|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
Köszönöm az információt, próbálok velük beszélni.
|
PPisti,
Budapest XIII. ker Victor Hugo 19 sám alatt, a Trófea étterem mellett van az Aranykulcs kulcsmásoló üzlet. Pár hónapja készíttettem náluk pótkulcsot a Staromhoz. Elég hosszasan kerestem én is, hogy hol lehet még ilyen kulcsot csináltatni, de Budapesten csak ezt az egyet találtam.
|
Zsoel
Jól van, majd kereslek.
|
Nem tudod véletlenül, hogy kormány/ülészárhoz való nyerskulcsot be lehet még szerezni valahol? A helyi kulcsmásoló azt mondja,hogy ilyet már nem tudnak másolni, mert már nem beszerezhető a nyersanyag hozzá.
|
starex
Van egy nagyobb munkám (nem motoros, "vasas"). Amíg azt be nem fejeztem, sajnos nem igazán érek rá én sem. De talán jövő héten elkészül.
|
Zsoel
Mennyire vagy elfoglalt mostanában? Jobbanmondva a március 28-ai héttől? A jövőhét sajnos nem jó nekem. Átvinném valamikor a jótállási jegyet.
|
kovati
Mindenhol ugyanazt kapod. Igazából mindegy, hol veszed, nem annyira a végdarab a lényeges, mint inkább a benne lévő hangtompító betét. Ez se így, se úgy nem olyan, mint a gyári volt a Starnál, innentől kezdve meg mindegy.
|
Sziasztok!
Starra szivarvégű kipufogót, honnan érdemes vásárolni? Érdemes utángyártottat, vagy németektől vásárolni?
Köszi!
|
csuti,
Nekem is csak második nekifutásra sikerült megfelelő indexkapcsoló beszerzése. Az első a Zsoel által is említett hosszú szárú, valószínűleg valamilyen utángyártott borzalom volt. Második próbálkozásra sikerült komplett (krómház és kapcsoló egyben, nem külön beszerezve) német darabot beszerezni itthon, ez már rövid karos és az említett golyós-rugós szerkezetű. Össze sem lehet hasonlítani a másikkal. A legszembetűnőbb különbség a krómozás minősége és a kapcsolókar hossza és alakja, valamint ami kívülről nem látszik: a kapcsoló vajpuha járása, illesztési pontossága. Én a Futár Motoros Boltnál (http://www.futarmotorosbolt.hu) szereztem be.
|
csuti
Nincs mit, örülök, ha segítettem az írásommal.
|
Sziasztok,
köszönöm Zsoel, már van is egy potencionális MZ kapcsoló beszerzés folyamatban. Sajnálatos, hogy hagyják ezeket az utángyártott kapcsolókat forgalomba hozni, nem az zavar, hogy nem króm és nem méretpontos, hanem a minősége valóban csapnivaló, gyerekkoromban kapott "ismerkedés az elektronikával" gyerekjátékban komolyabb minőségű kapcsoló volt.
A kapcsolószár hossza azt hittem csak azért tér el a biluxkapcsolótól mert utángyártott, de ezek szerint nem! Köszönöm az infót, szeretem az ilyeneket is tudni!
üdv, csuti
|
csuti
Szia!
Két eset lehetséges.
Bontottat szerzel. A Simson S50 B-ken, valamint az MZ TS típusokon is hasonló kapcsoló van, és olyat lehet találni. Ugyan később a gyártási időszak vége felé az MZ-ken áttértek a műanyag házra, de a kapcsoló "bele" ugyanaz maradt, és ha a krómozott burkolat eredeti, akkor passzolnak egymáshoz.
Veszel egy normális újat. Németországban még lehet kapni eredeti gyári (AKA Electric) indexkapcsolót az internetes üzletekben, csak hát ez nem olcsó. Egyetlen kapcsolót rendelni külföldről nem igazán gazdaságos.
Starra való eredeti, korabeli irányjelző-kapcsolót (rövid kapcsolókar, nem közönséges billenőkar, hanem más, golyós-rugós csappanószerkezet) Magyarországon sajnos nem lehet találni, mert ezeket a forgalomba hozatal előtt eltávolították a járművekről. Pedig az az igazi.
Itt látható, hogy az eredeti indexkapcsoló karja épp olyan rövid, mint a fényváltókapcsolónál. A hetvenes évek közepétől változtattak a kialakításon, és a kapcsolókar hosszabb lesz; ma újonnan kizárólag, de használtan is jobbára csak ilyet lehet találni. Szerintem ez még Németországban sem lehet túl gyakori.
De ha tudsz németül, akkor esetleg a németországi használt darab beszerzése is szóba jöhet, bár azt hiszem, az sem lenne éppen olcsó megoldás.
Az utángyártott tajvani szutykot gyorsan felejtsd el. Gyatra minőségű anyagok és silány kivitelezés jellemzi, teljesen alkalmatlan a feladata ellátására. Ez nemcsak az index-, de a biluxkapcsolóra is igaz.
|
sziasztok,
Új vagyok itt a fórumon, örülök, hogy rátaláltam! Egy egészen szép, gyári fényezésű 74-es Star tulaja vagyok (családi örökség), ráérős időmben javítgatom, építgetem.
Jelenleg én is az index építésében vagyok, kábelezést ugyan már megcsináltam itthon található vezetékekből, de jó ötlet a ndk autók vezetékezése, utána járok majd és újravezetékezem. Amiben én tanácsotok kérném az maga az indexkapcsoló. Vásároltam egyet motoros bontban, vettem hozzá krómházat is, A kapcsoló silány minőségű, kialakítása miatt nem kompatibilis a hozzá adott krómzázzal (testeli a 6v-ot kapcsolás közben). Használtat is vásároltam jófogásról, amikor megjött kiderült, hogy nem index, hanem lámpakapcsoló:(
Van ötletetek, hogy honnan tudok megbízható indexkapcsolót venni? Esetleg vkinek eladó itt?
köszi,
csuti
|
kovati88
Érthető.
A Starnál még egyállású a kormányzár, vagyis ha nincs éppen lezárva vele a kormány, akkor sajnos ki kell venni a fészekből, nincs lezáratlanul is bennmaradó állása. Az S50-et megelőzően tulajdonképpen minden típus ilyen, a KR51 modellek kivételével, azok kétállású kormányzárasak.
|
Sziasztok!
Simson Star kormányzár, ha nincsen zárt állapotban, akkor az egész zárat ki kell venni és magamnál tartani, vagy mint a többi újabb simsonokon, benne kell, hogy maradjon? Kicsit hülyén fogalmaztam, de remélem érthető.
|
Zsoel
Nekem az új tükrök miatt többször kellett szerelni, mire minden jó lett, ez volt az egyik ok, a másik pedig a testelés rejtett megoldása (ez volt a fontosabb). Az utóbbi használható csatlakozók alkalmazása nélkül is, mindössze mint ötletet gondoltam megemlíteni, hátha valakinek szimpatikus. Egyébként, ahogy írtam is, ezek a motorról leszerelt indexek, ezek helyére ment fel most a régebbi fajtájú (a vékonykeretes) változat, amit korábban javasoltál (erre mondom, hogy szerintem sokkal jobban néz ki mint amiről a képet készítettem).
A fordítást előre is köszönöm.
|
PPisti
Ha egyszer felrakta az ember, utána már lényegében sosem kell leszerelni többet az irányjelzőlámpákat. Nem nagyon van munka, amihez ez szükséges, legfeljebb a gázmarkolatcső megkenéséhez vagy gázbovdencseréhez, de erről meg annyit, hogy nekem még mindig az eredeti, 1972-es(!) gázbovden van fenn, és kenni sem kentem a szerkezetet 1999 nyara óta (ezt azért tudom ilyen pontosan, mert akkor újítottam föl a gépemet, 16 évesen). Tehát a "könnyen szerelhető" indexlámpáknak nem sok gyakorlati szerepük van - de hát te tudod.
Egyébként nem igazán értelek, mert a képen lévők az ÚJ típusú indexlámpák. Én nem ezeket, hanem a régi, vékony keretes, filigránabb változatokat javasoltam neked mint évjárathű darabokat, nézd csak meg a 2015.11.17. 21:17 keltezésű bejegyzésemet.
A leveledet megkaptam, amint lesz egy kis időm, megcsinálom a fordítást, és válaszolok.
|
Zsoel
Mégis küldtem e-mailt a címedre.
Ez pedig már teljesen más téma:
Beszereztem a régebbi típusú indexeket és átcseréltem azokat. Véleményem szerint sokkal jobban néz ki ezekkel a motor mint az újabb változattal. Elégedett vagyok vele. Azóta gondolkoztam a cserén, mióta említetted, hogy erre az évjáratra a régebbi fajta való, így közben újragondoltam a kábelezést, hogy az esztétikusabbá váljon. Leírom néhány gondolatban, hátha valaki hasznosnak találja, illetve ne csak állandóan kérdezzek.
Nem volt szimpatikus, hogy az indexek le, illetve felszerelésekor, valamint bármilyen olyan szerelésnél, mely az indexek szerelését vonja maga után, azokat teljesen szét kellett szedni, melynek eredményeként csupasz vezetékek lógnak a kormányból. Szintén nem volt szimpatikus a testelő vezeték indexkapcsolóra kivezetése sem. Arra gondoltam, hogy ezt meg lehetne oldani gyorscsatlakozókkal és a kábelezés áttervezésével. Csatlakozónak valami olyasmit kerestem, ami olcsó, könnyen beszerezhető, az adott terhelést, a rázkódást bírja és belefér a kormánycsőbe. A választás végül az USB csatlakozóra esett, melyek könnyen beszerezhetőek rossz egérből, billentyűzetből, számítógépek elő, illetve hátlapi kivezetéseiről. Az indexkapcsolóról mindössze két vezeték megy az átalakítás után a kormánycsőbe egy-egy a bal, illetve jobb oldal felé, a vezetékek végére egy-egy USB csatlakozó került. Mindkét oldalon a csatlakozó belső négy érintkezője közösítve lett és erre lett ráforrasztva az oda érkező vezeték (indexkapcsolóról) vége, a két csatlakozó fémháza pedig egymással össze lett kötve (szintén forrasztással), ez lett a testelés. A csatlakozók és a vezetékvég ezt követően le lettek zsugorcsövezve esztétikai okokból, illetve ha valamely okból indexek nélkül kellene menni a motorral, akkor nem zörögnek a csőben. Az indexekre szerelt vezetékek végére szintén USB csatlakozó került ugyanúgy bekötve (belső négy érintkezőre kötve a vezeték egyik vége, a csatlakozó fémházára a másik vég). A vezetékvég és a csatlakozó esztétikai okból szintén zsugorcsövet kapott. Az index testelő vezetékének burkolata a csatlakozó végétől néhány centiméterre egy kb. 1 cm széles szakaszon el lett távolítva, az index felfogatására szolgáló fémlapocska ki lett húzva az index szárából, majd úgy lett visszatolva, hogy a lecsupaszított vezetékszakasz a fémlap és az index szárának műanyagborítása közé kerüljön. Ezt követően az index felszerelése már csak néhány mozdulat: össze kell dugni a csatlakozókat, az indexet betolni a kormánycsőbe és a felfogató csavarral rögzíteni, mely egyúttal le is testeli azt. Mivel a kormányon belül a két oldal csatlakozóinak burkolata össze van kötve, duplán kap testet két oldalról a rendszer.
Csatolok két képet az indexről összeszerelt állapotban, illetve úgy, hogy látszódjon az összeszerelés közbeni állapot (ez a motorrol lekerült index). A régi típusú indexeken a csatlakozótól távolabb készítettem a testkábelen az érintkező részt, és egy hurokkal ellentétes irányból tettem a fémlap alá, így a csatlakozó a kiszélesedéséig bele tud menni az index szárába.
https://drive.google.com/file/d/0BzIqwK8d60aURThmT0FoZ3pRY1E/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BzIqwK8d60aUUHRQSXRVRFYtV3c/view?usp=sharing
|
Köszönöm Zsoel ! Kár.....
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |