|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
starex
Hát időm, az nem sok van, de ez most már aligha fog változni. Mikor jársz erre?
|
gabekfreehu
Alumíniumöntvényt ne melegíts, különösen lánggal ne, mert megolvad. Síkba kell csiszolni, azt jól csináltad.
De most tulajdonképpen mi a problémád még mindig? A múltkor azt írtad, megjavult a gép.
|
Starex,próbáltam melegítéssel de abbahagytam mert nem voltam biztos hogy jol csinálom,inkább finoman síkba csiszoltam (kb:1mm) a két csavarluknál,suber kicsrélve újra,de szivató még mindig kell,a váltót úgy látszik nagyjábol sikerült beállítani már nem dobálja ki olyan sürün,az már nem is annyira zavaró,a porlasztós dolog jobban aggaszt,mert szinte már vadi új,csak a ház és az úszó az eredeti. benzinszint is rendben van,nem tudom már mi lehet még.
|
gabekfreehu
Mi a helyzet a porlasztó felfogatásával? Ha a visszaegyengetés mellett döntenél, akkor azt csakis melegítés mellett végezd.
Zsoel
Én is így vélem. Szerintem egy ideig árulni fogják. Ma egyébként jártam a faludban munka kapcsán. A jótállási füzetet is elvihetném, mennyire vagy elfoglalt mostanában?
|
starex
Magyarországi viszonylatbani ritkaság ide vagy oda, ezért az állapotért erősen túl van árazva.
|
gabekfreehu
Az bizony.
Ha nem boldogulnál vele, és úgy tűnik, a szerkezetben van a hiba, akkor keress meg, megbeszélhetjük, hogy megnézzem.
|
starex köszönöm,szerintem holnap hívlak délelőtt
|
Annyit írnék még az előzőhöz, hogy a Sperberen nem kellene már a hengert faragni, az elég combos gyárilag, de a Habichton biztos lehetne javítani.
|
gabekfreehu
Ott nem fogsz tudni írni, mivel nem élek ilyesmivel, de a 30/854-8232 számon elérsz. Délelőtt vagy kora délután van a közelemben mindig a mobil. Itthon ha működök valamit a ház körül nem viszem magammal, de így is be van már repedve a kijelző. A hülye okostelefon
Zsoel
Már csak a ritkasága miatt is örülnék egy-egy darabnak, de a menettulajdonságaikra is kíváncsi lennék azért. A Spatz-on kívül a többinek a váltója a henger faragásának is több teret enged. Ez a böszme tartály a Sperberen és Habichton elég drabláis, de azért nem teljesen idegen a formától. Kicsit a szokványos s50-s51 tankra hasonlít. A Spatz pedig Suhl és Star keveredés, de az is érdekes. Erről kevesebbet hallottam, talán az NDK területén is ritka madár.
Felraktam a tegnapi Habichtot egy helyre, nem tudom meddig lesz elérhető, a link mindenesetre működik.https://kephost.com/image/Badd
|
zsoel köszönöm. akkor ez türelem játék lesz.
|
starex
Hát igen, egy Habicht jó lenne.
Na meg egy Sperber és egy Spatz, utóbbiból mindhárom változat. Meg még a Starból is az SR4-II, mert nekem /1-es típus van. De a Dárius kincse se lenne elég hozzá, hogy minden ritka típust beszerezzen egyet az ember, pedig nagy álmom lenne egy kis Simson-magánmúzeum. :)
|
gabekfreehu
A henger felől lévő ferde ütközőcsavart kell kijjebb tekerni, ezzel egy bizonyos határon belül szabályozható a léptetővilla kitérésének mértéke. (Persze mondanom sem kell, hogy ennek sem lehet ész nélkül nekiesni és csavargatni, mert ez az 1-es fokozatból a 2-esbe való kapcsolásra is hatással van.) Azonban ha ez nem segít, akkor valami belső mechanikai gond van, elgörbült, eltört, megkopott alkatrész, és azt csak a motor szétszerelésével lehet elhárítani.
|
starex,köszönöm,facebook on be tudsz jelőlni,?
|
Üdv!
Ma voltam a Siófoki börzén, és sikerült vennem többek között szürke kuplungbowdent. Elvileg német, egy készletből lett kivéve, kérhettem volna mellé spirált és fékbowdent is, mert azok még feketék a gépen, de majd legközelebb. Viszont mintát nem ártana vinni, mert ez a kuplung rövidebb, mint amit vevettem a motorról. A régit már csak 4-5 szál tartotta távol a szakadástól, szóval legalább annyi haszna volt a mai vásárlásomnak, hogy leszereltem a régit. Az új bowden teljes hosszúsága egyébként a régi fekete bowdenházának a hosszúságával egyezik meg. A lámpafejen jobb oldalt húzom le a többi bowdennel együtt, aztán a blokk fölött egy helyen a vázhoz van erősítve, és innen megy lefelé. Úgy gondolom, hogy nem az elvezetéssel van gond, egyszerűen rövid. Lehet, hogy Schwalbére való lenne? Pénteken lelazult a kipufogó hollander hazafelé jövet, és aznap nehezebben is indult reggel. Igaz hogy szivatóval kezdtem az indítást, amt ilyenkor nem szokott kérni. Szerintem kicsit pihenni szeretne, de lehet, hogy csak kezd eldugulni a porlasztó.
Volt sok Simson a mai börzén, főként újabb típusok, viszont Starból szerintem most több volt , mint Schwalbe, és volt egy Habicht is, amit le is fényképeztem, de most nem tudom hogyan megy a képfeltöltés, mert a kepfeltoltes.hu oldal megszűnt, az utolsó használatom óta. Amúgy 2-essel kezdődött a vételára, persze nem húszezer Ft. Mondjuk eredeti állapotban volt. Állt melette egy nagyjából felújított Star is, 130 ezer Ft...
gabekfreehu
Győr környékén lakom, ha nagyon nem boldogulsz a Starral talán én is tudok valamit segíteni benne. Mondjuk a váltóval soha sem volt bajom, néha ha túl finoman váltok nem veszi be, de ez talán nem is számít hibának. A többi dologgal viszont már én is találkoztam.
|
jogos,az allitasom annyiban kimerult hogy kicsit kicsavartam aztan vissza ahol alt. bocs de angol billentyun irok
|
gabekfreehu
Ezt te írtad: "próbáltam álítani de nem jó" Most akkor állítottál valamit, vagy nem?
|
egész pontosan semmit, alapbol kidobja
|
gabekfreehu
Egész pontosan mit állítottál és hová?
|
szisztok,mér csak 1 komolyabb gondom van a paripával,kidobál néha 3.-bol,főleg magasabb fordulaton,próbáltam álítani de nem jó.esetleg ötletek? netalán tudja valaki a gyári mértet hogy hány cm kell belógnia ? köszönöm
|
Iti
Hát nem sok támpontot adtál. Lehet hirtelen fellépett gyújtásprobléma, de tüzelőanyag-ellátási gond is, habár a korábban jól működött motornál nehezen tud csak úgy elromlani bármi is a porlasztóban. Ha úgy nem megy a motor, hogy gázadásra hörög, fulákol, de egyébként sima lenne a járása, akkor benzinprobléma, ha úgy érzed, hogy a motor menne, ha tudna, de ki-kihagy, dadog, mintha menet közben ki-be kapcsolgatnád a gyújtáskapcsolót, akkor szikragond van. Ezen túlmenően csak valami mechanikai sérülést tudok elképzelni, pl. eltörött valamelyik dugattyúgyűrű, letörött a dugattyúból egy darab, elszakadt a szimering rugója, netán kifordult a lendkerékmágnes alatti kis szimering a fészkéből (a többi nem tud, mert nincs hozzá elég hely), de ezek mind nagyon-nagyon extrém, szinte elképzelhetetlen esetek.
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |