|
[6205-6186] [6185-6166] [6165-6146] [6145-6126] [6125-6106] [6105-6086] [6085-6066] [6065-6046] [6045-6026] [6025-6006] [6005-5986] [5985-5966] [5965-5946] [5945-5926] [5925-5906] [5905-5886] [5885-5866] [5865-5846] [5845-5826] [5825-5806] [5805-5786] [5785-5766] [5765-5746] [5745-5726] [5725-5706] [5705-5686] [5685-5666] [5665-5646] [5645-5626] [5625-5606] [5605-5586] [5585-5566] [5565-5546] [5545-5526] [5525-5506] [5505-5486] [5485-5466] [5465-5446] [5445-5426] [5425-5406] [5405-5386] [5385-5366] [5365-5346] [5345-5326] [5325-5306] [5305-5286] [5285-5266] [5265-5246] [Korábbi]
Zsoel
Most már működik a Stáron a világítás elől és hátul is. Viszont a tompítottat és az országútit nem tudom váltani a kapcsolóval.Az egyik állásban alpból van tompított,viszont ha átbillentem a kapcsolót,akkor lekapcsolja a világítást. Bekötve jól vannak a veztékek szerintem.Az egyik állásban van áram a tompított és a fényszóró vezetékében is,a másik állásban pedig leveszi mindkettőről.Ez a kapcsoló hibája lehet?
|
PPisti
Köszi! Igen Káma ez is.Akkor előbb utóbb ki kell cserélni a szimeringet,de egy kicsit kissebb cső keresztmetszettel most teljesen jól működik egyenlőre.
|
Lfox
A linkelt szivattyú így külsőleg nézve (elrendezésileg) hasonlít a Kámára. Ez is Káma?Szerintem szimeringes, valószínűleg pont ott található benne a szimering, ahol a vizet észleled.
Az én Kámám esetében (ami több, mint 30 éves és egy kicsit másképp néz ki -- emiatt amit írtam korábban nem biztos, hogy mindenben alkalmazható), ha a szimmering megkopott, itt falsot szív és elejti a vizet. Hasonló a jelenség az általad leírthoz, vagyis kezdetben szépen megy, majd egyszer csak elejti a vizet. A saját szivattyúm a szívóoldal tömítetlenségére tapasztalataim szerint kevésbé érzékeny (gázos víz esetén is kitűnően használható, emiatt is lett véve annak idején), viszont a szimering esetében, ha az nem jó, nagyon gyorsan elejti a vizet. A lábszelepnek annyi a szerepe, mint amit Zsoel is leírt, hogy leállítás után ne ejtse el a vizet és újra beindítva fel tudja kapni.
|
Zsoel
Igen,tényleg ez lehet,de szerencsére így működik,legalábbis egyenlőre.
|
Lehet, hogy hülyeséget mondok, de elképzelhető, hogy azért, mert a keresztmetszet-csökkentés miatt megnövekedő nyomás a szivattyúházban rászorítja a szimering (amennyiben az van benne) tömítőélét a tengelyre, emiatt nem szív falsot.
|
Zsoel
Igen,biztosan valami tomítetlenség van,de a saját szivattyúmnál ilyen szivárgást soha nem tapasztaltam. Érdekes,ha lecsökkentem a kifolyó cső keresztmetszetét egy szűkítővel,akkor normálisan működik és nem ejti el a vizet.
|
Lfox
Pedig én azt tartom a legvalószínűbbnek, amit a forgattyúháznál, a tüzelőanyag beszívásánál is leírtam: tömítetlenség. Ez nemcsak a szívóágban léphet föl, de magában a szivattyúban is, a járókerék és a ház között, a ház illeszkedő felületei között, vagy a szivattyútengely mentén. Persze nem ismerem ezt a szivattyútípust, csak általánosságban írom, de az általad említett jelenségek erre utalnak. A lábszelepnek az üzemi körülményekre normális esetben nincs nagy befolyása, csak az a funkciója, hogy a szivattyú szívóágát légmentesen föl lehessen tölteni, ellenkező esetben indításkor a gép esetleg nem tudná "felrántani" a vizet. Esetleg azt tartom elképzelhetőnek, hogy ha már gyönge a szívóerő, és nehezen mozdul a szeleptányér, beragad, illetve a te esetedben megkeményedik, merevvé válik a gumi, nem tud tőle kellő hatékonysággal szívni a szivattyú.
|
Zsoel ; PPisti
Sziasztok!
A szivattyúval kapcsolaban szeretnék újra egy kis segítséget kérni. Szerereztem egy szivattyút ideiglenesen amit felszereltem,de ezzel is van egy kis probléma.Kb. másfél két percig nagyon szépen működik,utána viszont elejti a vizet.Kicsit felrázva a szivattyút újra ugyanez történik. Ezenkívül a tengelynél van egy kis víz szivárgás a szivattyún a képen bejelölt helyen,nem tudom hogy ez közrejátszhat-e a víz elejtésében? Milyen hibára utal ez a víz szivárgás szerintetek?https://kepkuldes.com/image/KHAS5y Remélem sikerült belinkelni a képet. A szívó ág szerintem megfelelően van tömítve és van egy lábszelep is közvetlenül a szivattyú alatt,békaszelepes kivitelű ha jól tudom a nevét.
|
Zsoel
Szerintem kimeríti az extrém sport fogalmát a babettás túra,bár akkor még nem ismerték a kifejezést sem.
|
Lfox
Esetleg még azt lehet megpróbálni, hogy leszereled a motorról a felő borítást (ventilátor burkolat, hűtőventilátor, majd a felső borítás), hogy a tengely felső vége szabad legyen. Ezt követően keresni kell egy olyan műanyag vagy keményfa darabot, ami belefér a lapátkerék közepén levő lyukba, rátenni a tengely végére és óvatosan meg kell próbálni kiütni a tengelyt a lapátkerékből (egy másik segítő nem árthat, aki közben fogja a motort). Ekkor elviekben a lapátkerék teljes felületen felfekszik az öntvényházon, így nehezebben tud deformálódni vagy törni. Természetesen körültekintően kell eljárni, hogy egyéb sérülés ne keletkezzen. A tengely végét közvetlenül kalapáccsal vagy egyéb fémtárggyal megütni nem szabad, mert a menet tönkremegy....
|
Ormossy
Pedig el tud kopni így a tűtartó lemezzel egyetemben, sőt, még "ígyebbül" is, gyakran láttam már ilyet. Sőt, tavaly volt egy olyan esetem, hogy a tartólemez, illetve a tű rovátkolása annyira elkopott, hogy a kúpostű egyszerűen beleesett a tűfúvókába, teljesen eltorlaszolva annak furatát (természetesen ott sem ment a motor, azért hozták ide).
|
De hogy egy kicsit ontopic is legyek...
Az elmúlt 1-2 hétben kisebb túrákat tettem a környéken, és a motor egyre rosszabbul ment. A jelenség az volt, hogy kb. 3/4-ig, 2/3-ig tudtam a fordulatot feltornászni, és a kisebb dombokon is alig akart felmenni. Aztán voltak jó pillanatai is a gépnek, amikor úgy ment mint régen, majd kezdődött minden előről.
Eleinte arra gyanakodtam, hogy egy kis kosz került a porlasztóba, így a tél utáni első túráknál nem ritkaság. Két alkalommal is teljesen kitisztítottam mindent, bár egyáltalán nem volt koszos. Majd ismét elindultam vasárnap, és 5 km. után már fordultam is vissza... :-(
Ma rászántam magam az újabb tisztításra. Teljesen szétszettem a porlasztót... és valami furcát tapasztaltam. A súbertűt le-föl tudtam mozgatni kézzel, azaz lekoptak róla a barázdák, és nem fixen állt a tartó lemezben, hanem le-föl mozgott.
Azaz hol rendesen nyitott-zárt amikor gázt adtam, vagy nem, hanem "visszaesett" teljes gázon is, és ezért nem ment feljebb a fordulatszám.
Beraktam egy új tűt, és minden a legnagyobb rendben.
Még nem láttam így súbertűt elkopva.
|
Zsoel, Ja, úgy már értem! :-)
|
Ormossy
Persze, mert én mint moderátor utólag átszerkesztettem. :)
De eredetileg nem volt élő hivatkozás, mint ahogy semmi, amit csak úgy beteszünk ide. Ha én most beírom, hogy http://www.akarmicsoda.hu, abból automatikusan nem lesz link, csak akkor, ha a hivatkozásszerkesztő gombbal csinálom, így: http://www.akarmicsoda.hu
Sajnos a Gportal egy kissé lemaradt a haladás útján.
|
Zsoel,
Nekem átalakítja, csak rá kell böknöm, és már jön is az oldal.
|
Lfox
Egy apró megjegyzés: már többször akartalak kérni, hogy ha hivatkozást teszel közzé, légy szíves, azt a fejlécben lévő "Hivatkozás beillesztése/módosítása" gomb segítségével tedd (földgömb, rajta egy láncszem), mert ez a primitív Gportál önmagától nem ismeri fel és nem alakítja át "rákattinthatóvá" a linkeket.
|
Lfox
Érdekes volt a cikk, köszi. Én nagyon szeretem olvasni az ilyen régi útleírásokat. Nem lehetett semmi ennyit motorozni egy apró Babettával, ráadásul még a 206-os, merev lemezvázas kivitellel, amelyen nem volt hátsó rugózás. Kemény túra volt, az biztos.
|
PPisti
Köszi a segítséget neked is,nem is néztem először milyen névvel érkezett. Próbáltam csavarhúzóval stb, de nagyon össze van gyógyulva.
|
Lfox
A szivattyú tengelye rozsdamentes, nem kúpos, hanem hagyományos tengely. A lapátkerék spiáter szerű anyagból van. (Legalábbis a saját szivattyúm esetében ez a helyzet.) A tengely lapátkerékkel érintkező felülete be van lapolva két oldalról, ennek ellentettje a lapátkerék kialkítása, emiatt nem tud elfordulni a tengelyen. Az anya csak a helyén tartja, más funkciója nincs.
Nagy valószínűséggel csak a vízkő vagy kosz miatt nem jön le, emiatt van rágyógyulva.
Meg kell próbálni csavarhúzóval óvatosan (lehetőleg két oldalról egyszerre, esetleg váltogatva a pozíciókat) befeszíteni a lapátkerék és az öntvényház közé és megmozgatni a lapátot. Nagyon kell ügyelni, hogy a lapát el ne törjön, illetve a szivattyú öntvényházának pereme meg ne sérüljön a művelet közben, mert ha a tömítő felületet megsérted, azt utána nagyon nehéz, ha nem lehetetlen korrigálni. Ez esetben oldalt nyomni fogja kifele a vizet, vagy fals levegőt fog szívni.
A művelet előtt meg lehet próbálni csavarlazítóval egy kicsit befújni az összegyógyult részt.
Ha lent van a lapát, akkor visszaszereléskor az érintkező felületeket meg kell tisztítani, majd megkenni hőálló zsírral, akkor többet nem fog összetapadni, utána könnyű szerelni. Én így csináltam, évek múlva is kézzel leemelhető a tengelyről a lapát.
A szimmering cseréhez ki kell venni a forgórészt a motorból, amihez le kell szedni a motor felső borítását is. Ezen művelet előtt célszerű összejelölni a motor öntvényházának darabjait (négy részből áll: az alsó rész, ahol alul a vizet szívja, a felette levő rész, amiben a szimering van, e fölött van maga a motor a tekercseket tartalmazó résszel, majd legfelül a felső borítás). Ez azért fontos, hogy pont ugyanúgy szereld össze, mert ellenkező esetben nem várt következmények adódhatnak. Érdemes csak a felső borítást levenni, mert ekkor, ha szerencséd van, egyszerűen kihúzható a tengely (ha a lapát már nincs rajta). Felülről egy vékony, erős és megfelelő hosszú fémtüskével, csabarhúzóval stb. kiüthető a házból a szimering, az új pedig alulról könnyen a helyére üthető (ehhez célszerű visszatenni a motorra a felső borítást, a tekercsek védelme érdekében). Arra nagyon vigyázz, hogy a tekercsek véletlenül se sérüljenek meg sem a szimmering ki, sem a visszaszerelés során (ezért is célszerű az alsó részt nem bolygatni, mivel ott még a bekötési pontokra is vigyázni kell).
A szimmering esetében tapasztalatból javaslom a benne levő rugó kiszedését és egy ugyanolyan átmérőjú O gyűrűvel történő helyettesítését, mivel az nem rozsdásodik, és 1-1,5 év múlva nem kell újból kicserélni (érdekes módon az eredeti gyári szimmeringel 30 évet simán elment, azonban a ma kaphatóak sajnos nem ilyenek).
A legvégén kell gyártani egy új tömítést a szivattyú öntvényházának két fele közé, mivel szétszedéskor a benne levő nagy valószínűséggel menthetetelnül megsérül. Ezt lehet vékony kartonból készteni, megkenni hőálló zsírral, megvárni, hogy megszívja magát, majd lehet összerakni.
Ha még kérdésed lenne nyugodtan szólj, próbálok segíteni.
|
[6205-6186] [6185-6166] [6165-6146] [6145-6126] [6125-6106] [6105-6086] [6085-6066] [6065-6046] [6045-6026] [6025-6006] [6005-5986] [5985-5966] [5965-5946] [5945-5926] [5925-5906] [5905-5886] [5885-5866] [5865-5846] [5845-5826] [5825-5806] [5805-5786] [5785-5766] [5765-5746] [5745-5726] [5725-5706] [5705-5686] [5685-5666] [5665-5646] [5645-5626] [5625-5606] [5605-5586] [5585-5566] [5565-5546] [5545-5526] [5525-5506] [5505-5486] [5485-5466] [5465-5446] [5445-5426] [5425-5406] [5405-5386] [5385-5366] [5365-5346] [5345-5326] [5325-5306] [5305-5286] [5285-5266] [5265-5246] [Korábbi]
| |