|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
Lacika74
Hát látatlanban találgatni nagyon nehéz, de azért megpróbálom.
Ha csak teljes gázon akar beindulni a motor, az azt jelenti, hogy nincs levegője. Valamiért vagy azt nem kap, vagy épp tüzelőanyagból kap túl sokat, de a vége így is, úgy is ugyanaz: a normális benzin-levegő arány olyan mértékben eltolódik az előbbi javára (utóbbi kárára), hogy már nem képes beindulni.
Amíg hideg a motor, nincs is gond a benzintöbblettel, mert erre szükség is van a működéshez; a különféle hidegindító-berendezéseknek is pontosan ez a szerepük. A probléma akkor lép fel, amikor a motor már bemelegedett, hiszen ekkor már túl sok lesz a többletbenzin, eléri azt a határt, ahol már túl kevés lesz az a levegő, amennyivel még képes elégni. (A benzin elégetéséhez szükséges levegő ideális elméleti aránya 1:15, égési tartománya pedig +/- 3 egység levegő; vagyis 1:11 benzin-levegő aránynál még nem gyullad meg a benzin, 1:19-nél már nem.)
Én tehát első körben a légszűrő áteresztőképességénél, majd pedig a hidegindító rendszernél néznék körül. (Hangsúlyozom: mindez arra az esetre vonatkozik, hogy a motoron minden más rendben van, tehát forgattyúház tömítettsége oké, gyújtás oké, a fúvókák, benzinszint rendben.) Utóbbinál előfordulhatnak olyan gonosz hibák, hogy például kifordul a már említett sz@r minőségű gumidugó a tolattyúból, és állandóan többletbenzint kap a motor, vagy éppen alaphelyzetben nem zárja el rendesen a búvárcső száját, mert megszorul, például a kupak túlhúzása következtében fellépett deformáció miatt. A szívatótolattyúnak könnyen kell járnia, és alaphelyzetébenben (amikor a szívatókar vissza van nyomva) 1...2 mm holtjátéknak kell lennie a kupakban lévő állítócsavar és a bovdentok között. Előfordulhat még a búvárcső sérülése, esetleg a porlasztó szívótorkánál lévő kis levegőjáratok eltömődése.
|
Ormossy
"Egy régi, lehet, hogy 25-30 éves tömítés még mindig jobban használható, mint a ma gyártott vackok."
Nem erről beszéltem a múltkor? És ez sajnos ugyanígy igaz nemcsak a többi (elvileg) benzinálló gumialkatrészre, benzincsaptömítésre, szívató-gumidugóra, de majdnem minden nemfém alkatrészre is.
|
Lacika74
Ezeket az információkat előbb is megoszthattad volna velünk, nem irkáltam volna feleslegesen...
És hát ugye, azzal kezdtem a javaslataimat, hogy "Ha a motor a felújítás során rendben lett összerakva és ott semmi hibát nem kövttetek el,"
Hasznos lett volna az is, ha megemlíted, hogy nagyon füstöl, mert ebből vagy arra következtet az ember, hogy sokat kap, vagy - mivel motorfelújítás után vagy - valami nincs az összerakásnál rendben, és eszi a motorolajat.
No mindegy, majd kiderül.
|
Ormossy
Köszönöm a gyors választ ezeken a dolgokon már túl vagyok új súbertű van benne a karbit is kipucoltam .Kb húsz éve foglalkozom simsonokkal ,,hobby szinten,,,valamint pannóniával de ilyet még nem tapasztaltam.Mintha meg lenne átkozva :( Nekem inkább az a gyanüm hogy sokat kap mert a mecseki szénerőmű elbújik mellette.Ha megy ...Nekem gyanús hogy nem e motorolajat szívhat fel esetleg mert jártam már így szimmeringel hiába olajoztam be a tengelyt elszakadt a rugó.Csak ugye mielőtt üjra szétszedem szeretnék kizárni minden mást...
Hétvégén hozok egy működő motorról schwalbe karburátort és kiderúl hogy hol a hiba.
Mégegyszer köszönöm a segítséget
laci
|
Új fejlemény a porlasztó tömítéssel kapcsolatban:
van nekem pár öreg porlasztóm, némelyik hiányos, donornak tartom meg őket. Az egyikben találtam egy nagyon jó állapotú régi tömítést. Látszik rajta, hogy nem mai gyártmány, mérete, szélessége sem olyan, mint a mostaniaknak.
Megtisztogattam, egy lehelletni zsírt kapott, és beraktam a porlasztóba.
És láss csodát! Egy-két órai motorozás után a porlasztóm por száraz!!
Egy régi, lehet, hogy 25-30 éves tömítés még mindig jobban használható, mint a ma gyártott vackok.
|
Lacika74,
Előre bocsátom, hogy nem vagyok nagy szagember, csak afféle amatőr, aki a saját motorját - meg néha a barátaimét - szerelgeti, több-kevesebb sikerrel.
Ha a motor a felújítás során rendben lett összerakva és ott semmi hibát nem kövttetek el, akkor én legelőször is a porlasztó környékén néznék szét. (Gyanús nekem, hogy nem kap rendesen benzint...)
Kezdeném azzal, hogy ellenőrizném, rendben van- e a benzinszint, rendben érkezik- e a benzin a tűszelepnél a porlasztóba. (Lehet is kis dugulás pl. a benzincsapban, vagy egy kis kosz a tűszelepben.)
Majd ellenőrizném, hogy a megfelelő méretű fúvókák vannak- e a porlasztóban. (Ha nincs felfúrva a motor, akkor a főfúvóka 50-es, az alapjárati 40-es, a hidegindító 50-es.)
Következne az, hogy beállítanám helyes értékre a súbertűt, (általában fenntről a 3. rovátkába kell lenni a pillangónak, de attól is függ, mit "kíván" a motor) majd az alapjárati levegőt, és az alapjáratot.
Ha még így sem lesz jó, folyt.köv.
|
Sziasztok,
Szeretném a segítségeteket kérni a következő probléma megoldásában.
Van egy Simson Star motorom most lett felújítva a blokk.Szimmeringek csapágyak tömítések üjak gyújtás beállítva karbi kipucolva beállítva.
Ennek ellenére hidegen első rúgásra indul viszont pár száz méter után elfogy az erő és leáll.Ezután csak teljes gázon hajlandó elindulni kb a 30. rúgásra és ha visszaesik a fordulat megint leáll.
segítségeteket előre is köszönöm
Laci
|
Ormossy
Jó kis erőpróba lesz a Tátra, de egy jó Simsonnal nem lehet gond.
kovati88
Nekem Óvár ugyan nincs nagyon messze, de mást terveztem a hétvégére. Viszont a megye déli része felé tervezek menni nyáron a Starral, ha előbb nem akkor összefuthatunk.
|
Ormossy
Lehet, hogy régen jobb parafa tömítések is voltak, én mindenesetre csak sz@rral találkoztam eddig.
Mindazonáltal egy rendes tömítésnek sok úszóház-le- és felszerelést ki kell(ene) bírnia, nem egyszer használatos alkatrész, tehát nem igényelné, hogy szerelésenként cseréld. Én többször találkoztam már gyári darabbal, és alig látszódott rajtuk a használat nyoma.
|
Ormossy
Szia!
Természetesen teljesen jogos a felvetésed :)
Sajnos felénk Gy-M-S megyében nem sok ilyen találkozó és börze van, szóval ezt a keveset is ki kell használni.
u.i.
Mindenesetre, ha meggondolnád magad, akkor ott biztosan találkozunk!
Üdv:
kovati88
|
kovati88,
"Csornáról ketten biztosan indulunk,"
Hát onnan könnyű, próbálnád ezt Dunakesziről. :-))))
|
Sziasztok!
Május 6-án szombaton jön valaki a "VI. Mosonmagyaróvári Veteránjármű-találkozó és alkatrészbörzére" ?
Amit tudok, hogy Csornáról ketten biztosan indulunk. :)
Üdvözlettel:
kovati88
|
Zsoel,
Két-három éve még vettem olyan parafa tömítést, ami hosszabb ideig is bírta, és nem volt egy számmal nagyobb, mint a porlasztó. Igaz, én soha nem raktam vissza kétszer ugyan azt a tömítést.
De sajnos a mostani parafákat kidobhatom, mert szörnyű minőségűek, és ahogyan Te is írod, kilógnak a perem alól. Úgy látom, ma nem érdekli és nem is érdeke a gyártónak, hogy jó minőséget gyártson. Olcsó anyagból készülhetnek, úgy is ezt kell megvenni, nincs más.
Az alkatrészekre is igaz, hogy 40-50 éve jobb minőségben készültek. Sokszor kritikán aluli, hogy milyen rossz minőségű utángyártott alkatrészeket lát az ember. Én a hirdetési oldalakon vadászom a régi eredeti alkatrészeket ha kell valami, a legritkább eset, hogy utángyártottat veszek.
Keresek majd valami jó anyagot tömítésnek, és megpróbálom elkészíteni.
|
Starex,
Köszönöm a gratulációt.
Amikor a motoromat a magukat "Simson-szerelő"-nek tartó emberek után rendbe tettem, eleinte én sem merészkedtem nagyobb túrákra. De amikor láttam, hogy minden rendben, nekiindultam hosszabb távoknak is. (Eger, Bükk, Mátra Pilis, stb.) Simán teljesíthető a napi 300 km.
A nyáron a Tátrába, Zakopane-ba szerenénk eljutni
|
Ormossy
Az a parafa sz@r sajnos tűzre való vacak, a gumival egyetemben. Agyon kéne csapni, aki gyártja. Pontatlan, 1-2 úszóházlevéltel után kidagad a benzintől, és körben kilóg a perem alól. Nem jó semmire.
Egyszerűen agyrém, hogy eltelt 4-5 évtized, és az 1960-as-70-es években jobb minőségű benzinálló gumilemezt tudtak gyártani, mint ma! Az eredeti tömítés, amíg a sok megfeszítéstől szét nem megy, még mindig ezerszer jobb a ma kaphatóknál. Én ajánlom a vékony bőrből vagy műbőrből való tömítésvágást, azzal többre mész, nem eszi meg a benzin, nem mállik szét, és nem is dagad meg nagyon.
|
Ormossy
Ez igen, gratulálok a teljesítményetekhez! Hol van ehhez az én 30 km-em Jó, mondjuk az csak próba volt az évre. Egy Balatoni táv nekem sincs elérhetetlen távolságra, de eddig 60-70 km-nél messzebb nem merészkedtem a Starral. Ideje lenne kibővíteni a kört. A motor amúgy Dinnyésről való. Az sem lenne egy lehetetlen távolság Simsonnal, és ott van még a Velencei-tó is.
A parafa tömítéssel csak az volt a bajom, hogy 1X 2X leszereltem, és már nem volt értelme visszarakni, mert annyira összenyomódott. A gumi tömítésben van olyan, ami megdagad a benzintől, de van belőle egy jobb fajta is, ami bírja. Ha szerencsém van, most ilyen van a motoromon.
Erről jut eszembe, a Pápai börzén sikerült szert tennem egy csavaros úszóházú porlasztóra, szóval ha valamiért mégsem akarna rendesen menni a gép már egyszerűen le tudnám ellenőrizni a benzinszintet.
|
Tegnap a barátommal mi is abszolváltuk az ez évi első komolyabb túrát; ellátogattunk a Balatonhoz - Balatonfűzfőig mentünk - és bekukkantottunk Veszprémbe is. A Velencei tónál kávéztunk, a Balatonnál ebédeltünk, - hát kell ennél több?
Bő 300 km-t gurultunk, majd nem azt írtam, hogy hiba nélkül, pedig sajnos nem.
Veszprémben ki kellett cserélnem a porlasztó parafa tömítését, amit pár napja vásároltam, és tettem bele. Simán engedte a benzint, olyan volt, amikor kivettem, mintha két számmal nagyobb lenne. Gyakorlatilag kilógott a porlasztó alól, nem lehetett vissza se tenni, mert olyan nagy volt. Még serencse, hogy volt nálam másik tömítés.
Ezt leszámítva kiválóan teljesítettek a motorok, a barátom Schwalbija is.
|
Ma végre megvolt a nagyobb róbaút, kb 30 km. Úgy érzem, hogy jól megy a gép. A sebességet nem tudom, mert a spirál hibája miatt még mindig nem mér az óra. Szürke spirált akarnék rátenni, ha már lecserélem a rajtalevőt.
|
Zsoel,
köszönöm!
Vigyázok is rá, és megkap tőlem mindent, amire vágyik!
Cserébe sok hosszabb-rövidebb úton cipel magával.
|
Ormossy
Köszönjük!
Nagyon szép állapotú a motorkerékpár.
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |