|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
sziasztok, Hívott is az öreg Tábori, hogy kész a hanger, megvan az új csapszeg/dugó/gyűrű! Jött az újabb tétel a bronz persely, sajnos nekik nincs, illetve felhívta két dologra a figyelmem: figyeljek oda, mert a "nagykerekben" kapható perselyeknek sokszor kisebb a külső átmérője mint kellene és beleesik a hajtókarba, második pedig, hogy a csapszeg-persely illesztést dörzsárazni kell. Megnéztem az új csapszeggel a jelnlegi perselyt, sajnos egy minimális lógása azért van, így szeretném a perelyt kicserélni. Náluk szoktam vásárolni, jó lehet ez: https://futarmotorosbolt.hu/termek//simson-schw-s50-fotengely-felso-bronzpersely----12332
Haladtam az akkutartóval is, de úgy tűnik találtam egy hackelést. Úgy látom, hogy a akkutartó talpa és a váz cső része vmikor össze volt ragasztva, ami most el van válva egymástól. Próbáltam este képeket keresni róla, de nem igazán találtam, így nem tudom miként kellene a tartó aljának rögzülnie a vázhoz. Esetleg pontheggesztéssel kellene hozzáfogatva lennie a akkurató alsó lemezének a vázcsőhöz?
köszi előre is!
csuti
|
csuti
Jó hírek! Annál inkább, mert a gyári dugattyú ma már elég ritka madár, sajnos. Fogynak.
|
Tegnap elvittem a hengert/dugót/gyűrűt táborituninghoz, jól sejtettem az alapméretes dugó rendben volt, a henger pont határeset, viszont ők a gyűrűt nem tartották jónak, így megkapja az első méretre köszörülést + “gyári” dugó/gyűrű/csapszeget. Felni átfűzést is vállalják, már szétszedtem, elmostam, már csak polírozó cuccot kell vennem az állányos fúrógéphez. Időközben van némi feladat az akkutartóval is, régen volt benne akksi, sajnos volt is sav kifolyás. Szerencsére nincs szétrohadva, de festeni kell. Jelentkezem majd az eredménnyel! |
Csuti,
Én ide vittem a kerekeimet 2-3 éve, nagyon szépen kicentírozta a mester, gondolom teljes "fűzést" is vállal. Egy telefont esetleg megér.
https://nyitva.hu/v%C3%A1c/d%C3%A9ry-mikl%C3%B3s-v%C3%A1c-226729
|
Megmértem a dugót és a hengert. Ugyan csak tolóméróvel, van ugyan mikrométerem, de csak 25mm-ig mér. A dugó kb 39,95, a henger pont határeset 40,8 körül van, így a köszörülés kérdéses. Nincs messze a táborituning.hu, szerintem elviszem hozzájuk véleményezésre. Más: sajnos a nikkelezett küllők már nem a legszebbek, így vettem futármotorosboltban két csomag króm küllő csomagot, nikkelt állítólag nem lehet kapni. Bringában cseréltem már küllőt, húztam laza küllőket, de motort még sosem küllőztem. Gondoltam rá, hogy elkezdem egymással szemben haladva kicserélgetni, de nem szeretném az alu felnit tönkretenni. Van ebben vkinek tapasztalata, mekkora kockázat ez? Tudtok esetleg szakit aki vállal és megbízható? Köszi, csuti |
Köszi Zsoel, nagyon korrek összefoglaló, hasznos a kopások vizsgálatának módszere. Szerencsére nem ezen a költségen fog múlni a család megélhetése, apámtól örököltem szép gyári állapotban, szóval "minden pénzt" megér. A gyűrű cserén pont az általad leírtak miatt vaciláltam, mérek és jelzem majd.
|
csuti
Szia!
Kopásnyomnak tűnik, a szín különbözősége meg adódhat a különböző elhelyezkedésből is. A felső (égéstér felőli) dugattyúgyűrű nagyobb terhelésnek van kitéve, részben a hő, részben a mechanikai hatás (nyomás) miatt. Modernebb motoroknál más, ellenállóbb anyagból is készítik a (leg)felső gyűrűt; a Simsonnál még nem.
A gyűrűvégek közti hézagra nézve nincs gyári megkötés. Két mérést kell végezni a felköszörülés megítélése érdekében. Egyet a hengerben, azon a ponton, ahol a felső dugattyúgyűrű megfordul a felső holtpontnál: itt kopik legjobban a henger, és itt az átmérő nem lehet nagyobb a dugattyú névleges átmérője + 0,1 mm-nél. Vagyis ha a dugattyú átmérője 39,98, akkor itt legfeljebb 40,08 mm-t szabad mérni, ellenkező esetben a 40,25-ös javítóméretre kell köszörülni a hengert. A másik mérést a dugattyún kell elvégezni, kb. 8 mm-rel az alsó él fölött, itt pedig nem lehet kisebb az átmérő a névleges méret - 0,1 mm-nél, tehát 39,88 mm-nél.
Egy biztos: ömagukban csak dugattyúgyűrűket NE CSERÉLJ! Az új, pláne utángyártott gyűrűk biztosan nem fognak jól illeszkedni a körkörösségét vesztett hengerfalon, nem lesz jó a tömítettség, az égéstér felől átfújhatnak a forró gázok, szúróláng, helyi túlmelegedés alakul ki, és besülhet a dugattyú. Ha a fenti mérés nem indokolja a piszkálást, akkor hagyd úgy, ahogy van, ellenkező esetben pedig fúrasd meg a henger, és új, megfelelő dugattyúval szereld, de kopott hengerbe új gyűrűket nem teszünk.
Alkatrészek terén természetesen alapvetően érvényesül "a drágább jobb" elv. Ha már felújításra adod a fejed, érdemes nem sajnálni rá a pénzt, mert a gyenge minőségű alkatrészekkel való összeszerelés jellemzően több bosszúságot és költséget szokott okozni, mint ha az ember mindjárt az elején beletette volna a kellő anyagiakat. Csapágyak: SKF, FAG, Koyo, esetleg NTN, Timken, szimeringekből is érdemesebb a drágábbakból válogatni, bár én a viton anyagúakat túlzásnak tartom, de azt is tehetsz bele. Dugattyúból is több árfekvés van, ezekkel kapcsolatban a fúrást végző gépműhelyt kérdezd meg. Komplettan (gyűrűk, csapszeg, biztosítógyűrűk) minimum 6-8 ezer forintba kerüljön, azzal biztosan nem lesz bajod. A filléres kínai vacakokat kerüld.
Szerelésben sajnos nem tudok segíteni, nem Budapest vonzáskörzetében lakom.
|
Szia starex, Köszi, meg is lepődtem rajta, nem éreztem, hogy gond lenne kompresszióban, 60-at elérte minden gond nélkül, 20éve használtam rendszeresen, akkor is kb így ment. Hengerben nem látok és érzek semmi kopást, sem fent sem lent nincs tapintható váll, csak akkor fúrnám ha kell. Csapszegen sincs váll, de érezhető rajta, hogy nem teljesen sík. Ma berakom a gyűrűket a hengerbe, arra számítok, hogy ott egyforma lesz, csak feszítettlen állapotban különböznek. Hol és milyen markát érdemes venni? Egy koyo csapagysort kap biztos, mit érdemes gyűrűből, szimeringből venni? Köszi csuti
|
Szia Csuti!
A gyűrűket úgy ellenőrizd, hogy beleteszed egyesével a hengerbe. A két vége közötti köznek talán fél miliméternél nem szabad többnek lennie, de ebbben majd Zsoel kolléga megerősít vagy kijavít, a pontos számokhoz Ő jobban ért. Mindenesetre nagy hézagnak nem kellene lennie a gyűrű végei között. Valószínüleg az egyik gyűrűd a képek alapján cserés. Így viszont mindkettőt cserélned kell, de akkor már lehet érdemesebb fúratni a hengert, és új dugó plusz gyűrűgarnitúrát beletenni. Egyébként hogyan működött a motor a szétszerelés? előtt Kompresszió volt benne rendesen? Emelkedőre hogyan vitt fel? A csapszegen nem kellene vállnak lennie, bár azt külön is lehet cserélni, de ez a tény talán még inkább a fúrás felé viszi a dolgot.
Üdv: starex
|
A kép link vmiért nem jó
http://84.2.226.234:8088/IMG-5125.jpg
|
Szervusztok!
Elérkezett az idő az 50éves simson starom főtengely szimerengezésére. Ennek oka, hogy hogy a váltó olajat eszi (egyre jobban) így jelentősen füstöl és melegen nehezen is indul. A blokk szerintem 30éve nem volt szétszedve, így lehet majd mást is kell/érdemes cserélni.
Egyenlőre ott tartok, hogy kivettem a blokkot, levettem a hengert és dugót (minden szépen ment). Mielőtt a dugót levettem, igyekeztem ellenőrizni, hogy van-e lágás hajtókar-dugó és főtengely-hajtókar között. Szerencsére kézzel nem éreztem semmit, viszont nem tudom, hogy ez elegendő-e, illetve a dugó csapszeg felületének kézzel való ellenőrzése során azért érződik, hogy nem teljesen sima.
Már a dugón is láttam, de a gyűrűk levétele után vál egyértelművé, hogy a két gyűrű nem egyforma, szerintem anyagában sem a színe alapján, de ez akár lehet a pozíciója miatt is. Egymáshoz hasonlítva látszik, hogy alap állapotban a felső gyűrű két végének a távolsága jóval kisebb mint az alsó gyűrűn. Sajnos ebben nincs tapasztalatom, nem tudom, hogy ez normális vagy sem, jól gondolom, hogy ezt érdemes lenne lecserélni? A hengerfalon nem látok kopást, bemaródást a dugo 39,98-as.
A blokk szétszedése lesz a következő lépés, Bp +50km tud esetleg valaki blokk széthúzásban szerszámmal segíteni? Természetesen fizetek is érte, nem vennék célszerszámot 5-20év/1alkalomért.
köszi előre is!
csuti
|
Kívánok sikerekben és motorozásban gazdag, boldog új évet minden márkatársamnak!
|
Ormossy
Köszönjük!
Ezúton kívánok én is mindenkinek áldott, békés, kellemes karácsonyt és jó pihenést, meghitt együttlétet a szeretteivel, egyúttal előre is motorozásban gazdag, szerencsés, baleset- és műszakihiba-mentes új évet!
|
Békés, boldog karácsonyt és jó egészséget kívánok minden Simsonos barátomnak!
Orosz Ferenc
|
Zsoel
Nagyon szívesen! Örülök, ha másnak is tetszik.
|
starex
Köszönjük az élménybeszámolót! Szép helyeken jártál.
|
Sziasztok!
Megvolt a szezonzáró motorozás ma. Erdei túrát terveztem, ilyenkor már a fákon szinte alig látni levelet, teljesen más az erdő a megszokotthoz képest. A madarak dala emlékeztetett csak a tavaszi-nyári időszakra, bár gondolom a jelentős részük már elköltözött az erdőkből. Az idő kellemes volt, a levegő hőmérséklete 14 fok enyhe szellővel keverve. Csak nem sokkal négy órai hazaérkezésem előtt kezdett el hűvösebb lenni amikor a nap addig sem túl meleg sugarai méginkább megfogyatkoztak.
Két megálló volt ma, egyik az erdő közepén,
a másik az Árpád-kútnál. Ez nem sokkal Tényő falu szélétől található keleti irányban.
A forrás környéke viszont teljesen el volt árasztva, bár a kép lehet hogy nem adja vissza, de a lehullott falevelek között mindenütt a forrás vize tükröződött.
Ennél jobban nem sikerült megközelíteni, legközelebb gumicsizmát is kell vinnem ha inni szeretnék egy kortyot
A monda alapján a honfoglalás idején jártak ebben az erdőben is az őseink, ennél a forrásnál pedig megálltak inni. Aztán hogy maga Árpád fejedelem vagy másvalaki azt már nem lehet bizonyítani. De biztos hogy van benne valami, mivel a nem túl messze lévő Szent Márton-hegyen is jártak állítólag, ahol később a pannonhalmi bencés kolostor felépült.
A forrás lejárata mellett 2016-ban állították ezt a honfoglalás emlékművet.
Röviden ennyi a mai motorozás története. A táv kb 30 km, sík úton 50-55 km/h sebességgel minden megerőltetés nélkül szaladt a Star, a nagyobb emelkedőkön viszont kérte a visszakapcsolást, ez természetesen nem baj, ezért tettek bele az előrelátó keletnémetek 3 sebesség fokozatot
|
Medvelac
Nincs mit, örülök, hogy megoldódott a gond. Jó motorozást a fiadnak, amíg az időjárás engedi.
|
Medvelac
Köszi a visszajelzést! A fiad használja csak ki az időt, még tud menni vele idén pár kört, bár olyan 15 évvel ezelőtt nekem sem számított egy kis fagy
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |