|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
És hogyan helyezted be a főtengelyszimeringeket a blokkfelekbe?
|
Zsoel
Helló!
Igen, cseréltem mindegyik szimeringet.
Megfordult a fejemben, h véletlen kihagytam valamit, de nem maradt vissza semmi, és tulajdonképpen nem szedtem ki a fogaskerekeket, stb a blokkból a biztonság kedvéért.
|
ksonimar
A magasságuk teljesen lényegtelen. Valószínűleg az egyik fúvóka még eredeti, a másik már utángyártott, és hát van szórás... A külső átmérő a lényeg, meg persze belül a kalibrált furat. Úgy a fő-, mint az indítófúvóka 50-es kell hogy legyen.
Az indítószerkezetnél valószínűleg valami gebasz van. Az indítótengelyen a fogasív két oldalán van egy-egy távtartó tárcsa; leginkább arra gyanakszom, hogy vagy az egyiket, vagy mindkettőt kihagytad, esetleg a homlokfogazott indítókereket a III. fokozat hajtott fogaskerekének nyomórugója van meggyengülve, vagy a rajta lévő alátét maradt ki.
Nem ajánlott paszta nélkül szerelni ezt a motort. 40-50 éves, ezerszer és szakszerűtlenül szerelt tömítőfelületei vannak... A papírtömítés önmagában rendben van, csak tömítőpaszta is kell mindkét oldalára, mert különben ereszteni fogja az olajat.
Most egyébként szimeringeket is cseréltél a motorban, amikor összeraktad?
|
Sziasztok!
Na, mentem vele pár kört, próbálgatom az alapjáratot beállítani.
(Így zárójelbe had jegyezzem meg, hogy legközelebb ha szétszedem a blokkot, valószínüleg nem papír tömítést használok, hanem pasztát, vagy magam készítem el erre megfelelő anyagból, mivel így pár klóméter után ismét szivárog > csöpög az olaj.)
Ami az alapjáratot illeti, lehet tévútra tereltem magam. Nem is az alapjárattal, hanem magával az erejével a motornak. Eleinte könnyedén elindultam 1ben. Most állítottam az (új)úszó nyelvvén, h kevesebb üzemanyag szintet engedjen, ez után kissé erőtlen indulásnál. Az alapjárat megvan(fogjuk rá). Emellett a (új)gyertya is eléggé mocskolódik. Első indításnál bátorkodtam egy 1:40es keveréket használni(fűkaszától loptam egy keveset), de aztán kevertm 1:33-at és ezzel is produkálja a tüneteket. Fekete és kissé nedves. A leömlőnél is köpködi az el nem égett anyagot. Lehet, h mégiscsak tömítés problémák leszenek itt is...? Próbálom a kevesebb üzemanyag több levegő kombinációt összehozni, talán most azt sikerült, lehet ezért erőtlen inuláskor...?
u.i.: az miért lehet, h olykor berúgásnál olyan érzetem van, mintha valami elforogna, nem moudítja meg a fogaskerekeket, de a kart le tudom nyomni szinte ellenállás nélkül. Ez azért aggaszt egy kicsit.
|
Zsoel
Helló!
Közönöm a válaszod, sokat segített! (bocs a kései válaszért) Közben összraktam a motort, üzemel, még az alapjáratot kell finomítani.
A karburátornál valószínüleg rosszul fogalmaztam, elézést, mert nem arra a két fúvókára gondoltam, hanem amit a hidegindító "vályúba" és a tűsfúvókába csavarunk bele, mert esetemben(gondolom akkor máshol is) ezek menete egyforma, de hosszra az egyik 1mm-el hosszabb.
Ettől függetlenül célravezető volt az írásod, köszi!
|
ksonimar
Szia!
Csak megfelelő készülékkel szabad ki- és besajtolni. Ha megütöd, azzal akár azonnal tönkreteheted. Persze ha egy bizonyosan rossz kondenzátort kell csak kiszerelni, amelyik úgyis a kukába kerül, azt megfelelő tüske segítségével ki szabad ütni a helyéről, bár akkor is vigyázni kell, hogy a fészek ne sérüljön meg. (Az eredeti kondenzátor beszerelésekor a furat peremét a sajtológép körmei három helyen megzömítik, ez rögzíti a helyén az alkatrészt, és ezért olyan nehéz kimozdítani.) Beszereléskor az új vagy még használni kívánt kondenzátort, de különösen a szigetelt kivezetését megütni, feszegetni, elcsavarni stb. szigorúan tilos.
Az említett két fúvókát nem lehetséges összecserélni, mert a főfúvóka (a "rövid") M5-ös, az üresjárati fúvóka (a "hosszú") M4-es menetátmérőjű. Illetve ha úgy vesszük, a főfúvóka a hosszabb, mivel a tűsfúvóka végében ül. Az a hosszú tűsfúvóka az, amelyikben, ahogy a neve is jelzi, a levegőszabályozó tolattyú (síber) kúpostűje (részterheléstű) mozog. Azonban a tűsfúvóka menete is más, és nem lehet az üresjárati fúvóka helyére becsavarni.
A ragacsot a megromlott, átalakult szerkezetű benzin, illetve az abba belekevert, visszamaradó olajból kicsapódó gyanták képezik. Ez egy gusztustalan, barna (a megtámadott réz alkatrészekkel együtt zöld) réteg, amely az egész úszóházban, illetve a porlasztó alsó részén lerakódik, és nagyon nehéz eltávolítani. A nitrohígító részben feloldja, de a javát mechanikai módszerekkel, különféle (az alkatrész anyagát nem megsértő) kaparószerszámokkal lehet csak eltávolítani. Az apró, kalibrált furatokat tartalmazó fúvókákat pedig sok esetben csak kicserélni lehet, úgy eldugulnak.
Itt van a karburátor alulnézete (zárójelben a Starnal szükséges méretek, jelölések)
1. Hidegindító fúvóka (50), az úszóház aljában
2. Úszó - ez szabályozza az úszóházban a helyes üzemeléshez szükséges benzinszint magasságát
3. Üresjárati fúvóka (35)
4. Főfúvóka (50) - ez KÜLÖN alkatrész, nem a tűsfúvóka része, óvatosan satuba fogva ki lehet csavarni belőle
5. Tűsfúvóka (215)
6. Tűszelep (univerzális, minden BVF 16N1 porlasztónál ugyanolyan) - ezt mozgatja az úszó tengelyénél lévő nyelvecske; valóban, a tűszelepen folyik be az úszóházba a benzin, és ha már elég magas szintet ért el, akkor az úszó elzárja. A tűszelep is szétszerelhető: a házat a hatlapnál fogva satuban kell rögzíteni, és ekkora a beömlőfúvóka csavarhúzóval kicsavarható (lehet, hogy erősen meg lesz szorulva, jól illeszkedő csavarhúzót használj, különben tönkreteheted a hornyot). Belül egy kúpos fejű szeleptest van, amelynek a végcsapocskája rugózott, de régi, sokat használt alkatrésznél ez el szokott kopni. Nitrohígítóval, finom csiszolópapírral meg lehet tisztogatni az alkatrészeket, de ha már nagyon rosszul zár a szelep, nem tartja a vákuumot, amikor beszerelve, a szelepet benyomva megszívód a benzinbeömlő csonkot, akkor jobb, ha kicseréled, bár az utángyártottak messze nem érik el a gyári darab minőségét.
7. Hidegindító keverőcső - ezt a búvárcsövet nyitja meg a hidegindító tolattyú, amikor a szívató karját balra húzod; ez a cső az úszóház elkülönített indítóaknájába nyúlik, és a hidegindító fúvókán át szív be többletbenzint, ami a hidegindításhoz szükséges
Remélem, ennyiből már nagyjából világos a helyzet.
|
Sziasztok!
Rápróbáltam és két határozott ütéssel kijött a kondenzátor. Eredeti alkatrész volt, nehezen vált el társaitól.
Viszont lenne egy másik kérdésem.
A karburátorban lévő 2 fúvóka, egyik rövidebb, melyik, melyik helyre megy, esetleg egy doksi van erről valahol és hogy a tűszelepben vannek-e mozgó alkatrészek. Nekem nagyon szörnyű, ragacsos állapotú volt minden a karburátolrban, sekrült azért letisztogatni, de a tűszelepet nem tudom sikerült-e rendesen. Pl, nm tudom azon folyik-e át üzemanyag, gondlom, h igen, de nem tudtam átfújni rajta levegőt...
Köszönöm az ötleteket!
|
Sziasztok!
Lsaan egy hónap után eljutok oda, h öszerakjam a blokkot, sikeres alkatrészbeszerzés is megvolt.
A gyúltásban a kondenzátort hogyan kell kiszedni? Azért kérdem, mert nem mozdul... Csak üssem ki?
Köszi! :)
|
Nincs mit. Sok sikert, remélem, jó lesz.
|
Zsoel
Ezer hála! Amint lesz időm már alkalmazom is a leírtakat. Remélem megoldja a problémámat!
Köszi mégegyszer!
|
Stex06
Szia!
Igen, két M6-os ütközőcsavar van a blokk tetején, ellenanyával biztosítva. A hátsó a lefelé kapcsolásnál, az első a felfelé kapcsolásnál határolja a léptetőszerkezetet. A szerkezet beállítása a következőképpen történik.
Lazítsd meg az ellenanyákat. Kapcsold a váltót lefelé, I-es fokozatba, és tartsd lenn az egyik kezeddel alsó végállásban a kapcsolókart. Kezdd el kifelé tekerni a hátsó ütközőcsavart, egészen addig, amíg érzed, hogy közben mozdul a másik kezed alatt a kapcsolókar. Ha már nem mozdul tovább, vagy eleve nem is mozdult el, akkor kezdd el finoman befelé tekerni a csavart, egészen addig a pontig, amíg megérzed, hogy a másik kezednél megmozdul a kar. Ebben a helyzetben tartsd meg a csavart, és rögzítsd az ellenanyával.
Majd állítsd a szerkezetet felfelé, III. fokozatba, és egyik kézzel tartsd felső végállásban. Kezdd el kifelé tekerni az első ütközőcsavart, egészen addig, amíg érzed, hogy közben mozdul a másik kezed alatt a kapcsolókar. Ha már nem mozdul tovább, vagy eleve nem is mozdult el, akkor kezdd el finoman befelé tekerni a csavart, egészen addig a pontig, amíg megérzed, hogy a másik kezednél megmozdul a kar. Ebben a helyzetben tartsd meg a csavart, és rögzítsd az ellenanyával.
Ennyi az egész. Ettől elvileg jónak kell lennie. Ha mégsem, az azt jelenti hogy valami komolyabb rendellenesség, túl nagy játék, kopás, lötyögés, elhajlás van a szerkezetben, valamint az is előfordulhat, hogy nem kapcsol szét rendesen a tengelykapcsoló, emiatt nem lehetséges puhán és biztosan kapcsolni az egyes fokozatokat. Ez utóbbi problémák elhárítása (különösen a kapcsolószerkezet javítása, amihez ki kell szerelni és szét kell bontani a motort) azonban már komolyabb felszerelést és szakértelmet igényel.
|
Sziasztok!
A váltó beállításával kapcsolatban tudna valaki segíteni? Elég pontatlan, és nehézkesen veszi. Csak azzal a két menetes szárral lehet állítani? Esetleg van ehhez valami leírás, bevállt módszer?
Nagyon köszi! Üdv
|
Zsoel,
Köszönöm a válaszodat, marad a 35-ös.
|
Ormossy
Nem igazán. Azt inkább a légszűrőedény mérete határozza meg, azon pedig ugye a hengerűrtartalom-növeléssel nem változtatunk. Az én 2-es Starom 63 köbcentis, négy felömlőcsatornás, ennek ellenére 50-es főfúvókája és 35-ös főfúvókája van, mint a gyári henger esetében, és gyönyörűen üzemel.
|
starex
Nem tudtam még foglalkozni az MZ-mel, nagyon sok a javítanivalóm, nem bírok nekiállni. :( A saját Starommal se mentem már több mint egy éve.
A gyertyákkal sok szívás van, sajnos. Sok márkát, típust ki kell próbálni, mire az ember megtalálja a leginkább megfelelőt.
|
Zsoel,
A 60 ccm-re fúrt motor indokolhatja, hogy az alapjárat fúvóka 35 helyett 40-es legyen?
Köszönettel,
|
Zsoel
Szerintem nem Ő volt az. Szebb a Starja, járt nálam is pár éve vele. Azóta pedig kapott egy gyári lábvédőt a Simsonja, arról könnyen felismerhető lenne. Azért gondoltam rá hogy ismered az illetőt, mivel szoktál javítani motorokat. Jobban mondva, inkább másnak javítasz, az MZ-ednek neki tudtál állni?
Az én Starom a héten rendetlenkedett indításkor, hamar leállt. Ha sikerült felpörgetni nem állt meg. De csak délután. Reggel rendben volt. Arra gondoltam először, hogy alapjárati fúvóka eldugult teljesen, vagy részlegesen. Úgy sem takarítottam ki már egy ideje a porlasztót hát szétszedtem. De nem javult a helyzet. Akkor megnéztem a szikrát, amit kevésnek találtam. Rendszereztem nemrég a régi Isolator gyertyáimat hőérték szerint. A nagyja 175-ös, de van 240 és 260-as is. Ez utóbbiból próbáltam ki egy darabot, az indulás teljesen más, eddig bíztató, pedig használt gyertyák vannak csak. Ami benne volt idáig, az egy Denso W16FSU. Lehet valami kínai utánzat(Japán kéne hogy legyen), mivel 1000 km-t sem bírt ki. De ilyenek ezek az új gyertyák.
|
starex
Köszi.
Nem hiszem, hogy ismerném. Egyetlen ilyen gép volt eddig a kezemben, Kránitz Zsolti (maggio65) Starja, de az a gyárival megegyező színű, csillogó-villogó, szalonállapotba hozott jármű volt, azonkívül ő győri, nem tudom, mit kolbászolt volt Halászi és Püski között.
Persze ettől még lehetséges, hogy esetleg ő volt, de nem tudom, mi van vele, ezer éve nem láttam a fórumon.
|
Zsoel
Rendben, nekem ráér, lassan de biztosan elkészül ezek szerint.
Ma egyébként a Halászi és Püski közötti úton szembejött velem egy zöld-vajszín Star(szerintem nem gyári árnyalatú, bár alaposan nem tudtam megnézni). Püski felé ment. Talán ismered, netán javítottad is a gépet?
|
starex
Így van.
A könyved itt van az asztalomon, nincs elfelejtve. Már nekiugrottam, a háromnegyedével el is készültem, hogy majd folytatom, aztán szépen elmaradt. Kis türelmedet kérem még, nagyon el vagyok havazva.
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |