|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
Zsoel
Az oldal tetején látható bal oldali Star esetében látszik is, akkor ez a követendő. Tehát jobb oldalon megy a gáz-szivató és fék bowden, bal oldalt pedig a kuplung bowden és a bilux kapcsoló vezetékei ha minden igaz.
A ,,kiskönyv" szkennelése időközben megtörtént? Mikor láthatjuk az oldalon?
|
starex
A bal oldalon kell feljönnie. Rosszul fűzted be.
|
Zsoel
Köszi, ezt a bowdentokot eddig nem ismertem. Szerintem ez lesz a megoldás. Már elég sokat kell az állítócsavaron kitekerni, szóval minenképp aktuális a csere. Ez a mostani kuplungbowden egyébkét a lámpaház jobb oldali résén jön ki a többivel együtt. A bal oldalon az elektromos vezetékek mennek. Így volt ez gyárilag, vagy a kuplunng inkább a bal oldalon jön fel?
|
starex
Az összes utángyártott Simson-bovden kivétel nélkül egy nagy rakás trágya a gyárihoz képest, sajnos alig lehet valamelyiket is átalakítás nélkül használni. Rendelj inkább egy első fékbovdent ilyen szürkéből, aztán rövidítsd méretre.
De kapható szürke bovdentok tekercsben is. Érdemes lehet akár egy ilyet is megvenni, és hozzá sodronyt, abból aztán annyi bovdent gyárthatsz, amennyit akarsz.
https://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/E_BOWDEN_KULSO_4_6_MM_10M_SZURKE.php
|
Sziasztok!
Rendeltem nemrégiben a futármotorosboltból pár alkatrészt, pl egy szürke kuplungbowdent Starhoz, de sajnos nincs hozzá sok köze. Túl rövid, ezért azt nem fogom tudni használni. Van valami jó forrás, vagy inkább keressek egy eredetit? A spirállal megoldható lenne, mert van egy eredeti házam, ahhoz már csak belsőt kellene gyártatni. Nehéz ügy, egyenlőre maradnak a fekete bowdenek.
|
Zsoel ! Köszönöm szépen ! Megpróbálom !
|
Helló Zsoel!
Köszönöm, a napokban megvizsgálom az elektromos részeket!
Lesz még meló rendesen, mint kiderült, mert a karburátor szörnyen nézett ki belüől, pl az úszó megtelt üzemanyaggal... Aztán ugye új tömítés kell mindenhova, majd a váltóművet is szét kell majd szedni.
Üdv!
|
ksonimar
Szia!
A gyújtótrafó szekunder áramkörében kis energiájú, de nagyon magas feszültségű áram keletkezik, 20-25 kV, azt nem lehet multiméterrel megmérni.
Először is vedd le a pipát, mert az is meghibásodhat (van benne egy zavarszűrő ellenállás, ami ha tönkremegy, nem adja át a szikrát). Közvetlenül a gyújtóvezeték végét tartsd 4-5 mm-re a motor fémtestéhez. Ha így sem ugrik át szikra, akkor én először lehúznám a gyújtáskapcsolóról a lendkerékmágnesről jövő 2-es vezetéket (barna-fehér), hogy a gyújtáskapcsolót mint lehetséges hibaforrást (zárlat) kizárjam.
Utána tűreszelővel megreszelném a megszakító érintkezőit, hogy fémtiszta legyen a kapcsolat.
Ha ez segített, akkor kondenzátorcsere (mivel túlságosan szikráznak az érintkezők), ha nem, akkor is (mert ez esetben a kondenzátor is lehet túlságosan lecsökkent kapacitású, vagy épp zárlatos).
Ellenőrizni kell a gyújtóvezetéket is, nincs-e pl berozsdásodva, valamint a vezetéket a gyújtótrafóból a blokkon át kivezető bakelitet is, nem repedt, törött-e.
Ha mindezek nem vezetnek eredményre, akkor sajnos a trafó ment tönkre, és ki kell cserélni. Ezzel együtt mindenképpen javasolom a megszakító, kondenzátor, gyújtóvezeték és -pipa cseréjét is, valamint egy új gyújtógyertyát.
|
Szántó Gyula
Szia!
Látatlanban nehéz pontos diagnózist adni, de valószínűleg túl sok benzint (illetőleg túl kevés levegőt) kap a motor. Amíg hideg, ez jót is tesz, hiszen a hideg hengerfalon a benzin egy része lecsapódik a keverékből, ezért eleve dúsabb keverék szükséges, de bemelegedve már megfullad.
Én először a szívató (indítóporlasztó) tolattyúja háza táján néznék körül: biztosan elzárja-e a gumidugó az indítóakna száját, nem esett-e ki a dugó, nem feszül-e a bovden, ilyenek. Azután lehet túl magas benzinszint, túl nagy fúvókák, eltömődött légszűrő is a háttérben.
|
Hézag méretet is beállítottam. |
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Simson Star motorom újítom fel. Gyújtás problémával küzdök. A régi és új gyertya se ad szikrát, viszont multiméterrel kimértem, van áram a pipában... Ha valakinek lenne ötlete, azt szívesen veszem!
Köszönöm! |
Sziasztok ! SR 50-es motorom hidegen indul szépen majd 2-3 km után leesik a fordulat és leáll ! Ha visszahűl megint indul elsőre ! Mi lehet a hiba ?
|
Még egyszer mondom: 50-es főfúvókával és 35-ös üresjárati fúvókával kell jól üzemelnie ennek a motornak. Hanem teszi, akkor valami más egyéb probléma is van a tüzelőanyag-ellátásban, vagy mechanikai hiányosság áll fenn (tömítetlen forgattyúház vagy szívócsonk). Első körben a porlasztó előtti részre gondolok, vagyis hogy a légszűrőháznál van melléklevegő-szívás, így nincs meg az a szükséges ellenállás, amely ahhoz kell, hogy a megfelelő "benzinfelszívó" hatás kialakuljon a porlasztó keverőcsövében. Szerintem te azt csak úgy gondolod, hogy nem "szív félre". Nem kell hozzá nagy sérülés vagy látványos tömítetlenség, hogy falsot szívjon, sok kisebb beáramlási hely összeadódása is épp elég hozzá. Szereld le a légszűrőházat, és a porlasztóval összekötő csonkot szívd meg jó erősen úgy, hogy a nyúlványnál a két kis beömlőnyílást befogod. Érezhető vákuumnak kell kialakulnia a szádnál. Ha szinte akadálytalanul tudod szívni a levegőt, akkor alighanem ez lesz a baj.
Emellett az összekötőgumi állapotát is alaposan vizsgáld meg, erősen rá kell feszülnie a porlasztó végére és a légszűrőház csonkjára, és természetesen azon sem szabad repedésnek, szakadásnak lennie. Ha van, cseréld ki a gumit.
Arra is felhívtam a figyelmedet, hogy a kúpostű kúpossága sem mindegy. Lehet, hogy valaki nem megfelelő tűt szerelt bele korábban. Emiatt előfordulhat, hogy adott tolattyúállásnál kisebb keresztmetszetet hagy szabadon a tűfúvókából, mint kellene, ezért az amúgy helyes méretű főfúvókával nem tud elég benzin feláramolni a keverőcsőbe.
Első körben ezekre gondolok.
Egyébként 39,5-es dugattyú nem lehet Star-hengerben. 40,00 mm a henger alapmérete, +0,03 mm tűréssel, és az illesztési hézag is 0,03 mm, ezért a létező legkisebb dugattyúátmérő 39,97 mm.
|
Zsoel
barmit probaltam az 50-es keves neki,nem hajlando menni.40-es az alapjarati fuvoka,negyedgazon jol huz de harmadikba 35-nel megtorpan,nagyobb gaznal meg fulladozik,erezhetoen keves neki.39.50-es dugo van benne,nem tudom,ez mennyivel nagyobb ha egyaltalan nagyobb a gyarinal,de az elozo gazdaja biztos nem tuningolta :D mar csak azert sem mert 84 eves :D legalso tuallasnal valamennyivvel jobban ment se ugysem lett az igazi. levegot biztosan nem sziv felre,csereltem a tomiteseket is. 70-essel egesz jo volt de sokat zabalt es nem volt hu de nagy ereje,holnap egy 60-assal kiprobalom.
ui:delutan csak allo helyzetben probaztam,most ejfel korul tesztelgettem de igy meg annyira se jo. talan az alapjarati a nem jo neki vagy nem tudom. valami tipp? |
Máté
Az is azért volt annyira kitekerve, hogy kapjon levegőt szerencsétlen motor, mert máskülönben belefulladt volna a benzintöbbletbe. A normál állása olyan 1...1,5 fordulat az enyhe ütközésig való becsavart állapottól számítva visszafelé.
Nagyon hullámzó minőségűek azok a tömítések. A régebbiek jobbak voltak, de az utóbbi 5-10 évben egész biztosan kritikán aluli minőségű vacakokat gyártottak.
|
*levegőcsavart kellett mókolni a fúvkacsere után..Már 50-es dolgozik benne,csak ez lemaradt :D
|
Zsoel
igazad lett,erősebb is lett a gép,meg lényegesen kevesebbet is eszik.A levegőcsavart kellett kb háromnegyed fordulatot betekerni.Amúgy nekem sikerült rendesen beletenni a sima magyar parafatömítést,évek óta azzal üzemel az offtopic 51-es is.
Mostmár nagyjából vágom a képfeltöltést,még a hátsó felnit kell felpolírozni,és esztétikailag is rendben lesz
|
starex
Nem ismerem az utángyártott hengereket, nekem mind a kettő készlet ( star ) eredeti ddr hengerből lett nagyobbra fúrva. Viszont a sima 60/2 szinte alig más mint a gyári 50 cm3. De a 60/4 nekem piszok erős. Az bevált és nem fordulatra dolgozik. Hengerfejet is át kell szabatni a 60 cm3-hez. Én egy "maszekkal" csináltattam a 60/4-et és úgy kértem, hogy ne kelljen pörgetni de legyen erő. Igy is csinálták. Még a szaki szerint lehetne jobbá tenni nagyobb torokkal de ez már nem az én műfajom.
|
Top Joe
Köszi szépen az infókat! Az előbb meg is néztem a 60/4-est, abból egy Almot gyártmány szerepel fent az 51-es alkatrészek között, azt meg szabad venni? Azt írják, hogy elkészülési idő 1-2 hét, tehát lehet különféle kérésekkel rendelni(nyomaték-végsebesség)? Neked a sűrítés maradt gyári? Én a gyári hengerfej mellett maradnék.
Zsoel
Neked is köszönöm a gyors választ! Első körben megnézzük a webáruházas lehetőséget, ha szükséges, akkor pedig megkeresem Gombkötő Attilát.
|
TopJoe
Ott is játék van. Először a felmelegített jobb blokkfelet kell a készre szerelt balra helyezni (a hajtó tengely kis 6000-es csapágyával, valamint a főtengelyszimeringgel a helyén), majd kívülről kell beszerelni a főtengelycsapágyat és a hajtott tengely jobb csapágyát oly módon, hogy a belső gyűrűjüket előzetesen melegítőgomba segítségével felmelegítettük.
A kép sajnos nem jelenik meg, valamit eltoltál.
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |