|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
ha lenne kép meg méret gyártanák magamnak
|
Juhász Lajos
Vaterán időnként szokott fölbukkanni egy-egy darab, de most sajnos épp nincsen. Mihez kéne róla fénykép?
|
Sziasztok! Valaki tudna-e segíteni Simson Star ügyben. Keresnék egy kábel sint ami a tank alatt a vázra van fogatva kellene fénykép vagy méret. Esetleg valakinek van eladó ? Választ elöre is köszönöm!
|
TopJoe
Ha minden egyéb (légszűrő, kipufogó) marad az eredeti, akkor nem kell (és nem is szabad) módosítani a karburátor beállításain, és természetesen a szívótorkon sem. Nálam is csak a henger-hengerfej más, mint az eredeti.
A hangja kellemesebb, teltebb lett tőle a motornak, és lendületesebben húz a magasabb fordulatszám-tartományban. A végsebesség körülbelül 65 km/h lett.
|
Zsoel
A 63 cm3-s hengereddel kapcsolatban. Talán nekem is meghozza a jézuska a fa alá a 4 felömlős szettemet végre. Tehát olvastam, hogy gyári porlasztóval, gyári fúvókakészlettel használtad. Elég az 50-es főfővóka, bevált vagy nagyobb kellett végül. Torok maradt 16 mm ? Nyomaték,esetleges nagyobb utazó sebesség észrevehető? Fogyasztás?
|
Elnézést mindazoktól, akik nem kapnak azonnal választ a kérdéseikre; sok a dolgom mostanában, az időm meg kevés, nem tudok mindennap feljönni a fórumra, de kérem, legyenek türelemmel, legkésőbb 2-3 napon belül válaszolok, ha tudok.
|
Kovati88
Az első keréktengely 143, a hátsó 150 mm hosszú.
Az első lengővilla tengelye 170, a hátsóé 205 mm-es.
|
Rats
Képet sajnos nem lehetséges közvetlenül feltölteni a fórum hasábjaira.
A megjeleníteni kívánt képet előzetesen valamilyen képfeltöltő oldalra kell felvarázsolni. Ezután az ott kapott közvetlen hivatkozást (direkt link) kell elhelyezni itt olyanformán, hogy előbb rákattintasz a fejlécben található "Kép" ikonra (a B betű alatt), a hivatkozást beilleszted a "Hivatkozás" sorba, a kép szélességét 300 pixelre állítod (ez fontos, különben "szétcsúszik" az oldal), majd rányomsz a "Rendben" gombra, és kész.
Sajnos kissé komplikált, de a gporta.hu-n csak így lehet megoldani.
|
Sziasztok!
Nem tudja véletlenül valamelyikőtök, hogy a motoron található tengelyek milyen hosszúak pontosan? Gondolok itt az első, hátsó keréktengelyre, az első sárhányó alsó tengelyére, valamint a hátsó lengővilla tengelyére.
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv:
kovati88
|
Most látom a kép lemaradt, de képet hogyan tudom föltölteni?
|
Sziasztok!
Valaki megtudná mondani, pontosan hova való ez a mellékelt képen látható alkatrész, és mi ez?
|
Köszönöm mindenkinek! Végre egy hozzáértő és segítőkész fórum.
|
Adam
Általánosságban itt is elmondható, hogy a drágább a jobb. Nem tudom, most milyen a kínálat, de nem olyan régen még háromféle hengerrel lehetett találkozni: távol-keleti (tajvani), lengyel, valamint német gyártmányúval. Árban is, minőségben is ebben a sorrendben növekednek. A 10 ezer forint alattiakat kerüld el, azok valószínűleg tajvaniak. A lengyel gyártmányúakat jellemzően 10-15 ezer forint között kínálják, azok már használhatók. A német (MZA) henger a legdrágább, viszont az öntés és a megmunkálás precízsége annál a legjobb, valamint ez a cég eredeti tervrajzok alapján dolgozik, lévén a Simson alkatrész-utánpótlási gyárrészlegének jogutóda. Bár épp a hengereknél jellemzően inkább 60 köbcentis és nagyobb hengerűrtartalmú tuningcuccokat gyárt.
Használt gyári henger esetén az eredeti Simson-jelöléseket, a hengerfal, a kipufogómenet, az alsó és felső tömítőfelület állapotát, valamint a szívócsonk ésa hűtőbordák épségét célszerű figyelni.
A hengerperselyek cserélgetését én nem javaslom. Ugyan a gyakorlatban valóban kivitelezhető, de azért azt tudni kell, hogy a hengert a gyárban a hüvely besajtolt állapotában munkálták meg, következésképpen elviekben minden hüvely a saját hengeröntvényével tartozik össze, éppúgy, mint ahogy a két blokkfél (azokban is egymáshoz csavarozott állapotban alakították ki a csapágyfészkeket, marták meg a hengertalpfelületet stb., ezért össze is vannak jelölve).
Ha mégis ezt az utat választanád, kezdőként akkor sem szerencsés mindjárt "élesben" csinálni, inkább egy már használhatatlan hengeren gyakorold be a műveletet.
|
Adam
Fejjel lefelé ráteszed a hengert a tűzhelyre, lángot úgy beállitani ( nagylángra ). hogy szinte csak az aluminium bordákat érje igy javarészt csak az tágul. Kb 5 perc és magától kicsúszik a hüvely. ( állitólag lengyel hengernél nem lehet hüvelyezni ) Előtte egy kis összejelölés nem árt. A lényeg, hogy ne forditva tedd vissza a hüvelyt. Vissza ugyanigy, aztán hagyod lehűlni. Lehet vadabb módszerrel is, rossz lábosban tűzön, grillen :) de ez a legtisztább. Előtte egy alapos takaritás mert eléggé tud füstölni ha van ráégett olajsár. Asszonyok nem igazán szeretik a hengersütést konyhában, akkor kell csinálni ha nincsenek otthon. :)
|
Köszönöm a választ uraim.
A cserét amennyiben lehetséges szeretném elkerülni,jó kompressziójú,erős 4 sebis gép,pont ezért is csaptam le rá.A közdarabot-mivel egy 500Ft-os cucc csak megpróbálom,túl sok vesztenivalóm nincs vele,a gyári méretet azért kérdeztem,hogy subleres mérés után az enyémnél legyen viszonyítási alap,hogy melyik túlméret kell.
Ormossy Köszönöm az ötletet de Bp nekem sajnos oda-vissza 300km,vagy nem tudom postázással nem vállalják el?,ha tudsz esetleg elérhetőséget rákérdeznék.
TopJoe Ez otthoni hüvelycsere hogyan kivitelezhető?
Zsoel nem vetem el ezt a részt sem,kizárólag gyárit keressek,vagy utángyártottból mi az ami ár-érték arányban elfogadható?
Köszönöm.
|
Adam,
A közdarabot én sem javasolom, mert olyan ronda...
Pesten van olyan műhely, ahol vadonat új menetet varázsolnak a hengercsonkra, 5.000,- Ft-ért. Az enyémet ott csináltattam, kiváló lett.
|
Adam
Szerintem mint a star-é 36 mm. Egyszer én is tettem fel menetjavitót, nem tetszett a kinézet. Vegyél egy használt jó menetes hengert és 10. perc alatt át lehet hüvelyezni. Ha van gáztűzhelyed a konyhában azon a legkönnyebb és leggyorsabb.
|
Adam
Szia!
Már hogy értve a gyári méretet? Ha a menetre gondolsz, akkor az M36×1,5 mm-es metrikus finommenet.
Ez a javító közdarab egyébként nem sokat ér, főleg, ha már tükrös az eredeti csonk; csak egy lehetőséggel több, hogy fröcskölje valahol az el nem égett olajat. Jobban jársz a hengercserével, akár egy állapotú bontottal is (persze a bele való dugattyúval együtt). S51-nél nem nagy munka elvégezni.
|
TopJoe
Nem kb., hanem teljesen ugyanaz, úgyhogy bátran használható.
Sajnos nem tudom, hová tűnt a tárolóhelyéről az oda feltöltött gépkönyv, de majd feltöltöm megint, ha lsz egy kis időm.
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |