|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
Még valami:
Hazafelé indulván megálltam Eger végében tankolni. Ekkor odajött hozzám egy kb. velem egykorú férfi, motoros ruhában, ő is tankolta a gépet. Megdícsérte a motoromat, hogy nagyon szép állapotban van, majd átadott egy névjegykártyát, hogy ha valami gondom van vele, bátran keressem meg. Az illető ugyanis motorrestaurátor!
Illetékes helyről kaptam a dícséretet.
Itt a honlapja: http://holle.5mp.eu/web.php?a=holle
|
Ma már nem fenyeget az a veszély (legalábbis remélem) hogy eldugul a csap. Tavaly kibéleltettem a tankot, és rendszeresen használom a tartalék állást a hosszabb utakon.
Tegnap volt az első hosszabb túrám, természetesen Eger volt a cél. Nagyon jó idő volt, Felsőtárkány után a lillafüredi úton elmentem egészen Tamás kútjáig, ahol a vendégházban egy fiatal vidám társaság sütögetett, szórakozott.
Bedobtam egy gulyáslevest a városba, majd a barátommal az egyik cukrászdában kávéztünk egy somlói kiséretében.
Nagyon szépen ment a motor, szinte repült!
A több, mint 300 km-t egy nyikk nélkül teljesítette, 2,5 literes átlagfogyasztással.
Este nyolcra értem haza, már nagyon hiányzott egy ilyen egész napos túra!
|
Ormossy
Tapasztalt motorosként talán nem lesz új dolog Neked, de ha kevésbé tapasztaltak is követik a fórumot út közben ha ilyen bajság ér utol a porlasztóról benzincsövet lehúzni és ahogy van tartalékállásban a csap jó erősen belefújni. Ha van kéznél pumpa az talán mégjobb. Szerencsés esetben ekkor megindul a benzináram. Esetleg bizonyos időközönként meg kell ismételni amíg két keréken haza nem ér a motoros. Aztán következhet egy üzemanyag rendszer takarítás. Ha nincs belekötve az iszap a csapba akkor ez a módszer tökéltesen működik. Ám ha nem így van akkor elő a szerszámokkal és le a tankkal, a takarítást előrébb kell hozni.
A telefonos segítség az olyan újmódi, de kétségkívül szintén hatásos
|
Amikor én megkaptam a fiaimtól a motort, nagy öremmel motoroztam vele. Egyik alkalommal este kb. még 10 km. volt hazáig, amikor kifogyott a benzin. Gondoltam semmi baj, átteszem tartalékra...
Áttettem.Semmi, egy gram sem jött belőle, pedig az alján lötyögött még legalább egy liternyi.
A fiam hozott egy kanna benzint, hazajutottam. Másnap levettem a benzincsapot, és a tartalék lefolyó tele volt nagyon finom, púder-szerű kosszal. Tisztítás után minden rendben lett, de az óta nagyobb túrák során én is 10-20 km-re át szoktam tenni tartalékra, hogy ne ülepedjen le benne.semmi.
|
starex
A benzincsap bizony olyan, hogy eldugul. Különösen a tartalékállás hajlamos rá, a tartály alján idővel összegyűlő üledék miatt. Ezért javaslom mindenkinek azt a fogást, hogy 100 kilométerenként 10 kilométert tartalékállásban is motorozzon, így a benzináramlás mintegy "kipucolja" a tartalékállás furatát, nem tud kialakulni a lerakódás. Fő, hogy megvan a gond.
Jó, majd jelentkezz.
|
Banális hiba miatt nem indult el a Starom még a télen. Miután darabokra szedtem a porlasztót és kimostam az úszóházat(dugulás megszüntetésre nem volt szükség) ellenőrizni akartam az üzemanyagszintet de kinyitott csapnál nem jött semmi, csak tartalékállásban, tehát télen is ez volt a probléma. Szóval a Star újra működik, immár nyikorgásmentes és helyesen elosztott rugóstagokkal. Most jöhet végre már az akku valamikor.
|
Ormossy
Ha nem változtattak rajta sokmindent, és az alsó tagja elfér a láncédő búra mellett, akkor még talán a felső porvédők cseréjével lehet próbálkozni amennyiben a régi is takar kellőképpen. Persze ha a rugó nagyobb átmérőjű akkor bukott a dolog, vagy tovább mész a cserékkel. Most nézem Te voltál az első Star-os tag az oldalon?
Zsoel
A számod megvan még az első utamtól, ez már kb 5 éve volt. Jól gondoltam hogy még kellhet:) Azért itt is írok még előtte pár nappal a biztonság kedvéért.
|
starex
Rendben. Majd azért előtte hívj föl, légy szíves, hogy biztosan itthon legyek.
06 30 407 4825 a telefonszámom, habár tavalyelőtt ősszel emlékeim szerint kölcsönösen számot cseréltünk, legalábbis nekem megvan a tiéd.
|
Starex,
Csak a porvédők vastagabbak a kelleténél, a felfogató szemek rendben vannak.
|
Zsoel
Ebben biztos vagyok, ezért is nem nagyon sürgettem a dolgot, de már azért belenéznék, mert el is felejtettem mi van benne:)
Az utolsó rugóstagot is kitakarítottam ma délután, majd visszakerült a helyére, de holnap még nem idulok Halászira. Majd valamikor tavasszal megejtem azt az utat.
|
starex
Jól van, innét nem szalad el sehová.
|
Ormossy
Ez tényleg rossz hír, pedig az ilyen 150 km-es úton jól jön a hatásos lengéscsillapítás. A porvédők vastagok csak, vagy az felfogató szemek is?
Zsoel
Rendben, Amint lábra áll a Star elmotorozok vele feléd, úgy is rég járt már arrafelé. Szólok amint aktuális lesz.
|
Ormossy
Sajnálom.
Az az igazság, hogy már a németek se a régiek. Sok területen már csak az őseik által felépített hírnévből élnek.
|
starex
Látom, zajlik nálad az élet. :) Csak dolgozz, így, szezonindítónak jót tesz egy kis motoros szöszmötölés.
Jut eszembe: alig másfél év után már sikerült is beszkennelnem a garanciafüzetedet, úgyhogy ha a környéken jársz, beugorhatsz majd érte.
|
Tegnap meg volt a szezonindító gurulás nekem is. Barátom is elkísért a Schwalbejával, a Vác-Diósjenő-Kemence-Zebegény-Vác útvonalon. Nagyon szép idő volt, gyönyörű napsütés, és nagyon jól esett már egy kicsit szívni a benzingőzt.
Mentünk cca. 150 km-t, persze mondanom se kell, hiba nélkül.
De sajnos van egy rossz hírem is...
A barátomtól Németországból kapott teleszkópok nem jók... vastagabbak, mint az eredetiek, így nem lehet őket felszerelni, nem férnek el. (Úgy vettem észre, talán még 5 mm-el hosszabbak is, talán...) Maradnak a helyükön a régiek.
Nem értem ám ezt a német precízséget... kifejezetten a Simson Star SR 4/2-1 típushoz kértük a teleszkópokat... ők nem tudják, hogy milyen való bele?
|
Ma három rugóstaggal végeztem, a negyedik, egy első rugóstag nem akart szétjönni, ugyanis az alsó szemből nem bírtam kiütni a tüskét. Majd valamit kitalálok rá. Kiderült a tegnapi rejtély, ugyanis csak az egyik hátsó rugóstag lett előre téve, de már visszaállt a rend. A vásárolt rugóstag amelynek a porvédőid felhasználtam első rugóstagnak van jelezve, de ennek ellenére egy hátsó rugót találtam a belsejében, továbbá valami műanyagot alakítottak bele a csillapítjához, a gumi tuskó beszorult a zsíros rugójába szóval megvan hozzá az is. Külsőre elég durva munkának tűnt a beépített darab, de ha benyomtam az alsó szárat alig bírtam kihúzni mondjuk, tehát csillapítása valami biztos van. Ezt már valaki szerelte egyszer, de én megelégedtem a motoron lévővel, így azt építettem vissza.
A felső az eredetileg a motoron levő, a zsír elég jól leszáradt már, az alsó porvédőben még volt, azt szinte nem is kellett volna lemosni.
A csillapító részét teljesen kihúzva majd vissza nyomva az útjának az elején van egy kattanás, ezt korábban hallottam többször is, mindig amikor leugrasztottam sztenderről a Simsont. A szárat bőven mostam gázolajjal, reméltem hogy segít a kattanáson valamelyest, de nem így lett.
A csavart meg kellett görbítsem, mert az első elgondoláshoz képest átfordítottam a húzórészt, így megnőtt a távolság amit a menetes szárak már nem tudtak áthidalni, de ennél a megoldásnál jobban tudom tekerni az anyákat, így egyszerűbb a munka. Aztán közben kiderült, hogy egy bizonyos mértékű összehúzás után elég csak az egyik anyát tekerni, mivel a másik oldalt a görbített csavar miatt automatikusan húzza maga után. Így néz ki összehúzás közben:
Amelyik része jelenleg lefelé néz azt kicsit meg kellene még dolgoznom, mert nem teljesen sík, eredetileg nem így volt kigondolva a szerszám. Egy megfelelő keresztmetszetű cső amire kétoldalt egy-egy 8-as anyacsavar van hegesztve.
|
Akkor most megtöröm a csendet. Természetesen nem Ormossy márkatársam tartott távol idáig engem sem, csak egyszerűen hideg volt, aztán jöttem az egyéb ház körüli tavaszi munkák.
De ma sikerült a Star-ral is haladni egy picit, ugyanis a korábban leszerelt egy-egy hátsó és első rugóstagot szétszereltem egy összehúzó szerszám segítségével. Képeket nem készítettem, de holnap pótolom, mert e nélkül nem sikerült volna, így másnak is hasznos lehet aki hasonló munkán gondolkodik. Érdekes, hogy a hátulról leszerelt egyik rugóstag valóban hátsó volt, bár annak idején a rossz állapotú porvédőkkel külsőre csalódást okozó hátsó rugóstagok az első sárvédő alá lettek elrejtve. Ezek szerint csak az egyik, de ha visszakerülnek a helyükre és jön a másik oldali pár akkor kiderül mennyi első és hátsó rugóstaggal vettem én a motort. A nyikorgás miatt a belső szár és a rugó le lesz takarítva, majd vastagon zsírozva összerakva. A felső szemet nem áll szándékomban lehajtani, úgyemlékszem a korábbi irományok szerint ez amúgy sem jó ötlet a nagy valószínüséggel összerohadt Alu és vas miatt. Bár ezeket én speciel külsőre nem látom olyan veszélyesnek, melegítés után szétszerelhető lenne, de a csillapítás elővarázsolásához nem vagyok elég felkészült, így maradok a nyikorgásmentesítésnél és a porvédő cserénél. Utána meg jöhet egy porlasztó takarítás, mivel utoljára a szétszerelés előtt már nem sikerült életet lehetni a berúgókar lenyomásával a motorba, és ez bosszant még. Ma viszont ennek ellenére sikerült egy kicsit motoroznom is egy MZ-el. Akku már korábban feltöltve, két szivató rúgás után a harmadik gyújtásosra már be is gyúlt a keverék a hengerben. Amint lement a Nap azért örültem hogy már hazafelé tartok, mert hamar lehült a levegő.
|
Ormossy
Nem hinném, hogy kiverted volna. Én vagyok az adminisztrátor, engem pedig nem zavar, és hát igazad is van, nem mindig örö és bódottá az élet. Szomorú történet, de okulásnak is jó, miszerint a benzin és a tűz nem játék. Eszemben sincs kitörölni, maradjon csak.
Hogy az azóta eltelt három hétben senki nem írt ide, ilyen előfordult már máskor is, főleg így, holtszezonban. Biztos téli álmot alszanak a simsonosok. :)
|
Úgy látom, kivertem a biztosítékot a 26-i bejegyzésemmel.
(Kérem az adminisztrátort, hogy törölje.)
|
Ez így van, de sajnos ez ettől még megtörtént, és nem a "jó sztori" írása vezetett, hanem a valóság. És hát ahhoz ez is hozzá tartozott.
(Legközelebb majd vidámabbakat írok.)
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |