|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
Sziasztok!
Nemrégen kaptam egy Start.Egy ismerős öreg bácsi adta oda,neki már nem kellett,így csak úgy odaadta.A motor szürke forgalmi engedéllyel,index-szel és az összes gyári tartozékával rendelkezik (bontatlan izzószett,szerszámkészlet stb).A motor utoljára 1993-ban volt használva,egyedül a külső gumik nem gyáriak rajta.Második gazdás gép,1970-es évjárat.A blokk felújítása jól halad,csupán szimering és berugótengelyt kellett cserélni benne ( egyébként gyári alapméretes henger,15 ezer km-et futott motor).Egyedül a lábtartó van eltörve,illetve nem is eltörve,rohadva.A váltókar felőli vége egyszer letörhetett,és ugyan vissza lett hegesztve,sajnos lerohadt az idők során.Mivel a motor teljes felújításon esik át (újrakábelezés,újrafényezés) ezért valahogyan ezt cserélnem kellene.Néztem,hogyan lehetne újrahegeszteni,de azt igényesen megcsinálni nagyon nehéz lenne,sok időbe és energiába kerülne,de ez rá van hegesztve a fővázra.Ezt a gyári hegesztési varratnál megfogom és leflexelem,és a helyére a boltban vásárolt úját odahegesztem? Főleg a festés munkadíjánál szeretnék ezáltal spórolni,profi karosszéria lakatoshoz viszem festetni,biztos megcsinálná ar géti is,de nem mindegy,hogy 3000-ért kapok újat vagy 10-ért ezt hegesztgetjük...Válaszokat hálásan köszönöm! :)
|
starex:
Használtam már többféle 2T olajat az elmúlt pár évben, de nekem ez a Stihl-es vált be a legjobban. Jól megy vele a motor, nem füstöl, vagyis gyakorlatilag nekem alig észrevehető a füstje. (KIvéve a múltkor, amikor ködöt csináltam magam után.)
Igaz, egy kicsit drágább, mint a többi, de mgéri, meg hát úgy sem napi használatban van a gép, szinte csak "örömmotorozásra" használom.
Előnye az is, hogy 1 dl-es, nem kell számolgatnom, pontosan 5 l benzinhez adom, és ha hosszabb túrán vagyok, tankolok 5 litert, egy flakont beleöntök, nem kell méricskélni, a falkon a kukába, nem kell visszazárni, nem csorog-csöpög, stb. 3-4 db. 1 dl-es a szerszámok mellett simán elfér a szerszámtartóba.
Igaz, nem vízhatlan a Star gyújtása, de én sámtalanszór mentem vele át patakon, vizeken, gyakran félblokkig érő vízben, de lekopogom, még egyszr sem volt ebből gondom.
|
Zsoel
Köszönöm a tippet! Írtam nekik egy e-mailt, remélem tudnak küldeni.
Ormossy
Akkor elvileg a benzinnel nem lehetett baj.
Én mostanában Mol Sprint 2T-vel használom a gépeket. Egyszer vettem Lukoil kúton szükségből 2 T olajat mert épp kifogytam, érzésre az is jó volt. Kicsivel talán sűrűbb. Amúgy meg vésztartalékként a fűkasza Agip ásványi olaja. Ha jól be van állítva a gyújtás szerintem nem nagyon számít az olaj. Persze a rövid utak nem kedvveznek a kipufogó tisztaságának.
A gyújtás pedig nem teljesen vízhatlan a Staroknál, azért vigyázz vele legközelebb További jó utat Nektek! Elvileg hamarosan nekem is lesz új bowdenem, ha meg előtte nagyon elszakadozik már a jelenlegi talán van itthon jobb állapotú a kimustrált darabok között.
|
starex
Mindig ugyan arról a kútról hozom a benzint, mert általában műa. kannában hozm, itthon keverem, kivétel, ha hosszabb túrán vagyok. Én 1:50 keveréket használok, és ezt az olajat szoktam hozzá adni 5 l benzinhez:
http://www.stihl.hu/STIHL-termékek/Olajok-kenőanyagok-és-kannák/Üzem-és-kenőanyagok/21073-73202/HP-kétütemű-motorolaj.aspx
Én is nagyon vigyázok rá, megkap tőlem mindent, amire vágyik de azért használom is rendesen.
Pl. most amikor legutóbb Egerben jártam, és elmentem a Bükk-be is egy kicsit, átmentem egy olyan patakon, hogy a blokk feléig ért a víz. Jól bírta.
|
Ormossy
Olaj az nekem is szokott benne lenni(nem volt hülyeség régen az olajos légszűrő). A gépet természetesen én sem szoktam kint hagyni, mert megérdemlik a törődést ezek az öreg gépek. Ha nyári napon kell hagynom, azért is sajnálom ha ez nem is egy hosszú időt jelent.
Remélem továbbra is rendben lesz a Starod, és sikerült kiadnia a baját!
Egyébként ugyanannál a kútnál tankoltál ahol már korábban is? Én elhasználtam idén 2 liter régebbi keveréket keverve a frissel, azzal nem ment túl jól, alapjáraton le is állt. Aztán amikor tankoltam megjavult. 1:33-as keveréket használok, ha beleteszek 1-2 ezer km-t, teszek egy próbát 1:40-es keverékkel. Félszintetikus olajat használok.
|
Köszönöm az ötleteket.
Starex:
Légszűrő dobozom száraz (no talán lehelletnyi olaj szokot benne lenni, ha pár havonta sétszedem) esőben nem szoktam kint hagyni, egyébként is ateraszon, fedett helyen van tárolva, váltó olajam nem fogy.
TopJoe:
Két éve vettem a vadonat új kipufogót, eddig nem volt vele bajom, páralecsapódást em tapasztaltam még.
Zsoel:
A benzin szennyeződés elképzelhető talán, mint írtam is, olyan érzésem volt közepesgáznál, mintha egy kis részleges dugulásom lenne.
Még egyszer kösz mindenkinek. Remélem még egyszer nem jelentkezik ez a probléma. Mentem vle az óta kb. 30-40 km-t, éssemmi gond, gyönyörűen megy. (Gyorsan lekopogom alulról balkézzel, háromszor, keményfán)
|
Ormossy
A légszűrődobozod száraz? Bár szerintem nem hagytad kint múltkor amikor volt az a sok eső A váltóolajból nem fogyott?
Kis országunkban árulnak szürke bowdenházzal Starhoz bowdeneket? Spirált nem azt kerestem már egyszer, de nemsokára a kuplungbowdenem is elszakad, úgyis fekete, ha már veszek szürkét tennék fel helyette. E-motorpartsnál, kamioldmotor és mofakerben nem találtam Starnál, vagy inkább Schwalbénél keressem?
|
Ormossy
Üdv ! Netán nem volt tele páralecsapódással a kipuffogó ?
|
Ormossy
Szia! Nem tudom, elmondás alapján teljesen tanácstalan vagyok. A fehér füst (a sikeres pápaválasztáson túl ) annak a jele, hogy a hűtőfolyadék (víz) bekerült az égéstérbe, de mivel a Star ugye nem folyadékhűtéses, erről itt nem lehet szó. Talán valamilyen szennyeződés volt a benzinben, átmenetileg, és eltartott egy ideig, amíg a motor kipucolta. Másra nem tudok gondolni.
|
Sziasztok!
Érdekes dolog történt velem - vagyis a motorommal - tegnap.
Egy rövidebb, kb. 50 km-es túrán voltam este felé. Az indulás után egy darabig minden rendben volt, de aztán a következő hiba lépett fel: a motor az alsó tartományban jól húzott, majd közép tájon egy kicsit bizonytalan lett, de ha elérte a felső tartományt, ismét ragyogóan ment.
Nem értettem a problémát, eleinte kis dugulásra gondoltam. (De akkor miért ment a felső tartományban kiválóan?)
Egy egyenes, sík szakaszon kb. 3 km-en jól meghajtottam. És ekkor jött a második meglepetés: a hátam mögöt tlévőket sűrű fehér füsttel borítottam be a 3 km. alatt.
Megjegyzem, a gépem egyáltalán nem füstöl a normál használatban.
Visszavettem a gázból, és normál tempóra váltottam, a füstölés megszünt. (És nem is jött elő a további kb. 30 km-en, még ha padlót nyomtam, akkor sem.)
De a középtáji bizonytalanság nem múlt el. Kb. 10 km. után megálltam egy 15 percre, és ettől kezdve a motor ugyan olyan kiválóan ment, mint előtte.
Mi történhetett?
|
gabekfreehu
Szia!
Sajnos megszűnt az a tárolóoldal, ahová fel volt töltve, és mindenestül eltűnt onnét az anyag, de ha lesz egy kis időm, majd beszkennelem, nekem két példányban is megvan.
Rövid időn belül te vagy a harmadik, akinek az a kézikönyv kell, úgyhogy megpróbálok mielőbb időt szakítani erre, csak hát nagyon sok a dolgom.
"még 1 kérdés,tömítés szettet vennék,a star ventisé jó a turbóshoz?"
Ezt nem egészen értem, mivel "turbósnak", vagyis turbóhűtésű (magyarul kényszerléghűtésű) motornak azt nevezik, amelyiken "venti", azaz ventilátor-járókerék van, de egyébként kétféle tömítésgarnitúra létezik.
Ez az eredeti gyári Star-motor, valamint az 1975-ig gyártott eredeti Schwalbe-motor tömítéskészlete:
Simson Starnál elvileg csak ilyennek találkozhatsz. Ez azokhoz a motorblokkokhoz való, amelyeket 1975-ig gyártottak a madárszéria tagjaihoz. Arról lehet megismerni, hogy a blokk hátsó részén csak egy felfogató fül van, és az nagy, szilentgumival és acélpersellyel ellátott, rezgéscsillapított felfogatás.
Starba és Schwalbéba beépítve ezek a motorok kivétel nélkül ventilátoros hűtésűek.
1975 után gyártásba vették az új S50 típust, és ennek blokköntvényét kicsit megváltoztatták az új váz motorfelfogatásának megfelelően: a felső rögzítőlyukat kisebbre vették, és eltűnt belőle a szilentblokk, alulra pedig új felöntés került, amelybe egy alsó motorfelfogató lyukat tettek.
A garnitúra ehhez a motorblokktípushoz tartozik:
Jól látszik a módosított felső és az újonnan megjelent alsó rögzítőlyuk.
Mint mondtam, ezt a motorblokkot alapvetően az S50 gyártásba vételéhez fejlesztették ki, de, ahogy az ábrán is látszik, a fedélrögzítő furatok megmaradtak (a bal oldalon is), tehát minden további nélkül fel lehet rá szerelni a klasszikus, Simson-feliratos, gömbölyded bal fedelet, meg jobbról a ventilátorházat és a rácsos kis fedelet is. A blokk ezen felül is lényegében változatlan maradt, a felső felfüggesztő furat középvonala is ugyanott van, ezért ezt a motort is ugyanúgy be lehet szerelni bármelyik, az S50 előtti típus vázába, mint a szilentblokkos felfogatású változatot. (Bár nem célszerű, erről már korábban írtam.) Sőt, 1975 és 1980 között a Schwalbékat gyárilag is ezzel szerelték. A felcserélhetőség miatt utólag is nagyon gyakran előfordul, hogy későbbi motort raknak egy korábbi típusba.
Azonban a két változat blokkféltömítése nem kompatibilis egymással! A Star és az S50 tömítéskészlete egyébként ugyanaz, de a blokktömítés különböző. Ezért meg kell nézned, milyen felfogatófül van a motorblokkodon hátul fent. Ha olyan, mint az első, tehát szilentgumis, akkor a felső, ha kicsi, gumi nélküli változat van, mint a másodikon, akkor meg az alsó garnitúrára van szükséged.
|
sziasztok,új vagyok ,szeretnék 1 star 1971 s szerelési kézikönyvet,ami itt az oldalon van link az nem működik.
még 1 kérdés,tömítés szettet vennék,a star ventisé jó a turbóshoz?
köszönöm.
|
Kedves Vágvölgyiné asszony!
Először is engedje meg, hogy kinyilvánítsam részvétemet a férje halála miatt.
Másodszor: kérdése megválaszolásához több tényezőt kell ismerni. Hányadik tulajdonosa volt az Ön férje a motorkerékpárnak (ha az első és egyetlen, az például igen pozitív dolog), milyen célokra használta (pl. csak műúton, munkába járásra, vagy terepen is sokat, pl. telekre, hétvégi házhoz, szántóföldre járni), mennyire volt gondos - a rozsdásodást leszámítva - az állagmegóvásban (karbantartás). Továbbá, ami a legfontosabb: mennyire eredeti állapotú az a motorkerékpár (egy "egészségesen" leharcolt, de egyébként közel 100 %-ban eredeti motor akár többet is érhet, mint egy kiglancolt, de utángyártott, típusidegen alkatrészekkel telezsúfolt példány), illetve netán vannak-e eredeti tartozékai (pl. szerszámkészlet, pumpa); ez mind áremelő tényező. Esetleg ha néhány képet fel tudna tölteni, többet tudnék mondani.
|
Kedves Uraim!
Tanácsot szeretnék kérni, a férjem egy hónapja meghalt, és volt Neki kb 45-50 éves Simson Star (swalbe), mintha így mondta volna.Van lábvédője is.Eléggé elhanyagolt állapotban van pl. a küllők rozsdásak.Kitől tudnám megkérdezni mennyit érhet. Hálásan köszönöm a segítséget.(kpéet tudok csinálni ha az kell egy kb ár megsaccolásához.Ma délután jönne vki megnézni.
Köszönöm Vágvölgyiné
|
exiles
Na, igen, konkrétan erre most éppen elfelejtettem külön felhívni a figyelmet (pedig szoktam, többször is leírtam már a fórumon, de nekem sem jut mindig minden hibalehetőség az eszembe, pláne, ha sietek az írással).
Sajnos egyre gyakrabban tapasztalom ezt az esetet a gumidugóval kapcsolatban. Ugyanaz a kategória, mint a nemrég elátkozott úszóháztömítés: az utángyártott porlasztóalkatrészekkel (is) képtelenek a gyári szintű minőséget nyújtani, a modern benzinálló(ként eladott) anyagok az NDK-snak a nyomába sem érnek. Röhej, hogy a 40-50 éves úszóháztömítés jobb anyagú, mint a frissen gyártott, amely két leszerelés után már a másfélszeresére dagad és használhatatlanná válik. A szívató gumidugójával ugyanez a helyzet: a benzin hatására idővel feldagad, ruganyossá, csúszóssá válik, és egyszerűen kimászik a tolattyú végében lévő fészekből. Onnantól pedig ugyebár már nem nyomja a hidegindító búvárcső szájára a tolattyú túloldalán lévő rugó, következésképpen a az indítófúkán keresztül olyan többletbenzin áramlik a porlasztó keverőcsövébe, amelyre a meleg motornak nincs szüksége, és jönnek az üzemzavarok.
Ezenkívül még az is a gond, hogy az utángyártott dugó nem hengeres, mint lennie kéne, mert a kivágószerszám összenyomorítja, ezért inkább ilyen formája van:
Emiatt én mindig úgy nyomom be a fészekbe, hogy a nagyobbik átmérőjű vége kerüljön belülre, ellenkező esetben nagyon gyorsan kiesik. De még ez sem életbiztosítás. Esetleg meg lehet próbálni pillanatragasztóval rögzíteni, az talán kicsit javítja a helyzetet.
|
kovati88
Szervusz!
Volt szó itt még az ősszel egy Star-os túráról a megyében. Talán rendben lesz a gyújtó tekercsem, mert munkába járáskor nincs vele nagy gond. Alapjáraton meleg állapotban, pl amikor beérek a városba és meg kellett állni egy lámpánál akkor volt, hogy leállt. Lehet az is, hogy csak a meleg miatt, mert már indításkor nem szabad neki szívatót húzni. De én bízom benne, legfelejebb majd pihenünk az árokparton 10-15 percig, majd megyünk tovább. Ezek a régi gyújtótekercsek már csak ilyenek, de azért ilyen kényszerpihenőt ez a darab még nem produkált. Romettel már jártam így. Szóval egyeztessünk ki jön és mikor, na és merre. Én a Rábaköz felé mennék.
|
Köszönöm a segítséget!
A szivatóból volt kiesve a gumi dugó. Amikor szétszedtem a karbit mindig csak azt néztem, hogy abba nincs-e beleragadva. Ilyen banánhéjon elcsúszni. De a lényeg, hogy jó lett minden.
Köszönöm
Üdv: Zsolt
|
Zsoel
Üdv!
Köszönöm,mindig tanul az ember. :-)
Alátét bent egyenlőre,egy normális bowdent meg kerítek vhonnan.
|
Adeebacsi
Szia!
Nyilván utángyártott fékbovdened van, amely csak 5 mm-es külsővel rendelkezik. Az eredeti bovden 6 mm-es tokozású volt (a hátsó pláne 7), jó vaskos bovdenvéggel; az ugyan nem csúszott be. Ezek a kisipari kacatok meg sz@rt sem érnek. Igaz, tény és való, hogy elég halvány az átmérőkülönbség a vészek és az átmenő furat között, tehát nem kikopva van, hanem eredetileg is ilyen, de ismétlem, a gyári bovdennek épp elég.
Különben meg egy Ø4-es alátétet kell elcsípni fogóval, és a bovdenvég elé tenni, majd összenyomni. Beleszorul a fészekbe, és nem engedi átbukni rajta a bovdentokot.
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |