|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
TopJoe
Mondjuk, ha ezt előbb megemlíted, hogy neked ilyen "sliccelt" torkú karburátorod van, akkor hamarabb a végére juthattam volna a találgatásnak... Starhoz ez NEM jó, mint tapasztalhattad. De örülök, hogy megoldódott a probléma.
|
Natloz191
Annyit nem ér az egész, amennyit barkácsolni kell vele. Ha kifogástalan állapotúak az alkatrészek, minden meg van kenve (a gázbovdent is beleértve), akkor az eredeti csúszkás megoldás is nagyon könnyedén, finoman jár, annyival nem jobb az S50/51 megoldása.
Egyébként nem lehet megcsinálni, ugyanis a fenti típusok konzoljain nincsen tartófül a kormányburkolat számára. Persze amúgy a kormánycsőre rámegy, és lehet barkácsolni a burkolathoz valami házilagos tartómegoldást, de nem lesz olyan szép és igényes, mint a gyári (a burkolat nélküli kormány látványáról nem is beszélve), ráadásul nagyon hülyén és zavaróan mutat a tank mellett levezetett hosszú bovden (ha meg nem hagyod szabadon lengeni, hanem befűzöd a kormány alá, akkor ugyanolyan nehézkesen fog járni, mint az eredeti megoldás, szóval csöbörből vödörbe kerülsz). Hidd el, nem véletlenül csinálták ezt meg úgy, ahogy, jobb az eredeti kialakítás.
|
lukistar
A Starokon nincs és soha nem is volt fékrúd, az csak az S50-től van. Külső fékkulcsos megoldás van 1974-től, ahhoz viszont ép bovdentámasszal rendelkező féktányérra van szükség. Azon megtámaszkodik a bovden, és a menetes véget a fékkulcson átdugva egy hengeres anyával rögzítjük. Semmiféle rugó nincs ott.
Az nem feszültésszabályozó, hanem csak egy egyszerű fojtótekercs, egy, a töltőáram-erősséget korlátozó berendezés, beépített áramkorlátozóval a hátsó helyzetjelző izzó részére; feszültségtől függetlenül működik, tehát alkalmazható 12 V-os névleges feszültség esetén is. De ha csak a fényszórót szeretnéd 12 V-osítani, akkor nem is kell semmihez hozzányúlni, mert az külön tekercsről működik, tehát elég csak a fényszórótekercset kicserélni, illetve esetleg a fényszórótükröt is, ha nem megy bele a nagyobb izzó. A gyújtást csak trafósra lehet átalakítani, a trafós S50 alaplapjával, tirisztorosra nem, mert az S51 főtengelyén máshol van elhelyezve az íves retesz. Egyébként szerintem nem érdemes. Erre a motorra minden pont jó, amit rátettek: ha jók az alkatrészek, és rendesen be van állítva, a megszakítós gyújtás is tökéletesen üzemel rajta, és erősebb világítás sem kell, hacsak valaki nem közlekedik vele minden áldott éjjel koromsötétben.
Vezetékezés:
Remélem, segít valamennyit.
|
Natloz191 Ne offoljuk szét a fórumot, adataimnál van gmailos email oda irj és elmondom a trükköket :)
|
Köszi szépen Joe! :)
Ha esetleg emlékszel komplett gáz szektort honnan vettél?
Sajnos a balos linkeken csak külön-külön gázház-markolat van és szerintem így drágább.
Danke schön!
|
Zsoel
Tegnap megérkezett a neten vásárolt 16N1-6 karbu felsőrész. Ez mint kiderült első szériás lehet, nem túlfolyó cső van csupán egy furat az oldalán. Szivó oldalon nincs meg a kivágás alul viszont az ovális furat nyitott nincs lezárva .Nagyon jó állapotú. Tettem bele 50-es főfúvókát gyári videó szerint beállitva és rendesen üzemel vele, szabályozható. Tehát a lomis ki tudja honnan származó porlasztókkal volt a baj. Jelenleg örülés van :)
|
Natloz191
Bizony rá lehet tenni de ne 51-est hanem a régebbi 50-es simsonét tedd rá. Nekem is ez van rajta, "pattog" a gáz. Fékkarokat én visszatettem az eredeti star karokat, mert állóhelyben féket behúzva eltörött a kellőképpen direkt kikönnyített silány magyar műanyag termék. Ha ez forgalomban történik ,baleset. Én azért cseréltem a szektorokat mert a kormányomon a csúszka kivágása nagyon kopott volt és állandóan kiugrott a gázcső belőle. Leghosszabb gázbowden kell és akkor el tudod vezetni a lámpafejen át és nem törik meg. tehát : NE TEGYÉL FEL MŰANYAG FÉKKART, ÉLETVESZÉLYES az utángyártott.
|
Sziasztok,
Nem szeretnék nagy szentségtörést elkövetni, de a Star gáz bowdenem nem olyan szép pattogós, mint pl. az S51-en. Annál nagyon szépen visszahúzza.
Próbáltam a csúszkát minden jóval megáldani, de megálljra intett az egyik ismerősöm, miszerint a star-schwalbe gáz bowden kialakítása nem teszi lehetőve.
A karbi rugó is patika, tehát a kérdésem, hogy rá lehet operálni Simson Starra az S51 gázszektorát?
Kööösziii!
ui.: csak egy jó hely van New York city, de Kispirics a pálmát visziii
Jön valaki jövőhéten Sirokra motoros találkozóra?
|
Sziasztok!
Alakul a moci, de megint elakadtam... A hátsó fék át volt alakítva pálcásra egy bazinagy visszahúzó rugóval a kipufogóba akasztva, kérdés hogy volt-e ilyen kivitel, vagy inkább próbáljam visszaalakítani bowdenesre? A fékfedél külső kulcsos, viszont az a része ahová a bowden palástja kellene menjen le van törve....
Ha 12V-os világítást szeretnék, akkor az eredeti fesszabályzó nyilván nem lesz jó ha jól sejtem. valaki csinált már ilyen átalakítást? Érdemes vesződni vele? Gyújtás módosítás külső trafósra esetleg tirisztorosra?
És még esetleg nincs véletlenül valakinek képe az újra vezetékelésről? Nem rajzra gondolok, hanem hogy magán a motoron hogy néz ki. Sajnos nincs "minta" a környéken....
Köszönöm előre is a segítséget!
|
TopJoe
Akkor valószínűleg fordítva vannak benne a főtengelyszimeringek, látatlanul nem tudok másra gondolni. Ezzel viszont a motor szétbontása nélkül nem lehet mit kezdeni, úgyhogy tényleg nem marad más, mint hogy túletesd a motort, és pazarold a benzint.
|
Zsoel
Igen arra. Fúvóka táblázat a 16N1-6 tipusra 40-es alapjárati fúvókát ír, több honlapon is. Lehet ezert nem megy jol az 50-es főfúvókával. Nem pörog ki az 50-es fő ill. 35-ös alapjáratival. Ha félig ráhúzom a szivatót akkor kipörög. Még egy próbát megejtek ha megérkezik a rendelt alkatresz aztan ha nem jo akkor marad a nagyobb főfúvókás verzió. Falsot nem sziv,minden állitó csavarra jol reagál de csak 70. fúvókával pörög ki. |
TopJoe
?
Mármint az üresjárati fúvókára gondolsz, ugye? Hosszú, hengeres, a végén hornyolt fúvóka, amelyik a nagy tűsfúvóka elé van becsavarva. A szívató- (üresjárati) fúvóka az úszóház fenekén van elhelyezve.
|
Zsoel
Nekem ez nem akar összejönni :) A német táblázat szerint a star fúvókája igaz 50-es de a szivató fúvóka 40-es. Ilyenem nincs csak 35-ös. Cseréltem 35-ös fúvókát amely talán nagyobb nyilású volt vagy csak annak látszott de nem megy 50-es főfúvókával. Sajnos 60-as fúvókával sem, csak a 70-el megy rendesen. A levegő csavarra viszont fél-egy fordulatot írnak. Szereztem a vaterán egy eredeti német gyári star karbu felső részt, ha megérkezik teszek vele egy próbát, aztán ha ez se akkor marad a nagyobb fúvóka.
|
TopJoe
Nem arra gondoltam, hogy átereszt a szimering, inkább hogy fordítva van bent. Gyakori jelenség.
Viszont az alapján, hogy azt írod: az üresjárati keverékcsavar csak fél fordulatnyira van nyitva, arra következtetek, hogy az üresjárati fúvóka kisebb a kelleténél. Ezt a csavart ugyanis 1...2 fordulatnyira kellene kinyitni, az a normális. Ha ennyire be kell csavarni, az arra utal, hogy túl kevés üzemanyag megy át az alapjárati fúvókán, ezért el kell venni a hozzáadott levegőből is, hogy túlzottan el ne szegényedjen a keverék. Mivel azonban a 16N1 porlasztóknál az üresjárati rendszer a teljes fordulatszám-tartományban belejátszik a keverésbe (erről nemrég írtam), az eltömődött vagy túl kis furatú üresjárati fúvóka megindokolná, miért nem elegendő a motornak az 50-es főfúvóka (hiszen az alapjárati fúvókán át érkező benzin egy része kiesik, amit pótolni kell). Azt figyeltem meg, hogy elég nagy szórás van az üresjárati fúvókák között: sokszor nem egyezik két egymás mellé tartott 35-ös alapjárati fúvóka kalibrált furata. Esetleg meg kéne próbálnod más fúvókákat is.
A Schwalbéban azért van 67-es főfúvóka, mert annak a légszűrőedénye is jóval nagyobb. A részterheléstűik kúposságban különböznek: a Staré vékonyabb, 04-es, a Schwalbéé vastagabb, 08-as jelölésű.
|
Zsoel
Ezt nem tudom majd kiderül. Szimering hibánál szerintem ha a jobbos rossz felpörög, ha a balos rossz az olaj miatt lefullad a motor. Ilyen hibát nem tapasztalok, szépen megy, stabil az alapjárat, hidegen igényel szivatót. Schwalbéban 67-es a főfúvóka. Olyat irnak a manualban, hogy az 5-ös ill. 6-os karbu között a síbertű tipusa más. Nem tudom nem-e ez okozza ezt a jelenséget? Az un. dúsító csavar 1/2 fordulatra van nyitva, szépen lehet állítani. Szívás részen az ovális furatban a tömités benne van.Légszűrőház,stb eredeti.
|
TopJoe
Akkor valami mechanikai probléma van a motoroddal. Hibátlan Simson Star-nak 50-es fúvókával KELL jól működnie, ennél nagyobbal pedig egyszerűen nem szabad. Leginkább arra gondolok, hogy áteresztenek a főtengelyszimeringek, és emiatt a benzin egy része elvész, ezért túl kicsi az 50-es fúvóka.
|
Zsoel ! Köszönöm a választ, csináltam is egy porlasztót de nem volt jó, a főfúvóka háza amiben mozog a síber tű oválisra volt kopva, nagyon sokat kapott a motor, nagyon füstölt,dőlt bele a benzin. Aztán családi nyaralás következett, ma már itthon, ezért előástam még egy porlasztóházat, kitakarit stb. Tökéletes viszont 50-es főfúvókával sehogy sem ment. Nem pörgött ki. 70-est tettem bele mert 67-es csak nagyon roncsolt volt. Ezzel rendesen megy, normálisan füstöl. Ami észrevehető a kis és nagysíberes között az annyi, hogy a naggyal jobban húz, emelkedőkön is könnyebben megy fel. remélem beválik.
|
TopJoe
Tudomásom szerint az aluöntvényház megegyezik, csak a tüzelőanyag-beömlőcsonk kivitelében tér el a két porlasztó: a 16N1-6-é lineáris átfolyású, az N1-5-ön pedig szögben megtörik (a Schwalbe hátul elhelyezett tartálya miatt). De ez utóbbi csak be van sajtolva az öntvénybe, tehát ha ügyes az ember, akár ki is tudja cserélni.
|
lukistar
Persze. Örülök, ha tudtam segíteni.
|
Zsoel
Nekem most a kissúberes karbu van a motoron, szépen megy vele stb. Viszont találtam itthon egy szép 16N1-5 karbut. Ez schwalbe motorra való 67-es fúvóka van benne. Létezik, hogy minden furat,torok stb. ua. mint a star 16N1-6 porlasztójáé? mert akkor tennék bele 50-es főfúvókát és felszerelném ezt, lehet jobb lenne mint a 16N3. Kösz.
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |