|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
sarilaci
Nem gyártottak hozzá, azonkívül Magyarországon segédmotor-kerékpárhoz oldalkocsit vagy utánfutót kapcsolni tilos, tehát te sem készíthetsz. (Gyanítom, oldalkocsit készíteni egyébként sem lehet csak úgy nekifutásból: valószínűleg közlekedésmérnöki tervrajz meg minősített hegesztői kivitelezés meg minden anyám kínja kell hozzá, aztán meg mindenféle ellenőrzésnek kell alávetni.) Ha össze is ütnél egyet, azzal legfeljebb az udvaron köröztetheted a gyereket.
Egyébként pedig egy 50 köbcentis kismotort nem is szabad oldalkocsival kínozni, mert sem a váz, sem a motorteljesítmény nem bírja azt el. Legalább 250 köbcenti és 15-20 lóerő kell hozzá, emellett az oldalkocsira felkészített motorokon gyárilag alakítottak ki megfelelően tervezett felfogatási pontokat. Ilyenek a Staron nincsenek, tehát az oldalkocsizásnak rosszabb esetben váztörés is lehet a vége.
|
PPisti
A Star kipufogójában van egy belső szűkítő, lyukak nélkül, hanem előtte van egy lyuggatott blendelemez. Azt hiszem, az S50-ekében már nincs, az S51-eseknél pedig egészen biztosan nincsen (és ezeknél a hangtompító betét is más kialakítású).
A rendelésben semmi bonyolult nincsen: egyenként rá kell kattintani a kívánt termékekre, kosárba tenni (amiből több darabra van szükséged, ott értelemszerűen beállítani a mennyiséget is), majd a végén elküldeni a kosarat a megfelelő vásárlói adatokkal. Aztán pedig levélben megbeszélni a részleteket, hogy te külföldre szeretnéd küldetni a cuccot. Elvileg küldeniük kellett volna levelet, és elmondani, mi van, de mivel napokig nem reagáltak rá, végül én írtam, és akkor a hölgy sűrű elnézések közepette bocsánatot kért, hogy elsikkadt a rendelésem fölött. Aztán 1-2 levélben valóban megbeszéltük a részleteket, mármint a tennivalókat. Én magyar banknál nyitottam devizaszámlát, és onnét utaltattam el a levélben megadott számlaszámra a megjelölt összeget. (Vételár + postaköltség, amelyekből kaptam kedvezményt is.) Erre még rájött az átutalás díja, ami a postaköltséggel együtt akkor (kb. 5 éve) olyan 20 eurót tett ki. Az átutalásnál a rendelés számát kellett megadni, de ezt is leírta Birgit asszony a levélben. Nincs benne semmi nehézség.
|
Üdv. Zsoel !
A kérdésem az volna gyártottak -e oldalkocsit a starhoz ? És ha én gyártanék egyet persze minden szabályt biztonságot betartva ( kisgyerek szállitásra ) akkor vajon a közuti forgalomba résztvehetnék ? Mit gondolsz ? Üdv. sarilaci
|
Zsoel
A kipufogók méreteire, illetve az alkatrészek átszerelhetőségére szerettem volna rákérdezni tőlük elsősorban (egy kicsit bővebben leírva), hiszen ez lett volna az elsődleges, hogy egyáltalán összeszerelhető-e a dolog? Mivel megerősítetted, hogy ezek egyeznek, így lehet, hogy tárgytalanná válik a fordítás. A másik kérdésem az lett volna, hogy a dobok belső felépítése megegyezik-e (a képen látszik, hogy a kúp alakú szűkítő benne van, azt viszont nem, hogy előtte a lyukasztott tárcsa is bent van-e)? Ha nincs, nem tudom, mekkora jelentősége van, de mivel ilyen lecsiszolt dob máshol nincs, választási lehetőség sincs... Szintén ez igaz a kúpos szűkítő részre is, melyen a képek alapján lyukak vannak, az eredeti viszont zárt, ez nem tudom befolyásol-e valamit?
Mivel említetted, hogy Te rendeltél már tőlük, ezzel kapcsolatban is lenne kérdésem:
Próbálkoztam végignézni a honlapjukon a rendelés folyamatát. Még nem mindenhol értem teljesen, hogy mit ír és sajnos a Google fordító használata sem könnyíti meg a helyzetet.
Azt látom, hogy vagy átutalással vagy PayPal használatával lehet fizetni. Ez hogy működik a gyakorlatban? Kosárba rakom a termékeket, kitöltöm a rendelési űrlapokat, elküldöm a rendelést – idáig rendben. Majd el kell utalni a vételárat a rendelés során mutatott számlaszámra és utána fognak szállítani. Vagy küldenek valami visszaigazoló e-mailt és abban leírják, hogy mit kell csinálni? Utalásnál a megjegyzésbe kell írni valamit?
Elnézést a rengeteg kérdésért, de ilyet még nem csináltam, pláne úgy, hogy nem is mindig értem, hogy mit akar és csak az utolsó lépésig tudtam végignézni a folyamatot.
|
PPisti
Szia!
Hát, ezt tényleg nem értem, miért nem válaszolnak. De persze szívesen segítek, ahogy ígértem, nyugodtan küldd csak el a szoban forgó címre, amit le szeretnél fordíttatni.
Egyébként az S50/S51 és a Star kipufogója között átmérőben nincs különbség, a végek átszerelhetők.
|
Zsoel
Kipufogó témában nem sikerült előrébb jutnom, illetve csak némi részinformációt tudtam más forrásból beszerezni, miszerint az S50 és a Star dobja méreteit tekintve elvileg megegyezik egymással és a Star kipufogóvége felszerelhető az S50 dobra, valamint a könyök felőli átmérők is egyeznek. Amennyiben még él a felajánlásod, élni szeretnék vele a fordítás kapcsán. Küldhetek levelet az e-mail címedre (a honlapon a Simson Star Klub menüben levő cím ugye a Tied)?
|
kovati88
"A kapcsolót tekintve ugyanaz, mint MZ-nél is, hogy az alsó nyomógomb a pillanat fényszórójé, az oldalsó nyomógomb pedig a dudáé?"
Igen.
Hogy a kürt miért nem működik, azt persze nem tudom. Ha az akkumulátor fel van töltve, a biztosító ép, és a vezetékezés is megfelelő, akkor a kürt egyik pólusa állandóan áram alatt van. A nyomógomb megnyomásával helyezed a másik pólust, azaz az egész kürtházat test alá (hiszen az a motorkerékpár többi fémrészétől el van választva egy rezgéscsillapító és szigetelő gumigyűrűvel). Legvalószínűbb, hogy a gomb megnyomása nem köti össze a kapcsolótest 31b jelű kapcsát (erre van kötve a kürhöz menő vezeték) a jármű testével.
A fénykürt nem működik a gyújtáskapcsoló "fényszóró" állásában, csak akkor, ha a kulcs a sima "gyújtás" helyzetben van, ezzel tehát ne is erőlködj. Egyébként úgysincs túl sok értelme, mert a lendkerékmágnes energiája nem elég ahhoz, hogy hirtelen, jelzésszerűen villantsa fel az izzólámpa szálát, ez nem személygépkocsi.
Az üresjárásjelző lámpa valószínűleg egyszerűen csak kontakthibás. Főleg az utángyártott, ócska gyújtáskapcsolókra jellemző, hogy elég silány rajtuk ez a foglalat, könnyek kimozdul belőle az izzó, és akkor nem világít. Mivel a foglalat egyik pólusa a kürthöz hasonlóan állandóan kap áramot (persze csak "gyújtás" és "fényszóró" gyújtáskapcsoló-helyzetben), itt is csekély a hibalehetőségek száma. Ha mégsem érintkezési hiba áll fenn, akkor a motorban lévő üresjárásjelző kapcsoló nem testeli le a jobboldali motorblokkfélben elhelyzett érintkezőcsavart. Azt viszont sajnos csak a motor szétszerelésével lehet orvosolni.
|
corvetteC5
Szia!
Képem sajnos nincs, de a színétől eltekintve valami ilyesmi formát mutat egy 1975-ös példány:
A fényszóró homlokgyűrűje és a hátsólámpa-ház fekete, az üléshuzat szintén, ahogy az egyéb gumialkatrészek is. A rugóstagok borítása jellemzően fekete (de előfordulhat a szürke-fekete kivitelű változat is), a visszapillantó-tükör négyszögletű. A hátsó fék külső fékkulcsos, a fékpedál a szélesebb taposófelületű kivitel. A bovdenek és a kilométeróra-spirál szürke. A kézikarok műanyaghüvelye átlátszó. A kipufogó vége tompa.
A fényezési kivitelek ugyanúgy, mint korábban, jellemzően bordópiros-tundraszürke, illetve (sokkal ritkábban) olajzöld-alabástromfehér össeállításúak.
A csavarok túlnyomórészt hatlepfejűek, benyomott felső lappal, és domború ESKA felirattal. Az alátétek sokkal vékonyabbak, mint a mostani szabvány.
|
Sziasztok!
Lassan végzek motorom összerakásával. A legutolsó mozzanatnak a távolsági fényszóró kapcsolójának a bekötését hagytam. Az egész motor újra lett vezetékezve. Járó motornál, tompítottra teszem, majd kapcsolok és felvillan a fényszóró, ami teljesen jó, de viszont a duda illetve a pillanat fényszóró meg nem csinál semmit. A kapcsolót tekintve ugyanaz, mint MZ-nél is, hogy az alsó nyomógomb a pillanat fényszórójé, az oldalsó nyomógomb pedig a dudáé? Rajz szerint lett bekötve minden, nem tudom hol lehet a hiba...akkumulátor van a motorban. A másik problémám az üresjelző visszajelzője, az sem világít üres állásban. Van valakinek valamilyen ötlete, hol lehetett elkötve esetleg a dolog?
Köszönöm válaszotokat!
Üdv!
|
Sziasztok!
Nemrég csatlakoztam a Starosok körébe, és örömmel tapasztaltam, hogy létezik ilyen fórum!
Egy 1975-ös Star rendbetételén fáradozom jelenleg.
Korábban s51-es típusokkal foglalkoztam, de nagyon megtetszett a Star, végül vásároltam egyet. A motor kilométerórája 46754 km-t mutat, elég sokminden átalakítva, fúrkálva. A váz át lett festve bordóra (eredeti színe piros volt..), ahogy láttam blokkja bontva volt, de még eredeti DKF-es csapágyakkal, és alapméretes gyári dugattyús hengerrel, legtöbb helyen ESKA csavarokkal.
Jelenleg szétszedett állapotban van, főként eredeti alkatrészekkel próbálom rendbetenni, bár kevés a jó állapotú gyári alkatrész.
Tudnátok-e '75-ös évjáratú eredeti állapotú motorról képet feltölteni, küldeni? Érdekelnének az évjárat sajátosságai: üléshuzat, bovdenek, színek, csavarok, alátétek, tartozékok stb Bármi jöhet!
Köszönöm előre is, mielőbbi jó időt, és jó motorozást Mindenkinek!
Pisti
|
Zsoel
Köszönöm az infókat. Megnézem mi a helyzet odalent! :D
|
kovati88
Nincsen ütközőgumi a sztenderen. A váz alján lévő lemezlapon kell felütköznie a sztender megfelelő részének. Csak az a fontos, hogy a kipufogónak ne ütközzön neki felcsapódáskor (felcsukott állapotban kb. 3 centi távolságnak kell lennie a kipufogó és a sztendertalp között). Ha így van, akkor minden a legnagyobb rendben, és nem szabad, hogy különösebb hangja legyen a felcsappanó állványnak.
|
Sziasztok!
Valaki esetleg rendelt már a német akf.de-től?
ZZTOP
|
Medve
Győrben lakik.
kovati88
Ezt egyszer én is megkérdeztem Zsoeltől, onnan tudom ,hogy a sztender felső részén, a csőtengelyhez közel kellene lennie két oldalt egy-egy dudornak, ami eltartja a kipufogódobtól. Ezek az én motoromon is elkoptak, tehát szintén nekivágódik a kipufogónak ha nem fékezem le a lábmmal leugrasztáskor. A gumiról idáig nem hallottam.
|
Starex
Köszönöm az információt!!
Helyileg hol található az ismerősöd aki lengyel motorokkal foglalkozik?
|
Ormossy, Zsoel köszönöm a segítségeket.
Újabb kérdésem lenne. Felkerült a sztender a helyére és ahogy megvettem, nem volt semmilyen gumiütköző rajta , így elég kellemetlen, hogy fém a fémen koppanik. Kérdésem az lenne, hogy volt ezeken eredetileg ilyen gumi? Ha igen, hogy néz ki, illetve, hova lehetne felfogatni?Vettem ma egyet, téglatest alakú tiszta gumi, de nem jövök rá, hol lenne a helye. Ha esetleg képet tudnátok mellékelni, nagy segítség lenne.
Válaszotokat ismételten köszönöm!
Üdvözlettel:
kovati88
|
Zsoel
Rendben, észbentartom. Március elején valamikor írok újra hogy ,,mikor..."
Azt hiszem elmondhatom ismerlek annyira, hogy tudjam szívesen segítesz bárkinek, de úgy éreztem egy B tervként Medvével meg kell osztanom ezt az információt. Hátha jól jön még.
|
starex
Szia!
Hát, talán március első vagy második hete jó lenne. Most tele vagyok. Kösz, hogy nem felejtetted el.
Elvállalom én a Komart, nem arról van szó, hogy ne tudnék segíteni, csak nem tudok azonnal nekiállni, mert jelenleg is igen sok a munkám, és vannak "előjegyzéseim". Egyelőre sűrű a programom.
|
Medve
Oké, majd jelzek valamikor.
|
Zsoel
Szervusz!
Mostanában sokat fogok menni Óvár felé, úgyhogy megkérdeznélek újra, mikor tudnám odaadni neked a Simsonos jótállási jegyet, hogy közkinccsé tehesd, és persze megszemlélhesd. Nem kell azonnal beszkennelned, ott is hagyhatom. Ha digitalizáltad majd elviszem.
Olvasom hogy sok dolgod van, de hátha ráérsz valamikor. Régóta húzódik a dolog, álmatlan éjszakákat még nem okoz nekem, de már illene elvinnem valamikor.
Medve
Szia!
Látom Komár blokk összerakáshoz keresel valakit. Nos én ugyan nem vagyok kerítő vagy ilyesmi, de van egy jó ismerősöm, aki kimodottan lengyel mopedekkel foglalkozik. Ha Zsoel nem vállalná el a blokkfelújítást én nyugodt szívvel ajánlanám Őt.
|
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]
| |