|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
Top Joe ! Tulajdonképpen mit akarsz egy jó és szép veterán motort vagy egy összevissza tákolt másolatot ???
|
Sracok!Starhoz keresek a kormany lemezen levo lampat,hejzetjelzot...vagy nem tudom hogy hivjakot.
Ha tud valaki ujat vagy jo allapotut kerem jelezze,koszi!
|
Zsoel
Az a baj a 12 V világitással, hogy a star fényszóró foglalatába nem lehet 12 V izzót kapni. Ki kellene cserélni a foglalatot és talán még a foncsort is. ( bár ez nem biztos ) Tekercseim vannak 12 voltosak ha netán rászánnám magam. Kb. 2 hónapja szembe jött velem egy star, szerintem halogén izzó volt benne mert úgy világitott mint a vaku. Egyébként éjjel ritkán megyek. Nagymotorral is egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor mentem éjjel az elmúlt 10 évben.
|
TopJoe
Pedig akkor már inkább a világítás 12 V-osításának van több értelme, mint a gyújtás átfaragásának, mert az tény, hogy a Star 15 W-os fényszóró-világítása elég gyengus. Bár ha jó a fényszórótükör, tiszta a lámpaüveg, jó az izzó, meg a tekercs teljesítményleadása is rendben van, azért azzal is el lehet evickélni, a szédületes max. 50 km/h-s sebességhez megfelel. :)
|
Zsoel
Valamit mindig kell csinálni ezért most tirisztoros gyújtást készitek. Azt még nem döntöttem el, hogy a világitás részt átépitsem 12 V-ra vagy marad a régi 6 V. Régen szoc.autóimra saját magam épitettem tirisztoros gyújtást és egyéb elektronikákat most már készen szereztem be. Minden tirisztoros alaplapon megvan a 3 furat, az eredeti ndk és az utángyártottakon is, igaz a körmökkel kell az 51-es tipusokon rögziteni.
|
Koszonom a kimerito valaszod!
Sokat segitettel!
|
eagle
Nincsen színkód, mert amikor ezek a motorok készültek, még nem létezett egységes nemzetközi szabványos színkódrendszer. A színeket csak kikevertetni lehet eredeti fényeszésű alkatrészeken jó állapotban megmaradt festékminta alapján. (Pl. a piros színnél a nyereg vagy a hátsó lámpa alatti vázrészek, a szürke színnél a kormányburkolat alsó részén vagy az emléma alatt, esetleg az oldallemezek belső felén. De korábban már sokan kérdezősködtek erről, és többször írtam róla itt a fórumban, hogyan lehet közelítőleg kikeverni, úgyhogy vissza tudod keresni.
Nem minden akkori Simsonba ütöttek be CM 49 jelzést, van, sok megúszta. (Jellemzően azok, amelyeknek ekkoriban lejárt a műszakijuk, és utána nem közlekedtek velük hosszabb ideig.) Az én két Simson Starom sincs megjelölve, és nem is kell ezt a kérdést erőltetni, ma már a rendőrök sem foglalkoznak ilyesmivel, mikor a Simsonnál sokkal "durvább" motorok futnak az utakon segédmotor-kerékpár gyanánt.
Egyébként, ha van CM 49 jelzés, akkor azt az alvázszám mellé, illetve az adattáblába kellett beütni, tehát a nyereg jobb oldalának a középső tája alatti részen kell keresni mindkettőt.
|
TopJoe
Nem tudom, ennek mi oka lehet. A Simson gyárban nemigen végeztek szükségtelen (és pluszköltséget jelentő) munkafolyamatokat, és nem tartom logikusnak, hogy az 1980-as évek közepe körül kijött tirisztoros alaplapra készítettek három fölösleges furatot, amikor akkor már vagy 10 éve minden Simson-modellen körmös felfogatású volt az alaplap, tehát nem volt szükség rájuk.
Ettől függetlenül, ha sikerül, ráfaragnod a Starra, közkinccsé tehetnéd itt a pontos helyzetét annak, hová kell készíteni az új furatokat. Ha valakinek kedve támadna ezzel "pancsolni", legyen neki ennyi támpontja, bár én továbbra is azt mondom, hogy nem éri meg a befektetés.
|
Sziasztok!
Ha esetleg valakit érdekelne és a közelben lakik.
http://www.veteran.hu/esemenynaptar/327
Üdv
|
Szep napot mindenkinek!
Ismet segitseget kernek Star ugyben....valaki megtudna adni a Star gyari szinkodjat?
A masik kerdesem hogy ezekbe mikor atminositettek nagymotorrol kismotorra hova utottek a CM 50-et?mert nem igen talalom.....elore is koszi a valaszokat!
|
Starex
Hol laksz konkrétan?
|
...koszonom a hozzaszolasokat!gondolkodom akkor meg rajta.....koszi a kimerito valaszokat!
|
Zsoel
eagle
Én is tirisztorosra cserélem a gyújtást, 2 napja hozta meg a postás az alkatrészeket. Gyorsan odapróbáltam a tartalék blokkra a hozzávalókat. Tehát:
- A tirisztoros alaplapomon nekem van 3 gyári ovális furat a felfogatáshoz, csak nem jó helyen vannak. Kb. 2.5 cm-re kell új furatokat készitenem a mostaniak mellett. Mivel úgyis szétkapom az alaplapot újravezetékelés céljából ( gyári vezeték már kemény mint az üveg ) ezt meg fogom tenni. Kijelölés után oszlopos fúróval kifúrom a lyukakat és tűreszelővel megadom a végső formáját. Alaplapból addig kiszedem a tekercseket üres lesz nem lesz nehéz. A lenditőkeréken kell még 2 furatot késziteni ( helye megvan ) és menetet vágni bele, hogy a turbina lapátot is fel lehessen szerelni. Elkészitve tavasszal lesz mert hidegben nem jó vezetékelni és hideg van a garázsban. Addig hajtom a gyári gyújtással. Ami egyébként tökéletesen teszi a dolgát, miután újravezetékeltem és sikerült egy ndk eredeti megszakitót szereznem.
|
eagle
Szia!
Roncsolásmentesen nem lehetséges, mivel tirisztoros gyújtást csak S51-re szereltek, annak a főtengelyén pedig nem ott van a lendkerékmágnes helyét biztosító retesz, mint a Starén, továbbá a Starnál az alaplap rögzítése sem körmös, hanem három csavarral van lefogatva.
Következésképpen elviekben csak úgy lehet kivitelezni a dolgot, ha a tirisztoros alaplapot beállítod a gyújtás időpontjára, és ebben a helyzetben kifúrod rajta a három rögzítőcsavarhoz szolgáló lyukat, amit precízen elvégezni gyakorlatilag lehetetlen vállalkozás, több mint valószínű, hogy az alaplap szétbarmolása lenne a vége. (Ami nem olcsó mulatság, tekintve, hogy egy gyári komplett tirisztoros gyújtóberendezés ára az egekben van ma már.) Annyit pedig nem ér az egész, célszerűbb az eredeti gyújtás alkatrészeit kicserélni; ha minden rendben van, az is tökéletesen működik, és ehhez a motorhoz untig elegendő.
|
Udv. mindenkinek!
Segitseget szeretnek kerni,megpedig olyan ugyben hogy egy Starra szeretnek tirosztoros gyujtast feltenni....nos..ez lehetseges lenne?kell alakitani valamit.?
Koszonom a segitseget!Attila
|
kovati88
Szervusz! Én szintén megyebeli vagyok. Ha sikerül összehozni egy kisebb túrában benne lennék. A hátsóféket addigra csak összerakom, mert most jelenleg hátsó kerék nélkül áll a gép. Vastagabb papucsokat kell hajlítanom a fékpofákra.
|
kovati88
Szia! Mivel megszólíttattam, ezért jelzem, hogy megyebeli vagyok éppen, de köszönöm, túrázás nem érdekel. Kedvem, de főképp időm sincs már csak úgy szórakozásból motorozgatni. Ettől függetlenül remélem, találsz egy-két másik klubtagot, aki szívesen részt venne ilyesmiben. Akadnak még itt környékbeliek. :)
|
Jó estét Mindenkinek!
Érdeklődnék, hogy a csoportban vannak-e Győr-Moson-Sopron megyeiek?
Ha esetleg igen, jövő tavasszal, vagy nyáron jó lenne egy kisebb túrát összehozni,itt a megyén belül. Nem tudom, hogy érdekelne-e valakit?
Üdv
|
Sziasztok!
Köszönöm a kipufogóval kapcsolatos hozzászólásokat, véleményeket. Tegnap sikerült megvennem (nagyon tetszik! ), de szerintem majd tavasszal fog felkerülni a motorra.
Üdv:
Kovati88
|
És persze köszönöm a dícséretet, és mivel még nincs vége az évnek, és talán még jó idő is lesz, remélem beszámolhatok még túrákról.
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |