|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
Köszi a választ Zsoel! Megrendeltem. Lesz még biztos kérdésem, meg teszek fel néhány képet a motorrol hogy lássátok hogy áll...
|
lukistar
Szia!
A görbe tartó és a sárvédő közé belülről mindkét oldalon egy-egy ilyen alumínium távtartódarab jön:
http://e-motorparts.addel.hu/43310-simson-schwalbe/626996-simson-schwalbe-tavtarto-elso-sarvedobe-alu-266515-deu
Kívülről pedig egy-egy megfelelő méretű gumigyűrű (ennek belső átmérője a távtartó darab kiálló részének méretével, külső átmérője egy normál 8-as fakötésű alátét átmérőjével egyezik meg, vastagsága úgy 5 mm körül van, fejből azt sem tudom), arra a már említett fakötésű alátét jön, és ebbe megy bele az M8-as csavar.
A sztendert csőtengely rögzíti a vázhoz, amely csőtengelynek az egyik végén bemarás található: ennek egybe kell esnie a sztenderben lévő kis furattal, ebbe pedig egy szabványos kúposszeg jön, amely a furatba szorul, és biztonságosan rögzíti a tengelyt.
|
koken
Szia!
A gyújtáskapcsolón van egy foglalat az üresjárás-ellenőrző izzó részére. Oda beleteszed a megfelelő izzót, a pozitív kapocs a gyújtáskapcsolóból jön ki, a negatív kapocs (amely az izzót körbefogó gyűrűvel áll összeköttetésben) pedig le, a motorblokk jobb oldalán (a fedelek alatt) lévő testelőkapcsolóhoz megy. A 15/54-es kapcson keresztül az izzó mindig kap áramot, ha a kulcs "gyújtás" vagy "világítás" helyzetben van, a sebességváltóműben lévő érintkező pedig üresállásban testeli azt, tehát világít. Egyszerű, mint a faék.
|
Ja és a sztender rögzítésére sem emlékszem pontosan, kell csavarozni, stiftelni?
|
Sziasztok!
Jó régen nem jártam erre, most kezdem összerakni a motorom és felmerült néhány probléma, kérdés. Hátha tudtok rá segíteni...
- első lengéscsillapító felső része milyen csavarral, távtartóval van rögzítve a sárvédőhöz illetve a nagy kormány vashoz?
- kell-e valami puha alátét a sárvédő és az anyák közé?
Köszönettel!
|
Sziasztok! Egy héttel ezelőtt én is tulajdonosa lettem egy Simson Star-nak (1971, sr 4 2-1 m) az előző tulaj fia használta, illetve javítgatta legalábbis próbálta a gyujtáskapcsoló kapcsolását nem jól kötötte ezért nem volt világítás és kürt se működött. Nekem is ez az első Simson-om az oldalon található kapcsolási rajz alapján bekötöttem (nagy segítség volt köszönöm szépen) a tompított, országúti lámpa érintkezőjét kitakarítottam, megcsiszoltam így működött de nem nemsokra rá el is romlott a gyujtáskapcsoló így elkezdtem keresni egy újat és mint kiderűlt egy s50 gyujtáskapcsolója volt benne . Most rendeltem hozzá egy újat ami hamarosan meg is érkezik. A kapcsolási rajzon látszik, hogy van üresjárati ellenőrző lámpája de sajnos nem tudom hogy ezt hova kellene kötni vagy hogy hol lenne ennek a vezetéke vagy hogy ebben a típusban van-e ezzel kapcsolatban elég bizonytalan vagyok. Ha tudnátok segíteni az nagy segítség lenne, szeretném vissza állítani a star-om amennyira csak lehet a gyári állapotára.
|
starex
Bezony, az az ! :) A jobb oldala is szép, eddig ugyan jórészt szakavatatlan szemek látták, de csak gyűjtötte a dícséreteket az állapota.
Megmondom őszintén reméltem, hogy Pest m. / Budapest környékéről van Star-os a fórumról, akivel összefuthatok - segít az állítgatásban, de majd megoldom itt van S51-es, hellyel-közzel tud majd segíteni.
Majd meglátjuk remélem sikerül belőni a gépsárkányt .
|
Natloz191
Köszönöm a dícséretet! Azért van rajta pár hiba, pl a tankon karcolások.
Gratulálok a Starhoz, ez ugye az utoljára a jófogáson mutatott gép? A jobb oldala is szép? Szerintem a beállításokkal nem lesz sok gondod, a porlasztó bonyolultabb kicsit a Csepelhez képest. A gyújtás ugyanolyan nehézségű.
|
csajkib14
A rugós oldal, tehát a tömítőél a tömítendő tér felé néz. Vagyis főtengelyszimeringeknél a forgattyúház (főtengely) felé, a baloldali motorfedélben lévő szimeringnél a tengelykapcsolótér felé, a jobboldali blokkfélre felcsavarozott két tartóban lévő szimeringeknél pedig a blokk irányába mutat a tömítőél.
|
Natloz191
Szép. Első blikkre mindenképpen vállalható külsejű, sokkal jobb, mint azok a förtelmes roncsok, amelyeket mutogattál. A műszaki belbecset majd apránként ki lehet pofozni.
|
csajkib14
Szia
A szimering rugó befele nézzen, bár még máshogy nem is láttam :)
|
Sziasztok!
Rakom összefele a blokkom és hallottam hogy sok probléma van a szimering behelyezésénél hogy milyen irányba kell, megtudnátok nekem mondani? Előreis köszööm szépen! :)
|
http://kepfeltoltes.hu/160620/sstaaaarr_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
|
Sziasztok,
"Ezer meg még egy éve, hogy írtam" :)
Először is, starex, nagyon frankó lett ez a kép és a machine is nagyon patika állapotban van.
Közben szert tettem egy kis Starra, alább egy nem tökéletes kép, de jobb mint a semmi és gondoltam megosztom Veletek.
Egy rugásra pöfög, szép csörgésmentes hang, jó erőben van, de még van mit hangolni-állítani, mert a tulajnak nem volt hozzá ingere-sem ideje: a héten szeretném a következőket:olajcsere,gyertyacsere(régi isolator van benne), szívócső gumi csere, karbi hangolás, úszóház gumi csere, benzincső csere, kuplungdekni le aztán mielőtt feltöltöm olajjal megnézem-kitörlöm, hogy tényleg semmi redva ne legyen benne, ja a kipufogót is szeretném kiganézni, végül megszakító-előgyújtás állítás.
Az utolsóval azonban bajban vagyok, a hétvégén mondom megnézem a karbit hogyan állítgatták, levegőcsavar 4 fordulatra volt kitekerve és ilyenek, lekaptam a gyújtás dekit főtengely nem lóg, aztán kedvet kaptam hozzá este, hogy belőjjem a megszakító hézagot, utoljára a Csepelnél bűvészkedtem a megszakítóval, azzal nem volt gondom, így ebben is könnyűszerrel belevágtam, elkezdtem tekerni a lendkereket, a hézag nagyon pici volt a nyitás holtpontjánál, nem akart a hézagoló közé menni, a csavart picit fel is lazítottam, de aztán a pogácsák összeis ugrottak és nem is akartak szétjönni állítás után sem, szóval arra gondolok, hogy a megszakító tengelyét meg kellene tisztogatnom, mert egyébként egy cseresznyefa alatt letakarva pihent a gépezet(bár még így is találtam egy túlérett cseresznyét a borítólemez belsejében a takarításnál) :)
Hirtelen ennyi jutott eszembe, vagyis még valami: még ezen a nyáron tervezünk Budapest-Csepel szigetről menni egy Balaton körbemotorozást, nem tudom érdekelne bárkit is.
A nap lejutás - kódorgás, B nap a körbemotorozás, C nap pedig haza.
|
Ma megvolt a nagyobb próba is. Csak 30 km jött össze, mert rövidítenem kellett egy helyen, de így is elég volt azt hiszem. 60 km/h-nál megáll a gyorsulás, egyenlőre nem is erőltetem. Ez amúgy utoljára is így volt, nem ment 60 fölé soha. Kicsit dús lehet a keverék, mivel kereszteződéshez érvén egyesig visszakapcsolva induláskor habozott. A második próbálkozásra felvette a fordulatot. Kicsit kijjebb fogom tekerni a pótlevegő csavarját. A gyújtás oldalán csöpög lassan a váltóolaj állásában. Szerintem a szimmeringháznál van tömítetlenség, arra még ránézek, olajcsere előtt nem volt ilyen probléma. Továbbá meg kell húznom a dob és könyök csatlakozásánál a bilincset, mivel mire hazaértem a dobb hátrább csúszott. Azt még le is tömítem ott, bár szinte semmi füstje nins a motornak az 1:25-ös keverék ellenére, pedig sima ásványi Agip keverékolajat használok el benne jelenleg. Hígabb keverékeknél Fina félszintetikust, korábban azzal is ugyanígy ment.
|
Ormossy
Igen, az alapjárati ellátás volt szegényes. Összehasonlítva a porlasztóval amit küldtél láttam, hogy a járatok beszűkültek. Vékony dróttal sikerült fellazítani, majd pumpával kifújni a lerakódásokat. Szóval egyenlőre a saját porlasztója marad a helyén, eddig szépen működik.
|
starex,
végre jó hírek!
Az kiderült, hogy végül is mi volt a baj?
|
Jó hírrel jelentkezem én is. Úgy tűnik teljesen rendben van a Star Ma kipróbáltam, miután az udvarban jól ment. Becéloztam a vadont hogy a teljesítőképességéről meggyőződjek. Földesutak, emelkedők de jól vette az akadályokat. Visszafelé aszfalton mentem, ott sem rakoncátlankodott. Igaz hogy megállt, de az az én hibám volt, ugyanis amikor megálltam és elzártam a csapot elfelejtettem induláskor kinyitni. Az aszfaltúton fogyott csak el a nafta, persze épp akkor ért oda két kínai dongós bicajos is szemből, úgyhogy igyekeztem tervezett megállásként álcázni a kényszerpihenőmet Ezen kívül minden rendben volt, holnap ha lesz időm elmegyek kb 50 km-es karikára, had gyűljenek a km-ek. Miután ma hazajöttem kapott egy olajcserét is. Kb 3 dl olaj volt csak benne, most hogy többet fog menni figyelni fogok a szintre, az elején biztos, ha nem fogy akkor nincs baj.
Még egy kép a végére, hogy lássátok nem crosspályán kínoztam a gépet, hanem kellemesebb környezetben
|
Tegnap "megkergettem" egy hosszabb távon immáron rendes benzinnel, utána megnéztem a gyertyaképet, szép barna volt,elektródák inkább szürkék. Utána egész nap egy star porlasztóval játszottam aztán csak visszakerült a "kissúberes". A 2 tartalék tűszelep teljesen be volt rágódva, nem zárt el. A felújítókészletben lévő utángyártottat pedig inkább nem minősitem. No meg nem lenne rossz ha lenne tömítés a tűszelep alá a készletben. Majd ha szerzek egy eredeti jó tűszelepet akkor ismét próba. Addig marad a kicsi az legalább teszi a dolgát ahogy kell.
|
TopJoe
Az olaj keverési arányát mindenképpen ellenőrizni kell, mert ha olajosabb a kelleténél, az nagyon kormozza a gyertyát. Ez egyébként csalóka lehet, mert az, hogy helyes a porlasztó- és gyújtásbeállítás, és a gyertyahőérték is megfelelő, önmagában még nem jelent semmit. A tökéletes égési körülményekről árulkodó, szürkétől a szép sötét őzbarnáig terjedő gyertyakép kialakulásához ugyanis az is kell, hogy előzőleg hozzan közlekedjünk üzemmeleg motorral, hogy a gyertyának legyen ideje "kiégni". Ha hideg motorral járunk rövid távokon, a gyertya esetleg akkor is sötétté, kormossá, olajossá válhat, ha máskülönben minden rendben van.
Az általad "kissúberesnek" nevezett (ami valójában síber, mert a súber tolózárat jelent), azaz 16N3-as karburátor a Starhoz nem jó. Illetve jó lehet, de az eredeti méretű fúvókákkal biztosan nem. Megmondom, miért.
A BVF 16N1-es sorozatú karburátoroknál a főfúvóka- és az üresjárati rendszer nem különül el egymástól, szervesen összetartozik: az alapjárati fúvóka nemcsak a tolattyú zárt állásában, de a teljes fordulatszám-tartományban, tehát ütközésig felhúzott síber mellett is belejátszik a keverékképzésbe. Ezért nagyon nem mindegy, hogy egymáshoz képest mekkora a fő- és az alapjárati fúvóka furatának az aránya. Ha az előírtnál nagyobb az alapjárati fúvóka, akkor magasabb fordulaton is dúsabb lesz a keverék a kelletnél, mivel nemcsak a fő-, de az alapjráti fúvókán keresztül is kerül benzin a motorba. Ugyanígy kicsi a lehetőség a főfúvókával való "játékra" is: ha kicsivel is nagyobb, mint kellene, már fullad a motor, hiszen nem egyedül a főfúvóka határozza meg a keverékképzést. Ezért lehetséges, hogy a Star viszonylag kicsi, 50-es főfúvókával is tökéletesen működik, mert mérete úgy van összehangolva az alapjárati fúvókával, hogy magasabb fordulatokon a kettő együtt állítja elő a megfelelő arányú keveréket.
A BVF 16N3-nál viszont az üresjárati rendszer teljesen elkülönül a főfúvókás keverékképzéstől, vagyis itt csak a tolattyú alaphelyzetében játszik szerepet az üresjárati fúvóka. Ennek következtében azonban egy Star esetében nem lehet jó az 50-es fúvóka, mert önmagában ez a méret a magasabb fordulatszámokon kevésnek bizonyul, hiszen itt nincs meg az üresjárati rendszer "rásegítő" funkciója, tehát túl szegény keveréket kap a motor: hörög, nem megy, túlmelegszik stb. Ilyen esetben tehát ki kell kísérletezni, hogy milyen főfúvóka válik be leginkább, de a legjobb az, ha eredeti, BVF 16N1-6-os karburátort használunk.
Ez a különálló üresjárati rendszer egyébként alighanem vakvágány volt, mert a mai modern porlasztókon sem ezt alkalmazzák, hanem a hagyományos kialakítást.
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |