Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]

2017.08.29. 22:10 Idézet

Sziasztok!

Segítséget szeretnénk kérni vettem egy a kaposvári finommechanikai gyárban 1974-ben gyártott SIMSON STAR SR4-2/1 háromkerekű rokkant kocsit valaki tud esetleg dokumentációt róla?


2017.08.29. 21:23 Idézet
PPisti

Zsoel

 
Megvan az új kipufogó! Nagyon jól néz ki vele a gép, előtte sem volt csúnya a gyárival, de ezzel  olyan, mintha most jött volna le a gyártósorról. :)
 
Leírom a tapasztalataimat egy kicsit bővebben, hátha hasznos valakinek, aki ilyen kipufogó beszerzésén törné a fejét. A motorom SR4-2-es, nem SR4-2/1, így a megállapításaim is erre vonatkoznak. Ezt mindenképpen vegyétek figyelembe, nem tudom SR4-2/1 esetében mi lenne a helyzet!
 
A https://www.zweirad-schubert.de webáruházból rendeltem hegesztési varratok nélküli kipufogódobot (https://www.zweirad-schubert.de/de/auspuff-chrom-s505153-1-1), valamint - mivel ezt csak S50-51-53-as típushoz árulják az ahhoz való hangtompítóval és végdarabbal -, egy Star-hoz való végdarabot (https://www.zweirad-schubert.de/de/auspuffendstck-chrom-kr511).
 
Mind a dob, mind a végdarab külső megjelenése megegyezik az eredeti gyári (amivel a motort szállították) változatéval, a kidolgozás és krómozás minősége is azonos. Én se a gyárit, se az újonnan beszerzettet nem nevezném 100%-osnak (talán 98%-ot adnék nekik), véleményem szerint mindkettőt minimális ráfordítással közel tökéletesre meg lehetett volna csinálni. Az mindenesetre biztos, hogy nagyon jól néz ki, a minőségét nem lehet egy lapon említeni az általam látott varratokat tartalmazó távol keleti példányéval. Egyetlen minimális eltérés van külsőleg a gyári dobhoz képest, mégpedig a könyök felőli vége, ugyanis a cső sokkal meredekebben szűkül le a legvégén (a korábban említett távol keleti változat is ugyanilyen, pedig az Star-ra való), ezért a gyári bilincs egy picit ferdén áll rajta, de ettől függetlenül szépen rögzíti. A gyári dobon a bilincs szélességében gyakorlatilag egyforma a cső átmérője és sokkal hosszabbak a rajta levő bevágások is. Az új dob végének kialakítása azt eredményezte, hogy a dob jobban pozicionálható, ezáltal távolabb került a hátsó fékkar tengelyétől, az nem ér hozzá, mint ahogy tette az eredetivel.
 
A kipufogó belső felépítése már némi elétrést mutat az eredeti dobhoz képest. A szűkítőkúp ebben is benne van, előtte a perforált tárcsa megegyezik az eredetivel (amennyire kívülről látszik tökéletesen egyformák), azonban a kúp palástján az új változatban négyszer két darab furat található, ami az eredetin nincs. Az eredeti dobban a kúp és a dob palástja tökéletesen illesztett, nincsenek hézagok, az újban ilyen precizitásra már nem figyeltek, sehol sem zár tökéletesen, kb. 0,1-1,5 mm hézag van a kúp pereme és a dob fala között. A kúp palástján van egy hosszanti nyílás is, nem ügyeltek a lemezek tökéletes összeérésére, mint a gyári változatnál.
A végdarab belső felépítése egyezik a gyárival, azonban itt is ugyanolyan illesztési pontatlanság van a hangtompító betét tárcsái és a palást között, míg az eredeti tökéletesen illeszkedik.
 
A motoron kipróbálva az első tapasztalat az volt, hogy mintha egy picivel hangosabb lenne, mint az eredeti, menet közben viszont azt tapasztaltam, hogy a motor alacsony és közepes fordulatszám tartományban elgyengült, lomha lett, amikor már megvolt a kellő fordulat, akkor viszon ment rendesen, a hangja rendben volt. Egyértlemű volt, hogy a probléma forrása a belső felépítés eltérősége. Vettem egy kis tubus kipufogótömítő pasztát, a dobban zsírtalanítottam a szűkítőkpot és a dob palástját, majd a pasztával megszüntettem a kúp és palást közötti rést, a hosszanti rést, valamint a furatokat a kúpon. Ugyanúgy megszűntettem a réseket a végdarab palástja és a hangtompítótárcsák között is. A paszta hő hatására kikeményedik és eltömíti a réseket. Ez így is történt. A menetpróba során a motor tökéletesen üzemelt, mintha a gyári dobja lett volna rajta, a hangja is halkabb lett, pont mint a gyári dobbal. A lomhaság megszűnt, minden tartományban szépen húz.
 
Összességében elmondhatom, hogy megérte a beruházás, nagyon jól néz ki, jó minőségűek az alkatrészek és a fent vázolt átalakítással tökéletesen úgy működik, mint az eredeti gyári kipufogó. 

2017.08.29. 13:53 Idézet

Zsoel

pontosan ez volt a gond az első hibajelenségnél,uatána blokk szétkap,összes szimering (3 naposak) kicserél újra,most már jó irányba,ugyan változott nagyot a dolog de még mindig nem az igazi,bár ez már csak apró bibi amivel azért lehet élni :)


2017.08.28. 22:26 Idézet

gabekfreehu

Akkor neked sem tudok mást mondani, hogy valószínűleg az a gondod, hogy a főtengelyszimeringek nem jól vannak beszerelve. Elmondásod alapján más most már nemigen maradt. Az elmúlt öt évben négy ilyen esetem volt, ahol utólag kellett a frissen felújított motort újra ki- és szétszerelnem, majd rendesen beszerelnem a főtengelyszimeringeket. Ha ugyanis rugós felükkel kifelé állnak, az elősűrítéskor fellépő nyomással a tüzelőanyag egy része a tengely mentén elvész, és a benzin-levegő arány eltolódik a levegő irányába, amitől a motor a túl szegény keverékkel való üzemeltetés tüneteit mutatja.


2017.08.28. 22:23 Idézet

kristoph08

Szia!

Tüzelőanyag-hiány. A legvalószínűbb a helytelen benzinszint, a nem megfelelő kúpostű, fúvóka (érdemes többet is kipróbálni, mert rettentő nagy a szórás: két azonos névleges méretű fúvóka kalibrált furata eltérhet), illetve a hamislevegő-beszívás. A főtengelyszimeringeket is kicseréltétek akkoriban? Rugós felével befelé?


2017.08.28. 18:47 Idézet

Kristoph08

pontosan ugyanebben a cipőben járok,elsőre a benzinszintet álítsd be,én is mondent cseréltem már,a főfúvókát most 60-ra cseréltem és már csak az elindításhoz kell a szivató.utána megy rendesen,ha erőtlen akkor érdemes a gyertyát is megnézni . de vannak itt nálam profibbak akik több tanácsot tudnak adni.


2017.08.28. 14:04 Idézet
kristoph08

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni a következő problémával kapcsolatban: birtokomban van egy Simson Star motor, amit pár évvel ezelőtt elkezdtünk felújítani(szétszedtük a blokkot, mindent megtiszítottunk, a fontos alkatrészeket cseréltük). Akkoriban ez a felújítás abbamaradt, azonban pár hónapja megint elkezdtem dolgozni rajta és odáig jutottam, hogy teljesen megtisztítottam a karburátort, különböző fúvókákat, úszót cseréltem benne, nagyon sokat babráltam a beállításokkal. Jelen állapota szerint, szívatóval beindul a motor és tökéletesen jár, az alapjárat is rendben van. Viszont amint visszaengedem a szívatót rögtön lefullad a motor, elindulni nem is lehet vele, csak szivatóval, de akkor is erőtlen, intezívebb gázadásnál már nem megy. Tudnátok segíteni, hogy mi lehet a probléma? Valószínűleg szivató nélkül nem kap elég üzemanyagot a motor, erre tippelek, de ehhez is mindent cseréltem a karburátorban amit csak tudtam. Jelenleg azon gondolkodom, hogy veszek egy új komplett karburátort, de mivel elég borsos ára van, inkább szeretnék valami tanácsot kapni előtte.

Előre is köszönöm a segítséget!


2017.08.28. 13:34 Idézet

Zsoel

a szűrőházat hermetikusan letömítettem,volt 1 kis repedés a házon a karbi és a szűrőbetét között,gondolom onnan kapott több levegőt,de már megcsináltam,az összes illesztés letömítve.


2017.08.27. 22:28 Idézet

starex

Mondjuk a kedd délután jó lenne, ha erre jársz.

 


2017.08.27. 22:12 Idézet

gabekfreehu

Látnom kéne azt a légszűrőházat, hogy mennyire problémás. Alighanem törött, vagy valami egyéb tömítetlenségi problémája van. Ahhoz, hogy a porlasztó (és a motor) kifogástalanul működjön az 50-es főfúvókával, a légszűrőháznak teljesen tömítettnek kell lennie.


2017.08.27. 18:15 Idézet

Zsoel.köszönöm,ez már ad 1 alapot hogy honnan induljak el.

 


2017.08.27. 11:52 Idézet

Zsoel

Konkrét elképzelésem nincs hogy mikor megyek, hétköznap délután tudok motorozni, szombaton délelőtt is. Az MZ-el mennék, úgyhogy hamar megjárnám a távot. Te mit javasolsz?

gabekfreehu

Én szerintem egyenlőre hagyd a jelenlegi felállást, lehet hogy a szivatós menetek miatt gyült össze az a benzin a légszűrőben. Most próbáld ki így. Megnéztem a saját gépemen a váltóbeállítást, a henger felőli csavarnál csak egy menet lóg ki, a hátsó 3-4-et. Ez nálam jó, iránymutatásnak talán Nálad is megteszi.


2017.08.26. 21:06 Idézet

most a 60 as fúvókával jó,tegnap vettem észre hogy visszanyomja a légszürőbe a benzint. kicsréljem a légszüröt arra a másik fajtára ahol csak a csőben van a szürö ?

 


2017.08.26. 15:25 Idézet

Akkor alighanem a légszűrővel lesz ott valami gond, túlságosan kicsi a légellenállása. Egy 1971-es Starnak túl sok kellene hogy legyen a 60-as főfúvóka.


2017.08.26. 14:18 Idézet

igen.


2017.08.26. 12:41 Idézet

Tehát műanyag légszűrőházas?


2017.08.25. 21:31 Idézet

1971 van rajta 1 doboz és csigahéz szerü beömlö 2 lyuk.

nem tudom mi a neve

 


2017.08.25. 21:29 Idézet

gabekfreehu

Mikori gyártmányú motor ez, és milyen légszűrőház van rajta?


2017.08.25. 20:46 Idézet

fejlemény,új főfúvóka tartó,új tű,új 60as főfúvóka,most jónak tűnik,gázadásra jól reagál,és szivató sem kell. :) köszönöm ZSOEL és STAREX a rengeteg jó tanácsot és segítséget.


2017.08.25. 15:19 Idézet

Zsoel

nem melegítettem lángal,csak hőlégfúvóval,a probléma igazábol az alap probléma,csak szivató ráhúzásával hajlandó menni,alapjáraton ok szivató nélkül is,de gázadásra befullad,volt 1-2 nap amíg minden ok volt de most megint kezdi,a levegőcsavart akkor tudtam álítani,most viszont már megint be kell tökig tekernem.


[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?