Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]

2017.01.12. 11:00 Idézet

Akkor megnyugodtam! :D

Köszi a válaszod! :)

 


2017.01.12. 10:56 Idézet

kovati88

Fehér hollót akarsz zsákmányul ejteni.


2017.01.11. 14:43 Idézet

Sziasztok!

Nincsen valakinek eladó fehér színű, jó állapotú hátsó teleszkópja?

Üdv:

kovati88


2017.01.05. 23:01 Idézet

Akkor az Schwalbe, és nem a kormány-, hanem a nyeregzárról van szó. A Schwalbe típusnál az ülés alatt van a tartály, és mellette található az ülést rögzítő zár is. Ott valóban a nyílásban marad a zárbetét, illetve Schwalbénál a kormányzár is.


2017.01.05. 17:31 Idézet

ez mind tudom és értem is nyitott álapotban kiesik veterános szakitol hallotam van tartoja a vázon a tank alatt de szerintem kamu azt mondta gyári könyvébe van kép


2017.01.05. 16:06 Idézet

Juhász Lajos

Szia!

Elnézést, nem tudom kihámozni ebből a szóhalmazból, hogy pontosan mi a probléma, úgyhogy inkább leírom, hogyan zajlik a kormány lezárásának művelete.

A Star kormányzára egy különálló kis zárbetét, amelyet csak akkor lehet a vázhomlokcsövön lévő zárfelvevő nyílásba behelyezni, ha előbb bedugjuk és 90 fokkal balra elfordítjuk a kulcsot. Ekkor a zárbetét hátsó, hengeres részén lévő kis rögzítőfül egy vonalba kerül a zártest alján végigfutó bordával, így a zárbetétet a kulccsal együtt betolhatjuk a zárfelvevő nyílásba (e művelet előtt a kormányt teljesen el kell fordítani jobbra). Miután ütközésig betoltuk a zárbetétet, a kulcsot visszafordítjuk eredeti állásába, majd kihúzzuk. Ezzel a kormány reteszelve van.
A kormányzár oldásához bedugjuk és 90 fokkal balra fordítjuk a kulcsot, majd kulcsostul kihúzzuk az egész zárbetétet.

Ennél a típusnál nyitott állapotban sajnos nem lehetséges, hogy a zárbetét nyitott állapotban is a nyílásban maradjon, tehát a zárat kulcsával együtt mindig magunkkal kell hordanunk. Csak a használat (vagyis a motorkerékpár lezárt kormánnyal való parkolása) idejére lehet betenni a nyílásba, használat után pedig gondosan el kell tenni.


2017.01.04. 09:43 Idézet

SZÉP NAPOTvalaki tud segiteni star kormány zár tarto van e külön tarto a motoron  állitolag van azért kérdezem ha nyitott álapoba van kiesik a tartobol  kérnék infot

juhász lajos


2017.01.01. 21:28 Idézet

Boldog új évet részemről is mindenkinek!


2017.01.01. 13:31 Idézet

Minden fórumot látogatónak kívánok nagyon boldog új évet!


2016.12.30. 14:37 Idézet

Csak a fele távtól lejt, igen hátszél is volt és csupán 65 kg voltam akkor. Amúgy tegnap összeraktam a 2017 évi blokkot a 60-as hengerrel, tűgörgős kosaras főtengellyel, tirisztoros gyújtással. Bitang kompresszió van benne, tavasszal próba.  ( a megfázás a hideg garázsban csak ráadás lett ) BUÉK mindenkinek !


2016.12.27. 11:43 Idézet

Hát igen. A jó hátszél fontos !!! BUÉK !! minden motoros társamnak .


2016.12.24. 09:16 Idézet

TopJoe

Na, hát úgy emlékszem, arrafelé éppen igencsak lejt az út. Egy időben Szákszendre "udvaroltam", és volt eset, hogy onnét busszal mentem Kisbérre (majd Kisbérről Győrbe, Győrből Halászira). Emlékeim szerint Vérteskethely után a vezető sokszor üresben gurult lefelé a busszal, mert az ereszkedő úton vitte a lendület.


2016.12.21. 22:07 Idézet

Zsoel

Ez az érték a hivatalos és kellemetlen volt. 1986 nyarán a 81. úton Vérteskethely-Kisbér közötti egyenes szakaszon mértek be trafipaxal. Kisbéri behajtó előtt állitottak meg. A felvételeken 82 km/h szerepelt. Nem tudom mennyire volt pontos az akkori rendőrségi sebességmérő eszköz de rendőrségi és gyámügyi eljárás következett, megúsztam mert tanuló révén nem volt jövedelmem és volt egy kicsi segitségem. Amúgy épp főtengelyért mentem kisbérre a Villisicshez aki akkor egy elismert alkatrészboltos és simsonos szaktekintély volt. Másik simsonos tudós szőnyben volt a Dudás. Ha oda elvitted a járgányt, hazafelé már repültél. Illett hozzá elvinni. Akkor ha nem ismerted Dudást nem voltál rendes simsonos :)


2016.12.21. 20:43 Idézet
PPisti

Zsoelnek igaza van, a sebességmérő óra sokat csal. A nyáron én kíváncsiságból megmértem az óra szerinti és a valós, GPS segítségével mért értéket. 5-6 km/h eltérés mindig megvan pluszban óra szeint a valós sebességhez képest, és mintha magasabb sebességnél ehhez még jönne 1-2 km/h. A végsebességet én nem próbáltam ki, mert nem akartam feleslegesen kínozni a gépet, valahol 65-70 km/h között lehet a vége a motoromnál (ez nem átalakított gép). Egyébként a mérést egy GPS vagy okostelefon segítségével könnyen el lehet végezni.


2016.12.21. 11:59 Idézet

TopJoe

82 km/h esetleg szakadéknak, hátszéllel. :)

Értsétek meg: hogy mit mutat az óra, azt nyugodtan elfelejthetjük, de egy "alap" Simson egyszerűen nem mehet ilyen gyorsan, különben nem kapott volna típusengedélyt a kismotorkerékpárként ("Kleinkraftrad") való gyártásba vételhez.
Mielőtt egy ilyen engedélyt megadnak, bekérik és átnézik a tervezési dokumentációt, és bevizsgálják a motorkerékpárt - ha nem felel meg a szigorú követelményeknek, vagyis max. 50 köbcenti, és max. 60 km/h, akkor nincs gyártás, és kész. Nem véletlenül 49,6 cm3 a hengerűrtartalom, és a ténylegesen elérhető végsebesség (melynek bemérését szabványosított körülmények között végezték) is kb. 60 km/h. Amit úgy 5 %-kal talán még valóban túlléphet a gép, de 35-tel?... Ami erre képes, az már nem kis-, hanem könnyű motorkerékpár ("Leichtkraftrad"), mint például a Simson Sperber. (Az a jármű ebbe a kategóriába tartozott, és nem is lett túl sikeres, éppen mert a magasabb végsebesség miatt már nem lehetett kismotorkerékpárra szóló engedéllyel vezetni, csak nagymotoréval. Az ára viszont megközelítette a 125-ös MZ-ét, amely már "igazi" motorkerékpárnak számított, így a fiatalok inkább spóroltak még egy kicsit, és azt vették meg.)

Egyébként pedig teljesen fölösleges ez a sok szájtépés a végsebesség körül, mert ma 45 km/h a rendszámra nem kötelezett segédmotor-kerékpárok legnagyobb megengedett sebessége, így tehát hivatalosan egyetlen Simsonnal sem volna szabad ennél gyorsabban közlekedni. Igaz, még sosem láttam rendőrt, aki Simont vagy robogót kapcsolt volna le gyorshajtásért, de azért az ördög nem alszik.
Én különben mindig azt mondom, hogy a Simson egy nagyon jól, átgondoltan megkonstruált motor, de kismotor, tehát úgy kell elfogadni, ahogy kitalálták. Tapasztalatból beszélek, nem éri meg a ráfordítás: kísérletezésnek, mert kíváncsi voltam én is kipróbáltam a nagyobb, négy felömlőcsatornássá tett hengert, de akkora javulást semmiben sem okoz, hogy az a beleölt pénzzel arányos lenne. A Simson 50 km/h körül így is kiviszi az embert a világból, de ennél nagyobb sebességet fölösleges kicsikarni próbálni belőle, mert visszaüt (például a főtengelycserén). Jól a meglátásod: aki gyorsabban akar közlekedni, vegyen nagyobb motort.


2016.12.21. 07:59 Idézet

Zsoel

 

Én is csodálkozom ezen a tempón, kicsit kevésnek találom. Anno 1985-ben kaptam egy új S51N simsont, csak kicsit piszkáltuk meg. Igazából a gyári folytások lettek eltávolitva, henger átalakitás az 51B nyilásaira,némi polir, egyel nagyobb lánckerék és ment mit a mérgezett egér. Hivatalos iratom volt 82 km/h-ról, de tanuló voltam igy egy hivatalos figyelmeztetéssel megúsztam. Tatabánya-Győrszemere távot sokszor 90 perc alatt tettem meg, ez 60-as átlag. Igaz 4 év alatt 2 főtengelyt, csapágyastól elhasználtam. Később váltó átalakitva gyári 4 sebességesre de a vég áttétel az ua. maradt. Haver ezer éves schwalbéja is ment 75-öt. A mostani starom óra szerint könnyen kimegy 65-ig de annál feljebb nem. ( mint kiderült 13-as a lánckerekem csupán.már beszereztem az új blokkhoz a 14-est és van egy 15-ös is. )  Rokonnak volt star még rendszámos verzióban, azt mondta 2 személlyel simán mentek 60-at. A nagyobb tuning hengertől nem várok valami csodát, tehát nem végsebességre gyúrok meg száguldásra mert arra ott van a nagymotorom. Egyszerűen egy kis utazó sebesség javulást és erőt várok. Henger faragó már feladta a cuccot csak még nem ért ide, gondolom posta most alig győzi. Mondjuk tavaszig van idő.


2016.12.20. 20:46 Idézet

Potsdam

Szia!

Hogyne, az előfordulhat, hogy a mutató annyit mutat - csak éppen attól még a jármű nem megy annyival. Általában legalább 5 km/h-val mutat többet az óra a valós sebességhez képest, de gyakran még nagyobb az eltérés. Hozzá még többnyire kalimpálni is szokott az a mutató.

Több mint fél évszázados, 50 köbcentiméteres kismotor-konstrukcióról beszélünk, amelynél ráadásul tervezési szempont volt a legfeljebb 60 km/h-s "Höchstgeschwindigkeit" (ugyanis ennyiben volt maximálva a korabeli NDK-ban a kismotorkerékpárok legnagyobb mengedett sebessége). Egy kis termetű vezető jól előrehajolva, ellenszél nélkül egy kifogástalan állapotú, teljesen széria Simson Star nyergében elérheti a tényleges 65 km/h-s végsebességet, az ennél 5-10 km/h-val magasabb értékek azonban már a tündérmesék világába tartoznak.


2016.12.20. 20:39 Idézet

 Zsoel Köszönöm várok türelmesen.


2016.12.20. 20:25 Idézet

Juhász Lajos

Nekem van egy. Ha nem nagyon sürgős, akkor majd lefényképezem és beméretezem neked. Csak ne azt mondd, hogy tegnapra kellene, mert most nagyon nem érek rá ilyesmire.


2016.12.20. 16:13 Idézet

Sziasztok!

Most olvasom a hozzászólásotokat a nagyobb furatú hengerről, és a "nagyobb" végsebességről. Minősíteni nem szeretnék senkit, vagy semmit, de még az újabb típusok ( sr4-II/I ) is, persze szakszerű bejáratás után tudták a 70-75 km/h fölötti végsebességet futni optimális körülmények között, persze nem utazósebességként. Az optimális körülmények alatt ilyesmit értek pl.: 70-80 kg közötti testsúllyú sofőrrel, megfelelő nyomású gumiabroncsokkal, egybefüggő, jobb minőségű úton, (szélmentes időben, sík terepen) fokozatosan fölgyorsúlva...  Egyébként elsőtulajos 74-es motorunk is és a 66-os is 74 km/h fölött tud teljesíteni, ha muszáj.


[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?