|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
TopJoe
Minden szimeringnek a tömített tér (forgattyúház, hajtóműtér) felé kell fordulnia a rugós felével.
|
Sziasztok!
Köszönöm a jókívánságokat, az új moci már fejben épül, szépül, de a vállam és a bordasérülésim miatt még jó pár hónap mire villáskulcsot foghatnék a kezembe :)
PPisti
A töltésnek külön tekercse van az első világítástól így a felkapcsolt világítás nem számíthat (ha jól van kötve minden)
A fojtó trafónál van elvileg két kivezetés a töltésnek, amit váltogatni lehet. (zöld és zöld piros, ha jól rémlik). a zöld a nagy fordulathoz kell a zöld-piros, pedig a kicsihez (városi használat). Lehet neked a zöld van rádugva és így kis fordulaton sokat elvesz a tekercs a naftából és nem elég a töltés.
Multiméterrel rá lehet mérni. 6 V-os akksi esetén 7,2V kell egyen az ideális töltő feszültség, tehát ha pörög a gép, ennyit jó ha mérsz az aksi sarkain ha kevesebb az nem tölt jól, ha több, az meg az akksinak árt.
Kivett akkumulátornál ha a feszültség 6,15 V akkor kb 50%-os a töltöttség, de ha leesik 0.2-0.3 voltot 6,13-ra vagy alá tuti tölteni kell.
Vigyázzatok magatokra! Széles utat és kevés szabálytalan autóst kívánok mindenkinek :)
|
Zsoel
Hogyan lehet megállapítani, hogy az akkutöltő megfelelően működik-e? Olyan érzésem van, mintha az akkum le lenne merülve, bár az is igaz, hogy nem sokat mentem a motorral, tehát lehet, hogy teljesen normális a jelenség.
Hány voltot kellene mérjek a feltöltött, illetve a lemerült akku kapcsain, illetve multiméterrel ki lehet-e mérni a töltés elégséges voltát?
Egy lemerült akkut a motor kb. hány kilométer megtétele árán lenne képes teljesen feltölteni? Városi használat esetén (sok indexelés, viszonylag alacsony fordulatszámok, működő világítás) a motor képes az akkuba annyit visszatölteni, amennyit az index kivesz?
|
Zsoel
Egyenlőre megoldom a legegyszerűbb módon,vettem egy komplett blokkot, talán a hét végére megérkezik. Eladó megesküdött, hogy jól megy,csendes, nem zörög stb. :) Mostanit félreteszem aztán kiderül majd melyik lesz tényleg általunk felújítva. Ahogy néztem a blokkot belül, nem igazán szedném szét mert nem ismerem a belsejét. 85-ben kaptam anno egy új S51 N-H-t azt csukott szemmel szétszedtem,összeraktam,felújítottam stb. ( no meg volt blokk széthúzóm,csapágy kinyomó-benyomó,csapszeg kihúzó-behúzó hozzá )de azóta eltelt sok-sok év. Utca végén lakik egy ismerős ő szokott schwalbékat, 125-os régi MZ-ket felújítani, majd megvesztegetem. Netán fellelhető valami képen a szimeringek beépitési helyzete?
|
Blage
Őszinte sajnálatom a baleseted miatt. Remélem, mielőbb maradéktalanul felépülsz. Tesközelből tudom, milyen sz@r dolog ez. Apukám 2012 nyarán járt így: egy autós szabálytalanul eléje kanyarodott, ő pedig nekicsapódott az S51-ével az oldalának. Szerencsére ő "csak" 40-nel ment a fékezés előtt, és szintén "csak" könnyű sérüléseket szenvedett, de így is egy hétig alig bírt járni, majd utána hónapokig érezte a két alkarját (amelyeket védekezésül reflexszerűen maga elé rántott, így azok szenvedték el a becsapódás erejének javát). Neki legalább a motorja megmenekült: csodával határos módon mindössze az egyik első indexlámpa és a két tükör törött össze, elgörbült a kormányszarv egyik oldala, és picit megsérült az első sárvédő eleje. Remélem, te is mielőbb rendbe jössz annyira, hogy ismét fel tudsz építeni egy szép új gépet.
|
TopJoe
Sajnálom, hogy mégis ez látszik kiderülni. Remélem, lesz rá időd, hogy orvosold. Egy fél nap alatt meg lehet csinálni, a blokk tisztességes megtisztításával is, nem egy veszélyes meló.
|
Blage,
A fenébe!! Szerencse, hogy nagyobb baj nélkül megúsztad, 50-el kenődni, az azért már komoly. :-(
Ha holnap reggelig az előző kollega - kovati88 - nem jelzi, hogy kell neki a tükör, akkor természetesen a Tiéd.
Tettem most fel róla 2 képet, az ofk.hupont.hu honlapra a legutolsó "Blage" menüpontban.
Ezért nem vállalok felelősséget, hogy a DDR-ben készült, de szerintem egy nagyon szép darab. Nekem kb. 2 hétig volt a motoron.
Keress, a honlapon lévő e- mail címen, de pár hozzászólással lejjebb a telefonszámom is megtalálható.
PPisti,
Ugyan ebben a menüpontban tettem fel képeket a ma vásárolt gyertyákról is. Sajnos, csak hármat sikerült szereznem, de nem adom fel, ha kell hetente visszamegyek és 3 darabonként felvásárolom a készletet!
Várom a kollegák véleményét is, hogy ő szerintük valóban eredeti DDR gyertyák- e a képen láthatóak.
|
Ormossy
Sajnos 1 hónapja egy szabálytalan autós miatt a gépem elhalálozott. (50-el kenődtem fel az oldalára). Szerencsére megúsztam törés nélkül repedésekkel, zúzódásokkal, de a motoron minden elem sérült, az eleje összecsukódott.. stb...
Rengeteg nehezen beszerzett eredeti jó állapotú alkatrész ment tönkre tört le, hajtott el, pl. a kopás mentes gyári tükröm is kiflibe hajlott..
Ha a lenti kolléga nem él a lehetőséggel és még megvan a tükör, szívesen megvásárolnám! :)
Már fejben épül az új gép, bár a testem még nem akarja építeni.. elsőként a vállamat kell normális működésbe hozni, de amit lehet már bespájzolnék.
Kösz!
Balázs
|
Zsoel
Bejön az amit jósoltál. Tuti forditva van az a fránya szimering. Egyik karbuval sem akar húzni rendesen 3.-ban. Ráhúzom a gázt és alig történik valami csak a hang változik. Üzat kap,szint megfelelő, az éppen rajta lévő karbu fúvókái eredeti méretűek. Ha kivárom vagy sik az út akkor kigyorsul 60-ig. Viszont egyes-kettesben megy mint a mérgezett egér, nagyon húz de háromban elfogy a kraft. Ennek nem igy kellene mennie. henger első túlméretes, levettem belenéztem,sehol gyűrűtörés, dugó szép tiszta,nincsenek leégés nyomok tehát kompresszió gond nincs. Viszont a fordulatot magasnak találom, lehet,hogy első generációs blokk? Ha minden összejön akkor lesz egy jó blokkom,azt beépítem ezt pedig holt időben szétkapom és rendesen megszimeringezem és kicserélem a már csak fél porvédős csapágyakat is. Kis hiba és nagy bosszúság.
|
Ppisti,
Persze, keress bátran azon az e- mail címen, de telefonon is hívhatsz, t-mobil/93egy-14egy8
Hétfőn el tudok menni venni belőle.
|
Köszönöm mindenkinek a válaszokat.
Ormossy
Esetleg tudnál segíteni ilyen eredeti gyertya beszerzésében? Amennyiben igen, a honlapodon látható címeden megkereshetlek?
|
PPisti
Isolator gyújtógyertyákkal kapcsolatosan, NDK-ás gyártmányokat lehet még találni ( álltalában 260-ast vagy 170 valahanyast ) sőt még vannak üzletek, internetes webshoppok is, ahol lehet találni, de egyre ritkább.
Amiket most lehet kapni Isolator-t Aka Electric gyártó megjelöléssel azok eleve csak hasonló kinézetűek, mint az eredeti ( magyarul ránézésre megmondható, hogy utángyártott ). Azt, hogy ezeket hol és kik gyártják, jó kérdés, főleg, hogy milyen minőségben...! Egyébként Papám elsőtulajos 74-es motorjában még tényleg az eredeti első isolator gyertya van, a régi formájú 280-as, és tökéletes. Tartalékba én most vettem németektől "Alte Form" Isolator 280-ast Aka Electric fölirattal, de tényleg nagyon eltérő az eredetitől és csak nagyábból néz ki úgy, de legalább jól működik. Egy star blokkban tesztelem és tökéletes EDDIG!:)
|
Kollegák
Van Újpest, Dunakeszi, Vác térségébe olyan Simsonos, aki néhanapján egy-egy rövid túrára csatlakozna hozzánk? (2 barátommal szoktunk kirándulni a környéken, de a nyár végén tervezünk ey kicsit hossabb túrákt is.)
|
kovati88,
Nagyon szép a géped, látszik, hogy sokat foglalkoztál vele, szép lett.
(Egy apró megjegyést engedj meg: én lecserélném azt a tükröt, két okból: Egyrészt semmit nem látsz benne menet közben, úgy remeg /volt ilyen rövid ideig nekem is, tapasztalatból mondom/ másrészt nem szép /szerintem/ Van egy eredeti hibátlan aluminium tükröm, ha kell neked adom)
|
Zsoel,
Tudom, hogy nem általános, ezen a bolton kívül nem is tudok mást, ahol még lenne. A felvásárlás megtörtént, több darabbal rendelkezem.
|
kovati88
Szép munka! Pár apró részlettől eltekintve egészen úgy néz ki, mint egy gyári példány. Látszik, hogy sokat dolgoztál rajta, remélem, csak örömödet leled benne.
|
Ormossy
Akkor visszavonom azon kijelentésemet, mely szerint mindenhol elfogytak volna a boltban maradt készletek: neked szerencséd van, mert olyan üzletben vásárolsz, ahol még mindig maradt belőlük, de elhiheted, hogy ez egyáltalán nem általános. Egész konkrétan: cseszettül ritka. Ha neked volnék, én fölvásárolnék belőle pár darabot tartalékba.
|
Sziasztok!
Igaz, hogy március közepe körül már elkészült a Star, lőttem pár képet, amit megosztok Veletek. Ezúton is köszönöm mindenkinek a fórumon nyújtott segítséget, mellyel hasznos információkra tehettem szert.
Üdv:
kovati88
A képek:
http://kepfeltoltes.hu/160803/Simson_Star1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/160803/Simson_Star2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
|
Zsoel,
Rendben, tisztázzunk.
Egyetértünk abban, hogy csak az 1990 előtt gyártott Isolator gyertyát tekintjük EREDETInek.
Abban viszont nem, hogy iylen gyertya ma már nem kapható.
Én kb. 1 hónapja vettem, igaz "pult alól", ha gondolod veszek egyet Neked is. (Vigyázz! Azt, hogy valami nincs, nehezebb bizonyítani, mint azt, hogy van. )
Vásároltam már a gépemhez pár gyertyát az elmúlt években, elég rossz tapasztalataim vannak, nagyon sok a rettenetesen silány minőségű hamisítvány, és nem csak az Isolatorban. Viszont ez, az általam EREDETInek jelzett gyertyával több ezer km-t mentem, hiba nélkül. (Van egy olyan példányom, belőle, amit véletlenül leejtettem, és a tetején lévő menetes csatlakozó rész elgörbült. Ennek ellenére kiválóan működik, és azzal is mentem már vagy 3000 km-t.)
Most tervezem, hogy Bosch márkaboltban veszek egy W3AC tip. gyertyát, mert kíváncsi vagyok, hogyan működik vele a motor.
Ugyanis egyszer biztosan el fognak fogyni a EREDETI Isolatorok is. Jobb előre készülni rá.
|
Tisztázzunk valamit gyertyakérdésben: EREDETI Isolator gyertya az, amelyet a volt NDK-ban gyártottak. Az utolsó ilyen 1990-ben készülhetett, mert aztán a KGST-rendszer összeomlása, illetve a piac átrendeződése után felszámolták, illetőleg beolvasztották a gyárat a BERU csoportba. Ilyen gyertya ma már NEM KAPHATÓ! A boltokban maradt készletek régen elfogytak (hiszen a gyertya erősen fogyóeszköz), legfeljebb egy-egy garázs mélyén maradt még meg magánszemélyeknek (figyelitek az alliterációt? ) egy-egy eredeti NDK-s, vadiúj darab. Az összes többi ma kapható, Isolator feliratú gyertya csak utánzat, és gyanítom, hogy nem is a mai Németország területén készül. Ma már azt is megcsinálják, hogy a Tajvanon előállított gyújtáskapcsoló fenéklemezébe beleütik a "Pirna" feliratot, holott az az alkatrész sosem készült Pirna városban...
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |