Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5247-5228] [5227-5208] [5207-5188] [5187-5168] [5167-5148] [5147-5128] [5127-5108] [5107-5088] [5087-5068] [5067-5048] [5047-5028] [5027-5008] [5007-4988] [4987-4968] [4967-4948] [4947-4928] [4927-4908] [4907-4888] [4887-4868] [4867-4848] [4847-4828] [4827-4808] [4807-4788] [4787-4768] [4767-4748] [4747-4728] [4727-4708] [4707-4688] [4687-4668] [4667-4648] [4647-4628] [4627-4608] [4607-4588] [4587-4568] [4567-4548] [4547-4528] [4527-4508] [4507-4488] [4487-4468] [4467-4448] [4447-4428] [4427-4408] [4407-4388] [4387-4368] [4367-4348] [4347-4328] [4327-4308] [4307-4288] [Korábbi]

2019.05.06. 03:19 Idézet
Szia Zsoel! Régebben jártam itt, és úgy rémlik, te saját magad fényezed a motorokat. Tudnál nekem egy leírást adni a műveletekről? Megpróbálkoztam vele énbis: az előkészítés (gittelés,csiszolás,szórógitt,csiszolás) nagyon jól sikerült, de a fényezés már kevésbé. Sajnos megfolyt a festék, ahol meg nem,ott nagyon narancsos lett. Maradtak ki részek, ezért vennem kellett megint egy pici festéket, és a második alkalomkor meg valahogy tele lett apró kis szemcsékkel a festék,mintha köpködött volna. Végül megpróbáltam vizes papírral valahogy normális külleművé tenni, nagyjából sikerült is, de nem egy szép fényezés lett,inkább olyan, mintha egy befakult, gyári festés lenne. Talán az is lehetett a probléma, hogy még februárba,hűvösebb időben fújtam odakint. Tehát a legjobban annak örülnék, ha szóról szóra leírnád, te hogyan csinálod, mert képeken,videókon visszaemlékezéseim szerint elég szép a munkád. Sajnos képeket már nem találok sehol, egyet se, pedig szerettem csodálni régebben. Köszönöm előre is!

2019.04.25. 21:38 Idézet

Ormossy

Szép túrák! Jól muzsikált az öreg járgány. :)


2019.04.22. 07:41 Idézet

Tegnap is tettem két kört.

Délelőtt ellátogattam Királyrétre, mert már elég régen jártam ott, talán akkor, amikor az öreg büfét elbontották. Most egy kis élelmiszer üzlet van a helyén. Királyrét után elmentem egészen a Szénpataki kulcsosházig, több gyalogos-hátizsákos és kerékpáros túristával találkoztam arra felé. Az egyik kerékpáros hölgy odajött hozzám, hogy szeretné lefényképezni a motort, hogy a fiának megmutassa, aki éppen most akar venni egy Simsont. Elmondta, hogy ő is motorozott valamikor, MZ 250-est hajtott, de ismét kedvet kapott hozzá, valószínűleg venni fog egy motort ő is.

Ebédre értem haza, de aztán ismét a gépre pattantam, és Acsa-Szanda-Terény térségében gurultam. Megálltam Kiskérpusztán a Szentgyörgyi-emlékháznál egy kis pihenésre.

Összesen 250 km-t mentem. (Természetesen műszaki hiba nélkül.) 


2019.04.20. 09:02 Idézet

Még valami:

Hazafelé indulván megálltam Eger végében tankolni. Ekkor odajött hozzám egy kb. velem egykorú férfi, motoros ruhában, ő is tankolta a gépet. Megdícsérte a motoromat, hogy nagyon szép állapotban van, majd átadott egy névjegykártyát, hogy ha valami gondom van vele, bátran keressem meg. Az illető ugyanis motorrestaurátor!

Illetékes helyről kaptam a dícséretet.

Itt a honlapja: http://holle.5mp.eu/web.php?a=holle

 


2019.04.20. 08:55 Idézet

Ma már nem fenyeget az a veszély (legalábbis remélem) hogy eldugul a csap. Tavaly kibéleltettem a tankot, és rendszeresen használom a tartalék állást a hosszabb utakon.

Tegnap volt az első hosszabb túrám, természetesen Eger volt a cél. Nagyon jó idő volt, Felsőtárkány után a lillafüredi úton elmentem egészen Tamás kútjáig, ahol a vendégházban egy fiatal vidám társaság sütögetett, szórakozott.

Bedobtam egy gulyáslevest a városba, majd a barátommal az egyik cukrászdában kávéztünk egy somlói kiséretében. 

Nagyon szépen ment a motor, szinte repült!

A több, mint 300 km-t egy nyikk nélkül teljesítette, 2,5 literes átlagfogyasztással.

Este nyolcra értem haza, már nagyon hiányzott egy ilyen egész napos túra!


2019.04.14. 20:13 Idézet

Ormossy

Tapasztalt motorosként talán nem lesz új dolog Neked, de ha kevésbé tapasztaltak is követik a fórumot út közben ha ilyen bajság ér utol a porlasztóról benzincsövet lehúzni és ahogy van tartalékállásban a csap jó erősen belefújni. Ha van kéznél pumpa az talán mégjobb. Szerencsés esetben ekkor megindul a benzináram. Esetleg bizonyos időközönként meg kell ismételni amíg két keréken haza nem ér a motoros. Aztán következhet egy üzemanyag rendszer takarítás. Ha nincs belekötve az iszap a csapba akkor ez a módszer tökéltesen működik. Ám ha nem így van akkor elő a szerszámokkal és le a tankkal, a takarítást előrébb kell hozni.

A telefonos segítség az olyan újmódi, de kétségkívül szintén hatásos


2019.04.13. 19:50 Idézet

Amikor én megkaptam a fiaimtól a motort, nagy öremmel motoroztam vele. Egyik alkalommal este kb. még 10 km. volt hazáig, amikor kifogyott a benzin. Gondoltam semmi baj, átteszem tartalékra...

Áttettem.Semmi, egy gram sem jött belőle, pedig az alján lötyögött még legalább egy liternyi.

A fiam hozott egy kanna benzint, hazajutottam. Másnap levettem a benzincsapot, és a tartalék lefolyó tele volt nagyon finom, púder-szerű kosszal. Tisztítás után minden rendben lett, de az óta nagyobb túrák során én is 10-20 km-re át szoktam tenni tartalékra, hogy ne ülepedjen le benne.semmi.


2019.04.07. 19:42 Idézet

starex

A benzincsap bizony olyan, hogy eldugul. Különösen a tartalékállás hajlamos rá, a tartály alján idővel összegyűlő üledék miatt. Ezért javaslom mindenkinek azt a fogást, hogy 100 kilométerenként 10 kilométert tartalékállásban is motorozzon, így a benzináramlás mintegy "kipucolja" a tartalékállás furatát, nem tud kialakulni a lerakódás. Fő, hogy megvan a gond.

Jó, majd jelentkezz.


2019.04.06. 10:04 Idézet

Banális hiba miatt nem indult el a Starom még a télen. Miután darabokra szedtem a porlasztót és kimostam az úszóházat(dugulás megszüntetésre nem volt szükség) ellenőrizni akartam az üzemanyagszintet de kinyitott csapnál nem jött semmi, csak tartalékállásban, tehát télen is ez volt  a probléma. Szóval a Star újra működik, immár nyikorgásmentes és helyesen elosztott rugóstagokkal. Most jöhet végre már az akku valamikor.


2019.04.04. 22:03 Idézet

Ormossy

Ha nem változtattak rajta sokmindent, és az alsó tagja elfér a láncédő búra mellett, akkor még talán a felső porvédők cseréjével lehet próbálkozni amennyiben a régi is takar kellőképpen. Persze ha a rugó nagyobb átmérőjű akkor bukott a dolog, vagy tovább mész a cserékkel. Most nézem Te voltál az első Star-os tag az oldalon?

Zsoel

A számod megvan még az első utamtól, ez már kb 5 éve volt. Jól gondoltam hogy még kellhet:) Azért itt is írok még előtte pár nappal a biztonság kedvéért.


2019.04.04. 07:24 Idézet

starex

Rendben. Majd azért előtte hívj föl, légy szíves, hogy biztosan itthon legyek.
06 30 407 4825 a telefonszámom, habár tavalyelőtt ősszel emlékeim szerint kölcsönösen számot cseréltünk, legalábbis nekem megvan a tiéd.


2019.04.03. 19:32 Idézet

Starex,

Csak a porvédők vastagabbak a kelleténél, a felfogató szemek rendben vannak.


2019.04.02. 21:59 Idézet

Zsoel

Ebben biztos vagyok, ezért is nem nagyon sürgettem a dolgot, de már azért belenéznék, mert el is felejtettem mi van benne:)

Az utolsó rugóstagot is kitakarítottam ma délután, majd visszakerült a helyére, de holnap még nem idulok Halászira. Majd valamikor tavasszal megejtem azt az utat.


2019.04.02. 21:28 Idézet

starex

Jól van, innét nem szalad el sehová.


2019.04.02. 08:17 Idézet

Ormossy

Ez tényleg rossz hír, pedig az ilyen 150 km-es úton jól jön a hatásos lengéscsillapítás. A porvédők vastagok csak, vagy az felfogató szemek is?

Zsoel

Rendben, Amint lábra áll a Star elmotorozok vele feléd, úgy is rég járt már arrafelé. Szólok amint aktuális lesz.


2019.04.01. 20:54 Idézet

Ormossy

Sajnálom.

Az az igazság, hogy már a németek se a régiek. Sok területen már csak az őseik által felépített hírnévből élnek.


2019.04.01. 20:31 Idézet

starex

Látom, zajlik nálad az élet. :) Csak dolgozz, így, szezonindítónak jót tesz egy kis motoros szöszmötölés.

Jut eszembe: alig másfél év után már sikerült is beszkennelnem a garanciafüzetedet, úgyhogy ha a környéken jársz, beugorhatsz majd érte.


2019.04.01. 12:50 Idézet

Tegnap meg volt a szezonindító gurulás nekem is. Barátom is elkísért a Schwalbejával, a Vác-Diósjenő-Kemence-Zebegény-Vác útvonalon. Nagyon szép idő volt, gyönyörű napsütés, és nagyon jól esett már egy kicsit szívni a benzingőzt. 

Mentünk cca. 150 km-t, persze mondanom se kell, hiba nélkül.

De sajnos van egy rossz hírem is...

A barátomtól Németországból kapott teleszkópok nem jók... vastagabbak, mint az eredetiek, így nem lehet őket felszerelni, nem férnek el. (Úgy vettem észre, talán még 5 mm-el hosszabbak is, talán...) Maradnak a helyükön a régiek.

Nem értem ám ezt a német precízséget... kifejezetten a Simson Star SR 4/2-1 típushoz kértük a teleszkópokat... ők nem tudják, hogy milyen való bele?


2019.03.31. 22:07 Idézet

Ma három rugóstaggal végeztem, a negyedik, egy első rugóstag nem akart szétjönni, ugyanis az alsó szemből nem bírtam kiütni a tüskét. Majd valamit kitalálok rá. Kiderült a tegnapi rejtély, ugyanis csak az egyik hátsó rugóstag lett előre téve, de már visszaállt a rend. A vásárolt rugóstag amelynek a porvédőid felhasználtam első rugóstagnak van jelezve, de ennek ellenére egy hátsó rugót találtam a belsejében, továbbá valami műanyagot alakítottak bele a csillapítjához, a gumi tuskó beszorult a zsíros rugójába szóval megvan hozzá az is. Külsőre elég durva munkának tűnt a beépített darab, de ha benyomtam az alsó szárat alig bírtam kihúzni mondjuk, tehát csillapítása valami biztos van. Ezt már valaki szerelte egyszer, de én megelégedtem a motoron lévővel, így azt építettem vissza.

A felső az eredetileg a motoron levő, a zsír elég jól leszáradt már, az alsó porvédőben még volt, azt szinte nem is kellett volna lemosni.

A csillapító részét teljesen kihúzva majd vissza nyomva az útjának az elején van egy kattanás, ezt korábban hallottam többször is, mindig amikor leugrasztottam sztenderről a Simsont. A szárat bőven mostam gázolajjal, reméltem hogy segít a kattanáson valamelyest, de nem így lett.

A csavart meg kellett görbítsem, mert az első elgondoláshoz képest átfordítottam a húzórészt, így megnőtt a távolság amit a menetes szárak már nem tudtak áthidalni, de ennél a megoldásnál jobban tudom tekerni az anyákat, így egyszerűbb a munka. Aztán közben kiderült, hogy egy bizonyos mértékű összehúzás után elég csak az egyik anyát tekerni, mivel a másik oldalt a görbített csavar miatt automatikusan húzza maga után. Így néz ki összehúzás közben:

Amelyik része jelenleg lefelé néz azt kicsit meg kellene még dolgoznom, mert nem teljesen sík, eredetileg nem így volt kigondolva a szerszám. Egy megfelelő keresztmetszetű cső amire kétoldalt egy-egy 8-as anyacsavar van hegesztve.

 


2019.03.30. 20:19 Idézet

Akkor most megtöröm a csendet. Természetesen nem Ormossy márkatársam tartott távol idáig engem sem, csak egyszerűen hideg volt, aztán jöttem az egyéb ház körüli tavaszi munkák.

De ma sikerült a Star-ral is haladni egy picit, ugyanis a korábban leszerelt egy-egy hátsó és első rugóstagot szétszereltem egy összehúzó szerszám segítségével. Képeket nem készítettem, de holnap pótolom, mert e nélkül nem sikerült volna, így másnak is hasznos lehet aki hasonló munkán gondolkodik. Érdekes, hogy a hátulról leszerelt egyik rugóstag valóban hátsó volt, bár annak idején a rossz állapotú porvédőkkel külsőre csalódást okozó hátsó rugóstagok az első sárvédő alá lettek elrejtve. Ezek szerint csak az egyik, de ha visszakerülnek a helyükre és jön a másik oldali pár akkor kiderül mennyi első és hátsó rugóstaggal vettem én a motort. A nyikorgás miatt a belső szár és a rugó le lesz takarítva, majd vastagon zsírozva összerakva. A felső szemet nem áll szándékomban lehajtani, úgyemlékszem a korábbi irományok szerint ez amúgy sem jó ötlet a nagy valószínüséggel összerohadt Alu és vas miatt. Bár ezeket én speciel külsőre nem látom olyan veszélyesnek, melegítés után szétszerelhető lenne, de a csillapítás elővarázsolásához nem vagyok elég felkészült, így maradok a nyikorgásmentesítésnél és a porvédő cserénél. Utána meg jöhet egy porlasztó takarítás, mivel utoljára a szétszerelés előtt már nem sikerült életet lehetni a berúgókar lenyomásával a motorba, és ez bosszant még. Ma viszont ennek ellenére sikerült egy kicsit motoroznom is egy MZ-el. Akku már korábban feltöltve, két szivató rúgás után a harmadik gyújtásosra már be is gyúlt a keverék a hengerben. Amint lement a Nap azért örültem hogy már hazafelé tartok, mert hamar lehült a levegő.


[Későbbi] [5247-5228] [5227-5208] [5207-5188] [5187-5168] [5167-5148] [5147-5128] [5127-5108] [5107-5088] [5087-5068] [5067-5048] [5047-5028] [5027-5008] [5007-4988] [4987-4968] [4967-4948] [4947-4928] [4927-4908] [4907-4888] [4887-4868] [4867-4848] [4847-4828] [4827-4808] [4807-4788] [4787-4768] [4767-4748] [4747-4728] [4727-4708] [4707-4688] [4687-4668] [4667-4648] [4647-4628] [4627-4608] [4607-4588] [4587-4568] [4567-4548] [4547-4528] [4527-4508] [4507-4488] [4487-4468] [4467-4448] [4447-4428] [4427-4408] [4407-4388] [4387-4368] [4367-4348] [4347-4328] [4327-4308] [4307-4288] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal