Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]

2023.03.03. 20:14 Idézet

Azaz a nickem Sverigedemokraterna.(bocscs)


2023.03.03. 20:12 Idézet

Starex

Üdv!Igen,túl a beállításon,a hátsó fékalaplap cseréjén,és a hátsó fék rudazatosra alakításán.

Szentségtörés volt ez,de a megbízhatóságot jelentősen növeli,igaz,hogy a belsőshöz is kapható majdnem minden.

Azért tanulva a váci Ormossy -féle példából,mégis bocsánatos bűn.(Neki is ilyen!)

Nemsokára a négy felömlős szettet is felteszem,utána hátha itt lesz már a tavasz,jó motorosidővel!


2023.02.27. 22:26 Idézet

Sverigedemokraterna

Igazán nincs mit! De azóta már biztosan be is állítottad a gyújtását, mert még február elején született a hozászólásod.

Eredeti foncsorokból még lehet találni jó állapotút, maximum ha belefutsz egy szép állapotúba akkor könnyedén kicseréled a Lengyel Wesem-et.

Azért ha a felújítás végén amennyiben jól össze van rakva utána sok probléma nem szokott előfordulni. Onnantól kezdve már lehet menni is vele, nem csak díszmotorok ezek, és mindenki láthatja, hogy a Szimszon megéri a ráfordítást


2023.02.25. 23:25 Idézet

Starex

Mindenkit üdvözlök!

Köszönöm a választ,a fenntartásodnak bizony lehet alapja!

Egy ötvenöt éves motor minden alkatrésze tényleg kopott lehet,főleg,hogy az egyik előző

tulajdonos árkon-bokron kíméletlenül hajtotta,minden karbantartás nélkül,vadászni járt vele,

a vadat is a motorral vitte haza.A motor csak akkor kapott kényszerpihenőt,ha hazafelé menet szondába ütköztek...

A részleges restaurálás már a vége felé jár,még a hátsó fék következik.A lengyel fényszóróbetéttel egész jó lett a világítás,engem azonban kissé zavar az üvegen a wesem felirat,a VEB Fahrzeugelektrik Ruhla DDR helyett.

A régi foncsor fényét vesztette,az üveget levenni nem vállalkoztam.A vaterázott légszűrő házzal a porlasztó is fellélegzett.

A hátsó fék minden része cserés,rugó,új betétek,stb kellenek,a bowdent is érdemes kicserélni.(belső kulcsos)

Szerencsére sok utángyártott alkatrész elérhető,csak óvatosan szabad rendelgetni,nem biztos a minőség,és hallatszik időnként :"már megint jön a futár,már megint a Szimszonhoz!?"

Mindenkinek jó éjt!

 


2023.02.24. 21:22 Idézet

Szervusz Sverigedemokraterna!

Valahogy úgy van, ahogy írtad, tehát téli álmot aludtunk, viszont már ébredezünk a jó idő közeledtével A gyújtásbeállításodhoz szeretnék hozzátenni egy kicsit, mivel a többi kérdésedre már megkaptad a helyes válaszokat. Kényelem szempontjából nincs ennél jobb megoldás a megszakító hézag és az előgyújtás beállításához, viszont amint leveszed a gyújtásbeállító lendkerékagyat és felszereled a komplett lendkerekedet kicsit meg fognak változni az értékek, hiszen nincsen kettő ugyanúgy kopott lendkerék agy. Ha mindkettő alkatrész gyári új lenne, akkor nem lehet ilyen gond, viszont én azt javaslom, hogy azért a végleges felállásban is ellenőrizd a gyújtást. A csere agyas beállítás egy jó közelítő megoldás, de nem 100%-os. Viszont ha szerencséd van akkor lehet olyan 90-95%-os is, szóval nem akarlak lebeszélni, csak legalább egy megszakító hézagot mérj mielőtt felteszed a gyújtásfedelet.


2023.02.11. 13:28 Idézet

Köszönöm a válaszokat!Közben megjött az "új"légszűrőház,az új lámpabetét is.

Nemsokára érkeznek a hézagolók is.

Utána már csak jó idő kell,és mehet a Star!

Üdvözlet!


2023.02.10. 15:46 Idézet
BORDÓ

 

Sverigedemokraterna

 

Hali
 
elnézést kérek de ez nem dugattyú és nem is csapszeg hézagolás hanem hajtókar hézagolás hiszen a hajtókar tud oldalirányban mozdulni ha az említett hézagolók nincsenek beszerelve
sejtettem én már az elején , csak kíváncsi voltam mi jön ki belőle :)

 


2023.02.10. 08:39 Idézet

Így van.


2023.02.10. 07:49 Idézet

Zsoel

Az igen szerint kell a hézagoló?

üdv.


2023.02.10. 07:46 Idézet

Zsoel,Bordó

Az S 51 dugattyúcsapszeg két oldalán egy-egy hézagológyűrűnek kell lennie,melyek a dugattyú központosítását (többek között) biztosítják.Tehát az ötvenegyesbe a hengerszett mellé venni kell ilyen alátétszerű hézagolókat,melyeket több méretben árulnak.Amikor az 51-esemben hengerszettet cseréltem,akkor meg kellett mérni a hajtókar blokkhoz viszonyított helyzetét,és 1-1 mm hézagolót kellett a hajtórúdszem és a dugattyú közé,a csapszegre mindkét oldalról felfűzni.Mit mondjak,elég nehézkes!Nem ártana három kéz hozzá.

Egy webhelyen mintha azt olvastam volna,hogy a Starnál " alul vezetett "a dugattyú,nem kellenek a hézagolók.Ezért kérdezlek benneteket,tapasztalt Starosokat.A négyfelömlös szett S-keletimotor eredetű.


2023.02.09. 17:23 Idézet

sverigedemokraterna

Igen.


2023.02.09. 16:19 Idézet
BORDÓ

sverigedemokraterna

Hali !

úgy néz ki a többiek téli álmot alszanak vagy nemtom merre vannak , régebben azért jöttek meg válaszolgattak is a szakemberek .

én a kérdésedre csak kérdéssel tudok reagálni.

vagy inkább írd már meg azt hogy az S51/1-nél a csapszeg-hézagolás hogyan van.

nekem még nem volt ilyen négyfelömlős hengerszettem , de engen érdekelnek ilyesmik

köszi

 

 

 


2023.02.07. 22:41 Idézet
Bocsánat,még egy kérdés! Nemrég vettem egy négyfelömlős hengerszettet.Ugyanúgy szükséges a csapszeg-hézagolás,mint az S51/1-nél? Köszönöm a valaszt.

2023.02.07. 07:53 Idézet

Bordó

A változtatásról olvashatsz az eredeti Simson nevű oldalon.A valóság is ezt mutatja,van ötvenegyes "schwungrad" itthon,nem passzola Starra!

Vateráztam egy eserkettes l.kereket,azért érdekel a dolog,mert ha csak a közepét használod 

a lendkeréknek,akkor sokkal egyszerűbb lesz a gyújtás beállítása!Persze,barbarizmus a szegecsek eltávolítása,de így csak a középrész marad,excenterestől.Nem kell a kis ablakocskán keresztül dolgozni,hanem kényelmesen ellenőrizhetsz,állíthatsz mindent.Segít még az olyan célszerszám is,amelyiket a gyertya helyére lehet betekerni,a dugattyú felső holtpont előtt 1,5 mm pontos meghatározásához.

Sokat bajlódtam a világítással,mert a kapcs.rajzok szerinti vezetékeléssel sehogy sem sikerült,úgyhogy a harmadik szomszéd autóvill.szerelő Schwalbe tulajdonos bácsi kellett a megoldáshoz.Nagyon roncs volt a motor,amikor hozzám került,hiányos,rozsdás...

Na ennyit mára !Mindenkinek jó karbantartást,jó motorosidőt és balesetmentes kilomêtereket kívánok!


2023.02.06. 16:47 Idézet
BORDÓ

sverigedemokraterna

hali!

Ez érdekes én erről a változtattásról amit írtál  eddig még nem hallottam és egy kicsit hihetetlen is számomra. Az hogy kicsit másképp néz ki a régebbi lendkerék az oké , de hogy a kúpja más lenne az szerintem kizárt .

Az a lötyögés tapasztaltam már én is főleg ha sérült a kúp a lendkerékben .

Szerintem meg kell hogy egyezzen a star és az sr2 lendkerék kúp része ,de még ilyet nem próbáltam csinálni amire készülsz :)

 


2023.02.05. 22:04 Idézet

Köszi a választ! De:Nekem 1968 -ban gyártott Starom van,és az 51-es lendkerék kónusza más,lötyög rajta.Más oldalakon olvasható,hogy 1969-ben változtattak a lendkeréken.A kérdés,hogy az SR 2 -é megegyezik-e? Üdv.


2023.01.29. 17:12 Idézet

Üdvözlök én is mindenkit!

A kérdésre válaszolnék .

Szerintem az összes simson főtengely kúpja megegyezik.

 A  star a pedálos az s50 és s51 is, de majd a többiek is megírják ha erre járnak és olvassák.

 

 


2023.01.28. 17:53 Idézet

Üdvözlök minden márkatársat!

Kérdés:Megegyezik-e az SR2 lendkerék kúpja,és a korai Star/1968/?Köszönöm a választ.


2022.07.27. 10:46 Idézet

Köszönöm mindkettőtöknek a válaszokat, tanácsokat.

Megerősödött bennem, hogy én nem fogok neki a javításnak, keresek egy jó szerelőt, nem merem vállalni a kockázatot, főleg akkor nem, ha a rudak nem akarnának egyszerűen kicsúszni.

Még egyszer köszönöm, majd később beszámolok a fejleményekről.


2022.07.26. 08:45 Idézet

Ormossy

Lehet, éppen az a baj. Ha akkor a kinyomórudakat is kicserélték utángyártottakra, lehetséges, hogy mostanra "kinyílt" a végük, mert azoknak a keménysége tapasztalatom szerint elmarad a gyáriakétól, könnyebben megzömülnek a használat során keletkező erőhatásoktól.


[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?