|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
kardosjani78
Szia!
(Jobb egérgomb, megjelenítés, teljes méret.)
Az 1974-esen is ugyanott van. (Ez a gép is '74-es évjárat.) Annyi a különbség egy 1971-es példányhoz képest, hogy ennél a beütött szám már nincs körülvéve kerettel, mert azt '73-'74 körül elhagyta a gyár, de egyébként a helye ugyanott van. Ha nem látszik, az valószínűleg azért van, mert újra van festve a jármű, és előzetesen bőven megszórták kittel (töltőalapozóval), vagy pedig túl vastag réteg(ek)ben fényezték újra. Meg kell kapirgálni ott a festéket, és bizonyára előkerül a szám.
Ha viszont így sem találod, akkor az is lehetséges, hogy kicsiszolták a lemezből, az viszont már rendőrségi ügy, mert bűncselekménynek, egyedi azonosító jellel való visszaélésnek számít. De ez utóbbit azért nem tartom valószínűnek.
|
Szép napot az Uraknak!
Segítséget szeretnék kérni, hogy a 74 es Staron nem találtsm alvázszámot. A 71 es vázon az adattábla után ott van. De a 74 esen nem találtam de a helyét sem. Létezik, hogy nincs vagy esetleg nem ott. Talán a cica vitte el? Segítséget előre is köszönöm s jó egészséget mindenkinek. |
starex
Nem, a lámpakeret gumija meg a többi gumialkatrész jó, az 1972-ben már fekete színű, ahogy jellemzően a nyereg is. Viszont a lámpakeret még bézs, csak valamikor '73 végétől, '74-től lett fekete.
Nem a saját képem, de teljesen gyári kipufogóról van szó.
|
Ormossy
Köszönöm a gratulációt, a másik márkatárs nevében is!
Zsoel
A lámpkeretben nem voltam biztos, de ezek szerint valamikor kicserélték. Ez esetben a lámpafejnél lévő gumicsík is cserés egy bézs színűre. Ez amúgy nem egy új lámpakeret, hanem megviselt régi, a csere akkor viszont tényleg esedékes. Nekem is van benne egy repedés, de mivel alig látszik, inkább csak szemből nézve ezért nem bántom. Ez viszont biztos eredeti. A csomagtartógumiból én kiábrándultam. Egy évet bírt ki nálam, addigra teljesen elmacskásodott. A fém részeit elraktam, ha nagyon akarnék akkor egy régi autó belsőgumijából lehetne vágni hozzá valamit, mert az tartósabb anyagból van. Az ülés kapaszkodó viszont tényleg jól néz ki. Az kéne nekem is Köszi a képet a kipufogóról! Úgy látom azért hasonlít. Még alaposán átnézem a friss képi információk tükrében. Ha jó kiégetem aztán meglátom mit csinál. A kúp benne van, csak úgy nézem mélyebben, mint az a képen látható. Vagy ez csak optikai csalódás. A képed egy gyári új kipufogóról készült, vagy ez az utángyártott?
|
starex
Szép állapotú. Kár a hiányzó szíjért a nyeregről meg a csomagtartóról; még ha egyiknek sincs is manapság már funkciója, szerintem elengedhetetlen az eredeti kinézethez. Optikai tuning. :)
Azonkívül kár azért a fekete lámpakeretért is. Látványnak sem eredeti ('72-es példányokon még a világos anyagú van), meg szerintem rondább is a világosnál, gonoszabb "nézésűnek" tűnik tőle a motorkerékpár. Lehet kapni új bézs fényszórókeretet Magyarországon is, nem tudom, miért nem olyat szerzett rá.
A kipufogót így fényképen nem látom rendesen, főleg nem a vastag kokszréteg alatt, de úgy nézem, nem eredeti, mert az így néz ki:
|
Starex,
Gratulálok mindkettőtöknek, nagyon szép motorok!
|
Tegnap kihasználva a kicsit szeles, de napsütéses időt megvolt az első motorozásom a Starral. A közeli benzinkúton egy márkatárs állt be mellém. A gépek kölcsönös megcsodálása és egy kis eszmecsere után úgy döntöttünk hogy falkában folytatjuk az útunkat a környéken. Jól mentek a gépek, a nagyobb emelkedők és a néha erős szembeszél ellenére is. Meg is nyugodtam, hogy nem olyan gyenge a gépem, bár szerintem kicsit keveset kap. A gyorsulsával nem vagyok továbbra sem megelégedve. Rövid állás után pedig elindítva egyszercsak megáll alapjáraton. Húzkodni kell neki a gázt, hogy tovább járjon. Ezt én a kopott porlasztó számlájára írom. Most tavasszal felteszem az időközben beszerzett másik 16 N1-6-ost.
Martin engedélyével pár képet felteszek ide a szépen felújított Starjáról, hogy más is láthassa.
1972-es gyártás, minden papírja megvan.
Ez pedig a következő próbám lenne. Szó volt itt a kipufogóról. Van itthon nekem egy gyári, de nem tudom, Star-ra való-e. Próbáltam jó képet készíteni a belsejéről, talán látszik valami. Ez a konfúzoros dob? Mert akkor próbaképpen felteszem. Kíváncsi vagyok, mit változtat a menettulajdonságokon.
|
Köszönöm a tanácsokat. Akkor marad a tompító!!!!
|
Zsoel,
Én nem vitatkoztam, hanem leírtam a tapasztalatomat. Percig sem vitatom, hogy az eredeti, hangtompítós gyári dob az igazi, ezért is használom én is úgy a mai napig is.
|
Ormossy
Ízlésekről értelmetlen vitázni, én nem szeretem azt a repedtfazék-hangot.
|
Árpi
Ha visszaolvasol egy keveset, akkor megtalálod a kipufogóval kapcsolatos észrevételeimet, melyet a gyári és a most kapható legjobb gyári minőségű dobok közötti (konfúzor illesztése és palástján levő plusz furatok) minimális különbség révén tapasztaltam a motor teljesítményét illetően.
Röviden összefoglalva: a gyárihoz képest érezhetően gyengült a motor (és a hangtómpító betétet el sem távolítottam, csak a dobban levő eltérések ennyit okoznak). A saját motorom esetében (SR 4-2!!!) egyáltalán nem ajánlott a módosítás, így az új dobot alakítottam olyanná, mint a régi gyári volt.
|
Árpi, Zsoel,
1971-72 körül én is jártam egy darabig a Starommal a hangtompító nélkül, nem volt annak olyan rossz hangja. Megfordultak utána a lányok. (Hangsúlyozom, hogy SR 4-2/1 Simson Star-ról beszélek.)
A mostani, ugyan ilyen gépemet is kipróbáltam egy rövid ideig a hangtompító nélkül, a motor teljesítményén semmilyen változást nem tapasztaltam.
Jelenleg az én hangtompítómon van két 8-as furat, mert 60-asra van fúrva, és a felújítást végző öregúr ezt javasolta. Hangjában ez nem igazán okoz változást.
|
Árpi
Szia!
Valamiért? Nos, az a hangtompítót azért tették a kipufogóba gyárilag, mert a motorkerékpár tervezői ezelőtt ötven-akárhány évvel mérnökórák százait ölték bele tervezésbe, számolásba, rajzolásba és kísérletezésbe azért, hogy minél tökéletesebbé alakítsák a szerkezetet. Egyebek között a kipufogórendszert is, amelyben a hangtompító egyrészt (ahogy a neve is mutatja) az égés és kipufogás hangerejét csillapíta, másrészt a dobban elhelyezett szűkítőelemmel (konfúzor), valamint a gondosan méretezett kilépőcsővel együtt azért felel, hogy megfelelő torlónyomást alakítson ki a kipufogóban.
Ez utóbbi azért fontos, mert a kétütemű motor résvezérlésű, tehát nincsenek kívülről vezérelt szelepek, hanem mindent a dugattyú végez, ezért a töltéscserénél igen nagy szerepe van többek között annak is, hogy a kipufogórendszer - ha úgy tetszik - áramlási ellenállása mekkora. Ugyanis az emiatt kialakuló, fent említett torlónyomás segít abban, hogy a (gázlengés jellegű) töltéscsere-folyamatnál a kipufogógázokkal együtt a kipufogócsatornán át kilépni szándékozó friss benzin-levegő gáztöltet nagy részét is "visszanyomja", benn tartsa a hengerben, javítva ezzel a feltöltés hatásfokát, és növelve a motor teljesítményét. A kipufogó (különösen a gyári eredeti kipufogó) kialakításán ezért nem szabad változtatni, és semmi esetre sem szabad eltávolítani a hangtompítóbetétet. Ha valaki okosabb akar lenni a tervezőmérnököknél, és mégis így cselekszik, azt a húzást a motor nemcsak megnövekedett hangerővel, de növekvő tüzelőanyag-fogyasztással és csökkenő teljesítménnyel "hálálja meg".
Egy időben, még az én gyerekkoromban is ('90-es évek) nagyon menő dolognak számított kiberhelni a Simson S51-ek hangtompítóit - abban az időben alig lehetett gyári hangú Simsont hallani -, de ma már roppant ciki ez a reppegő Simson-hang. (Tegyük hozzá, nekem akkor sem tetszett.) A Simsonnak gyönyörű, bársonyosan duruzsoló, kellemes gyári hangja van, ezt kell megőrizni. Aki vinnyogást akar, vegyen valami modern supermoto kacatot rezonátorral.
|
Sziasztok!
A véleményetekre lennék kíváncsi. A simson kipufogóban lévő tompítóval kapcsolatban. Valamiért gyárilag beletették de pro és kontra van aki jónak tartja van aki azonnal kiszedi. Miben jobb vagy rosszabb bennehagyva vagy kiszedve?
|
Zsoel,
Köszönöm a szerelési leírást, ki fogom próbálni egy már használhatatlan teleszkópon. Ha sikerül, jöhet a többi!
|
vermestibi
Na ja, motorkarbantartáshoz sajnos pénz kell, ha az ember igényes szeretne lenni. :)
|
Ormossy
A vékonyabbik tövű alumínium fejbe bele van ütve keresztben egy kúposszeg. A sima vége felől (vagyis onnét, ahol a szeg végén NINCS három 120°-ban elhelyezett bevágás) egy vékony acéltüskével és kalapáccsal ki kell ütni a fejből (ehhez a fejet fel kell támasztani valami szilárd felületen, lehetőleg minél közelebb a keresztfurathoz, és csak óvatosan szabad ütni, nehogy eltörjön). Ezután a fej lehúzható. Ha nehezen mozdulna (összerohadt az alumínium a vassal), csavarlazítót kell fújni a furatba, illetőleg az alsó porvédőt kicsit le kell nyomni (vigyázat, erős a rugó, a műanyag pedig törékeny!), és így láthatóvá válik a dugattyúszáron lévő lapolás: erre 9-es méretű villáskulcsot vagy lemezkulcsot téve, a szárat meg lehet tartani, így könnyebben körbemozgatható a fej. Ezután már le lehet szerelni a porvédőket és a rugót. Vigyázat, némely kiviteleken a rugó két végénél vékony lemezalátét található, ezekre vigyázni kell, hogy el ne guruljanak.
|
Zsoel,
köszönöm a részletes választ. Úgy tűnik, lengéscsillapítók terén a kínálat nem igazodik a keresetemhez. Marad a börzéken való turkálás, s ha ez nem hoz sikert, rákészülök anyagilag.
|
Zsoel,
Köszönöm a sok hasznos információt. Úgy látom, csak a csere segíthet.
Egy kérdés; hogyan lehet leszedni a műanyag porvédőket?
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |