|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
Ha kép is kellene holnap tudok fotózni, de én nem látok semmi jelölést.
|
Sziasztok!
Vettem a Starhoz négy jó állapotó(nem repedt) rugóstagot, de nem tudom melyik való előre és melyik hátra. Elvileg az elsőkön egy V jelzés van valahol alul, de ilyet én nem látok egyiken sem. Lehet hogy mindegyik hátsó? Ez mondjuk nem is lenne baj, mivel csak a hátsók repedtek, az elsők szépek.
|
Ormossy, Zsoel
Köszönöm a részletes választ és a tippet. Az eredeti alkatrészeken semmilyen módosítást nem terveztem, ahogy írtam is, ezért én is O-gyűrűben gondolkoztam volna a külső oldalon, hogy ne is kelljen szétszedni emiatt. Ezek szerint működhet a dolog, valószínűleg kipróbálom.
|
PPisti
"A váltó csőtengelye és a berúgókar között van valamilyen tömítés gyárilag?" Nincsen. Az S51 indítótengelyén van beszúrás egy O-gyűrűnek, a korábbi modellek esetében nincs, és utólag se jusson eszedbe ilyesmi, mert lecsökken a tengely csavaró igénybevételre méretezett keresztmetszete.
"A bokk rajzán én nem látok, akkor viszont minek kellene megakadályozni, hogy ott eressze az olajat?" Azért nem látsz, mert nincs is. Pusztán a cső és a tömör tengely felülete közötti aránylag szoros illeszkedés tömít.
Az általad említett 1-1 csepp olaj megjelenése teljesen normális, amennyiben a váltótengely belső és a berúgótegely külső felülete sérülésmentes, nincs nyoma rajta korróziónak, berágódásnak vagy hasonlónak. Erősebb szivárgás esetén szét kell szedni a motort, és felülvizsgálni az említett alkatrészeket.
"Amennyiben nincs ott tömítés, házilag lehet valahogy gyártani rá úgy, hogy egyetlen alkatrészt se kelljen hozzá módosítani?" Én még nem kísérleteztem ilyesmivel, az általam javított motorok esetében nem volt indokolt, de próbáld meg az Ormossy javasolta trükköt, hátha beválik. Nem tartom károsnak, csak arra mindenesetre vigyázz, hogy a csőtengely ne kerüljön túlságosan kijebb, mert akkor nekifeszül a fedélben lévő furat peremének, és megszorul.
|
Ppisti
Barkácsboltban lehet kapni kis rekeszes dobozba különféle méretű, tömítő gumikarikákat. Abból ki lehet választani azt a méretet, aelyik elég szorosan megy rá a tengelyre
Én tettem egyet belülre és kívülre is, a váltót mozgató tengely végeihez. Egy csöpp olaj sem jön ki az óta.
|
Zsoel
A váltó csőtengelye és a berúgókar között van valamilyen tömítés gyárilag? A bokk rajzán én nem látok, akkor viszont minek kellene megakadályozni, hogy ott eressze az olajat? Nálam minimálisan ereszt (egy-egy csepp megy a kipufogóra), nem vészes, mennyiségileg egyáltalán nem, csak esztétikailag zavar. Amennyiben nincs ott tömítés, házilag lehet valahogy gyártani rá úgy, hogy egyetlen alkatrészt se kelljen hozzá módosítani?
|
Zsoel
A motorral eddig a defekten kívül soha nem volt probléma út közben, az esőtől tartottam csak. Itthon mielőtt betoltam volna a helyére persze letakarítototam. Az MZ-et nem tervezem eladni mostanában, szóval biztos lehetsz benne, hogy jár majd felétek:)
|
starex
Jól van, örülök neki. Gondoltam, ha nem jelentkezel magadtól, akkor úgyis rád írtam volna, hogy minden oké volt-e, de örülök, hogy visszajeleztél, és rendben lezajlott az utazás. Köszi a könyvecskét, igyekszem hamar lemásolni, meg tetszett az MZ is, remélem, látom még. :)
|
Zsoel
Rendben megérkeztem, amikor megnéztem az órát egy kicsivel a hazaérkezésem után 19:48-at mutatott, szóval valamivel több mint egy óra alatt megjártam az utat. A gép ment ahogy kell. 80 km/h körül szoktam használni, azt szereti. Az autósok még ha 90-el mennék is mindenképp meg akarnának előzni. Dunaszegig csöpörgött az eső, utána szerencsére már nem volt semmi. Örülök, hogy jónak talltad az MZ-et, kíváncsi voltam, hogy valaki akinek többel is volt dolga mostanában hogy érzi. Amikor csináltam az A korlátozottra a jogosítványt 150 és 250-es ETZ-vel mentem, de azokhoz nem szerencsés hasonlítani. A 250-es mondjuk rendben volt, de a másik elbírt volna egy felújítást. A zörgéseket megszüntetem rajta, az akkumulátor fedelének sem kell gyárilag zörögnie ezek szerint, a berúgó visszahúzó rugóját pedig cserélem. Amit még meg kell rajta javítani az a hátsó rugóstag. Amikor megvettem sem volt benne sok olaj, és azóta csak még kevesebb lett. A jótállási kiskönyvet ha beszkennelted majd írsz és elmegyek érte, sietni nem kell vele.
|
Zsoel
Köszi a választ! Szóval nem a fojtással van összefüggésben a furatok száma.
Rendben van, ma délután elindulok Halászira.
|
starex
Ezt nem a motor típusa dönti el. A két keresztfuratpáros tűfúvóka azokhoz a porlasztókhoz való, ahol a szívótorkon lévő alsó segéd-levegőfurat nincs betömve (pl. a BVF 16N1-6), az egy keresztfuratpáros pedig azokhoz, ahol be van, és helyette a szívótorok alján van egy hasíték (pl. 16N1-11).
Kedd vagy szerda délután oké nekem.
|
Zsoel
Ez sem lesz teljesen Star, csak Simson:) Egy kollégám S51-esét akarom feléleszteni, de nem ismerem teljesen a típust. Először a benzin útját teszem rendbe. Az a fúvókatartónál rendben van, hogy nem 4, hanem csak 2 pici furat van a nyakán? Ez egy B-s gép amúgy. Nekem úgy rémlik, mintha csak az N-eseken lenne 2. A porlasztója 16 N 1-11.
A cikk jó vollt, a tavalyi útjukat is elolvastam egy éve. Szép teljesítmény!
A jövő héten mikor tudnám elvinni a jótállási kiskönyvet?
|
Én Starral idepöfögni gondoltam, az az igazi kaland, élmény, kihívás... :)
|
Zsoel
nem az ajánlatot utasítottam vissza,hanem egyenlöre a szálítéssal vagyok gondban,mivel Twingo-m van így azzal nehézkes lenne elvinnem :)
|
gabekfreehu
Hát én ajánlottam, hogy hozd el hozzám, Halászira, és belövöm neked tökéletesre, de elengedted a füled mellett.
|
norbert
Milyen rokkantkocsi? Ez?
|
starex
Semmi gond, úgyis rengeteg dolgom volt.
|
PPisti
Helyes, nagyon örülök neki. :)
Köszönjük szépen a beszámolót!
|
Zsoel
Bocsi, már későn olvastam. Talán egy másik alkalommal.
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |