|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
Zsoel Köszi a választ! Mindenképp megnézem a kondit és a gyertyát is.
|
Gabor0108
Szia!
Igen, a jelenség leginkább gyújtószikra-kimaradásra utal, amelyet nagy valószínűséggel okozhat hibás kondenzátor és/vagy hibás gyújtógyertya. Persze más oka is lehet annak, hogy a motor így viselkedik, de első körben ezt a két hibaforrást kell kizárni, tehát elsőként ezt próbáld meg, ezenkívül szóba jöhet még a hibás gyertyapipa vagy sérült, kúszóáramos gyújtóvezeték is.
|
Sziasztok!
Már nagyon régen jártam ezen a fórumon. Ha már újra megtaláltam ezt a fórumot, egy kis segítségre lenne szükségem. Sajnos mostanában a Star nem úgy működik, ahogy kéne neki. Szóval bemelegszik a motor és le is áll, de előtte egy jó nagyot durran és utána már el sem indul. A gyújtótekercset már kicseréltem, a megszakítóhézegot kimértem, a karbit kitakarítottam és újra beállítottam, de a hiba még mindig fennáll. Szerintetek mi lehet a hibája? Esetleg a kondenzátor romolhatott el?
Előre is köszi a válaszokat!
|
Üdv!
Örömmel látom, hogy létezik ilyen fórum és aktív is. Az én gépem utángyártott alkatrészek, némi idegbaj kapcsán sztenderen van egy ideje. Majd jövök ötletekért, tanácsokért.
|
köszönöm az infot már vásároltam
|
kovati88
Szívesen! Én azt hiszem huzatot és szivacsot is a kamioldmotor oldalról rendeltem. A sima szürkét. Szerintem jó minőségű, méretre legalábbis nagyon passzentos. Hogy az idő mennyire használja el nem tudom. Kb egy éve van fent. Valószínüleg mindegyik webáruház huzatjai ugyanott készülnek, úgyhogy az áron kívül megkockáztatom hogy nincs különbség köztük.
|
Juhász Lajos
Úgy látom, hogy a Jófogáson most árulnak egy kábeltakaró sínt.
kovati88
A Jófogáson pár napja láttam egy üléslemezt, a régi fajta íveset, nem tudom fent van-e még.
Én a Futármotorosboltban vettem üléshuzatot. Egyszerű műbőr huzat, nem tudom mennyire lesz tartós. Én csak védőhuzatnak használom az eredeti üléshuzatra rátéve, hogy ne azt egyék az elemek. Az én gyári huzatom még majdnem 100%-os állapotban van, ezért próbálom a plusz huzattal védeni.
|
starex, Zsoel
Köszönöm szépen a kimerítő válaszokat, sokat segítettetek.
Szürke üléshuzatot hol érdemes venni? néztem ccm-en is meg más oldalon, nem tudom, hogy hol lehet jobb minőségűt venni, ha tudtok esetleg jobb minőségűt, segíthetnétek.
Üdv
kovati88
|
kovati88
Nem megy. Ahogy Jani is mondta, a jelenleg árult egyetlen üléslemez a KR51/1 S és K kivitelű, illetve az 1975 utántól, egész pontosan '77-től gyártott valamennyi Schwalbéhoz való fajta. Ez nemcsak formára más, de jóval hosszabb is, mint a Star eredeti üléslemeze (melyen csak kisebb módosításokat hajtottak végr), tehát az eredeti szivacs és huzat semmiképpen nem passzol rá. Újonnan ugyan kapható hozzá megfelelő szivacs és huzat is, de ezt a fajta ülést semmiképpen ne tedd Starra, ha jót akarsz, mert hosszú és bumfordi formája miatt nagyon csúnyán mutat rajta, valamint a csomagtartó felső részén lévő fogantyút is le kell szerelni hozzá, hogy elférjen.
Eredeti ülés:
A szóvan forgó hosszú ülés:
További képek:
http://www.használtmotor.hu/hasznaltmotor/hasznaltmotorok/202303/SIMSON_STAR.html
Látod a különbséget, ugye? Ezért nem ajánlom az újfakta nyerget (-lemezt). Próbáld inkább megjavít(tat)ni a régi lemezt, vagy szerezni egy jobb állapotú használtat.
A gumileffentyű méretére semmiféle szabvány nincs, az nem gyári alkatrész, csak sokan tettek házilag a motorjaikra. Sőt, úgy tudom, egy időben kötelező tartozék is volt, nehogy a kerék felvágja az apró kavicsokat a mögötte közlekedő járműre, és betörje annak lámpáját, szélvédőjét. Ez a haszna ma is megvan, illetve még az is, hogy esős, sáros időben nem lesz a rendszámtáblatartó meg a sárvédő külső része csupa mocsok. Tényleg egyéni ízlés dolga, mekkorát teszel fel, de ha engem kérdezel, én mindig 150 mm hosszúságúra vágom a leffentyűt, ha valakinek csinálok, és a saját motorjaimon is ilyen van. A szélessége értelemszerűen a tartóéval egyezik meg, vastagságra pedig 3-4 mm-es gumilemezt ajánlok. Kicsivel vastagabb lehet ennél, csak vékonyabb ne legyen, mert akkor a menetszél elfújja, és nem tudja hatékonyan ellátni a feladatát.
|
kovati88
Ami utángyártott üléslemezeket árulnak azok 1975 után gyártott típusokra valók. A korai Schwalbéknek az üléslemeze jó lenne a Starokra, de 75-től azoké megváltozott. Ezt a fajtát árulják. Erre nem passzol a Star szivacsa, sem a huzat. Átalakítással menne csak.
Sárvédő leffentyű hossza szerintem ízlés dolga. Gyárilag nem volt egyiken sem.
|
Sziasztok!
Új üléslemezt nézegetem a neten, de furcsállom, mert ami motoromon van gyári az íves, de amit látok különböző oldalakon annak az eleje egyenes. Szivacsom van eredeti, de nem tudom ha rendelnék ilyen üléslemezt, meg rá még szürke üléshuzatot, hogy működne-e a dolog, vagy alakítani kellene a lemezt...?
Másik:
A rendszámtábla tartóra rögzített gumi sárhányóra van valamilyen féle pontos méret, vagy ahogy jólesik? A szélessége adott a tartó végett, hosszára lennék kíváncsi.
Köszi!
kovati88
|
kovati88
Sajnos én nem tudtam tippet adni, nekem ha jól emlékszem a hátstó repedtek lettek előre berakva a sárvédő alá. Egy burkolatcserét egybekötve a belső felújítással viszont a jövőben el tudnék képzelni...
Zsoel
Köszönöm, valami hasonlóra gondoltam magam is, vagy esetleg MZ ES. De tudtommal ott csak vajszín volt. Egyenlőre marad a gyári repedt. Amúgy az egyik mellékepületünk padlásán van kettő vajszín keret, de mindegyik el van repedve. Úgy tűnik, ez új korukban is problémát jelentett.
|
starex
A szürke fényszórókeret utángyártott szín, eredetileg nem létezik, de szükség esetén a vajszínű keret kiváltható vele, nem olyan nagy az eltérés.
|
Sziasztok!
Zsoel, TopJoe, starex
Köszi a tippeket.
A jelenlegi fekete teleszkóp is fekete zsugorcsővel van megcsinálva, mert eléggé rossz állapotban voltak a meglévők, akkor nem gondoltam erre a fehér színű zsugorcsőre.
De ezekután úgy gondolom, jó lesz az feketén is. :D
|
Sziasztok!
Tegnap megvolt az első motorindításom idén, a Star volt az alany. Még talán október-november fordulóján volt indítva utoljára. Gyújtás nélkül rárúgva, majd gyújtással meglepően könnyen indult. Nem akartam számolni, mert talán lelombozna ha túl sok, de másodikra el is indult. A szívatót azt tovább kérte, mint általában, de ez érthető. 3-4 percig járattam változó fordulatokon, nagyrészt alapjáraton. Igazság szerint menni is kellett volna vele tudom, de tegnap havazott éppen. Két-három napja az olvadás előtt teljesen szárazak voltak az utak, talán akkor tényleg kimentem volna vele egy körre.
Rendeltem a héten motorosboltból, többek között egy régi fajta tükröt is, ami jobban illik hozzá, mint a fekete műanyag. Azt tettem oda mellé. A kínálatot nézegetve ötlött fel bennem újra a kérdés, hogy amit árulnak szürke lámpakeretet az mihez is való? Mert a Star-Schwalbe típusokon vaj, vagy fekete volt eredetileg. Egy vaj színűt kellett volna nekem is venni, de ahonnan rendeltem nem volt.
|
kovati88
Amit TopJoe ajánl, arról nem tudok nyilatkozni, de ha nem tudsz együtt élni a fekete színnel, és amennyiben szerkezetileg jó állapotúak (nem karcoltak, repedezettek, töröttek) a felső porvédők, egy ügyes aufófényezővel akár meg is lehet fújatni őket a kívánt színre. Megfelelő előkészítés és alapozás esetén jól tapad a festék a műanyagra is.
|
kovati88
Csak egy ötlet: lehet kapni zsugorcsövet fehér, szürke színben is, 4-5-6 cm átmérőkben is. Régi hüvelyre ráhúzni,rámelegiteni és klassz lesz.
|
Zsoel
Köszönöm válaszod. Amit neten néztem, csak fekete színűbe lehet kapni, mármint porvédőt. Legyártani meg sajna drága lenne, szóval úgy nézem akkor marad a fekete rajt, csak jól mutatna rajta a fehér színű. :)
|
kovati88
Az a baj, hogy mivel teljesen védtelen, szabadon érik az időjárás behatásai, ezért aztán jellemzően minden motoron tönkrement. Ezzel párhuzamosan a belső csillapítószerkezet is megsínylette a nagyobb terhelést, és hosszabb, kíméletlenebb használat során általában az is tönkrement, legalábbis a dugattyúrúd műanyag vezetőperselye többnyire szétkopik. Azonban mivel az első lengéscsillapítók általában jobb állapotban maradnak (rejtett, védett elhelyezés, kisebb terhelés), annak a burkolatait fel lehet használni a hátsó lengéscsillapítókhoz, viszont maga a belső csillapítószerkezet nem kompatibilis, első és hátsó különbözik. Mindezek miatt többnyire csak az tud használható hátsó lengéscsillapítót összerakni, aki rendelkezik egy jó állapotú elsővel is, és a burkolatokat arról átszereli, azonkívül vagy
a) több hátsó lengéscsillapítója van, és kevésbé elnyűtt alkatrészekből összerak aránylag használhatót
b) le tudja gyárta(t)ni a felújításhoz szükséges alkatrészeket
Azért mondtam, hogy fehér hollót keresel, mert ép állapotban megmaradt komplett hátsó teleszkóp, pláne szürke (azaz régebbi gyártású) porvédővel...ma már gyakorlatilag nem létezik.
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |