|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
Ormossy
Ha magán a rugóstagon nincs is jelölve, a doboz feliratában talán meg lehet bízni. Ennyi tisztessége csak van a gyártónak. Ha mégis ugyanaz lenne a két pár akkor vigasztaljon az, hogy biztos nem cserélted fel az elsőket háátsókkal, mint például én
A képfeltöltés amióta az az oldal megszűnt amit használni szoktam nekem sem megy elsőre, mert idáig mindig a második keresés által felhozott oldallal tudok csak sikeres linket csatolni. Régebben a direkt linket kellett kiválasztanom, most úgy rémlik mintha a felkínált 3-4 féle lehetőségek közül az összeset végigpróbálva egy másik elnevezésű lett volna a nyerő. Próbálgatni kell, aztá ha megjelenik az írás alatt álló hozzászólásban akkor nagy valószínűséggel az oldalon is láthatjuk majd.
Közben pedig itt az új év is, Sikerekben és motorozásban gazdag boldog új évet kívánok minden Staros márkatársamnak!
|
Zsoel,
A saját honlapomra töltöttem fel, és annak linkjét illesztettem be.
Most vettem észre, hogy ha a hozzászólásomban a kép ikonra megyek, és a jobb egérgombbal a "kép megnyitása új lapon"-ra klikkelek, akkor a kép az új lapon megjelenik.
|
Pedig nem olyan nehéz, csak elsőre tűnhet bonyolultnak. Tulajdonképpen csak a része komplikált egy kicsit, hogy a feltenni kívánt fényképet előbb egy képmegosztó oldalra kell feltölteni, de ilyenből van sok, lehet válogatni. Azután a képhez tartozó közvetlen hivatkozást (direkt link) kell csak beilleszteni itt a képikonnál. Próbáld meg még egyszer.
|
Valamit biztosan nem jól csináltam... :-(
|
Ebből kaptam 4 db-ot a barátomtól:
|
Ormossy
Töltsd fel valahová a kívánt képet, majd a közvetlen hivatkozást másold be itt a fejlécben a kövér B alatti kis képikonra kattintva a Hivatkozás sorba, a szélességet állítsd 300-ra, majd nyomd meg a Rendben gombot.
|
Starex,
Érdekes, hogy magán a teleszkópon nincs jelölve, (legalábbis én nem találtam) hogy melyik az első és melyik a hátsó. Külön-külön dobozban volt a két pár, és a dobozon volt jelölve, hogy melyik az első. Ha össze akarom nyomni, mintha az egyik - az első - egy kicsit könnyebben menne... vagyis hát így kellene lennie, remélem nem csak képzelem.
|
Zsoel,
Felraknék én fényképet, de elfelejtettem, hogy ide hogyan kell...
Rövidesen fel is fogom szerelni és arról is csinálok képet.
|
Ormossy
Kíváncsi leszek a tapasztalatokra, egy biztos nyikorogni 30 évig nem fog Nekem a két elől lévő(amik valójában hátsók) nyikorognak, de egy burkolatcserével egybekötött zsírzás reményeim szerint kisegít engem is. Ha meg már kiszerelem őket visszateszem hátra ahova valók. Az újak között is megvan az eltérés, mint a gyáriakon? Tehát a hátsók keményebb rugózásúak, vagy valami jelölés látható?
|
Ormossy
Az a jó. Ez vagy azt jelenti, hogy rendben vannak a motorok, vagy (még inkább) azt, hogy mindenki pihenteti ilyenkor a gépeket, és átmenetileg biztonságosabb közlekedési módokra nyergelt át. Most a pihenés szezonja van.
Szép karácsonyi ajándékot kaptál, remélem, beválnak az új rugóstagok. Esetleg feldobhatnál róluk ide egy fényképet, meg majd a motorról is, ha felszerelted a "cuccot".
|
Nagy csend van erre felé...
Ha egy kicsit késve is, de ma megérkezett a Jézuska nekem is. Barátom németországból "meglepett" 4 db. gyári új lengéscsillapítóval, most bontottam ki a csomagolásból. Nagyon szépek!
Jöhet a motoros szezon!
|
Krisztián
Szia!
Amennyiben a berúgókar recézett agya szorosan ül a berúgótengely recézett végén, tehát itt nincsen meg nem engedett elmozdulás, akkor két lehetőséget tartok valószínűnek.
Az egyik, hogy a korábbi durva rugdalásoktól letörtek a berúgótengely végére hegesztett indító fogasív első fogai. Sajnos ez elég gyakori eset, ha valakinek "nehéz a lába", és a felső végpontból szó szerint izomból lerúgja a berúgókart, ahelyett, hogy a helyes gyakorlat szerint előbb finoman lenyomná a kart ütközésig, amíg a fogasív és a menesztőkerék fogai egymásba kapcsolódnak, majd csak ekkor taposná lefelé, de szintén nem túl durván, a kart. Ha ehhez még az is hozzájárult, hogy egyéb okok (hibás gyújtás, porlasztóbeállítás) miatt a motor nehézkes indulásra volt hajlamos, akkor szinte biztosan ez áll a problémád hátterében.
Itt látható az indító fogasív (előfeszítetlen állapotban, mert egyébként balra 270 °-ban elfordítva és ütközőcsappal kitámasztva kéne állnia), valószínűleg az első (vagyis itt felül lévő) 2-3 fog lehet félig-meddig vagy egészen letörve:
A másik lehetőség az, hogy valaki már szétszedte korábban a motort, és nem jól rajta össze. A berúgótengely innenső végén láthatod azt az alátétet, amelyiken két kis furat van. Ezek úgynevezett távtartó alátétek. Egy ilyen van a tengely innenső, és egy a túlsó felén. (A kis furatok arra szolgálnak, hogy rajtuk keresztül a tengely csapágyfurataiba befolyhasson a kenőolaj.) Ezek felelősek a berúgótengely pozicionálásáért, vagyis hogy tengelyirányban (vagyis ki-be) ne mozdulhasson el túlságosan. Ha azonban valamelyiket vagy mindkettőt szereléskor kifelejtik, akkor a fogasív és a vele szemben álló menesztő fogaskerék fogai nem kapcsolódnak helyesen, ami féloldalas kopást eredményez, és ez is okozhatja, hogy nem a teljes körpályán meneszt megfelelően a fogasív.
Sajnos a hiba javítása mindkét esetben a motor kiszerelését és teljes szétbontását igényli, és valószínűleg ki kell cserélni a teljes berúgótengelyt, valamint esetleg a menesztő fogaskereket is, illetve lehetséges, hogy pótolni kell a távtartó alátéteket is. Ez csak a szétszerelés után válik világossá. Ha azonban még nem csináltál ilyesmit, célszerűbb lenne, ha inkább hozzáértő szakemberhez fordulnál, mert kezdő motorszerelői lépéseknek ez egy kissé nagy falat.
|
Sziasztok!Tanácsot szeretnék kérni.Most jutottam hozzá egy Simson starhoz.Tavasszal szeretném rendbehozni.A berúgókar nagyon lent fog.Ennek mi lehet az oka,és hogy lehet orvosolni?
A vàlaszokat előre is köszönöm.Krisz. |
treverigall
Igen, ez a felső burkolócső. Kár, hogy fekete, pedig szürkét is ugyanennyiből állna gyártani. Biztos sokan megvennék.
Egy kérés: ha kép linkjét teszed be az oldalra, légy szíves, a szélességét mindig állítsd 300 képpontra, különben szétcsúszik ez a szutyok oldal. Ezt az utasítást még az oldal alapítója hagyta ránk.
|
Zsoel!
Ez a porvédő jó a Star teleszkójára ?
|
treverigall
Na ja, az egykori Kelet-Németország területén könnyebben lehet szép használt vagy pláne még elfekvőben maradt, eredeti, 40-50 éves gyári cuccokat találni, hiszen ott jóval több a Star sűrűsége, mint idehaza. Egyetlen szépséghiba, hogy kissé el vannak szállva az árakkal, illetve a szállítási költség is jóval magasabb, mint belföldön. De ha értesz németül, akkor főleg érdemesebb inkább ott kutakodnod, mint itthon.
Az alsó kettő különben szépnek néz ki, valami ilyesmire gondoltam. Erről át lehet szerelni a porvédőket. Csak kár, hogy felemás garnitúra, két járműről származik. Olyan rugóstag-összeállítást nem szereltek Simsonra, hogy elöl szürke-fekete, hátul csak fekete, illetve fordítva. Vagy mindegyik szürke-fekete volt, vagy az összes tiszta fekete.
|
Az E-bay-en találtam 20 euróért. Mivel beszélek németül alkudok egy kicsit :)
|
Szép estét!
Mind a négy rúgóstagról leporladt a műanyag burkolat. Honnan tudom pótolni?
üdv a Gall
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |