|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
Benzinre tippelek, a babettás kannámból tettem bele, lehet, hogy 33.nál is olajosabb. Hoztam ma tiszta benzint, szépen kiadagolom a belevaló olajat és járok vele igy, aztán ellenőrzés. A karbum szerintem jó, igaz nem ehhez való hanem az un. kissúberes verzió de eredeti ndk, ( teljes verzió nem folytott ) eredeti belsővel gyári méretű fúvókákkal. Alapjáratot nagyon szépen lehet szabályozni, az alig puffogótól magasig. Max esetleg a tűn állitok egyet vissza ha ezt egyáltalán lehet.
|
Üdv!
Én csak "Zsoel" hozzászólását szeretném hangsúllyozni, nem okoskodásból írok, de starba nem véletlenül M14-280-as hőértékű gyertyát raktak a gyárban, nem csak "különcködni" akartak vele vagy az ISOLATOR-t támogatni!!! Ráadásul mai napig lehet kapni a boltban is 280-ast. Egy nem megfelelő hőértékű gyertya is nagyban tudja befolyásolni a blokk élettartalmát...
|
TopJoe
Starhoz a legmagasabb hőértékű, 280-as gyertya kell. Ha 260-assal kormozódik, akkor ott nem a hőértékkel van a gond, más baj van: túl dús keverék (nagy főfúvóka, magas benzinszint, pontatlan alapjárati fúvóka stb.), sok olaj, pontatlan gyújtásbeállítás. Ezen pedig a 240-es gyertya sem fog segíteni.
|
Ezért akartam mindenképp kicserélni a gumit:
Most már legalább ez is rendben van.
|
Kis haladás a Starral. Ma vettem rá új szívócsőgumit a pótlevegő csavarját pedig szinte teljesen betekertem, egyesben hibátlan, de még mindig nem az igazi. Ezért levettem a porlaszót mindenestől, elsimítottam ahol görbeséget találtam. Új papírtömítésekkel és olajálló tömítőpasztával összerakom, benzinálló sajnos nincsen, de eddig ez is tökéletesen bevállt. Ha szerencsém van, nem a blokkfelek, vagy a főtengelyszimmeringek környékén szívja a levegőt. Ha nem változik a helyzet Ormossy féle porlasztóházzal próbálom összerakni, ha nem segít szét kell húznom a blokkot.
|
sarilaci,
köszönöm a dícsérő sorokat, igyekezem bemutatni az engem érdeklő régi tárgyakat, esetleg azok történetét.
Elérhetőségem: +36-30-931-1418
ofk@freemail.hu
Dunakeszin lakom.
|
Igazad van ! starex ! Figyelhettem volna, de azért remélem Ö is olvassa .Köszönöm. sarilaci
|
sarilaci
Szia!
Az igaz, hogy itt is akad a ház körül jó pár ,,holmi", de szerintem Te Ormossy kollégára gondolsz, nekem nincs honlapom.
TopJoe
Ez jó hír, kívánom, hogy több szarvashibát ne kelljen orvoslnod. Jó motorozást! Én még küzdök egy kicsit.
|
Sikerült ma kiszednem mindkét oldalról a porvédőket, szerencsére semmi baja a csapágyaknak ( mázli ) Főtengely kis fogaskereket feltettem azt amelyik eredetileg együtt futott a kuplung kosárral és rendes hangja lett a motornak. A gyertyám viszont elég kormos, igaz a benzin 1:33-as. 260-as a gyertya, lehet próbálkozom 240-essel talán akkor letisztul. Amúgy alapjárat szép, inditani hidegen szivatóval lehet ( tehát nem dől bele a sok benzin) szépen megy, nem füstöl túlzottan. Eddig kb. 100 km-t tettem meg. Élvezem, alig várom,hogy ráülhessek. Megnézik rendesen a városban. Nagymotort elő se vettem mióta a start hajtom.
|
Starex ! Belekukkoltam a honlapodba , mondhatom értékes emberke vagy !!! Igaz ott nem találtam elérhetöséged de jó lenne tudni. Ugyanis lenne pár dolog ami nékem érdektelen Te talán látsz benne fantáziát. Ha gondolod jelentkezz. Talán Zsoel elnézi nékem ezt a kis kitéröt . Szép napot sarilaci
|
TopJoe
Ki kell pattintani a porvédő gyűrűket a főtengelycsapágyakból. Ha a gyújtás felőli csapágy belső oldalában benne marad, az nem érdekes, a külsőhoz meg hozzáférsz, csak kicsit macerás, mert le kell szedni nemcsak az áramfejlesztőt, de az alatta lévő szimeringtartót is.
A tengelykapcsoló sivítása nem tudom, milyen, én olyat még nem hallottam, csak azt, hogy nagy a foghézag (vagyis túl lazán kapcsoládnak egymáshoz a fogak). Ebben az esetben viszont nem sivít a hajtás, hanem morog.
|
Ormossy
A porlasztót én a közdarabbal együtt, közvetelenül a hengerről szoktam levenni. Az is vetemedhet, de ezt még nem vettem le annyiszor hogy lehetősége lett volna rá. Múlthéten fújtam oda ahol tömítenie kellene spray-t, de nem volt változás. A porlasztóhoz mondjuk nem fújtam, de ha már két éve nem vettem le szerintem nem lehet sok baja. Szóval Nálad 16N1-5-ös karburátor van a gépen? Milyen fúvókákkal használod? A benzinszint a normális szinten van? Nekem alacsonyabbal húzott csak, de hamar elhasználta és megállt. Mondjuk a tűszelep fúvókáját nagyobbra cserélhettem volna, és akkor alán bírta volna tovább is. Küldtem levelet, remélem odaért, mert a citromail és a freemail nem nagyon szereti egymást...
|
starex,
nekem a gumi szívócső kb. 3 hónapja lett cserélve, mert már minden volt, csak nem cső.
Semmi változás nem történt, a régivel ugyan olyan jól ment, mint az ujjal. Falsot szerintem a szívócsonknál tud szívni, ha nincs síkra polírozva, és persze egy jó tömítés is kell oda. (Vagyis kettő..izé... három, most megzavarodtam. )
Szerintem a Swalbe és a Star porlasztó között semmi különbség, leszámítvaa benzin beömlő csonkot.
|
Az előbb olvastam el újra ezt a cikket, majd a hozzászólásokat is. Kopasz Szuzukis 2012 07 23-án íródott hozzászólása elgondolkodtatott. Nekem is elég repedezett a porlasztó és légszűrő közötti összekötő cső, próbából azt is kicserélem, pedig kb 5 éve van csak fent. Ettől függetlenül megy majd a levél Ormossy kollégának, mert nem árt, ha van kevésbé kopott porlasztó is, ha ez sem segítene a jelenlegin.
|
TopJoe
A gyújtás felöli külső oldalához is viszonylag könnyen hozzá lehet férni. A komplett gyújtást és a külső szimmering tartót kell leszerelni. Ha jól rémlik alatta egyből ott a csapágy. A belső oldalát csak a blokk széthúzása után lehetne látni, de talán kívülről is kap majd elég kenést, ha belül ott marad a porvédő.
Ormossy
A beömlő csövek ezek szerint megtévesztettek, de én még nem találkoztam olyan Star porlasztóval, amin ilyen volt. A 16N1-11 tényleg s51-esre való, akkor az kilőve. Nekem igazából csak maga a porlasztó ház is elég lenne egy olyan, amit nem koptatott még teljesen el a tolattyú. Írok privátban e-mailt, úgy is szeretnék kérdezni még egy Technics deckről.
|
starex,
Amit ajánlottam, az pl. teljesen megegyezik az én jelenleg fenn lévő, és nagyon jól működő porlasztómmal. A benzin beömlő cső meg cserélhető. A Tiedből ki lehet venni és át lehet tenni ebbe.
16N1-11 a fedeles, ami műszaki adataiban több ponton eltér a Star-hoz alkalmazott porlasztóktól. Azt hiszem a S51-esek meg az S70-esek jöttek ki ezzel.
Ahogy gondolod...
|
starex
Köszönöm a választ, gondoltam, hogy így lesz. Kuplung oldali porvédőt ki tudom venni de ha a gyújtás oldali is olyan és belül akkor az nem jön ki csak ha szétszedem a blokkot azt meg nem igen akarom.
|
Ormossy
Köszönöm a fáradozásodat, megnézetem a képeket.A benzin bevezető csonkokon látszik, hogy ezek zöme is Schwalbére való lehet, az alsó, amelyiken rajta a fedél talán jó. Azon milyen szám beütve?
TopJoe
Szerintem jól gondolog, párban cserélve talán kevésbé sivítana. A csapágynál is, vedd ki azt a porvédőt, mert a kuplung felől kepja az olajat. Ezek után a gyújtás oldalon sem ártana ránézni, kivették-e onnan a porvédő.
|
Urak ! Lenne két kérdésem.
- Cseréltem anno kuplung betéteket, fémet is és azóta sivit a kuplung. Kuplung kosarat is másikat tettem be, ( donor blokkból ) létezik, hogy ez miatt sivít, kellett volna a kis fogaskerék is másik,amivel összekopott ?
- Észrevettem a kuplungozáskor, hogy a bal oldali főtengely csapágyam kivelé porvédős,zárt. A donor blokké nyitott. Jó ez vagy azonnal vegyem le a porvédőt? Van igy kenés rendesen? Blokk felújitást nem én végeztem.
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |