|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
Üdv urak!
Az első fékbowdenem egy erősebb fékezésnél egyszerűen becsúszik a fékalaplapba.
Láttam olyan bowdent ahol kúpos a külső-belső lezárása ill .van ahol olyat árulnak,ahol van egy plussz "alátét" a lezáró után.Nálam egy hagyományos bowden van bent.Vagy a fékalaplap bowdenbevezetése lenne kikopva belülről?Mintha abba lenne egy belső szűkítő perem.Köszönöm.
|
exiles
Szia!
Azt mondod: most lett felújítva a motor. Ez úgy hangzik, mintha a felújítás előtt nem állt volna fenn ez a probléma. Amennyiben előtte minden rendben volt, akkor lehet, hogy a felújítás során lett valami eltolva (habár nem igazán tudok olyan munkafázist említeni, amelyiknek helytelen kivitelezése ilyesmit eredményezne). Ha viszont már előtte sem volt jó a motor, illetve még a kipróbálása előtt mindjárt motorfelújítással indítottál (mert például most szerezted a járművet), akkor azt mondom, hogy egyszerűen túl sokat kap a motor. Ha nincs rajta a szívászajtompító a porlasztón, akkor nem szabad, hogy jól működjön, gázadásra fuldokolnia, hörögnie kellene. Ha így, azaz a szívászajtompító és a benne elhelyezett légszűrő szabad légáramlást akadályozó, depresszáló hatása nélkül üzemel jól a gép, az azt jelenti, hogy a kelleténél nagyobb fúvókák vannak a porlaszótban, illetve túl magas a benzinszint az úszóházban. Első körben tehát ellenőrizd ezeket:
Porlasztó típusa: BVF 16N1-6 (más típus nem igazán jó; különösen fontos, hogy a szívótoroknál meglegyen mind a három kis levegőfurat, amelyek közül az alsó a fűfúvókát tartó tűfúvókához vezet: a tűfúvókán KÉT keresztirányú kis levegőfuratnak kell lennie!)
Főfűvóka: 50 (ez a szám a kalibrált fúvókaátmérő századmilliméterben kifejezett értéke, tehát egy 50-es főfúvóka 0,50 mm-es belső átmérővel rendelkezik; szemmel is látható, ha ennél jóval nagyobb)
Üresjárati fúvóka: 35 (ha ez nagyobb a kelleténél, az is túleteti a motort, mivel ennél a karburátornál a teljes fordulatszám-tartományban szerepet kap az alapjárati fúvóka is)
Üzemanyagszint: 9 mm-re az úszóház felső élétől (összeszerelve; ha nem tudod ellenőrizni, akkor közelítőleg jó értéket ad, ha a kézzel a porlasztóra szorított úszóházat feltöltöd, majd - a csapot elzárva - óvatosan leveszed: ekkor a benzinszintnek körülbelül az úszóház hátulján elhelyezett hosszanti borda tetejéig, illetve 1-2 milliméterrel magasabbra kell érnie)
Részterheléstű (kúpostű, síbertű): 04 jelű (ha már nem eredeti, akkor a hosszmérés segíthet: az ebbe a porlasztóba való tű hossza 39,4+/-2 mm)
Részterheléstű állása: 3. rovátka (fentről számítva; a tűtartó lemez alsó lapja számít)
|
Sziasztok!
Felújításra került a blokkom a starban. Viszont valami nem franko. Ha felteszem a karburátorra a légszűrőt lefullad a motor. Ha leveszem minden jó. Az a nagyobb fajta légszűrőm van a sárga műanyag.
Amit próbáltam, szétszedtem, kimostam, ellenőriztem a nyílásokat, kicseréltem a szűrőt. Próbáltam a szűrőházat üresen is de úgysem jó.
Elakadtam....
Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv: Zsolt
|
Zakics Sándor
Ne. Alaplapot, hacsak el nem törik vagy használhatatlanná nem deformálódik, nem kell és nem is szabad kicserélni. Fölösleges beruházás, amellett az utángyártott alaplap anyagminőségében is, kidolgozásában is silány, pontatlan, a gyárinak nyomába sem ér.
|
Zakics Sándor,
írtam e- mailt.
|
azt néztem, hogy én egyben lecserélném az alaplapot a tekercsekkel, megszakítóval együtt.
Hol érdemes megvásárolni? a neten van ilyen, hogy simsonbolt.hu, vagy simson.boltaneten.hu...
Vagy más ötlet?
Tudsz segíteni?
emailezhetünk privátban is...
kösz
|
Zakics Sándor!
Eszedbe ne jusson új, médintávolkelet tekercset venni! Gyakorlatilag semmire se jók, a motor nem akar velük menni, és általában gyorsan megadják magukat. Silány termékek, tapasztalatból mondom.
Hirdetési oldalakon felbukkannak alkalmanként eladó régi DDR tekercsek, csak ezeket szabad beépíteni.
Ha nem találsz ilyet, szólj, segítek.
|
Szia!
Köszi az infókat. A tekercs kivételével már mindent próbáltam, cseréltem, akkor az jön.
Sanyi
|
Zakics Sándor
Szia!
Valami gyújtászavar lesz.
Első körben a gyertya a legvalószínűbb, hiába tűnik látszólag jónak. Próbálkozz a cseréjével, próbálj ki többféle márkát, a magasabb (260-280-as) hőértékcsoportból. A legtöbb Simsonnak bejön az NGK B8HS, de van olyan példány is, amelyik rövid idő alatt kinyírja ezt, és mondjuk azt az ócska román Isolatort igényli, amelyik meg a Simsonok 80 %-ának nem megfelelő. Szóval ezt ki kell kísérletezni, hogy a te motorod "ízlésének" konkrétan mi felel meg. Az ugyanis, hogy a hengeren kívül a gyertyaelektródok között szikra képződik, még abszolúte semmit nem jelent. Érdemes megnézi egy másik gyertyapipát is, mert a benne lévő ellenállás is okozhat működési zavart.
Ha ez nem vezet célra, akkor ki kell mérni a tekercsek ellenállását, nincs-e bennük menetzárlat, mert egy hibás tekercs zavart keltő mágneses tere a többire is hatással van. Tehát például egy menetzárlatos fényszórótekercstő is dadoghat a motor, hiába nincs fizikai kontaktusban a gyújtás áramkörével. Ebben az esetben ki kell cserélni a tekercseket; célszerű egyszerre mind a hármat.
|
Sziasztok, van egy 1974-es Starom, még apukám használta anno, illetve én is elég sokáig. Korábban fel lett újítva henger fúratva, dugattyú, gyűrűk új... Két év állás után, kicsit megtisztogatva most is harmadik rúgásra indul. Volt és van egy problémája. Egy idő után, mondjuk 4-6 km megtétele után elkezd "tüsszögni", egyenetlenül járni, le akar állni, ha nem húzom tökik a gázt. Ha leáll el sem nagyon indul... A megszakító cserélve lett, kondi is. Mi a következő amit cserélnem kellene? Gyújtás rendben van, gyertya is, szikra van bőven. Ha kihűl és elindítom egy jó ideig megint szépen megy, aztán újra kezdi a problémát.
Előre is köszi az infókat
Sanyi
|
Szép jó napot.
Simson Swalbe üresjárat lámpát vennék.
Megköszöném ha segitenétek.
|
Zsoel
Köszönöm, így már érthető. A gépkönyv ('66-os kiadás) többi része egyértelmű, mert ahogy írtad is, lehet tudni, hogy melyik típusokról beszél, itt viszont tényleg elfelejtették ezek szerint odaírni a megfelelő hivatkozást.
|
Ormossy
Semmi gond. Attól, hogy valami német, még nem biztos, hogy jó is. :) Azok is sok hülyeséget tudnak ám leírni.
|
PPisti
Valószínűleg az még egy 1971-es, vagy azt megelőző évekből származó gépkönyv, amelyik a KR51/1 (Schwalbe) különféle kiviteleihez, valamint az SR4-1 (Spatz), SR4-2/1 (Star) és az SR4-3 (Sperber) típusokhoz tartozik. (A Spatzot és a Sperbert eddig az évig gyártották.) Természetesen nem készítenek minden egyes típushoz KÜLÖN útmutatót, ezért bizonyos információk csak bizonyos képekre vonatkoznak. Ezért van például, hogy a lábváltós kapcsolási séma képén fent zárójelben van még egy (4) is, hiszem a Sperber váltóműve négyfokozatú, a kéziváltós sémánál meg a Spatzra vonatkozó 1-2 fölött a (3) a kéziváltós kivitelű, alap KR51/1 harmadik fokozatát jelöli.
Nos, a mikrolégszűrő (magyarul papírbetétes szűrőelem) cseréje szintén egy olyan információ, amelyik - bár ezt a táblázatban nem tüntették fel, bár illett volna - csak és kizárólag a Sperberre vonatkozik. Annak ugyanis egészen más légszűrőrendszere van, mint a többi típusnak. A karburátor mögött csak egy vázra hegesztett cső van, ez van összekötve a porlasztó szívótorkával. Majd a cső egy alsó, ülés alatti térben lévő légszűrőedényhez, az pedig tovább, a tartály alatt elhelyezett másik légszűrőedényhez csatlakozik. Így a Sperbernek összességében egy hatalmas űrtartalmú légszűrőedényzete van, az 50-es Simson-típusok közt messze a legnagyobb. Ebbe viszont nem lenne elég annak a pici légszűrőpatronnak az áteresztőképessége, ezért a tartály alatti elem végében egy egyedi, papírbetétes szűrőelem kapott helyet. Az ábrán az 5-ös mellett látható:
Konkrétan erről van szó:
Mivel ezt nem lehet tisztítani és regenerálni, mint az olajfilmes légszűrőt, csak cserélni, ezért azt bizonyos időközönként meg kell ejteni. A Starban pedig a táblázat másik sorának megfelelően kell végezni a légszűrőpatron kimosását és újraolajázást.
|
Lehet, hogy hibás a táblázat, nem tudom. Német oldalon találtam, gondoltam, ők hátha jól tudják, mégis csak ők gyártották.
|
Ormossy
A táblázat a 16N1-1 porlasztó esetében is eltér a gépkönyvtől, ugyanis 60-as indítófúvóka kell bele, nem 50-es.
Zsoel
A gépkönyvemben találtam egy érdekes részt. A karbantartási táblázatoknál a kenés részben azt írja, hogy "a nedveslégszűrő tisztítása és olajozása" ez rendben van, majd alatta: "a mikrolégszűrő cseréje", nos ez nem tudom mit takar. A motor SR4-2, mint ahogy korábban már írtam, gyári állapot, ezen alkatrész cserélve, átalakítva, elhagyva elméletileg nem volt. A légszűrőház a "T" alakú gumi, benne a nedveslégszűrővel, mögötte a szívászajtompító? (bakelit korong két bemetszett kics csövecskével) betéttel. Ebben más nincs, olyan hely sem, ahonnan hiányozhatna valami, így nem tudom miről beszél a gépkönyv. A neten sikerült találnom egy nagy febontású bontott rajzott erről a motorblokkról, de azon is csak ezek az elketrészek vannak feltüntetve. Mi ez a mikrolégszűrő és hol kellene lennie?
|
Ormossy
Igen, de ez a táblázat hibás. A Starhoz, így a 16N1-6 porlasztóba (a gépkönyvek szerint) 35-ös főfúvóka való, és azzal is megy jól.
|
Zsoel,
nekem ez a táblázat van meg, ebből írtam.
A fontosabb tudnivalók az alábbi táblázatból láthatók (forrás: http://www.mopedfreunde-oldenburg.de):
16N1-X típus
|
16N1-1
|
16N1-3
|
16N1-5
|
16N1-6
|
16N1-8
|
16N1-11
|
16N1-12
|
Főfúvóka mérete
|
62
|
80
|
67
|
50
|
72
|
72
|
67
|
Súbertű fajtája
|
04
|
04
|
08 (2A512)
|
04
|
09 (2A521)
|
10 (2A511)
|
08 (2A512)
|
Súbertű helyzete felülről
|
3.
|
3.
|
3.
|
3.
|
4.
|
4.
|
3.
|
Alapjárati fúvóka
|
35
|
40
|
40
|
40
|
35
|
35
|
35
|
Alapjárati csavar(tolattyú csavar)
|
0,5 - 1 fordulatra nyitva
|
0,5 - 1
fordulatra nyitva
|
0,5 - 1
fordulatra nyitva
|
0,5 - 1
fordulatra nyitva
|
1 - 2
fordulatra nyitva
|
1 - 21)
fordulatra nyitva
|
1 - 2
fordulatra nyitva
|
Szivató fúvóka mérete
|
50
|
50
|
50
|
50
|
50
|
50
|
50
|
Úszószint
|
7±1 mm
|
7±1 mm
|
7±1 mm
|
7±1 mm
|
8±1 mm
|
8±1 mm
|
8±1 mm
|
Az én porlasztóm 16N1-6-os
|
Ormossy
Most olvastam, mit írtál Lacika74-nek. Bocsánat az ellenvetésért, de a Starba csak 35-ös üresjárati fúvóka való, a Schwalbéhoz (16N1-5) kell 40-es.
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |