|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
PPisti
Azt a fajta gyertyát keresd amelynek doboza sárga és sűrűnyíl szerüen megy át pirosba . Az tuti , hogy eredeti . A kicsit hosszabb elektródásat én ahhoz a hengerfejhez használtam az MZ-n , amelyen oldalt kellett betekerni a gyertyát . De használtuk még olyan hengerfejhez is amit perselyezni kellett és nem tudtuk besülyeszteni .
|
lacus
Nos a ket veglet. En Fgalla . |
Topjoe
Hali én kertváros és te?
|
Lacus
Üdv földim és is tatabányán élek :)
|
Zsoel,
Ma is lehet venni EREDETI Isolator gyertyát, csak az 260-as.
Régebben én is beleszaladtam hamis Isolatorokba, de kivétel nélkül nagyon rossz minőségűek voltak, szinte használhatatlanok.
|
Ormossy
Nem lehet, hanem biztos (az összes ma újonnan kapható AKA Electric feliratú cucc csak koppintás). Ettől függetlenül használható gyertya lehet, van olyan Simson, amelyik szereti.
|
PPisti
Nyugodtan beleteheted azt a gyertyát, nem fog hozzáérni a dugattyúhoz. Egyébként magas hőrtékű gyertya kell, 260-280-as. Hogy egy Star melyik márkát szereti, az motorfüggő. Két különböző példány lehet, hogy teljesen másként reagál ugyanarra a gyertyára. Nekem leginkább az NGK B8HS vált be, de találkoztam már olyan Simsonnal is, amelyik ezt rövid idő alatt hazavágja.
Motorolaj: MOL Arol 2 T tökéletes. Olcsó, bárhol beszerezhető, és a Starhoz teljesen jó, azonkívül egy flakonnal négy tank benzint be lehet keverni. Fölösleges bele drágább, jobb olaj. Apukám 18 ezer kilométer óta azzal használja a Simson S51-ét: megy, mint a mérgezett egér, olyan kompresszió van benne, alig bírom lenyomni a berúgókart kézzel, szóval egyáltalán semmi kopás nincs a hengerben. Nyugodtan használd ezt vagy valami más olcsó ásványi olajat.
Hajtóműolaj. MOL Hykomol K 80 W-90, én többnyire ezt használom. Erre a célra remekül megfelel.
A kipufogót sajnálom, továbbra sem tudom, miért nem válaszol az a bolt. :(
|
PPisti,
Hol vettél 280-as Isolator gyertyát? Milyen alátét van alatta? (réz, fém?)
Szerintem lehet, hogy ez az Isolator gyertya valami Made in Távolkelet hamisítvány...
|
lacus
Szívesen segítenék személyesen is, de nem hiszem, hogy ez menne, mert én Halászin élek. Elég messze van Tatabányától.
|
Zsoel
Kipufogó ügyben azóta sincs semmi fejlemény, továbbra sem reagálnak. Közben sikerült helyben találnom egy szakembert, úgyhogy elképzelhető, hogy az eredeti dob lesz majd felújítva, ha összejön a dolog.
Lenne viszont még néhány kérdésem.Biztos, hogy korábban meg lettek válaszolva, de nem igazán tudok keresni a honlapon (vagy csak elnéztem valamit és ez esetben elnézést):
Gondoltam, hogy veszek tartalék gyertyát a motorba, hogy ha szükség lenne rá legyen. Találtam is 280-as hőértékű Isolatort (AKA Electric gyártmány), így vettem egy darabot. A motorban levő eredeti (NDK) Isolatort és az újat összehasonlítva azonban az fogalmazódott meg benne, hogy ez jó lesz-e a motorba, ugyanis az új gyertya nem olyan méretű mint a régi. A két gyertya teljes hossza megegyezik, szemre a menetes részek hossza is egyforma, azonban az új gyertyának az elektródája ránézésre kb. 3-4 mm-rel hosszabban kilóg mint a régié. Bele merjem tenni ezt a motorba vagy inkább ne (nem láttam még Sar blolokkot bontva, nem tudom mennyi hely van a gyertya és a dugattyú teteje között a felső holtponton)? Amennyiben ez nem használható, úgy milyen gyertyát ajánlasz, ami biztosan jó a motorba (méret, hőérték)?
Milyen olajat ajánlanál a keverék előállításához? A neten végigolvastan jónéhány véleményt, van ahol az ásványi (a régi hengerek kenésére elviekben jobb) van ahol a szintetikus (magasabb hőmérséklettartományban működik, jobban elég, nem füstöl, nem rakódik le annyira a kipufogóban, a forgattyúsház alkatrészeinek jobb) olajokat részesítik előnyben, van ahol a két fajta keverését ajánlják. Talán egy közös pontot találtam, miszerint sok helyen az Arol 2T olajat ellenjavallják. Neked mik a tapasztalataid e téren?
Milyen olajat érdemes a blokkba tölteni? Itt is hasonlóan vegyes kép rajzolódik ki a véleményekben. Van ahol motorolajat ajánlanak, van ahol óva intenek ettől, van ahol hajtóműolajat (mely különböző fajtái között szintén nagy a szórás az ajánlott és nem ajánlott típusok tekintetében). A gépkönyv motorolajat ír, de tartok tőle, hogy az valamilyen régebbi szabvány szerint van megadva, mert a mai olajakon nem ilyen jelölés van.
|
Zsoel
Köszönöm a megerősítést a döntésemben . Az asszonykám is áldását adta mikor megvettük . Ez egy jó kis projekt lesz nekem és a gyerekeimnek . Bár ők így is szeretik , de még jobb lesz eredeti éllapotban menni vele . Remélem tavaszra kész lesz és sikerűl megfelelő piros-vajfehér színt találni hozzá amíg lecsiszoljuk ezt a csodaszép bugyilila festéket . Ha úgy alakul tudsz-e privátban beszélni vagy találkozni velem . Én tatabányai vagyok , de elég sok találkozóra járunk a következő már csak a karcagi , de Aug. 6-án is megyek oda . Köszi Lacus
|
szóráth lászló
Nem tudom. Ez egyéni ízlés kérdése. Attól függ, hogy néz ki a motor, milyen állapotban van, nincs-e nagyon elcsúfítva. Ha csak annyi a "hibája", hogy piros helyett lila színe van, akkor el lehet vele járni, ha ezzel együtt tudsz élni. (Bár nálam mindig nagyon rossz pont az, ha olyan motort látok, ahol az adattáblát is átfestették, mert ez hanyag, gondatlan hozzállást feltételez az egész jármű kezelésére vonatkozólag.)
Én egyébként inkább most az elején teljesen szétszedném és rendbe tenném, pénzt nem sajnálva, mielőtt használatba veszem. Egy szép, ízléses, műszakilag megbízható, erős, fürge motorral sokkal nagyobb élvezet járni, mint egy ronda, megbízhatatlan, lomha szutyokkal, ez ugye nyilvánvaló.
|
Szia Zsoel
Elnézést kell kérnem mindenkitől ugyanis megtisztítottam a cimkét rendesen mert vastagon lila festék borította és kiderült , hogy 1971-es így már tiszta a kép . Én az eladónak hittem hisz az adásvételin is így szerepel . Most már csak az a kérdés, hogy : Szerinted érdemes lenne eredeti állapotába vissza állítani vagy némi átalakitással járni vele. Most lila színben pompázik és ha rásüt a nap még csillog is az ecsetvonások csíkjainál . Tehát egy festés mindenkép kell . A segítséged előre is köszönöm és a rajzot
|
lacus
Szia!
"Nem rég vettem egy 1961-es star-t"
Olyat biztosan nem. 1964-től gyártották, és mindjárt az elején volt benne akkumulátor, meg az azzal működtetett üresjárásjelző, kürt, parklámpa és irányjelző, éppen ezek a tulajdonságai voltak az "adu ászok" a (jellemzően fiatal) vásárlóközönség számára. (Az már más kérdés, hogy a Magyarországra érkező példányokra a korabeli közlekedési rendelkezések és szabványok értelmében a gyártó nem szerelte fel az irányjelző-berendezést.) A Staron a gyártás 10 éve során csak a külső megjelenésén és a motor egyes jellemzőin (ideértve a szívó- és kipufogórendszert is) módosítottak, a villamos hálózaton nem, következésképpen a vezetékhálózat a legelső és legutolsó Staron is teljesen egyforma, a tiédet is nyugodtan bekötheted az oldalon is megtalálható kapcsolási rajz alapján.
Az izzók közül az azonos vezetékágon lévő hátsólámpa- és műszervilágítás-izzó szokott kiégni, a töltőberendezésben lévő hátsólámpa-fojtótekercs hibája miatt. (Azonban fontos tudni, hogy mivel ez egy érzékenyen méretezett rendszer, ezért ha az egyik izzó kiég, akkor a túláram miatt rövidesen a másik is ki fog, tehát pl. ha a kilométeróra-világítás tönkrement izzóját nem cseréjük ki rögtön, akkor néhány kilométer múlva jó eséllyel a hátsó izzó is cserére szorul majd.) A fényszóróizzó külön tekercsen van, az ritkán megy tönkre. (Persze túl nagy fényszórótekercs, hibás vezetékezés stb. esetén ez is előfordulhat.)
|
elek ferenc
Az alapjárati benzin-levegő keverékcsavart 1...2 (jellemzően 1,5) fordulatra kell kicsavarni, de ha ettől nem javul a helyzet, akkor más baj van: eltömődött, helytelen méretű fúvókák, rosszul beállított benzinszint stb.
|
Sziasztok Nem rég vettem egy 1961-es star-t a kolegámtól , mert ő nemhogy nem ért hozzá de még csak motorral menni se tud . Így felesleges volt neki és évekig csak állt egy fészerben . Én megvettem mert rég szerettem volna egy simsont . Ez az első simsonom . nagyon sokat kellet dolgozni azért , hogy el tudjam indítani . Most már addig eljutottam , hogy működik és használható az utakon is , csak annyi benne a fölös vezeték , hogy jobb lenne újra vezetékelni . Az új izzok mindig kiének és ez így nem egészséges szerintem . Május óta kutatok villamos kapcsolási rajz után , de ilyen évjáratut nem találtam még . Ezért fordulok hozzátok a segítségeteket szeretném kérni . Irányjelzői gyárilag nincsenek mert csak 1962 után szerelték fel , üres visszajelző és kilóméter óra világítás van . Előre is köszönöm Lacus.
|
akkor az uzem anyag csavart hascsam kiljebb
|
bemelegszik és nem pőrőg fől nics alap járatom
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |