|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
Ja, a Tábori...
Úgy vállanak ilyen munkát, hogy mindent cserélnek, + új főtengely, és kb. 60 felett lenne...
|
És ha az egyik nap - amikor jó Neked - elvinném, és megvárnám? (És még segítenék is.)
Persze minden tömítést, alkatrész simmeringet vinnék magammal.
|
Én. Add fel postán. :)
Viccet félretéve, sajnos nem tudom, nem vagyok ismerős Pesten.
Esetleg a Tábori Tuning?
|
Zsoel,
Persze, én is így gondoltam, csak nem ilyen részletesen írtam le, ahogyan Te.
Még az is megfordult a fejembe, hogy egy komplett főtengelyt kellene vennem, de elég húzós ára van.
Most már csak egy jó szerelőt kellene találnom Bp. körzetében. (De távolabb is elmegyek, ha érdemes.)
Van valakinek ötlete?
|
Ormossy
Nem. A forgattyústengely felújításához a következő alkatrészek szükségesek: új hajtórúd, új forgattyúcsap, és a kettő közé illeszkedő tűgörgős kosár (ezeket készletben adják).
De aki igazán igényes és elővigyázatos, az ezenkívül még a felső tűgörgős kosarat, valamint a dugattyúcsapszeget is kicseréli, hogy ezek az együtt mozgó alkatrészek mind újak legyenek, és együtt kopjanak össze. Ugyanis új hajtórúd fejébe nem célszerű visszatenni a már futott görgős kosarat, ha pedig az is új, akkor abba a már használt dugattyúcsapszeget, szóval itt több dolog egymásra épül.
|
Zsoel,
Persze, tudom, hogy nem mondtad.
De most azt gondolom, hogy inkább gyorsan még most megcsináltatom (megcsinálom) a motort, mert a nyári-őszi hosszabb túrákon soha nem lennék nyugodt, nem tudnám, mikor megy esetleg túra közben tönkre.
Egy Simsonon úgy ülni, hogy nem vagyok biztos a motor jó működésében, - no azt nem szeretném.
Remélem, hogy csak a tűgörgőket kell kicserélni. (Meg persze simmeringek, tömítések.)
|
Ormossy
Azt nem mondtam, hogy most aztán azonnal rohanni kell szerelőhöz. Csak figyelmeztettelek, hogy előbb-utóbb baj lesz belőle, de amíg nincs túl durva hangja a motornak (éles, fémes, kalapáló hang a hengerből minden fordulatszám-tartományban, de főleg alant), addig azért nem kell kétségbeesni. Ne most állj neki a javításnak, amikor éppen csak hogy megjött a jó idő. Nyugodtan motorozhatsz vele addig, amíg nem lesz túl vad a hangja; alkalmasint még az egész szezont kihúzza így, aztán majd a télen foglalkozol vele.
|
Értem... nem vagyok nagyon boldog.
Most akkor keresnem kell valakit, aki széthúzza a blokkot...
|
Hajtórúd.
És nem, ez nem annyira jó, sőt egyáltalán nem az. Nem megengedett a kisfejnél lévő érzékelhető oldalirányú elmozdulás, ide-oda hajlító erő hatására. Ha ilyet tapasztalsz, az azt jelenti, hogy túlságosan nagy a sugárirányú hézag a hajtórúdnagyfej és a forgattyúcsap, illetve a kettő között elhelyezkedő tűgörgős kosár között. Az ilyen forgattyústengely mielőbbi felújításra vagy cserére szorul.
|
Zsoel,
A hajtókar felső vége jobbra-balra elmozdítható pár mm-t.
|
Ormossy
Attól függ. Egészen pontosan mit értesz "lógás" alatt?
|
Máté
Szia!
Elsőre eltoltad a vásárlást, az egészen biztos. Az elektromechanikus indexrelék (egészen pontosan: irányjelző-ütemadók) nagyon kényesek a megadott üzemi feszültségi és teljesítményértékek, valamint az izzók darabszámának betartására. Csakis ebben az esetben működik pontosan az ellenálláshuzal és a fűtőszál. Magyarul: hiába ugyanúgy 6 V-osak, 2×21 W-os relé NEM fog működni 1 db 18 W-os izzóval (relé esetében a szorzásjel előtt álló 1, illetve 2 alatt az azonos oldalon elhelyezett irányjelzőizzók számát értjük).
A második esetben már jó relét vásároltál, de ez sem fog működni, csakis akkor, ha egyébként minden rendben van.
Először is nézd meg, hogy mindkét kormányvéglámpában biztosan 6 V 18 W-os izzó van-e. (10 W-os is izzó ebben a méretben, tehát a lámpákba betehető, de azzal sem működik a villogás.)
Másodszor: ellenőrizd, hogy jól kötötted-e be a relét. Két kapcsa van: 49 és 49a. A 49-es kapocsra jön a betáp, amit a biztosítótábláról viszünk oda, gyárilag fehér csíkos fekete vezetékkel. A 49a kapcsot pedig az indexkapcsoló közös, 83 pontjával kell összekötni, fekete vezetéken keresztül. Ez a kapcsoló zárja az áramkört a 83 R (jobbra), vagy a 83 L (balra) kapocs zárásával, és ekkor kezd villogni az adott oldali lámpa. Ha a 49 és 49a kapcson felcseréled a vezetékeket, nem villog, csak világít.
Harmadszor: a gyenge akkumulátorfeszültség vagy a túl kis -kapacitás is lehet az oka annak, hogy nincs villogás, mert ebben az esetben ugyan világít az izzószál az indexlámpában, de a villogóautomata szerkezetének műkődésbe hozzatalához nem elég erős. Tehát 6 V 4,5 Ah legyen az az akkumulátor, és legyen teljesen feltöltve. (Minimum 6,5 volt).
Ha mindennek ellenére sem villogtat a relé, akkor valóban lehet gyári hibás, de ez ritka eset. Egyébként ha nem a restaurálandó gyári állapot a szempont, csak a gyakorlati célszerűség, használhatóság, akkor inkább az elektronikus relét javaslom, az megbízhatóbb.
|
Kollegák,
Normális az, ha a hajtókarnak jobbra-balra van egy kis lógása?
|
Üdvözlet!
Korábban már írtam ide,valószínűleg más névvel,már nem emlékszem :D
A probléma:1970-es évjáratú Sztár,indexekkel.
Netről rendeltem 6 voltos Simson indexrelét,ezt a tajvani cuccost:https://www.mofaker.hu/termek/Villogoautomata-6V-2x21W-S50-S51-TW-(indexrele)_Simson__120900
Szépen be is lett kötve,úgy ahogy kell,maga az index működik is,de nem villog.Folyamatosan világít,ha a baloldalit kapcsolom akkor az,ha jobb oldalit akkor az.Nem is hallani azt a kattogó hangot,amit ilyenkor egyébként lehetne.Irány a helyi üzlet,hoztam egy ugyanilyet,az előző vásárlása és beépítése között eltel jó fél év (érettségi stb miatt lassan egy éve került elbontásra szegény motor,de már legalább üzemképes).Kicseréltem a relét,de a probléma ugyanez,bárhogyan kötöttem be,nem villog,hanem világít.Ha pedig leszedem a relé csatlakozóiról a vezetéket,nem is világít,tehát be van kötve a megfelelő áramkörbe.Közben másik honlapon találtam egy másmilyen 6 voltos relét,ezt:https://futarmotorosbolt.hu/termek//simson-schwalbe-star-indexrele-6v-1x18w----6942
Az első 2x21W-os,ez a második pedig 1x18W teljesítményű.A kérdésem az lenne,hogy most csak 2x sikerült hulladékot vennem,vagy valóban a második lenne a belevaló? Sajnos nekem nincsen másik motorom (illetve egy 51-es igen,de az 12 voltos,index nélküli),valamint az ismeretségi körömben sem akad más,akinek ilyen "komoly" felszereltségű 6 voltos Simsonja lenne.Valakinek valami ötlete a problémára? (üresjelző,parkírlámpa,minden más tökéletes,csak az index nem)
|
Zsoel,
Köszi, majd megpróbálom. A kivett tömítés egyébként teljesen szabályosan van összenyomódva, azaz az összeroppanás után körben teljesen párhuzamos.
|
Ormossy
Valószínűleg az van, hogy hiába csiszoltad le szépen a kipufogócsonk peremét, a perem síkja nem merőleges a kipufogónyílás hossztengelyére. Magyarul: amikor megszorítod a hollandi anyát, könyök pereme, a tömítés, valamint a kipufogócsonk pereme nem lesz tökéletesen párhuzamos, és nem simul egymáshoz.
Próbálj meg a kipufogókönyök pereme alá is tenni egy tömítőgyűrűt (lehetőleg mindkét gyűrű az aszbesztmagos alumíniumkarika legyen, az jobban alakul, mint a réz), vagy ha nem fér oda, legalább egy kis azbesztzsinórt tekerj rá menetirányban.
|
Kollegák,
egy kis segítség kellene.
A hengeremen a kipufogó csonkon a menet már gyászmenet volt, ezért egy gépműhelyben raktak rá új menetet. Nagyon szép lett, kellemesen rá lehet tekerni a hollandert is. Összeraktam, kapott új tömítést, előtte a menet végét síkra csiszoltam, és precízen illeszkedik a kipufogó csonk peremezéséhez.
Összeraktam, próba, kifúj, köpködi az olajat. Újra szét, új tömítés, jól meghúzva, próba, kifúj, ugyan úgy...
Mit rontottam el? Van valakinek ötlete?
|
Még jó. Sok ezer kilométeren át nyúzták ezeket a motorokat Ázsia kietlen tájain, mielőtt sorozatgyártásba kerültek.
|
1972-ben még egészen más állapotok uralkodtak. A forgalom töredéke volt a mostaninak, jóval lassabb is, és plusz még éjszaka mentük. Alig volt autó a városban.
Akkor voltam életemben először egyedül járművel Pesten. Előtte pl. Mátraháa, vagy Miskolc volt a legtávolabbi uticél.Visznt arra emlékszem, hogy a motorral egész úton semmi probléma nem volt.
|
Biztos túl jól sikerült az üdülés. :)
Bátrak voltatok amúgy, én még autóval se mernék keresztülvágni Pesten, nemhogy kismotorral, két személlyel. Persze nyilván 1972-ben nem volt még olyan iszonyatos járműforgalom a fővárosban, mint manapság, de akkor is.
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |