|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
Blage
Köszönjük az élménybeszámolót!
|
udv segitséget kérnék,,képtelen vagyok a csuszkás gázkart müködésre birni pedig mundent ujjonan vettem becsiszoltam a kar sint kézzel tudom normálisan müködtetni ha ráhuzom a gázfogantyut nem müküdik elfogadnék minden tanácsot köszönöm
|
Corben Dallas
"Ha jól sejtem, ez egy kifejezetten nagy futásteljesítmény."
Nem kicsi, de nem is vészes. Ne felejtsd el, hogy ez egy fél évszázados jármű.
Csak a miheztartás végett: apukám 2009 márciusa óta télen-nyáron motorral jár dolgozni, durván napi 10 kilométert téve meg, és azóta 17300 km-t "tekert bele" a motorba (éppen a hétvégén néztem meg). Ez évi kb. 2000 km-es futásteljesítménynek felel meg, pedig a munkába járáson kívül gyakorlatilag sosem ül rá.
Tételezzük fel, hogy a bácsi csak tavasztól nyárig, de esetenként nagyobb távolságokat futott a gépével, és így, teszem fel, évi 1500 kilométert ment, 1967-től mondjuk (6 év állással számolva) 2010-ig, ami 43 éves használati idő. Szorozd össze a kettőt, és 65 ezer kilométert kapsz. Ugye, hogy így már nem is tűnik olyan durvának az az 56 ezer kilométer (még ha feltételezzük is, hogy időnként elszakadt a spirál, tehát nem volt hajtás, nem mért az óra, miközben közlekedtek a motorral)? Nem is a futásteljesítmény az, ami miatt lebeszéllek a járműről, hanem az egyéb körülmények.
Letörni azért nem kell... Mondom, hogy lehet találni bár nem 100 %-osan gyári, de szép és megbízható állapotú Starokat, csak keresgélni kell. Biztos, hogy elkőbb-utóbb horogra akad egy sokkal szebb és jóval használhatóbb példány. Azért egy 45 éves Simsonnal pöfögni egészen más élmény, mint autózni. :)
|
Ja és még egy kis '"adalék": 56.000 km felett jár a számláló... Ha jól sejtem, ez egy kifejezetten nagy futásteljesítmény. :)
|
Üdv Mindenkinek!
Köszönöm szépen a részletes, kimerítő válaszokat!
Sikerült lebeszélni a motorról... :)
Igen, ahogy utánaolvasgattam a Star fejlődésének, tegnapra már nekem is feltűnt, hogy sok mindenben elüt az eredetitől. És bár aprópénzért akartam épp a használhatóság határán innen lévő motort, amire aztán azért költök, hogy szebb és jobb legyen, viszont a minden megtett méterért folyó folyamatos küzdelmet nem kívánom felvállalni minimális műszaki szakértelemmel, pusztán lelkesedésből.
Szegény bácsin az elejétől azt éreztem, hogy már csak a "dicső múlt szép emlékeit" látja a motorban, és neadj'isten majd az árat is ennek megfelelően lövi majd be, de az általatok megkapott információk tükrében nagyon gyorsan elfelejtem. Valószínűleg nem véletlen, hogy sem a gyermekeinek, sem az unokáknak nem kellett a motor...
Nagy kár, mert nekem egyre jobban tetszenek a régi idők tárgyai, és egy apró lépést láttam ebben a mociban a veteránozás felé. Valószínűbbnek tartom, hogy a veteránozás úgy fog utolérni, hogy a mostani 15-20 éves technikák öregszenek majd rám... :D
A most megspórolt pénzt pedig inkább lendületből rálocsolom a 15 éves Alfámra, hogy amikor eljön a 30. szülinap, ennyivel is jobb állapotban legyen majd.
Még egyszer nagyon köszönök minden választ, nagyon sokat segítettetek!
További szép napot, és boldog Star-os éveket kívánok Nektek!
Üdv,
Renner János
|
Corben Dallas
Nem szeretném letörni a lelkesedésedet, de két szóban meg tudom fogalmazni a javaslatomat: felejtsd el! Az ilyen Startól sikítva el kell menekülni, ilyet még akkor sem szabad elfogadni, ha ingyen kínálják fel (hacsak nincs szükséged egy alkatrészdonor járműre, vagy nem akarsz szó szerint százezreket beleölni a kipofozásába, de esetedben nincs szó ilyesmiről). Az ilyen mértékű legyalázást már oktatni lehetne, ennek a járműnek minden részletéről ordít a hozzá nem értő, hanyag, lelketlen, sőt lelkiismeretlen használó keze nyoma. Tipikusan olyan motorkerékpár, amelyiknek csak tulajdonosa van, nem gazdája.
Nem szeretnék nagyon belemenni a részletekbe, hogy mi az, ami nem passzol rajta, és miért. Ez a gép olyan mértékben le van lakva, hogy kis ráfordítással biztosan nem jutsz vele dűlőre. Túl sok mindent kéne már csak a külső tekintetében is helyrehozni, és mivel ez még egy 1967-es, tehát SR4-2 típus, ezért vannak olyan sajátosságai, amelyek miatt nehéz (és költséges) hozzá alkatrészt keríteni - ezt már többen leírták, helyesen. Még ha a motort (amelybe ugye nem látunk bele) valamilyen csoda folytán be is tudnád indítani, a külseje alapján megbízható biztosan nem lenne, és csak sz*pnál vele. Az állás nagyon nem tesz jót a motornak, főleg egy kétüteműnek. Valószínű, hogy legalább a motort mindenképpen teljesen regenerálni kéne ahhoz, hogy üzembiztosan és megfelelően működjön, de ilyen külsejű és általános állapotú motorkerékpárral rettentő ciki lenne bárhol is megjelenni, és akkor még nem beszéltünk a hányadék gumiabroncsok, nem erre a típusra való lengéscsillapítók, esetleg nem kellő intenzitással lassító fékek és hasonlók okozta veszélyekről.
Egy szó mint száz: ha jót akarsz magadnak, kívánj sikeres üzletkötést és további szép napot a bácsinak, és keresgélj tovább. 80-100 ezer forintért már olyan szép állapotú és olyan megbízható Start lehet találni, amilyet ebből a roncsból akkor sem tudnál kihozni, ha a dupláját ráköltenéd.
|
Corben Dallas
Ritka darab, a bordó kivételével tán még eredeti festéssel. A kormány bal oldala Babettás, talán a kormány is abból lett hajlítva(kiskormányos fajta). A jobb oldalán viszont Simson szektor lehet. Én 30-at mondanék a bácsinak, kb annyi lehet a reális ára. Ha nem akarsz egyből restaurálni szerintem szerezz rá Star hátsó rugóstagokat. A későbbiekkel is működik, és nem áll el ennyire a sárvédőtől a kerék. Amúgy S51-esé van rajta jelenleg. Meg egy rávaló kormányt és lehet vele motorozni. Egy festés persze mindenképpen ráfér, de a festendő részek a kormány kivételével mind megvannak rajta. A blokkal általában el lehet boldogulni.
Szóval szerintem ha nem kérnek érte sokat és van kedved és persze pénzed egy felújításhoz, akkor vedd meg.
Üdv: starex
|
Corben Dallas!
Szia/üdv!
Ez addattáblája szerint 1967 es motor, ami itthon annyit tesz, hogy egy egész vagyon, és évek kellenek hozzá, ha eredetiségre törekedve szeretné valaki rendbehozni!!! Ráadásul, így ránézésre sincs túl eredeti állapotban. Nekem van 60-as évekbeli starom, és eredeti ritkának mondható cuccaim, de 15 éve "gyűjtögetek"!! Nem kezdem el részletezni az alkatrészeket, de jól mondja Ormossy kolléga, pl.: az alu teleszkópok, a szürke/fehér ülléshuzat, a 4 harmonikás szakadásmentes láncvezetők, a régimintás hátsó lábtartók, alu visszapillantó, alu kormány vég közdarab jobb oldalon, régi "egy lyukas" csomagtartó, Pneumant K4-es gumik...stb. itthon fehér holló kategóriák, még a szerencse fiainak is pénzről nem beszélve!!
Ezt nem azért írtam, le, mert le akarlak beszélni róla, de próbállak képbehozni Téged, hogy legyen róla fogalmad!
Sok sikert kívánok, ha belevágsz!
|
Corben Dallas,
Ez azért komoly kihívás lesz!
Nekem van Starom, most már magam szerelem, úgy vélem ismerem is, de ebbe nem biztos, hogy bele mernék vágni...
Kellene két hátsó teleszkóp (arany árban vannak) ülés,(az se olcsó) kormány, gújtáskapcsoló, és még nem tudod, hogy a blokk egyáltalán talpra állítható- e.
Bowdenekről, fékekről, és a külcsínről még nem is beszéltünk.
Nem lebeszélni akarlak, de így ránézésre egy 50-70.000,- forintot simán rá lhet(ne) költeni, és akkor még lehet, hogy alábecsültem.
|
Szervusz Zsoel!
Készítettem képeket, ahogy írtad. Fényképező gépem nincs, így a jobbik telefonommal csináltam, de talán látszik majd a lényeg.
http://www.kephost.com/image/cqAu
http://www.kephost.com/image/cqAN
http://www.kephost.com/image/cqAl
http://www.kephost.com/image/cqAO
http://www.kephost.com/image/cqAh
http://www.kephost.com/image/cqAj
http://www.kephost.com/image/cqAK
http://www.kephost.com/image/cqAP
http://www.kephost.com/image/cqAI
http://www.kephost.com/image/cqAe
Mivel most nem indítható, így csak gyanús, hogy nem működik a kuplung, a sebességváltó 1 - üres - 2 állásba tudtam kapcsolni, a 3-ast nem sikerült, akksi nincs, az erdeti kormány nincs meg, a tankban mintha rozsda lenne, valami trutymák van lerakódva. Ja és a duda nem működik :)
A világításról sem tudni, hogy működik-e.
Nagyjából ennyit tudok eddig.
|
Kedves Zsoel!
Köszönöm válaszod, ha minden igaz, ma délután megejtjük a fotózást. Talán az évjáratát is megtudom majd.
Üdv!
|
Corben Dallas
Szia!
Elővigyázatosságod példamutató. :)
Ha megbeszélnéd a bácsival, hogy megengedi-e ezt, és készítenél a gépről jó fényviszonyok között 4-5 JÓ MINŐSÉGŰ, nagy felbontású képet (lehetőleg egyet a Simson jobb, egyet bal oldaláról, egyet elölről, egyet hátulról, egyet pedig felülről-hátulról, kb. a vezető pozíciójából), akkor kielemzem neked a járművet, amennyire lehet. A kormánycsere miatt mindenesetre túl sokat biztosan nem ér, mert ez már kizárja, hogy gyárias állapotban maradt volna meg a gép, továbbá az évek óta állás, illetve a jósolt alkatrészcsere sem feltételez túl sok jót. Megijedni mindenesetre nem kell, nem hinném, hogy a henger cserére, inkább csak fúratásra szorul.
|
Sziasztok!
Edig sosem volt motorom, de egy idős házaspár eladásra kínált egy Simson Star-t, és nagyon megtetszett...
Az alap probléma, hogy fogalmunk sincs, mennyit érhet a motor.
Az állapota nagyjából:
- Nem tudni, hogy beindul-e, a bácsi szerint hengert, dugattyút és gyűrűket kell benne cserélni, de attól eltekintve jó
- Szemre egyben van, nem eszi a rozsda, az ülésen minimális szakadás
- A kormány nem az eredeti, hanem "valami szélesebb", a bácsinak az tetszett
- Évek óta áll
A kérdések tehát:
Mire figyeljek oda, mit nézzek meg rajta, mielőtt megveszem? (Minimális ráfordítással akarok egy használható motort nagyjából 15 km heti 2-3-szori megtételére.)
Mennyit érhet a motor ebben az állapotában? (Sem magam, sem a bácsit nem szeretném átverni.)
Előre is köszönök minden segítséget!
Üdv!
|
IMO
Szia!
A 2016. 03. 02. 21:54-kor írt bejegyzésemben foglaltak az 1974-es évjáratú Schwalbéra is állnak (azok az alkatrészek, amelyek a gyártási évek során változtak, nagyjából mindkét típuson megegyeznek). De egyébként egy 1974-es Schalbét nem lehet csak úgy felismerni, úgy értem: ránézésre nem különbözteted meg egy 1975-östől. Ahhoz meg kell nézni az adattáblát, vagy legalább az alvázszámot.
|
Sziasztok!
1974es Schwalbét újítok fel összerakásnál tartok esetleg tudnátok-e segíteni 74es évjárat különleges dolgaiban vagy másképp jellemzőiben amiről felismerhető az évjárat.
gumik szegélyek színek stb.
|
PPisti,
Örülök, hogy sikerült!
|
Sziasztok!
Zsoel, köszi a gyors és alapos választ. Sokat segítettél, világos a dolog!
További szép napot mindenkinek!
|
ferdor
Szia!
8871.1-es cikkszámú töltőberendezés van benne gyárilag.
Mint a képről is láthatod, ennek két tekercse és öt kivezetése van. Ebből a két szürke-fekete csíkos vezeték a hátsólámpa-izzó, a maradék három pedig az akkumulátortöltés fojtótekercséhez szolgál, a következőképpen. (Egyszerűbb megértéséhez érdemes egy pillantást vetni a színes kapcsolási rajzra is.)
A piros vezeték a már egyenirányított töltőáram, amely közvetlenül az akkumulátorhoz megy, a zöld, illetve a zöld-piros csíkos pedig az alaplapi töltőtekercsről jövő piros-sárga vezetékkel van (egy finombiztosítón keresztül) összekötve. A töltés fojtótekercse háromlábú, vagyis ugyanolyan "csapolás" van rajta, mint az alaplapi töltőtekercsen. A véglábhoz van forrasztva a piros vezeték, a csapoláshoz a zöld-piros, a kezdőlábhoz pedig a zöld. A zöld és a zöld-piros vezeték közül EGYSZERRE CSAK AZ EGYIKET KELL BEKÖTNI. Gyárilag a zöld-piros van bekötve a hálózatva, a zöld tűzősaru egy szigetelőhüvelybe van belehúzva. Ez az egész pedig azért van, hogy a töltőáram erősségét két fokozatban lehessen változtatni. (A töltőberendezés tehát NEM feszültségszabályozó, hanem áramerősség-korlátozó.) Az áramerősség korlátozását a fojtótekercs végzi, attól függő mértékben, hogy melyik vezeték van bekötve, tehát milyen hosszú lesz az önkorlátozó mágneses mezőt felépítő vezetékszakasz. Értelemszerűen ha (mint gyárilag) a zöld-piros, 63 a jelű vezeték, vagyis a csapolás van bekapcsolva, akkor a tekercs teljes menetszámának csak egy része vesz részt a korlátozásban, vagyis a töltőáram erőssége nagyobb lesz. (Ha az akkumulátorunkat sokat használjuk, azaz, pl. városi közlekedésben sokat indexelünk, dudálunk, sokat működik a parkírozólámpa, illetve alacsonyabb fordulatszámon működtetjük a motort, célszerű ezt bekötni.) Ha viszont a zöld, 63 jelű vezeték van bekötve, akkor a fojtótekercs teljes menetszáma részt vesz az áramkorlátozásban, vagyis a töltőáram-erősség gyengébb lesz. Ezt olyankor használjuk, ha viszonylag ritkán működtetjük az akkumulátor áramát fogyasztó berendezéseket, illetőleg pl. dombos vidéken lakunk, ahol gyakran kell magasabb fordulaton pörgetni a motort. (Ha magas a fordulatszám, ezzel együtt a töltőfeszültség, indexelni, dudálni meg alig kell, akkor ugyebár nem sok fogy az akkumulátorban lévő "szuflából".)
Ettől függetlenül persze be lehet kötni bármilyen 4 vezetékes töltőberendezést is, de azon a töltőfojtótekercs csak kétlábú, így tehát nem lehet variálni a töltőáram-erősséget.
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |