|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
Üdv Urak!
Én ebben az évben így kezdtem a motorozást:
http://ofk.hupont.hu/48/simsonturak-2017
Remélem a folytatás is hasonlóan jó lesz.
|
Zsoel
Szívesen, legalább volt mit írnom:) Kipróbálni nem tudtam azóta, mert nem volt rendes motoros idő, de most ott van az üzemanyagszint a porlasztóban, ahol jó volt.A gyújtásnak is jónak kell lennie.Írok ha megvolt a próbakör.
|
marshall
Szia!
A csavarok és anyák mind galvanizálásos felületkezelést kaptak. Festésről nem tudok, pláne nem a jármű színére. A Starnál minden vázelemet külön fújtak színre, és külön csavaroztak össze.
Ha a csavarokon nálad festékmaradvány van, akkor az már nem eredeti festék, hanem valaki utólag festett rá arra a részre, és akkor lettek festékesek a csavarok is (ami egyébként elég kókány munkára vall).
|
starex
Köszönjük a leírást, Jani!
Az úszó beállításánál nem érdemes a szervizkönyvi méretleírásra hagyatkozni, mert az a gyári úszóra vonatkozott, gyári értékekkel rendelkező motor esetére. Egy 40-50 éves használt motornál, utángyártott úszónál csak tapasztalati-gyakorlati módon lehet úgy belőni a benzinszintet, hogy az jó is legyen.
|
sziasztok!
Egy kérdés a hátsó sárvédőt a vázhoz rögzítő csavarok eredetileg festve voltak? Mert nekem eredeti ESKA csavarjaimon látszik a bordó szín belül az anyákon is!
Köszönöm!
|
Sziasztok!
Leírnám a mai nap Staros vonatkotású történéseit, hátha segít másnak így a szezon elején, vagy később.
Ma elég jó idő volt, mentem hát egy kört a Starral. Még múlthétvégén csökkentettem az Mz-emen a benzinszintet, mivel 4 litert fogyasztott, utána a Starnál is hasonlóan jártam el, mivel erőtlennek éreztem 3-asban, amúgy pörgött ahogy kell. Akkor csak a másik keletnémettel mentem, ma került sor a Starra. Próbáltam a végét, hogyan megy, de nem győzőtt meg. Pár kilométer után teljes gáznál elkezdett lassulni. Mintha kifogyna az üzemanyag. Gázkart visszaengedve ez a jelenség megszűnt. Egy felüljáró is útba esett ott csak kettesben ment fel, pedig korábban ez hármasban ment simán egy kis rágyorsítással. Nemsokkal később megálltam pihenni, már magától állt le, nem várta meg a gyújtás elvételét. Mjad nem is akart rúgásra elindulni, ami furcsa egy Simsonnál. Kivettem a gyertyát alig volt szikra, pótgyertyával még annyi sem. Gondoltam, hogy vagy megszakító vagy tekercs hiba. Összébb ütöttem a gyertyahézgot, amit Starnál 0,4 mm-re állítok alapesetben. Így már be is indult, sikerrel hazagurultam. Itthon megnéztem újra a benzinszintet, újra módosítottam rajta, a lehrvideós értékeket nem tartom mérvadónak egy utángyártott úszónál. De ha egy gyárinál a nyelven állogattak valamikor, ott sem lesz pontos az úszodobok 32 és 27 mm-es értékre állítása. Azthiszem ezek az értékek szerepelnek benne. Én az úszóház aljától mértem a benzinszint tetejét, kb 14,5 mm volt, de nem jegyeztem meg pontosan, mert úgysem volt viszonyítási alapom. Eg picivel a kis oszlopszerűség alatt volt. Ezek után megnéztem a megszakítót, és a hézag egy picit kevés volt. Beállítottam 0,4 mm-re, utána jó is lett a szikra, könnyen indult a gép. Szóval egy megszakító ellenőrzést ha lehet nem árt beiktatni így tavasszal minden Starosnak.
Széles utat mindenkinek!
|
A sárvédő törés meg a csomagtartóra felrakott 60 kg. fa miatt lehetett...
|
Szerintem mentek vele, amíg meg nem állt benne a motor (vagy valami más) aztán pár évet állt a fészerben, most előkerült, és ugye kell a pénz...
|
Adeebacsi
Jesszusom, szegény "pára"!
Sosem értettem, és most sem fér a fejembe, hogyan lehet egy motorkerékpárt (vagy bármilyen járművet) így lerúgni. Oké, használja valaki mindennap üzemszerűen: elkopnak a gumik, kiszőrösödnek, megnyúlnak a bovdenek, elszakadnak a láncévédő tömlők, megfakul a fényezés, megmattulnak a műanyag alkatrészek; mindez rendben.
De hogyan rohad szét a kipufogókönyök, hogyan marad benne a gyári akkumulátor, hogyan keletkeznek tenyérnyi festékhiányok és kistányérnyi rozsdafoltok, hogyan törik ketté a hátsó sárhányó, hogyan szakad ki az üléshuzat és tűnik el maréknyi szivacs, hogyan vész el a parkolólámpa, tükör, oldallemez, biluxkapcsoló, meg egy halom gumialkatrész??
Mindez együtt a legundorítóbb hanyagságról, nemtörődömségről árulkodik, és nem jó ajánlólevél annak, aki felújítási alapot szeretne. Alkatrésznek pedig még egy kicsit drága.
|
Zsoel,
köszönöm, úgy látom nem lesz egyszerű a teleszkópok rendbe tétele.
Adeebacsi:
Innen szép nyerni!
(Lesz vele dolga annak, aki megveszi, de talán még érdemes megmenteni.)
|
Üdv urak!
Most találtam,hátha érdekel vkit:
https://www.jofogas.hu/jasz_nagykun_szolnok/Elado_Simson_Star_alkatresznek__64942083.htm
|
Ormossy
Hát igen. Négy darab rugóstag kicserélése több mint 50 ezerbe kerülne, amellett a látvány sem lenne már ugyanaz, mivel ezek az új lengéscsillapítók hidraulikusak, és másként néznek ki.
Szakembert nem tudok ajánlani, sajnos, nekem is nehéz volt megcsináltatnom. A lengéscsillapítók alkatrészeinek cserélgetését még csak el tudnám vállalni, de az is nagyon rizikós, a már említett szétszereléskori eltörés miatt.
|
Zsoel,
tudom, hogy nehéz ügy, nem egyszerű a felújítás, ezért is szeretném szakemberre bízni.
(Lehet, hogy jobba járnék 4 új teleszkóppal Németországból...? Csak ne lenne olyan drága...)
Tényleg van 3-4 donorom, amit feláldoznék.
|
Ormossy
Nehéz ügy. Új hengereket kell készíteni vasból, nagyon vékony fallal, plusz vezetőperselyeket kopásálló műanyagból. Ferrodolszegmenseket kell készíteni úgy, hogy esztergált forgástestet három darabra végsz. Gyakran a kúpos dugattyú is elkopik, vagy ennek a szára: akkor azt is újat kell esztergálni.
És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a szétszerelési kísérletkor a henger menetes vége általában beletörik az öntött alumínium csatlakozófejbe, mivel gyári szereléskor nem zsírozták be ezeket, és hát a felfröccsenő víz, sár, ugye... Szóval elég kemény fába vágod ezzel a fejszédet. De 8 darabból 4-et összerakni, az vállalhatóbb célkitűzés.
|
Kollegák!
Tud valaki olyan megbízható szakit, aki rövidhatáridőre vállalná a 4 teleszkópom felújítását?
(Van még legalább 3-4 teleszkópom donornak.)
|
Adeebacsi
Oké.
szilagyi.zsolt.imre@gmail.com
|
Zsoel
Köszönöm.
Sajnos én majdnem az ország másik felében vagyok,így kizárólag a postázás jöhetne szóba ha neked megfelel.
Írj már lsz egy mail címet és akkor privátban a többit megbeszélnénk.
Köszönöm.
|
Adeebacsi
Azt is be lehet azért állítani, csak türelemjáték. Már ha egyébként a motor mechanikailag kifogástalan. De különben én is jobban szeretem a 16N1 sorozatú porlasztókat, szerintem jobbak.
Igen, vállalok. Ha eljuttatod hozzám, szívesen megcsinálom. Én Halászin élek, nem tudom, meg tudod-e oldani, hogy idekerüljön a motor.
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |