Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]

2018.05.22. 18:04 Idézet

Ja, a Tábori...

Úgy vállanak ilyen munkát, hogy mindent cserélnek, + új főtengely, és kb. 60 felett lenne... 


2018.05.22. 18:03 Idézet

És ha az egyik nap - amikor jó Neked - elvinném, és megvárnám? (És még segítenék is.)

Persze minden tömítést, alkatrész simmeringet vinnék magammal.


2018.05.22. 17:51 Idézet

Én. Add fel postán. :)

Viccet félretéve, sajnos nem tudom, nem vagyok ismerős Pesten.
Esetleg a Tábori Tuning?


2018.05.22. 07:49 Idézet

Zsoel,

Persze, én is így gondoltam, csak nem ilyen részletesen írtam le, ahogyan Te.

Még az is megfordult a fejembe, hogy egy komplett főtengelyt kellene vennem, de elég húzós ára van.

Most már csak egy jó szerelőt kellene találnom Bp. körzetében. (De távolabb is elmegyek, ha érdemes.)

Van valakinek ötlete?


2018.05.21. 20:00 Idézet

Ormossy

Nem. A forgattyústengely felújításához a következő alkatrészek szükségesek: új hajtórúd, új forgattyúcsap, és a kettő közé illeszkedő tűgörgős kosár (ezeket készletben adják).
De aki igazán igényes és elővigyázatos, az ezenkívül még a felső tűgörgős kosarat, valamint a dugattyúcsapszeget is kicseréli, hogy ezek az együtt mozgó alkatrészek mind újak legyenek, és együtt kopjanak össze. Ugyanis új hajtórúd fejébe nem célszerű visszatenni a már futott görgős kosarat, ha pedig az is új, akkor abba a már használt dugattyúcsapszeget, szóval itt több dolog egymásra épül.


2018.05.21. 08:17 Idézet

Zsoel,

Persze, tudom, hogy nem mondtad.

De most azt gondolom, hogy inkább gyorsan még most megcsináltatom (megcsinálom) a motort, mert a nyári-őszi hosszabb túrákon soha nem lennék nyugodt, nem tudnám, mikor megy esetleg túra közben tönkre.

Egy Simsonon úgy ülni, hogy nem vagyok biztos a motor jó működésében, - no azt nem szeretném. 

Remélem, hogy csak a tűgörgőket kell kicserélni. (Meg persze simmeringek, tömítések.)


2018.05.20. 20:36 Idézet

Ormossy

Azt nem mondtam, hogy most aztán azonnal rohanni kell szerelőhöz. Csak figyelmeztettelek, hogy előbb-utóbb baj lesz belőle, de amíg nincs túl durva hangja a motornak (éles, fémes, kalapáló hang a hengerből minden fordulatszám-tartományban, de főleg alant), addig azért nem kell kétségbeesni. Ne most állj neki a javításnak, amikor éppen csak hogy megjött a jó idő. Nyugodtan motorozhatsz vele addig, amíg nem lesz túl vad a hangja; alkalmasint még az egész szezont kihúzza így, aztán majd a télen foglalkozol vele.


2018.05.20. 19:51 Idézet

Értem... nem vagyok nagyon boldog. 

Most akkor keresnem kell valakit, aki széthúzza a blokkot...


2018.05.19. 21:44 Idézet

Hajtórúd.
És nem, ez nem annyira jó, sőt egyáltalán nem az. Nem megengedett a kisfejnél lévő érzékelhető oldalirányú elmozdulás, ide-oda hajlító erő hatására. Ha ilyet tapasztalsz, az azt jelenti, hogy túlságosan nagy a sugárirányú hézag a hajtórúdnagyfej és a forgattyúcsap, illetve a kettő között elhelyezkedő tűgörgős kosár között. Az ilyen forgattyústengely mielőbbi felújításra vagy cserére szorul.


2018.05.19. 14:41 Idézet

Zsoel,

A hajtókar felső vége jobbra-balra elmozdítható pár mm-t.


2018.05.19. 13:06 Idézet

Ormossy

Attól függ. Egészen pontosan mit értesz "lógás" alatt?


2018.05.19. 13:05 Idézet

Máté

Szia!

Elsőre eltoltad a vásárlást, az egészen biztos. Az elektromechanikus indexrelék (egészen pontosan: irányjelző-ütemadók) nagyon kényesek a megadott üzemi feszültségi és teljesítményértékek, valamint az izzók darabszámának betartására. Csakis ebben az esetben működik pontosan az ellenálláshuzal és a fűtőszál. Magyarul: hiába ugyanúgy 6 V-osak, 2×21 W-os relé NEM fog működni 1 db 18 W-os izzóval (relé esetében a szorzásjel előtt álló 1, illetve 2 alatt az azonos oldalon elhelyezett irányjelzőizzók számát értjük).

A második esetben már jó relét vásároltál, de ez sem fog működni, csakis akkor, ha egyébként minden rendben van.
Először is nézd meg, hogy mindkét kormányvéglámpában biztosan 6 V 18 W-os izzó van-e. (10 W-os is izzó ebben a méretben, tehát a lámpákba betehető, de azzal sem működik a villogás.)
Másodszor: ellenőrizd, hogy jól kötötted-e be a relét. Két kapcsa van: 49 és 49a. A 49-es kapocsra jön a betáp, amit a biztosítótábláról viszünk oda, gyárilag fehér csíkos fekete vezetékkel. A 49a kapcsot pedig az indexkapcsoló közös, 83 pontjával kell összekötni, fekete vezetéken keresztül.  Ez a kapcsoló zárja az áramkört a 83 R (jobbra), vagy a 83 L (balra) kapocs zárásával, és ekkor kezd villogni az adott oldali lámpa. Ha a 49 és 49a kapcson felcseréled a vezetékeket, nem villog, csak világít.
Harmadszor: a gyenge akkumulátorfeszültség vagy a túl kis -kapacitás is lehet az oka annak, hogy nincs villogás, mert ebben az esetben ugyan világít az izzószál az indexlámpában, de a villogóautomata szerkezetének műkődésbe hozzatalához nem elég erős. Tehát 6 V 4,5 Ah legyen az az akkumulátor, és legyen teljesen feltöltve. (Minimum 6,5 volt).

Ha mindennek ellenére sem villogtat a relé, akkor valóban lehet gyári hibás, de ez ritka eset. Egyébként ha nem a restaurálandó gyári állapot a szempont, csak a gyakorlati célszerűség, használhatóság, akkor inkább az elektronikus relét javaslom, az megbízhatóbb.


2018.05.19. 11:05 Idézet

Kollegák,

Normális az, ha a hajtókarnak jobbra-balra van egy kis lógása?


2018.05.18. 13:04 Idézet

Üdvözlet!

Korábban már írtam ide,valószínűleg más névvel,már nem emlékszem :D
A probléma:1970-es évjáratú Sztár,indexekkel.
Netről rendeltem 6 voltos Simson indexrelét,ezt a tajvani cuccost:https://www.mofaker.hu/termek/Villogoautomata-6V-2x21W-S50-S51-TW-(indexrele)_Simson__120900

Szépen be is lett kötve,úgy ahogy kell,maga az index működik is,de nem villog.Folyamatosan világít,ha a baloldalit kapcsolom akkor az,ha jobb oldalit akkor az.Nem is hallani azt a kattogó hangot,amit ilyenkor egyébként lehetne.Irány a helyi üzlet,hoztam egy ugyanilyet,az előző vásárlása és beépítése között eltel jó fél év (érettségi stb miatt lassan egy éve került elbontásra szegény motor,de már legalább üzemképes).Kicseréltem a relét,de a probléma ugyanez,bárhogyan kötöttem be,nem villog,hanem világít.Ha pedig leszedem a relé csatlakozóiról a vezetéket,nem is világít,tehát be van kötve a megfelelő áramkörbe.Közben másik honlapon találtam egy másmilyen 6 voltos relét,ezt:https://futarmotorosbolt.hu/termek//simson-schwalbe-star-indexrele-6v-1x18w----6942
Az első 2x21W-os,ez a második pedig 1x18W teljesítményű.A kérdésem az lenne,hogy most csak 2x sikerült hulladékot vennem,vagy valóban a második lenne a belevaló? Sajnos nekem nincsen másik motorom (illetve egy 51-es igen,de az 12 voltos,index nélküli),valamint az ismeretségi körömben sem akad más,akinek ilyen "komoly" felszereltségű 6 voltos Simsonja lenne.Valakinek valami ötlete a problémára? (üresjelző,parkírlámpa,minden más tökéletes,csak az index nem)


2018.05.16. 07:52 Idézet

Zsoel,

Köszi, majd megpróbálom. A kivett tömítés egyébként teljesen szabályosan van összenyomódva, azaz az összeroppanás után körben teljesen párhuzamos.


2018.05.15. 21:27 Idézet

Ormossy

Valószínűleg az van, hogy hiába csiszoltad le szépen a kipufogócsonk peremét, a perem síkja nem merőleges a kipufogónyílás hossztengelyére. Magyarul: amikor megszorítod a hollandi anyát, könyök pereme, a tömítés, valamint a kipufogócsonk pereme nem lesz tökéletesen párhuzamos, és nem simul egymáshoz.

Próbálj meg a kipufogókönyök pereme alá is tenni egy tömítőgyűrűt (lehetőleg mindkét gyűrű az aszbesztmagos alumíniumkarika legyen, az jobban alakul, mint a réz), vagy ha nem fér oda, legalább egy kis azbesztzsinórt tekerj rá menetirányban.


2018.05.15. 19:34 Idézet

Kollegák,

egy kis segítség kellene.

A hengeremen a kipufogó csonkon a menet már gyászmenet volt, ezért egy gépműhelyben raktak rá új menetet. Nagyon szép lett, kellemesen rá lehet tekerni a hollandert is. Összeraktam, kapott új tömítést, előtte a menet végét síkra csiszoltam, és precízen illeszkedik a kipufogó csonk peremezéséhez.

Összeraktam, próba, kifúj, köpködi az olajat. Újra szét, új tömítés, jól meghúzva, próba, kifúj, ugyan úgy...

Mit rontottam el? Van valakinek ötlete?


2018.05.13. 19:53 Idézet

Még jó. Sok ezer kilométeren át nyúzták ezeket a motorokat Ázsia kietlen tájain, mielőtt sorozatgyártásba kerültek.


2018.05.13. 18:46 Idézet

1972-ben még egészen más állapotok uralkodtak. A forgalom töredéke volt a mostaninak, jóval lassabb is, és plusz még éjszaka mentük. Alig volt autó a városban.

Akkor voltam életemben először egyedül járművel Pesten. Előtte pl. Mátraháa, vagy Miskolc volt a legtávolabbi uticél.Visznt arra emlékszem, hogy a motorral egész úton semmi probléma nem volt. 


2018.05.13. 15:41 Idézet

Biztos túl jól sikerült az üdülés. :)

Bátrak voltatok amúgy, én még autóval se mernék keresztülvágni Pesten, nemhogy kismotorral, két személlyel. Persze nyilván 1972-ben nem volt még olyan iszonyatos járműforgalom a fővárosban, mint manapság, de akkor is.


[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?