|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
Zsoel
Köszönöm,úgy néz ki nagyjáből rendben van a gép,bár hidegen csak megmaradt a fulladás és kéri a szívatót.Más fórumon is találtam aki ugyanezzel a "hibával" küzdött.
Bár állítólag a N3-as karbik ilyenek,ha feljöbb vettem a beninszintet akkor meg melegen már sokallt.No mind1 marad így,az a fél-1 perc melegítés belefér.
Más. Jól tudom,hogy te vállalsz-csinálsz felújítást? Lenne majd egy Star blokk amit renbe szeretnék tenni tényleg tisztességesen.Sajnos komplett blokkfelújításba nem merek belevágni,sem szerszámozottságom,sem alapos szaktudásom nincs ilyen téren.A környéken pedig az ilyen muatvány sajnos több szempontból is halott ügy.
Köszönöm. Adeebacsi
|
Adeebacsi
Az úszóház alján van egy felöntés. Ezt régen megmunkálták, és egy menetes zárókupakot, fenékcsavart helyeztek el benne. Idővel sajnos elhagyták, mivel úgyis mindenki leszedte az egész úszóházat a porlasztótisztításhoz, de ha van egy különálló úszóházad, vagy épp tudsz szerezni valahonnét, akkor azt fel lehet áldozni, mert a felöntést házilag is ki lehet fúrni és menetet vágni bele. (Persze a legjobb csavaros úszóházat szerezni, de az nem egyszerű.) Az acélcsavarra aztán már lehet kis könyököt készíteni, amelyre átlátszó csövet lehet húzni, és akkor pontosan le tudod ellenőrizni a szintet. Ez is egy lehetőség.
|
Zsoel
Köszönöm,így már világos. Sajnos ablakos úszóházam nincs,bár egy üvegpohárral elvileg ugyanúgy belőhető a szint,ha jól gondolom.
|
Adeebacsi
Hogyne. Nem mondanám, hogy nézd meg a benzinszintet is, ha nem úgy lenne.
A tűfúvóka, amelyben a kúpostű mozog, és amelynek aljába a főfúvóka be van csavarva, tulajdonképpen egy hosszú cső, amelyben folyadékoszlop van. Ezt a keverőtérben (amely tulajdonképpen szintén egy cső, rá merőlegesen elhelyezve, változtatható keresztmetszettel) létrejövő levegőáramlás lecsökkent nyomásának köszönhetően tulajdonképpen az úszóházban lévő benzin felszínére hatókülső légnyomás nyomja fel a keverőtérbe. (A folyadék a magasabb nyomású helyről az alacsonyabb irányába igyekszik.) A folyadékoszlop szintje és a keverőtér alja közötti távolságot nevezzük emelési magasságnak. Ha alacsonyabb az üzemanyagszint, nő az emelési magasság, vagyis ugyanannál a levegő-térfogatáramnál kisebb mennyiségű benzin lesz képes feljutni a keverőtérbe (ami a gyakorlatban keveset kapó, erőtlen, fuldokló motorként fog megmutatkozni). Ha viszont magasabbra emeljük a szintet a kelleténél, az emelési magasság nagyon lecsökken, emiatt ugyanaz a levegőáram a szükségesnél jóval több benzint lesz képes felemelni, hiszen kisebb távolságot kell legyőznie. (Vagyis a karburátor túleteti a motort, amely így mázoltan hörög, nem képes kipörögni.) Ezért nagyon fontos a helyes benzinszint beállítása, ami kopott motoralkatrészek, nem gyári fúvókák, úszó stb. esetén bizony jelentősen különbözhet is az előírttól, tehát "találgatni" kell.
|
Köszönöm,próbálkozok.
Vagy keveset kap vagy falsot szívhat vhol.Estére direkt kint hagytam az eresz alatt,reggel 2-3C volt oda kint.2 szivatós rugás után pöccre indul,de szinte azonnal el kezd lehörögni,ha szívatót ráhúzom máris szépen forog.Ezt addig kell játszani míg kézzel legalább langyosnak érezhető a henger.Ekkor terhelés nélkül már veszi szépen a fordulatot,viszont ha elindulok vele van hogy ismét fullad,és 1/2 gáz fölött ledadog.Üzemmeleg állapotban már relatíve szépen megy,bár 4-ben sztem továbbra is gyenge.Többet kapáshoz elvileg főfúvókát kellene cserélni,a benzint emeléssel is többet kapna?
|
Adeebacsi
Akkor próbáld meg egy picit emelni a benzinszintet. Utángyártott úszóknál nemigen lehet adni a hajlítgatásos beállítási módszer sikerére. Az igazán jó az, ha átlátszó szintezőcsővel ellátott úszóházad, és felszerelve ellenőrizni is tudod, hogy tényleg ott áll-e a szint, ahol kell. A hibás benzinszintet tartom legvalószínűbb oknak, ha az nem válik be, akkor valami mechanikai zűr lesz a háttérben, de sajnos ez a "távgyógyítás" elég nehézkes, én is csak találgatni tudok.
|
Sublerral lőttem be,a jav.lerás alapján.Az úszós részt leemelve épp eléri a kis pöcök tetejét az úszóház oldalán.A tünetek alpján mintha keveset kapna,hidegen 2 szívatós rárugás ellenére is van,hogy leáll,sőt megállás után 10-15 perc hűlés után is kéri a szívatót.Ma elmentem vele egy hosszabb útra,picit árulkodott már a gyertya(új 260 AKA isolatort vettem bele) a szigetelőcsúcs majdnem fehér,az elektróda rész már nagyon világosbarna.
|
Adeebacsi
Pedig az tényleg rendben van.
És az üzemanyagszint? Ezeknél a porlasztóknál kicsit alacsonyabbra kell állítani, mint a Starénál.
|
Alapjárat 35,fő 70,szívató 60.
|
Adeebacsi
Nem jók azok a 16N3 karburátorok. Sok velük a gond.
Milyen méretűek azok a gyári fúvókák, amelyek benne vannak?
|
16N3-4 A gép gyári 4 sebis "89 gyártás.
A másik gond,hogy 4.-be -sztem-gyenge.1-2-ban relatíve szépen kiforog,a 3. már kicsit "álmosabb",4.-be viszont mitha elmenne belőle az erő.Tegnap póbálgattam pár kört,hazafelé szembeszél volt,a 4.-et egyszerűen nem bírta.Kétségtelen nem vagyok egy pille gyerek(100+)de ettől még a Starom is fickósabb volt.(a kislánckerék gyári 15-ös megnéztem.)
|
Adeebacsi
Szia!
Milyen porlasztó van a motoron?
|
Üdv urak!
Egy S51-et próbálok kicsit rendbeszedni.A behangolásnál kicsit elakadtam.A hibajelenség a következő.Az alsó 1/3 tarományban gyorsításkor gázadásra fullad,lehörög(állóhelyzetben-terhelés nélkül ez nem jelentkezik).Leginkább 1-2. fokozatban érezhető a dolog.Nyélgázra kis gondolkodás után megindul,utánna már viszonylag szépen kipörög.A karbi fémtisztára kipucolva,fúvókák gyári méret,bezinszint stimm.Kipuff.porszárazra kiégetve.Gyertyakép nem ad támpontot(száraz,középbarna,elvileg ideális minden ugye.)Súbertűvel próbáltam játtszani,érezhető változás nincs. Előre is köszönöm az ötleteket,segítséget.
|
FDani
Valóban, sajnos ebben is van igazság.
Akkor viszont, ha félsz a kockázattól, csakis a legdrágábbat ajánlom, vagyis az úgymond "eredetit". Az nagyobb eséllyel lesz a gyárihoz hasonlító minőségű.
|
Szia!
Végigjátszottam már ezt MZ-vel is meg Simsonnal is. Simson karbiból akad 3db, mind eredeti bvf, de egyik sem használható normálisan. Mz-re is azért sikerült szereznem gyári jót, mert ismerek megbízható, hozzáértő szakembert aki csak jó alkatrészt ad el.
Simson esetében sajnos ilyen személyt nem ismerek. Szóval eléggé lutri ha ismeretlen embertől vásárolok karbit.
|
FDani
Szia!
Egyiket sem javaslom. A Kentsét nem ismerem, de mivel török koppintás, aligha lehet túl jó minőségű. A karburátor lényeges alkatrész. Egy láncvédőnél vagy kormánymarkolatnál még elmegy a török utánzat, itt nem. A tajvani felejtős, ócska, puha anyagból van, bármilyen finoman húzza meg a rögzítőanyákat az ember, elhúzódik a csatlakozókarima. Amellett beállíthatatlan sz@r. Tudom, mert ilyen volt már a kezem között, nem is egy.
A felsoroltak közül a ma kapható BVF jó lenne, csak szerintem rohadt drága egy 40-50 éves Simsonra. Mellesleg érzésem szerint az is valahol Európán kívül készül, de biztosan nem Németországban, csak esetleg német bábáskodás mellett.
Igaz, hogy azt nem soroltad fel opcióként, de én a használt eredetit javaslom. A 11 ezer forint feléből kaphatsz jó állapotú, eredeti BVF porlasztót. Tapasztalatom szerint az a legjobb. Minél több az utángyártott alkatrész a karburátorban, annál több vele a gond, hidd el nekem.
|
Sziasztok!
A Schwalbe-m gyári karbija beállíthatatlanul szét van kopva. Új porlasztó beszerzését tervezem, BVF 16N1-5-öst.
Valakinek van tapasztalata az utángyártottak közül, hogy melyik használható? Láttam Kentse márkájút, noname taiwanit és "eredeti német" címszóval bvf logósat.
http://futarmotorosbolt.hu/termek//simson-16n1-12-karburator-nemet-minoseg----4376
|
Ismételten kérem, hogy senki ne használja azt az istenverte Válasz gombot, mert nagy mennyiségű fölösleges betűhalmazzal önti el az oldalakat. Címezze meg a bejegyzés elején, kinek szánja az üzenetet, esetleg, ha szükséges, a pontos dátum beírásával tegye egyértelműbbé, kinek és melyik üzenetére reagálva szánja a választ. Köszönöm!
|
molnár gábor
De igen. Gépelési hiba volt. Este fél 12-kor küldtem el azt a bejegyzést, elrontottam, elnézést. Már kijavítottam.
|
Zsoel
az olajterelő tárcsát nem a szimering és a csapágy közé kell rakni?
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |