Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]

2017.08.16. 08:22 Idézet

Iti

"az alkatrészek java gagyi"

Nos itt a baj. A médintávolkelet alkatrészek gyakorlatilag semmire sem jók. Még egy ilyen alkatrész is tud komoly problémákat okozni, de ha a többség ilyen a motorban, abból a motorból rendesen működő szerkezet soha nem lesz.


2017.08.16. 00:16 Idézet
Üdv!
 Hááát.... Széthúztam pár 50-es blokkot, hellyel-közzel tákoltam Simsont. Azt gondoltam nagyjából értek hozzá... A saját 20-on éve nálam lakozó Star készít ki idegileg. Pedig mindíg megbíztam benne. A saját hülyeségem miatt kellett toljam párszor anno ,: benzin elfogyás, több éves ricinussal kevert benzin mert annak jobb az illata.  :-) . 
 Helyzet.: Pár évig állt a gép. Elővettem, jártam vele pár hétig. Szimeringek azt mondták, "ájjfeládin". Kipufogó tele volt váltóolajjal. Blokk szétránt. Moped kft remek terméke után 2 hét múlva ismét, máshol vásárolt szimeringekkel kellett megajándékozzam a gépet. Megint ment. Gondoltam lesz időm, pénzem "felújítsam". Újra bowdenezés, fékek rendbetétele, új megszakító, kondenzátor. Karburátorban is csere: úszó (lyukas volt), súber, súbertű, fúvóka, szivató gumicska... És, ha minden működik szét kapom, lefestem...
Hiba jelenség Terhelés alatt nem pörög ki a gép (nem tudom mikor kezdődött): a vas rugásra indul. Terhelés nélkül szépen kipörög.  Alapjárati csavarra nem sokat reagál. Küzdöttem vele, porlasztó sokszor szét, meguntam, kiraktam a hóra. Szó szerint. Máshol nem volt hely. Kb 2 hónap múlva, újra nekifutottam. Másik bolt, másik gáztű (kicsit más a hossza, kúpossága), a motor életre kelt. Gondoltam megoldottam a problémát. Jártam vele pár hónapot, jól működött a gép. Aztán.. Kuplung bowden elszakadt, két nap múlva megoldottam. Lett kuplungom, de a motor ismét azt produkálja mint előtte. 
Biciklis tempóban tudok haladni. Gyujtótekercsen kívűl mindent cseréltem. (igen, az alkatrészek java gagyi) De??? Pár hónapig működök aztán két nap múlva megint  nem..

2017.08.16. 00:12 Idézet
Iti

?

 


2017.08.15. 20:16 Idézet

gabekfreehu

Használt hengerben nem cserélgetünk csak úgy sem dugattyút, sem gyűrűket. Eredeti <=> utángyártott alkatrészek vonatkozásában különösképpen kerülendő ez.

Simsonnál legfeljebb körülbelül 2000-2500 km-ig lehet újnak tekinteni egy hengert, illetve hengerfuratot. Ha ezen belül történik dugattyú- vagy dugattyúgyűrű-törés, akkor - de csakis ha a hengerfal sérülésmentes maradt - a sérült alkatrészt (alkatrészeket) ki szabad cserélni megfelelő méretű új darab(ok)ra. Ha a futásteljesítmény ennél nagyobb, vagy a hengerfalon olyan súlyos sérülés keletkezett, amelyet csiszolókővel nem lehet elsimítani, akkor a következő túlméretre kell köszörültetni a hengerfuratot, és új komplett dugattyút kell beépíteni.

Mellesleg: szerintem az a legjobb megoldás (én mindig ezt alkalmazom és másnak is ezt ajánlom), hogy ismeretlen előéletű vagy nagyon rossz műszaki állapotú motornál mindig teljes felújítást alkalmazzunk: Csapágy- és szimeringcsere, hengerfúratás, ha szükséges, a főtengely felújítása vagy cseréje, valamint minden sérült, túlzottan elkopott alkatrész cseréje. Ez nem kis egyszeri költség, viszont utána hosszú időre megkímél minket mindenféle macerától, és sok ezer kilométerre hibamentes, kifogástalanul üzemelő motort kapunk.


2017.08.15. 12:57 Idézet

megvan :) én balf...asz nem testeltem le ,kiszedtem a kapcsolót mert izzót cseréltem és úgy teszteltem,de ugye akkor nincs test. :)

köszönöm a válaszokat,elég balga kérdéseim vannak,de ez az első Simsonom,és nem igazén végom a motoros dolgokat,de lassan belejövök,még 1 fontosabb kérdés,vettem belel üzletben dugót,a régi 40.48,az új szintén 40,48 viszont ha belerakom alapjáraton ok,de terhelés alatt 0 az erő,ha a régit visszarakom akkor tökéletes,gondoltam a gyürükre is de az sem lehet mert a régi is új gyürüt kapott így az ovális kopást kizárnám,mi lehet a gond,az üzletben direkt Star-hoz kértem.


2017.08.15. 07:58 Idézet

Ormossy

Ez nagyon sokban függ attól, hogy mennyire volt előzőleg legyengülve a mágneses mező. A Simson lendkereke elég jól tartja az erejét. Én 2008-ban vittem el Pestre, a Fertő utcába delejeztetni két Pannónia-lendkereket, meg a '72-es Simsonomét. A szaki azt mondta, a Simson-lendkerék mágnespólusai gyakorlatilag telítődve voltak, 95 % körül álltak. A pár évvel idősebb Pannónia-lendkerekek sokkal gyatrább állapotban voltak, azoknál valóban érződött a gyújtáson a delejezés hatása; a Simsonomon semmi változást nem éreztem utána. Jellemzően azok a lendkerekek veszítik el jobban a mágnesességüket, amelyeket leszerelve tároltak, anélkül, hogy a vasmagos tekercsekkel ellátott alaplap bennük lett volna.


2017.08.15. 07:50 Idézet

gabekfreehu

Furcsa eset, mert a semmitől nem szoktak elhárulni a bajok, de hát majd meglátod: ha marad minden rendben, akkor csoda történt. :)

A világítást illetően nem tudok hozzászólni, még nem találkoztam ilyennel, hogy helyet cserélnek a gyújtáskulcsállások. Meg olyannal sem, hogy a gyújtáskapcsolóval nem áll le a motor. (Mindenesetre ha az összes vezetéket lehúzod, akkor nem is fog, mert a 2-es, a barna-fehér csíkos vezeték nem a motor működését, hanem a leállítását szolgálja: O állásban ezt a vezetéket testeli a gyújtáskapcsoló, amivel rövidre zárja a gyújtótekercs primer áramkörét, és így nem keletkezik szikra.) Esetleg azt tudom elképzelni, hogy eltörött a gyújtáskapcsoló alsó és felső érintkezőtárcsáját vagy épp a gyújtáskulcsot befogadó legfelső forgótárcsát a felső érintkezőtárcsával összekötő csapocska, így ezek a tárcsák elmozdultak egymáshoz képest. Mindenenestre furcsa egybeesés lenne.


2017.08.15. 07:31 Idézet

Kollegák!

Soha nem gondoltam volna, hogy a lendkerék újra mágnesezése (delejezés) ennyit javít a gépen.

Tegnap ezt történt a lendkerekemmel, és a motor határozottan kellemesebben megy, és persze a világítás is jelentősen javult.

Ajánlom mindenkinek.


2017.08.14. 21:41 Idézet

úgy néz ki most megjavult,századszorra szétszedve a karbis,kitakarítva átnézve ,igazábol semmi komolyat nem csináltam,és láss csodát megjavult :)

a feketeleves ezután kövtkezett , nem tudom leállítani csak szivatőval,gy.kapcsolora nem reagál semmit,vezetékekhez nm nyúltam minden volt ahogy eddig (rendesen mőködött) viszont most semmi a világítás is a 2. állásbol átmeent a 3.-ba,lehúztam az összes gy.alapra menő vezetéket és így sem áll le,csak szivatóval,azt már nem is említem hogy a 3. sebességböl néha kidob,főleg magasabb fordulaton.

kicsinál ez a gép :)

valaki segítsen Facebook-on mert ott egyszerűbb.

Prikler Caracalla Gábor,vagy csörögjön meg visszahívom. 06202488928

köszönöm.


2017.08.14. 21:36 Idézet

gabekfreehu

Féceszen gondoltam. :) Ez az oldal sajnos túl primitív hozzá.

Milyen típusú az a porlasztó?


2017.08.14. 16:22 Idézet

Zsoel bejelőltelek FB-n


2017.08.14. 14:41 Idézet
videót hol tudok feltenni?

2017.08.14. 14:40 Idézet

köszönöm,konkrétan mindent kicseréltem amit lehet,gyári adat szerinti fúvókák,04-es tű,kondi,megszakító,szimeringek,minden kipucolva,kifújatva kompresszorral,durrogás alatt azt értem,mintha lőnének.próbáltam 70es fő fuvokával de ugyanaz a helyzet,elvileg ma lesz másik karbi,ha azzal megjavul akkor ott a gond,ha nem akkor máshol keresem.

 

 


2017.08.14. 08:01 Idézet

gabekfreehu

Az előgyújtás, ahogy már itt megjegyezték, picit sok: 1,5 mm-re kell állítani. (1,8 mm az S51-nél van előírva, mert annak némileg hosszabb a lökete.) 0,3 mm eltérés azonban önmagában ilyen problémákat nem okozhat. Durrogás éppen ellenkezőleg, inkább a túl kicsi előgyújtás miatt léphet fel.

Azonban a durrogás lehet tüzelőanyag-hiány következménye is. (Már amennyiben tényleg durrog az a motor, mert az utóbbi időben azt vettem észre, hogy időnként nem ugyanaz a fogalomtárunk a tőlem segítséget kérőkkel.) Végül is pontosan miket cseréltél ki? Kondenzátor, megszakító, gyújtógyertya? Esetleg gyújtótekercs, -vezeték, -pipa? Milyen méretűek a fúvókák? A levegőcsatornák tiszták, a porlasztóház vagy valamelyik ki nem cserélt alkatrész nem sérült? A részterheléstű (kúpostű) sem mindegy, milyen, mert többféle van belőle, hossza és kúpossága típusonként változik; a Star BVF16N1-6-os karburátorába 04-es jelű tű kell, ennek 39,4 mm a hossza.

Aztán gondoltam arra is, hogy készíthetnél egy kis videót a hibajelenségről (bemelegített, alapjáraton ketyegő motor reakciója gázadásra), de mivel az adatlapodon látom, hogy győri vagy, ha nagyon nem boldogulsz vele, akár el is hozhatod nekem a gépet, és majd kiderítem, mi a gond. Én Halászin élek, már többen jártak nálam győriek-Győr közeliek a fórumról. Ha nem akarod elhozni, akkor viszont tényleg jó lenne a videó, az többet mondana a leírásnál.


2017.08.13. 22:44 Idézet

gabekfreehu

Így van, ahogy Ormossy kolléga is mondja, 1,8 mm az s51-es előgyújtása. Starnál 1,5 mm a helyes ahogy én tudom.


2017.08.13. 20:09 Idézet

gabekfreehu

 

Én mintha 1,5 előgyújtásra emlékeznék, az 1,8 az már az újabb gépeknél van, - de lehet, hogy tévedek.


2017.08.13. 14:25 Idézet

ZSOEL köszönöm,közben megoldodott,most ott tartok hogy kicseréltem mindent,viszont a gyújtás + karbi beállítás megyszivat,elvileg belőtem a gyújtást, jó a megszakító hézag,1.8mm fhp előtt nyit,stb... viszont ha elindítom alapjáraton szépen megy,amint gázt adok ledurrog,vissza a légszüröbe,új fúvókák,tűt bárhova rakom semmi változás,ha kicsit is kitekerem a melléklevegőt akkor leáll,benzinszint beállítva.

ötletem sincs már hogy mi lehet a gond.

megköszönném ha valaki tudna segíteni,akár facebookon is vagy ha ad elérhetöséget akkor felhívom,FB-m Prikler Caracalla Gábor.

első Simsonom :)

 

Köszönöm.


2017.08.11. 21:50 Idézet

Imate99

Jól van, akkor majd beméretezem a hétvégén.

Addig is egypár kép (jobb egérgombbal kattintva nagyíthatók).

 

Mire vagy még kíváncsi?


2017.08.11. 00:17 Idézet

Zsoel

Köszönöm szépen a segítséget! :) A beépítési méretek,illetve bármilyen rajz,egyéb ilyen dolog jól jönne,a cél a teljesen gyári állapot,megbízható üzemeléssel :) Majd valamelyik nap előtúrok pár fotót,amin még egyben látható  gépsárkány,hát eléggé lehangoló volt szegény...


2017.08.08. 22:05 Idézet

Imate99

Szia, üdv a klubban!

Nem is az új lábtartó felhegesztése a nehéz itt, inkább a régi lábtartó "levarázsolása", mivel nem oylan könnyű nekiesni a flexszel, mint ahogy gondolod. Én mégis inkább ezt javaslom, mert azon a ponton, ahol a lábtartó el szokott törni, sokkal nehezebb azt a helyén meghegeszteni, mint kivágni az egészet, és behegeszteni a helyére az újat. Különösen igaz ez abban az esetben, ha a törött részt már "javították", mert azt általában kontárok végzik, a jármű komplett állapotában (beszerelt motor és egyebek), és ezt a munkát így nem lehet igényesen elvégezni. Magam is találkoztam már ilyen módon rakott "gólyafészekkel".

Ezért inkább vágd ki a régit, és vegyél ilyen újat:

https://www.mofaker.hu/termek/Labtarto-hid-SR4-2-STAR-(Elsolabtarto-resz)_Simson__102508

Néhány hete foglalkoztam én is ezzel a dologgal, egy házi készítésű lábtartót cseréltem ki erre egy Star felújítása során. Tanúsíthatom, hogy jó minőségű, megfelelő anyagból készült, tisztességesen meghegesztett alkatrész, nyugodtan be lehet építeni.
Persze csakis megfelelő hegesztőgéppel és hozzáértő kéz útján, mert az eredménynek nemcsak szépnek, de biztonságosnak is kell lennie: ez a vázelem tartja a vezető lábának (sőt, adott esetben egész testének) súlyát, és ebben van csapágyazva a hátsófék-pedál is. A nem megfelelő munka súlyos balesethez vezethet!

Kérésre tudok küldeni beépítési méreteket, illetőleg 2014. október 24-én már foglalkoztam a kérdéssel, ott vannak képek is (3524-3505-ös hozzászóláscsoport).


[Későbbi] [5264-5245] [5244-5225] [5224-5205] [5204-5185] [5184-5165] [5164-5145] [5144-5125] [5124-5105] [5104-5085] [5084-5065] [5064-5045] [5044-5025] [5024-5005] [5004-4985] [4984-4965] [4964-4945] [4944-4925] [4924-4905] [4904-4885] [4884-4865] [4864-4845] [4844-4825] [4824-4805] [4804-4785] [4784-4765] [4764-4745] [4744-4725] [4724-4705] [4704-4685] [4684-4665] [4664-4645] [4644-4625] [4624-4605] [4604-4585] [4584-4565] [4564-4545] [4544-4525] [4524-4505] [4504-4485] [4484-4465] [4464-4445] [4444-4425] [4424-4405] [4404-4385] [4384-4365] [4364-4345] [4344-4325] [4324-4305] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?