|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
Lukács Máté
Én zárt, zselés akkut vettem bele, mivel elsődleges szempont volt, hogy semmiképpen se folyhasson ki belőle a sav, mert az mind a fényezést, mind a kipufogó krómozását tönkre tudja tenni. Eddig bevált a dolog, jól működik.
Az én akkum magasságra és vastagságra mint a gyári, viszont szélességre kisebb, de az a beszerelésnél nem okoz gondot. Annyi plusz munka van vele, hogy ezen akkuk általában csúszósarus kivezetésűek, a gyári pedig csavaros, tehát össze kell hozni a kettőt. Én ezt úgy oldottam meg, hogy készítettem egy kábeltoldót (egyik végén csavaros saru, a másikon csúszó), majd ezeket a motor eredeti kábeleikez csavaroztam és lezsugorcsöveztem. Így a motoron átalakítás nem történt, a gyári állapot két csavar oldásával visszállítható, amennyben szükség van rá.
|
Lukács Máté- Biztosan megszólnak érte engem de nagyon jó minőségű a riasztókba való zárt akku, 6V 4 vagy 4,5 Ah-s verzió. Kicsi, sokat kibír és nagyon olcsó. 1500-2000 Ft az ára. Én már tettem riasztó akkut simsonba, és 250-500 cm3 motorokba is. ( ismerősök is ) Mindben bevált.
|
Sziasztok!
Készül nálam egy 1970-es évjáratú Star.A motor érdekessége,hogy annak idején indexekkel jött be Magyarországra,eredeti indexei is megvannak.Az lenne a kérdésem,hogy honnan tudnék olyan akkumulátort beszerezni,ami befér a vázban kialakított helyére? Egy Dynavolt 6 voltos akkut vettem,de ez túl széles és magas volt,nem ment be a helyére.Valakinek valami tippe? Fontos,hogy 6 voltos legyen,a motor teljesen gyári elektromos rendszerrel rendelkezik (megszakító,kondi,stb),ami ráadásul jó is,így mindenképp marad 6 voltos.
Köszi a segítséget előre is,addig itt egy kép :)
http://kepkezelo.com/images/munv1mhtb36k30oiw829.jpg
|
Tavaszi motorozás ? Egy hete eljöttem vele dolgozni, nagyon jó idő volt. Másnap mondjuk megbántam az utat mert a reggeli pára lecsapódott az útra és jól összekente a motoromat.
Tavaszi terv nálam egy térdvédő beszerzése és felszerelése ill. kicserélem a világítás rendszert 12 V-ra, erős tekercsekkel és halogén foncsorral, Hs1 izzóval. Jó lenne látni néha sötétben a simsonnal. Másik terv, beszereztem egy blokk széthúzót és szétveszem a tartalék blokkomat ( ami egyébként az 1. számú lenne ) mert középen a tömítésnél csöppenik ill. vszínű forditott lehet a szimering benne.
Egész szezonban egy hiba volt, egyszer megállt alattam a motor minden előjel nélkül. Brisk gyertya egy mp. alatt zárlatos lett. Csere és azóta minden ok.( egyébként jártam igy NGK val is, nagymotorban tavasszal a betett 2 új ngk zárlatos volt,semmi szikra. Céges motorban úgyszintén. Azóta nagyokba csak densot teszek ) Nyáron 2 kis túrát ejtettem meg a szimóval, egy 140 ill. egy 100 km-es karikát. A többi helyben rövid távok. Összesen 1200 km. volt vele a szezon. Mondjuk sokat megyek nagymotorral is tehát nem a simson a fő, az csak örömmotor. Motor beszerzés is tervben van, pici fiamnak kell majd venni egy szép állapotú s50 vagy s51B simsont és a kicsikkel túrázgatunk majd ( igy meglesz a szülői felügyelet :) )
|
Sziasztok!
Senki nem készül még a tavaszi motorozásra, vagy csak itt nem árulja ezt el?
Mostanában tudtam meg, hogy van olyan mesterember, a Simson fékdobját a kerék kifűzése nélkül fel tudja szabályozni. Ha kérik, és a féklapot is elviszik, akkor két illesztett fékpofát is készít. Mindezt 4.000,- Ft./kerék. Én a napokban viszem el hozzá, majd beszámolok a tapasztalatokról.
Van olyan mesterember is, aki tankbéleléssel foglalkozik, valami műanyaggal, vagy műgyantával(?) önti ki a tankot, így az a későbbiekben nem fog rozsdásodni, és szivárogni sem. Ára: 11.000,- Ft.Ezt is kipróbálom 1-2 héten belül.
Ha valakit érdekelnek az elérhetőségek, szívesen segítek, ha írtok az ofk24@icloud.com címre.
|
Zsoel,
köszönöm a segítséget. Úgy gondolom, hogy rákényszerül az ember az utángyártott alkatrészek használatára, szóval nagy segítséget jelent az ilyen útmutatás, hogy mely gyártmányok használhatók többé-kevésbé. Az még viszonylag szerencsés eset, ha némi utólagos megmunkálást igényel az alkatrész - de találkoztam már hőre lágyuló műanyagból készült gyertyapipával, megszakító kalapáccsal, meg olajban feloldódó szimeringgel! A legjobb persze az eredeti alkatrész, de nagyjából esélytelennek látom az ilyenek beszerzését; a börzéken is elvétve akad ilyen, s ha van is, arany áron.
Köszönöm tehát a segítséget mindenkinek, januárban jelentkezem, biztos ezer apróságra rá fogok kérdezni.
|
vermestibi
Annyiban finomítanám az alább elhangzott kijelentéseket, hogy nagyon nem mindegy, melyik alkatrészről van szó, és hogy az honnét származik. Sajnos általában véve igaz, hogy a távol-keleti, indiai utánzatok nagyon gyatra minőségűek. A lengyel, magyar utángyártott darabok általában jobb anyagminőségűek és kidolgozottságúak, pontosabbak, de ott is előfordul, hogy nem egészen passzolnak. (Például konkrétan a magyar gyártmányú Star/Schwalbe/S50 belső tengelykapcsoló-kosárról - menesztőről - tudom, hogy után kell munkálni a kiesztergált részt, mert nem elég nagy átmérőn van kikönnyítve, és összeér a külső kosárral, súrlódik.)
A német utángyártott, MZA gyártmányú alkatrészeket kell keresni, ezek a legjobb minőségűek, és ez a cég az alkatrészgyártás jogutóda, rendelkezik az eredeti tervdokumentációval, annak alapján készíti az alkatrészeket. A márka hátránya, hogy sajnos az sem gyárt mindent, azonkívül az árai is elég borsosak. (De lényeges, precíz alkatrész, például forgattyústengely cseréje esetén célszerű ezt választani, ha az embernek megengedi a pénztárcája.) Egyéb esetben tényleg ajánlott, amíg lehetséges, régi gyári alkatrészeket felkutatni börzéken, idős tulajdonosoknál. Bár ezeket meg sok esetben relikviai értékük miatt sajnálja beépíteni az ember, legalábbis én így vagyok vele. :)
|
Részemről is kellemes karácsonyi ünnepeket és boldog új évet mindenkinek!
|
Minden Simsonosnak kívánok boldog, békés karácsonyt!
|
Ormossy,
köszönöm a gyors választ. Most az ünnepek miatt alszik az ügy, majd januárban megyek a motorért (Debrecenből Nyíregyházára). A felújításaimat dokumentálni szoktam, blogot vezetek róluk, majd ha lesz Staros vonatkozású, ide is belinkelem. Első körben a használhatóvá tétel a cél, aztán majd meglátom, mit lehet/érdemes kihozni belőle.
Üdv
|
Vermestibi,
Sajnos a Simsonoknál is az a helyzet tapasztalatom szerint, hogy az utángyártott alkatrészek egy forintot sem érnek. Nagyon sok utángyártott alkatrészt dobtam ki a motorozásom elején, mire rájöttem, hogy teljesen felesleges őket megvenni.
Ez vonatkozik szinte mindenre, a bowdentől a megszakítóig, a gyertyától a berúgótengelyig, vagy a gyújtástrafóig.
Az óta az interneten "vadászom" a régi, eredeti, de még jól használható alkatrészeket, és semmi bajom velük.
Sok sikert a felújításhoz, és jó lenne, ha beszámolnál itt a felújításról, akár fotókkal is.
|
Sziasztok!
A közeljövőben egy Star tulajdonosa leszek. Egy öreg bácsi elesett vele kb. 15 évvel ezelőtt, azóta áll, nagy baja nincs, az apróságok még ezután fognak előkerülni. Újítottam már fel néhány motort, Verhovinát, Rigát, Babettát, de Simsont még nem. AZt szeretném kérdezni, hogy mennyire lehet kapni hozzá HASZNÁLHATÓ utángyártott alkatrészeket. Én azt tapasztaltam, hogy pl. Babettához is lehet kapn szinte mindent, de botrányos minőségben: vagy be sem szerelhető, vagy beszerelhető, de rögtön tönkremegy. Úgy hallottam, Simsonoknál sem sokkal jobb a helyzet. Jártam úgy, hogy fúratás után, új főtengely-dugattyú-gyűrűkkel jobban csörgött a motor, mint felújítás előtt, mert annyira selejtesek voltak a (nem éppen olcsó) új alkatrészek. Simsonnál is így van ez, vagy lehet kapni használható utángyártott cuccokat is?
Köszönöm a segítséget.
|
Kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek!
|
Minden Simsonosnak, és ide tévedőnek Békés Karácsonyi Ünnepeket kívánok!
|
PPisti
Én is örülök, hogy bevált a dolog. :)
|
PPisti,
Örülök, hogy rendben van a géped, és bevált a javaslat.
Sajnos egyre rosszabb az idő, valószínűleg már csak jövőre lehet motorozni. :-(
Apró kis javításokat megcsinálok rajta én is a télen, aztán jöhet a tavasz!
|
Ormossy, Zsoel
Kívülre tettem egy O-gyűrűt, már rajta van két hónapja, azóta egy csepp olajat sem engedett. Úgy tűnik működik a dolog.
|
Zsoel
Köszi! Így már a négyből háromról bebizonyosodott, hogy elsőtelók, a negyedik talán hátsó, csak azon nem látszik jól a jelzés. Az lesz, hogy a kettő legszebbet kiválasztom és átpakolom a sérült hátsótelőim belsejét, ha rendben szétjön minden.
|
starex
Hali!
A vékony fejeket nézd, ahol a keresztcsap (kúposszeg) van beütve. Valahol a kúposszeg furata alatt kell lennie a V vagy H betűnek, sokszor sajnos elég elmosódottan. Próbáld meg előtte drótkefével letisztítani a fejet, de ne túl durván, mert az alumínium puha, könnyen összekarcolja a drót, aztán akkor még annyira se látszik a betű, mint előtte.
Itt a bal oldalon elég szépen látszik a V, jobboldalt a H betű.
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |