|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
Szervusztok,
Gyári gyujtótekercset keresek starthoz, amennyiben valakinek van eladó kérem jelezze. Vettem ugyan utángyártottat, működik is vele, de elég bóvlinak tűnik a gyárihoz képest!
Előre is köszi a segítséget!
Üdv,
csuti |
Mex
Nem, hanem azt a gumigyűrűt, amelybe a kürt fémháza bele van nyomva.
Ez az:
A kormánykapcsolónál úgy zajlik a testelés folyamata, hogy a kürttől jövő vezeték egy csavaros kis rögzítőhasábban van benne, amelyet egy kinyúló érintkezőnyellvel együtt a bakelit alaplaphoz szigeteltek. Amikor a gombot megnyomod, azzal egy másik érintkezőnyelvet nyomsz neki emennek, amely viszont a kapcsoló fémházához van szegecselve. A fémházat pedig csavar rögzíti a tengelykapcsolókart és a kormány-burkolólemezt tartó konzolhoz, ami már egy testet képez a jármű fémházával, tehát elméletileg közvetlen összeköttetésben áll az akkumulátor negatív sarkával, amennyiben mindenhol megvan a fémes kapcsolat. Ezt multiméterrel könnyen ellenőrizheted, amennyiben a sípolós érintkezésvizsgáló funkciónál az egyik mérőhegyet a negatív akkumulátorpólushoz, a másikat a kuplungkonzolhoz tartod, ahová a fémház felfekszik. Ha nyerít a műszer, tehát ott van fémes kapcsolat, akkor szépen menj végig a fent leírt körön, és ugyanúgy ellenőrizd le; csiszold meg a kapcsolóház felfekvő felületét, az érintkezőnyelvek felületét, a vezetékvéget, esetleg cseréld ki a kapcsolót rögzítő M4-es csavart is, ha rozsdás. Valahol biztosan meglesz a kontakthiba.
Az általad említett lapocska különben azért van ott, nehogy véletlenül valami módon letestelődjön az egyik vezetékből kilógó szál, és rövidzárlat keletkezzék. Célszerű tehát visszatenni.
|
Az akksis dologra nem is gondoltam,működik az új és a régi is,igaz az újnak szebb a hangja :)
Most ott tart a dolog,hogy a testeléssel vannak gondok,valamiért a kapcsolónál nem akarja az igazságot (áram folyik le a kürthoz,valamint a biztosítékok és a biztik dobozkája is rendben van). Sőt,ha a kapcsolóról leveszem a testet,és a vázhoz érintem akkor is megszólal.Nézegettem a kapcsolóházat kissé korrodált a belseje,valami rozsdaoldó löttyel kimostam és megsmirgliztem már nem rozsdás de érdemi javulás azonban nem történt...
Zsoel:a vastag gumiágyazat alatt azt a gumilapkát érted ami a kapcsoló és a kuplungkart tartó konzol közé van biggyesztve?
|
Mex
Kár volt új kürtöt venni, mert 99 %, hogy a gyári is menthető lett volna. (Remélem, nem dobtad el.) Jellemzően a rezgőérintkező felülete oxidálódik el hosszabb idő után, és így nem folyik benne áram. Egy alapos tisztítás (érintkezők megreszelése, benzines kimosás, kifúvatás) általában visszahozza a hangját. Annyi nehézség van a dologban, hogy mivel a fényes membránburkolat rá van peremezve a házra, ezt csak csavarhúzóval óvatosan felfeszegetni, majd utána fogóval újra visszanyomkodni lehet, tehát kicsit macerás, de nem kivitelezhetetlen.
A "süketségről".
Jó helyen keresgélsz, a nyomógomb valóban arra szolgál, hogy testelje a kürt egyik kapcsát, ugyanis a vastag gumiágyazat révén el van szigetelve a jármű fém részeitől, nem véletlenül. Testet csak a gombon és annak vezetkén keresztül szabad kapnia, mert ez az egész kürtházat testeli, tehát ha a gumigyűrű nem lenne, folyton szólna a kürt.
Következésképpen a másik (a fémháztól elszigetelt ) kapocs kapja a feszültséget. Íme, a kapcsolási rajz:
A sárga csíkos fekete vezetéket kell néznünk. Ez látja el a kürtöt tápfeszültséggel a gyújtáskapcsoló gyújtási és világítási helyzetében. A kialakítás a következő. Az akkumulátor pozitív pólusa a gyújtáskapcsoló 30-as kapcsával van egy piros-zöld vezeték révén összekötve. Ha a gyújtást (vagy a világítást) bekapcsolod, a gyújtáskapcsoló a 30-as kapcsot összeköti a 15/51-essel, amely egy fekete vezetéken keresztül a biztosítótáblához viszi az áramot. Itt a beiktatott olvadóbiztosítón keresztül kapcsolódik össze a már említett sárga-fekete vezetékkel, amelyen keresztül a feszültség a kürthöz folyik. Ha pedig megnyomod a kormányon a gombot, azzal a kürt másik, 31b kapcsát testeled: ekkor záródik az áramkör, és megszólal a kürt.
A fentiekből következik, hogy én először is azt nézném meg, hogy a kürtön lévő szigetelt kapcson (amelyik nem közvetlenül a fémházra van szegecselve) van-e feszültség, amikor a gyújtást ráadod. Ha nincs, akkor szereld ki a fényszórót, és belül a váz homlokcsövén ott lesz a kis fekete biztosítótábla. Lehet, hogy nincs benne biztosító, lehet, hogy van, csak kiolvadt, de az is elképzelhető, hogy minden rendben, csak épp az érintkező felületek eloxidálódtak.
Másik részről pedig azt nézd meg multiméterrel, hogy ha a kürt gombját megnyomod, az összeköti-e a barna-fekete vezetéket a testtel. Ha mindezeket rendbe tetted, meg kell szólalnia a kürtnek.
|
Mex
Első lépésként próbáld meg az eredeti kürtöt közvelenül az akkura kötni, ezzel ki lehet zárni a kábelezést és kapcsolókat. Ha így jó, akkor meg kell keresni a hibát az elektromos rendszerben. Amennyiben így sem működik, egy picit meg kell kocogtatni (érzéssel) a kürt membránját egy kis csavarhúzóval benyúlva a díszrács egyik hasítékán (célszerű ha eközben feszültség alatt van a kürt). Ezzel életre lehet kelteni az elektromosan hibátlan, de régen nem használt kürtöt.
|
Szia Zsoel
Köszönöm a választ,kicseréltem,most jónak tűnik.Elkezdtem a rossz elektromos dolgokat cserélgetni.Pár izzó szórakozott,de új van helyettük,a világítása is életre kelt.Ami viszont zavaó,hogy a duda nem jó.Akkumulátor nem volt benne,így vettem egy bele való újat,6v 4,5 ah-s.Továbbra sem akart megszólalni,vezetékek rendben,gyújtáskapcsoló új mert szétesett a régi (minden butaság működik meg villog rajta).Rászántam magam,vettem egy újat,de az se csinál sokmindent.Megnyomom a gombot és pukkan egyet a duda de ennyi. Ha a vezetékét máshova érintem (azthiszem a kapcsoló gombja testeli le a dudát és így kezd el szólni (vagy talán valami ilyesmi))akkor is ugyanez történik. Esetleg valami ötlet? Végre mindene működik,jó lenne befogni használatra,de szeretném ha 100%-os lenne.
|
Mex
Szia!
Az új tűszelepeknél elég nagy a szórás, könnyű belefutni selejtbe, amelyik nem zár túl jól. Próbáld meg egy másikkal, és gondosan ügyelj a tűszelep tömítésére, valamint a helyesen beállított benzinszint magasságára is. A dupla tömítést felejtsd el, az nem segít. Ha a tűszelep nem zár rendesen, úgyis túlfolyik a tömítés vonalánál magasabb szinteken, tehát a benzin így is, úgy is pazarlódni fog. De egyébként célszerű jobb minőségű, kemény anyagból készült német tömítést venni. A gumi és a parafa semmire nem jó, két szerelés után el lehet dobni.
|
Üdv!
Apám régi Stárja előkerült a pincéből. Takarítás után indult is,jelenleg is rúgásra indul. Pár napja feltűnt,hogy a karburátor engedi a benzint rá a blokkra. Főleg mikor le van állítva,szabályosan folyik belőle. Cseréltem tömítést az úszóháznál,ugyanez. Úszó,tűszelep csere után is megmaradt ez a jó szokása.1971-es a huncut,n1-6-os porlasztóval. Arra gondoltam,hogy mivel volt benzin a motorban,lehetséges hogy megmarta valahol a porlasztó belsejét? Dugulás meg hasonlók nincsenek,remekül megy,leszámítva ezt. Vagy próbáljam meg dupla tömítéssel? |
De működni fog, csak mivel az SR 4-II-nél a légszűrőház is meg a henger is más, mint az SR 4-2/1 továbbfejlesztett típusnál, ezért a 16N1-1-es porlasztó fúvókái nagyobbak. Beindul a motorod az 1-6-os porlasztóval is, csak keveset fog kapni, tehát fuldoklik.
Nem valami hatékony módszer ez a távgyógyászat. Elhozni nem tudod a gépet hozzám? (Elnézést, ha már kérdeztem volna, hová valósi vagy, nem tudok mindent fejben tartani.)
|
Zsoel
Nem, hogy a porlasztóhoz nem nyúltam előtte, de semmihez sem. A szívató bowdent néztem, igaz csak egyenes kormányállásban, meg volt a holtjáték, a tokját is lehetett mozgatni. Mindenesetre ki fogom próbálni a kormányt forgatva is.
A búvárcső a helyén van, a lenyomata látszik a pogácsán, a pogácsa is fixen ül a fészkében.
Egyéb alkatrészek nem szabadultak el, minden a helyén van, hiszen többször szét és összeraktam, de a kezdeti állapotban sem tűnt semmi rendellenesnek, úszó is rendben van.
Sajnos másik porlasztóm nincs, ez még 16N1-1-es, talán 1-6-ost tudnék szerezni, de abba tudomásom szerint mások a fúvókák, így azokat a mostaniból át kellene szerelni. De végül is egy próbát megérhet, ha sikerül szereznem egyet ki fogom próbálni. Azt ugye jól gondolom, hogy az 1-6-os porlasztóval (annak gyári fúvókáival) nem foga a motor működni?
|
PPisti
A gyújtást egyelőre hagyjuk, a most leírtak alapján mégis inkább porlasztási gondokra tippelek. Szerintem valamitől túldúsul a kevéked. De állításod szerint nem nyúltál a karburátorhoz, így hát nehéz tanácsot adni. Gondolom, a szívatótolattyú bovdenjét már megnézted, nem feszül-e, megvan-e a 2...3 mm-nyi holtjáték, kormánymozgatáskor is, nem akadt be valahova, és ellenőrizted, hogy a gumipogácsa is a helyén van, valamint a réz indító búvárcső felső szája feljebb van, mint az alumíniumöntvény? Azt is nézd meg, nem mozdult-e ki valami alkatrész: fúvóka, tűszelep, akármi, nem lyukas-e az úszó.
Esetleg jó lenne, ha lenne egy tartalék vagy kölcsönbe kapott karburátorod, kipróbálni.
|
Zsoel
Elméletileg nem lehet vizes a benzin. Mindig kannából tankolom, az pedig nem a közelmúltban lett feltöltve. Mielőtt elkezdte a jelnséget, kb. két hetet állt is a gép, tehát a víznek illett volna tényleg leülepedni a tartály aljára, de nem tartalékon használtam, így a benzinnek a felsőbb régióból kellett jönnie nem az aljáról. Ráadásul ideje sem nagyon volt felkavarodni, mert szinte azonnal érezhető volt, hogy valami nem stimmel.
A megszakítót csak kívülről vettem szemügyre a lendkeréken keresztül, de meg fogom nézni még egyszer. A gyújtási időpont jelölve van valahol a blokkon/lendkeréken, vagy mérni kell? Hogy a legegyszerűbb ezt, illetve a hézagot ellenőrizni?
A gyertya most a próbálgatások (néhány száz métert tettem meg összsen öt-hat menetpróba során, miközben többször kellett szívatóval beindítani, valamint próbáltam alapjáratot állítani álló helyzetben járatások alatt) során egy kicsit koszosabb lett, de nem köpte be, az elektródákról még így is leégett a kosz, azok továbbra is barnák.
Az a legfurcsább, hogy hidegen majdnem jó, de ahogy melegszik, romlik a helyzet.
|
Azokat igen.
Ha szétszeded a motort, küldj majd egy fényképet arról, hogyan van összeszerelve a berúgószerkezet, akkor talán többet tudok mondani.
|
Zsoel
Ezzel még nem veszed el a kedvem. :) Köszönöm a segítséget! A többi szimeringet jól tettem bele?
|
PPisti
Esetleg víz nem kerülhetett a benzinbe? Mostanában sokat találkozom ezzel a gonddal, mintha vizezett benzint árulnának a kutak, vagy mi... A víz leül a tartály aljára, és mikor a csapot megnyitod, azonnal lefolyik a porlasztóba. Ha leveszed az úszóházat, alig lehet észrevenni a vízcseppet a benzinben, mert nagyon elmosódnak a körvonalai: az úszóház látszólag tiszta, nincs szennyeződés. Kilöttyinted a benzint, de ahogy mindent összeszerelsz, és visszanyitod a csapot, abba a pillanatban újra telefolyik vizet tartalmazó benzinnel az úszóház. Mivel pedig a víz nehezebb, mint a benzin, leülepszik az úszóház fenekére, és nem engedi rendesen feláramolni a benzint a főfúvókába. Próbáld meg leszedni, kiüríteni, kimosni és kiszárítani a tartály, majd feltölteni másik kút TISZTA, SZÁRAZ kannában hozott benzinével.
Amellett lehet ez a jelenség gyújtáshibától is, ugyanúgy el tud tőle erőtlenedni a motor, mintha eldugult volna a benzinellátás útja. (Most abból indulok ki, hogy azt mondtad, azon a tájon minden oké, tehát feltételezem, hogy tényleg az összes furat tiszta.) Ugyan a szépen kiégett gyertya ennek ellentmond, de láttam én már karón varjút. Ellenőrizd a gyújtási időpontot és a megszakítóhézagot, valamint azt, hogy a megszakító nem sérült, törött-e.
|
ksonimar
Nem jó. A főtengelyszimeringeket úgy kellett volna beszerelni, hogy a rugós felük mindkét oldalon a főtengelysonka felé nézzen. Így elősűrítéskor a kialakuló nyomás megemeli a tömítőélt, és a beszívott keverék egy része eltávozik a forgattyúházból. Szedd szét újra a motort, és tedd rendbe a felsorolt dolgokat (főtengelyszimeringek, indítószerkezet, tömítés+paszta). Nem akarom elvenni a kedved, de így sosem lesz jó.
|
Zsoel
Segítségre lenne szükségem, mert adódott egy érdekes problémám. A motor a következő jelenséget kezdte produkálni egyik napról a másikra ( szerelve semmi nem volt előtte ami magyarázhatná a dolgot):
Hidegindítást követően szépen beindult, de olyan érzésem volt, mintha alacsony fordulatszám mellett erőtlenebb lenne (már indítást követően üresben is mintha, nem úgy venné a fordulatot). Elindulást követően kb. 100-150 méter megtételét követően elvettem a szívatót, de ha alacsonyabb fordulatszámmal mentem tovább, akkor vissza kellett húzni, mert úgy tűnt anélkül le fog fulladni. Ha az adott sebességfokozatban emeltebb fordulaton járt a motor, akkor nem volt gond, ez esetben szépen ment, gyorsult is, úgy viselkedett mint szokott.
Nem tudtam hova tenni a dolgot, gondoltam visszajött a korábbi alapjárati fúvóka dugulás. A porlasztót háromszor is szétszedtem, első alkalommal volt benne némi apró kis üledék, de a fúvókák nem voltak eltömődve. A második alkalommal teljesen kitakarítottam az egészet, a harmadik alkalommal pedig a benzinszintet vizsgáltam meg, hogy az az előírásnem megfelel-e? Minden tiszta, benzinszint előírásnak megfelelő, a porlasztóban minden tökéletesen működik. Ezt követően a légszűrőbetétet kimostam, újraolajoztam, a gyertyát kivettem, elektródahézagot ellenőriztem, ezek is mind rendben voltak, a gyertya őzbarna. A kipufogó, mint korábban említettem vadonat új, tehát eltömődés nem lehet (hangtompítót azért levettem, belenéztem, gyakorlatilag gyári tisztaságú). Benzincsap és szűrők rendben vannak, a benzin az elvártaknak megfelelően áramlik a porlasztóba.
Mindezek után a helyzet nem változott. Hidegen szívatóval indul, lehet menni vele, a fentiek szerint, azonban ahogy kezd bemelegedni úgy kezd elmenni az alapjárat. Ekkor ha mondjuk egy kereszteződében meg kell állni és kuplungot húzok, elveszem a gázt, akkor azonnal lefullad. Ha kézzel tartom a gázt, akkor nem áll le. Melegen is igényli a szívatót a beindításhoz a lefulladás után (nem üzemmeleg motorra gondolok, mert a jelenség előjötte után nem mertem vele messzire menni, de a hengert már kézzel hosszan nem lehet megfogni). A porlasztón levő állítócsavarokkal nem lehet alapjáratot beállítani, ha a gázkarral nem tartom a fordulatot, a motor leáll. A megszakító és érintkezői tiszták, szemre a hézag is megfelelő.
Kifogytam az ötletekből, nem tudom mi lehet ez és azt sem, hogy mit lehetne még kipróbálni?
|
Úgy tettem bele mindent ahogy találtam, a "feliratos" része néz a dugattyú felé. A két kicsi a gyújtás oldalon kifelé néz, a kuplung oldalon a karoknál befelé. |
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |