti fényezés alapján kevertetsz színt autófestékboltban. Ilyen részek például a benzintartály lámpafejen belüli része, illetve belső oldala, kormányburkolat embléma alatti része,a nyereg alatti vázrészek, lábtartócső gumitól védett felülete.
Megközelítő színek bordónál a RAL 3003, tundraszürkénél a RAL 6013-RAL 7032 keveréke. De a németországi szakértők szerint a Volvo 129 (piros), és a Toyota 1528 (zöldesszürke) jobb eredményt ad. Ezt azonban nem tudom megerősíteni.
Olajzöld-alabástromfehér kivitelnél a RAL 6003-RAL 1015 jöhet szóba.
Én inkább fényeztetném, alapozó, töltőalapozó, matt bázis, fényes 2K fedőlakk réteggel, vagy ha olyan festéket tudnak keverni, akkor az is lehet kétkomponensű, ebben az esetben nem kell lakkozni. A gyári fényezés egyébként egy réteg szürke alapozó, valamint egy réteg színes beégetőzománc volt. Igen kemény, tartós volt különben, csak sajnos (jellemzően a nem szakszerűen tárolt járműveknél) napfény hatására nagyon hajlamos volt kifakulni, különösen a sötétebb színek.
|
Szép estét. Mindenkit üdvözlök. Múlt héten jutottam hozzá egy lelakott 1974-es Star-hoz. Motorikusan kiváló a festése gyalázatos. Ecsettel kenték paprika pirosra:) :) . A váz teljesen szétszedve homokoltatni fogom. Az eredeti szine bordó v.zöld volt. Szintereztessem vagy fessem?? RAL kódot szeretnék kapni.
üdv a Gall
|
Starex, Zsoel !!!
Köszönöm a gyors válaszaitokat!! Próbálom most akkor rendesen össze kötni a kábeleket. |
starex
Erősen kell ráperemezni, mert a membránlapnak tisztán és fémesen kell érintkeznie a kürtházzal. Ugyanis a ház nemcsak a rugalmas rögzítés és a rezgéscsillapítás végett, de azért is van vastag gumi illesztőgyűrűvel elszeparálva a lámpafejtől, mert nem érintkezhet vele. A kürtház csak akkor kaphat testet, amikor a kormányon megnyomod a gombot. Ekkor a kürt fémháza érintkezésbe kerül a testtel, ezzel együtt az akkumulátor negatív kapcsával, és az áram a házon, a membránlapon, az érintkezőkön át a tekercselésbe folyik. Ennek hatására mágneses mező alakul ki a vasmag körül, amely így magához húzza az acélfegyverzetet és vele a rajta lévő alsó érintkezőt, ez azonban ilyenformán elválik a membrán közepén lévő felső érintkezőtől: megszűnik az áram folyása, megszűnik a mágneses mező, és a fegyverzet rugója visszaugrasztja az alsó érintkezőt a felsőhöz. Így viszont megint áram folyik keresztül az érintkezőkön, amitől az elektromágnes ismét "berántja" alsó érintkezőt, és így tovább, amíg nyomod a gombot (adod a testet), és van szufla az akkumulátorban. Ez másodpercenként nagyon sokszor megismétlődik, és ez a rezgés (tulajdonképpen a membránlap "ütögetése") adja a kürthangot, melynek hangszínét a hangolócsavarral állítod, amennyiben az acélfegyverzet tartórugójának a dőlését-előfeszítését változtatod.
A fentiekből értelemszerűen következik, hogy nemcsak az alsó-felső érintkezőnek, de körben a membránlap kürtházra felfekvő részének, valamint a kürtház peremének is kifogástalanul fémtisztának kell lennie, valamint még a szigeteletlen, a fémházra közvetlenül rászegecselt 31b kapocsnak is. A megfelelő áramátvezetést a multiméter sípoló szakadásvizsgáló funkciójával tudod ellenőrizni. Nálad például a kürtház pereme elég szutykos állapotban van, ez is lehet a probléma oka. A díszrács peremezett része pedig már eléggé el van gyalázva, ezt már nehéz úgy összenyomni, hogy meglegyen a biztonságos fémes kötés, de azért csak próbálkozz. A szerkezetet egyébként úgy kell összeszerelni, hogy amikor a kapcsok hátul lefelé mutatnak, akkor elöl a rugó (tehát az acélfegyverzet zárt része) alul legyen. Hátul a felső csavar a vasmagot tartja, az alsó (a nálad eredeti, rozsdás, egyenes hornyú) pedig a fegyverzet tartólapját nyomja. Van ott alul, a kürt "bele" alatt egy kis műanyag szigetelőlap is, annak a helyes állására is ügyelj.
|
Zsoel
Ráperemeztem körbe a burkolatot a kürtre. Végülis szól, de nem úgy ahogy kéne, inkább zörög. Játszadoztam a hangolócsavarral, de nem sokat segített eddig. A peremezést mennyire kell erősen egyébként? Mert ezen még könnyen körbe tudom forgatni a burkolatot ha akarom. A motort már egyszer átfestették, szerintem a kürtöt is szétszedték(már előttem valaki lefeszegette a burkolatot, és be is horpasztotta), pl nem tudom belevaló-e egyáltalán a hangolócsavar, mondjuk elég rozsdás volt ahhoz, hogy eredeti darab legyen. Fordítva ugye nem lehet összerakni a belsejét, tehát 180 fokkal elfordítva? Mutatok egy képet a belsejéről és a hátuljáról is.
|
Zsoel
Köszi, holnap még megpróbálom a hézagos peremezést.
Gaborstar
A gyújtáskapcsoló a gyújtást csak kikapcsolja(és a világítást be-ki), ha nincs bekötve akkor mindig van gyújtás, feltéve, hogy a slussz kábel(2-es) nem ér hozzá a Starod egyik fémes alkatrészéhez sem, de ezt Zsoel már jól leírta. Van itt az oldalon kétféle kapcsolási rajz is a motorhoz, amelyiken jobban eligazodsz tanulmányozd át, mert ha előjön a gyújtás a kapcsoló kikötésével, akkor rendesen be kell majd kötni, ha ez volt a hiba forrása. És végül, de nem utolsósorban üdv a Starosok táborában!
|
Gaborstar
Szia!
Sajnos ez így elég tág körű problémabehatárolás. Ezerféle gond lehet még egy sokat állt motornál. Első körben a gyújtáskapcsolót iktasd ki, mert a leírás szerint valamit eltolhattál: a lendkerékmágnesből jövő barna-fehér (2-es jelű) vezetéket húzd le a gyújtáskapcsolóról, és ne engedd, hogy testhez (fém részekhez) érjen. Ha ekkor rendesen van szikra, akkor a gyújtáskapcsolót rosszul kötötted be. Ha így is összevissza ad, akkor viszont az alaplapon lesz valami gebasz, és ott kell körülnézni.
|
starex.
Elméletileg minden jó. Játszadozz még azzal az állítócsavarral, valahol ott lesz a gond. Szükség esetén 90 °-onként négy helyen nyomd vissza a rács peremét.
|
Sziasztok! Új simson star tulajdonos vagyok! Mamámtől örököltem egy 1969 es szépséget. Az a baja csak hogy most nem olyan szép(még) és nem indul! Sokat állt a motor. Amit eddig csináltam rajta: henger felújítás, olaj csere, karburátor tisztítás , új biztosító doboz, új gyújtás kapcsoló. Körülbelül ennyi. Az lenne a kérdésem, kérésem hogy segítsetek valami ötlettel hogy tudnám beindítani, elindítani. Szikrám van de csak akkor ha folyamatosan kapcsolgatom a gyújtás kapcsolót. Mi lehet a probléma? Hol keressem a problémát? Köszönöm előre válaszotokat !!!! |
Üdv mindenkinek!
Pénteken összeraktam a Simson kürtöt, de a burkolatot nem peremeztem rá a kürt házára, ha mégsem jó ne kelljen újra lefeszegetni. Amit csináltam a kürttel: pótoltam a hiányzó rögzítőcsavart, a + vezetéket visszaforraszottam a helyére majd a két érintkezőt csiszolópapírral megcsisoltam, ezek nem lettek olyan fényesek mint egy megszakító wolframérintkezői, de tiszták. Rátettem a membránt a helyére és arra a fedelet is. Nem szorosan volt rajta, de kézzel amennyire szabad rászorítottam(hogy be ne horpadjon a fedél). Rákötöttem egy másik motor kürtjének a vezetékeit és próbáltam a dudát. De nem szólt, csak behúzta a membránt, tehát kattant egyet néha többet. A saját kürtje jól szólt annak a gépnek, tehát az akkuban elegendő a feszültség. A hangolócsavart egészen kitekertem, aztán pedig be, de nem nagyon változott a helyzet. Csak ha ráperemezem azután működne rendesen, és így ne is várjam hogy megszólaljon, vagy valami hibádzik még? Délután visszakeresetem a fórumon, mert emlékszem, hogy volt már ilyen problémáról szó, de nem jártam sikerrel. 2015 novemberétől indultam és 2013 október közepéig néztem át az összes hozzászólást, pár érdekes dolgot fel is elevenítettem közben. Például a saját Starom korai, nehéz időszakát is, régebbi fórumozók, na meg indexes dolgok és a teleszkópfelújítás, ami utóbbi ezen a télen nekem aktuális lesz, de a kürtös részt nem találtam, valószínüleg még korábbra kellett volna isszamenni.
Tehát a kérdésem újra, összeperemezetlen állapotában ha behúzza a membránt a mágnes tekercs az elég és véglegesen összeépíthetem a kürtöt, vagy inkább ne, mert így úgysem fog szólni?
|
Mivel úgy néz ki, hogy vége a szezonnak, megnéztem az ez évben futott km-t: 3.210 km-t mentem a kis aranyossal.
|
Zsoel
Köszi, akkor mindenképp berögzítem valamivel. Már tiszták az érintkezők úgyhogy szólnia is kell ha összeraktam.
|
starex
Igen, közönséges, szabványos, tövig menetes csavar. De rögzítsd valami menetragasztóval, mert különben kirázódhat. Gyárilag festékcseppel rögzítették, de 50 év alatt az is megrepedhetett, szóval lehet, hogy magától lazult ki.
|
Igen, lassan beszorolunk a garázsokba/műhelyekbe. Én elő is vettem egy Simson kürtöt(Star/Schwalbe fajta), nem szólt, és ha mozgattam a belsejében zörgött valami. Szétszedve a kürtöt egyből világossá vált a helyzet. A belsejét rögzítő csavar nem volt a helyén. Talán azzal akartak állítani rajta, mert máshogy nem eshet ki remélem. Egy ilyen kürtöt sem szedtem szét idáig, ide egy sima tövigmenetes csavar kell, vagy valami speciális darab?
|
Ormossy
Mivel a jövő heti időjárás-előrejelzés már állandó 5 °C alatti hőmérsékleteket prognosztizál, úgyhogy bizony előfordulhat. Így se panaszkodhatnak a motorosok: hosszú, meleg ősz volt, ki lehetett használni idén a járgányokat.
|
Ma is tettem egy kb. 100 km-es kört. Csepel sziget-Halásztelek-Dunaharaszti.
Lehet, hogy ez volt a szezon utolsó túrája...?
|
Kiss Imre
Szia!
Műszakilag éppen lehetséges, csak mivel az eredeti lengéscsillapítók csupán 300 mm hosszúak (lyuktól lyukig értve), az S51-éi meg 40 mm-rel hosszabbak, iszonyatosan rondán fog kinézni a motorkerékpár, mintha a hátulja gólyalábakon állna, és orra akarna borulni. Vagy a lengéscsillapítót kell lerövidíteni (ami nem egyszerű feladat), vagy pedig a lengővillán lévő két bakot alacsonyabbra venni, illetve teljesen levágni, és új, egész rövid tartóvillákat készíteni és hegeszteni fel, mint ahogy az az S51-nél van, de igazából még úgy is látható (és szerintem elég csúnya) lesz.
|
Üdv! Érdeklődnék hogy a star hátsó teleszkópját ki tudnám-e váltani az s50/51-es ével? Válaszokat előre is köszönöm.
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |