|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
Akkor megnyugodtam! :D
Köszi a válaszod! :)
|
kovati88
Fehér hollót akarsz zsákmányul ejteni.
|
Sziasztok!
Nincsen valakinek eladó fehér színű, jó állapotú hátsó teleszkópja?
Üdv:
kovati88
|
Akkor az Schwalbe, és nem a kormány-, hanem a nyeregzárról van szó. A Schwalbe típusnál az ülés alatt van a tartály, és mellette található az ülést rögzítő zár is. Ott valóban a nyílásban marad a zárbetét, illetve Schwalbénál a kormányzár is.
|
ez mind tudom és értem is nyitott álapotban kiesik veterános szakitol hallotam van tartoja a vázon a tank alatt de szerintem kamu azt mondta gyári könyvébe van kép
|
Juhász Lajos
Szia!
Elnézést, nem tudom kihámozni ebből a szóhalmazból, hogy pontosan mi a probléma, úgyhogy inkább leírom, hogyan zajlik a kormány lezárásának művelete.
A Star kormányzára egy különálló kis zárbetét, amelyet csak akkor lehet a vázhomlokcsövön lévő zárfelvevő nyílásba behelyezni, ha előbb bedugjuk és 90 fokkal balra elfordítjuk a kulcsot. Ekkor a zárbetét hátsó, hengeres részén lévő kis rögzítőfül egy vonalba kerül a zártest alján végigfutó bordával, így a zárbetétet a kulccsal együtt betolhatjuk a zárfelvevő nyílásba (e művelet előtt a kormányt teljesen el kell fordítani jobbra). Miután ütközésig betoltuk a zárbetétet, a kulcsot visszafordítjuk eredeti állásába, majd kihúzzuk. Ezzel a kormány reteszelve van.
A kormányzár oldásához bedugjuk és 90 fokkal balra fordítjuk a kulcsot, majd kulcsostul kihúzzuk az egész zárbetétet.
Ennél a típusnál nyitott állapotban sajnos nem lehetséges, hogy a zárbetét nyitott állapotban is a nyílásban maradjon, tehát a zárat kulcsával együtt mindig magunkkal kell hordanunk. Csak a használat (vagyis a motorkerékpár lezárt kormánnyal való parkolása) idejére lehet betenni a nyílásba, használat után pedig gondosan el kell tenni.
|
SZÉP NAPOTvalaki tud segiteni star kormány zár tarto van e külön tarto a motoron állitolag van azért kérdezem ha nyitott álapoba van kiesik a tartobol kérnék infot
juhász lajos
|
Boldog új évet részemről is mindenkinek!
|
Minden fórumot látogatónak kívánok nagyon boldog új évet!
|
Csak a fele távtól lejt, igen hátszél is volt és csupán 65 kg voltam akkor. Amúgy tegnap összeraktam a 2017 évi blokkot a 60-as hengerrel, tűgörgős kosaras főtengellyel, tirisztoros gyújtással. Bitang kompresszió van benne, tavasszal próba. ( a megfázás a hideg garázsban csak ráadás lett ) BUÉK mindenkinek !
|
Hát igen. A jó hátszél fontos !!! BUÉK !! minden motoros társamnak .
|
TopJoe
Na, hát úgy emlékszem, arrafelé éppen igencsak lejt az út. Egy időben Szákszendre "udvaroltam", és volt eset, hogy onnét busszal mentem Kisbérre (majd Kisbérről Győrbe, Győrből Halászira). Emlékeim szerint Vérteskethely után a vezető sokszor üresben gurult lefelé a busszal, mert az ereszkedő úton vitte a lendület.
|
Zsoel
Ez az érték a hivatalos és kellemetlen volt. 1986 nyarán a 81. úton Vérteskethely-Kisbér közötti egyenes szakaszon mértek be trafipaxal. Kisbéri behajtó előtt állitottak meg. A felvételeken 82 km/h szerepelt. Nem tudom mennyire volt pontos az akkori rendőrségi sebességmérő eszköz de rendőrségi és gyámügyi eljárás következett, megúsztam mert tanuló révén nem volt jövedelmem és volt egy kicsi segitségem. Amúgy épp főtengelyért mentem kisbérre a Villisicshez aki akkor egy elismert alkatrészboltos és simsonos szaktekintély volt. Másik simsonos tudós szőnyben volt a Dudás. Ha oda elvitted a járgányt, hazafelé már repültél. Illett hozzá elvinni. Akkor ha nem ismerted Dudást nem voltál rendes simsonos :)
|
Zsoelnek igaza van, a sebességmérő óra sokat csal. A nyáron én kíváncsiságból megmértem az óra szerinti és a valós, GPS segítségével mért értéket. 5-6 km/h eltérés mindig megvan pluszban óra szeint a valós sebességhez képest, és mintha magasabb sebességnél ehhez még jönne 1-2 km/h. A végsebességet én nem próbáltam ki, mert nem akartam feleslegesen kínozni a gépet, valahol 65-70 km/h között lehet a vége a motoromnál (ez nem átalakított gép). Egyébként a mérést egy GPS vagy okostelefon segítségével könnyen el lehet végezni.
|
TopJoe
82 km/h esetleg szakadéknak, hátszéllel. :)
Értsétek meg: hogy mit mutat az óra, azt nyugodtan elfelejthetjük, de egy "alap" Simson egyszerűen nem mehet ilyen gyorsan, különben nem kapott volna típusengedélyt a kismotorkerékpárként ("Kleinkraftrad") való gyártásba vételhez.
Mielőtt egy ilyen engedélyt megadnak, bekérik és átnézik a tervezési dokumentációt, és bevizsgálják a motorkerékpárt - ha nem felel meg a szigorú követelményeknek, vagyis max. 50 köbcenti, és max. 60 km/h, akkor nincs gyártás, és kész. Nem véletlenül 49,6 cm3 a hengerűrtartalom, és a ténylegesen elérhető végsebesség (melynek bemérését szabványosított körülmények között végezték) is kb. 60 km/h. Amit úgy 5 %-kal talán még valóban túlléphet a gép, de 35-tel?... Ami erre képes, az már nem kis-, hanem könnyű motorkerékpár ("Leichtkraftrad"), mint például a Simson Sperber. (Az a jármű ebbe a kategóriába tartozott, és nem is lett túl sikeres, éppen mert a magasabb végsebesség miatt már nem lehetett kismotorkerékpárra szóló engedéllyel vezetni, csak nagymotoréval. Az ára viszont megközelítette a 125-ös MZ-ét, amely már "igazi" motorkerékpárnak számított, így a fiatalok inkább spóroltak még egy kicsit, és azt vették meg.)
Egyébként pedig teljesen fölösleges ez a sok szájtépés a végsebesség körül, mert ma 45 km/h a rendszámra nem kötelezett segédmotor-kerékpárok legnagyobb megengedett sebessége, így tehát hivatalosan egyetlen Simsonnal sem volna szabad ennél gyorsabban közlekedni. Igaz, még sosem láttam rendőrt, aki Simont vagy robogót kapcsolt volna le gyorshajtásért, de azért az ördög nem alszik.
Én különben mindig azt mondom, hogy a Simson egy nagyon jól, átgondoltan megkonstruált motor, de kismotor, tehát úgy kell elfogadni, ahogy kitalálták. Tapasztalatból beszélek, nem éri meg a ráfordítás: kísérletezésnek, mert kíváncsi voltam én is kipróbáltam a nagyobb, négy felömlőcsatornássá tett hengert, de akkora javulást semmiben sem okoz, hogy az a beleölt pénzzel arányos lenne. A Simson 50 km/h körül így is kiviszi az embert a világból, de ennél nagyobb sebességet fölösleges kicsikarni próbálni belőle, mert visszaüt (például a főtengelycserén). Jól a meglátásod: aki gyorsabban akar közlekedni, vegyen nagyobb motort.
|
Zsoel
Én is csodálkozom ezen a tempón, kicsit kevésnek találom. Anno 1985-ben kaptam egy új S51N simsont, csak kicsit piszkáltuk meg. Igazából a gyári folytások lettek eltávolitva, henger átalakitás az 51B nyilásaira,némi polir, egyel nagyobb lánckerék és ment mit a mérgezett egér. Hivatalos iratom volt 82 km/h-ról, de tanuló voltam igy egy hivatalos figyelmeztetéssel megúsztam. Tatabánya-Győrszemere távot sokszor 90 perc alatt tettem meg, ez 60-as átlag. Igaz 4 év alatt 2 főtengelyt, csapágyastól elhasználtam. Később váltó átalakitva gyári 4 sebességesre de a vég áttétel az ua. maradt. Haver ezer éves schwalbéja is ment 75-öt. A mostani starom óra szerint könnyen kimegy 65-ig de annál feljebb nem. ( mint kiderült 13-as a lánckerekem csupán.már beszereztem az új blokkhoz a 14-est és van egy 15-ös is. ) Rokonnak volt star még rendszámos verzióban, azt mondta 2 személlyel simán mentek 60-at. A nagyobb tuning hengertől nem várok valami csodát, tehát nem végsebességre gyúrok meg száguldásra mert arra ott van a nagymotorom. Egyszerűen egy kis utazó sebesség javulást és erőt várok. Henger faragó már feladta a cuccot csak még nem ért ide, gondolom posta most alig győzi. Mondjuk tavaszig van idő.
|
Potsdam
Szia!
Hogyne, az előfordulhat, hogy a mutató annyit mutat - csak éppen attól még a jármű nem megy annyival. Általában legalább 5 km/h-val mutat többet az óra a valós sebességhez képest, de gyakran még nagyobb az eltérés. Hozzá még többnyire kalimpálni is szokott az a mutató.
Több mint fél évszázados, 50 köbcentiméteres kismotor-konstrukcióról beszélünk, amelynél ráadásul tervezési szempont volt a legfeljebb 60 km/h-s "Höchstgeschwindigkeit" (ugyanis ennyiben volt maximálva a korabeli NDK-ban a kismotorkerékpárok legnagyobb mengedett sebessége). Egy kis termetű vezető jól előrehajolva, ellenszél nélkül egy kifogástalan állapotú, teljesen széria Simson Star nyergében elérheti a tényleges 65 km/h-s végsebességet, az ennél 5-10 km/h-val magasabb értékek azonban már a tündérmesék világába tartoznak.
|
Zsoel Köszönöm várok türelmesen.
|
Juhász Lajos
Nekem van egy. Ha nem nagyon sürgős, akkor majd lefényképezem és beméretezem neked. Csak ne azt mondd, hogy tegnapra kellene, mert most nagyon nem érek rá ilyesmire.
|
Sziasztok!
Most olvasom a hozzászólásotokat a nagyobb furatú hengerről, és a "nagyobb" végsebességről. Minősíteni nem szeretnék senkit, vagy semmit, de még az újabb típusok ( sr4-II/I ) is, persze szakszerű bejáratás után tudták a 70-75 km/h fölötti végsebességet futni optimális körülmények között, persze nem utazósebességként. Az optimális körülmények alatt ilyesmit értek pl.: 70-80 kg közötti testsúllyú sofőrrel, megfelelő nyomású gumiabroncsokkal, egybefüggő, jobb minőségű úton, (szélmentes időben, sík terepen) fokozatosan fölgyorsúlva... Egyébként elsőtulajos 74-es motorunk is és a 66-os is 74 km/h fölött tud teljesíteni, ha muszáj.
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |