|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Lfox
Hát nem. Kifejezetten magas hőértékűt igényel; amíg az Isolatornak volt 280-as hőértékű gyertyája, a gyártó azt ajánlotta. Ennek híján a 260-nak megfelelőt kell használni, bár éppen a mai Isolatort nem nagyon szokták kedvelni a Starok. Kísérleti úton kell megállapítani, mit szeret a motorunk, de mindenképpen a magasabb hőértékűekből válassz, mert a túl kis hőértékű gyertya szélsőséges esetben annyira túlhevülhet üzem közben, hogy megreped a porcelán szigetelés, netán leolvad a testelektróda, és a lehulló törmelékdarabok elrendezik a dugattyú és a henger sorsát...
|
Halitomi52
Sajnos közvetlenül nem lehet képeket betenni ebbe a hulladék Gportálba, nagyon elavult műszaki háttere van. Lehet úgy is csinálni, ahogy Lfox írta, de ha azt szeretnéd, hogy közvetlenül itt, a fórumban lehessen látni a képeket, akkor feltöltöd a fotókat valahová egy netes tárhelyre, és a közvetlen linkeket kell a képbeillesztős kis ikonnál beszúrni, aztán a szélességet 300 képpontra állítani, hogy szét ne csússzon az oldal struktúrája. Nagyon gagyi megoldás, tudom, de ez van.
|
Halitomi52
Képeket pl. egy képfeltöltő oldal segítségével is tudsz feltenni én a www.kepkuldes.com -ot szoktam használni és a linkeket bemásolod a hivatkozás beillesztése menüben.Igaz itt csak a linken keresztül lehet megnyitni a képeket.
|
Zsoel
Köszönöm a választ. Azért írtam csak ennyit, meert 4-5 éve nem voltak beindítva, és nincs időm foglakozni velük, viszont kellene a hely a garázsban. Felteszem hirdetésben, de nem sikerült képet feltenni. Elfelejtettem, hogy kell. Rég volt, úgy az 1700 körüli beírásoknál, most meg midjárt 6000-nél jártok. Légy szíves megírni, hogy kell képet felrakni. Közösnettel: Halitomi52
|
Zsoel
Még annyi hogy most nagyon alacsony hőértékű,Brisk N19C gyertya van a motorban amit ahogy néztem Babettákba ajánlanak(maximum 175-ös hőértékű) viszont nekem ez vállt be.Mondjuk az is igaz hogy csak rövid távokra használtam eddig a motort és viszonylag hűvösebb időben.Több helyen olvastam hogy az ilyen alacsony hőértékű gyertya nem igazán való Simsonba.
|
Lfox
Ez a gyertyakép semmiféle beállítási problémára nem utal, teljesen oké. A fegyverzet szélén lévő sötétebb szín teljesen normális. Azért van, mert ott vastagabb a fém, nem olyan vékony, mint a közép- és testelektródánál (és nem is porcelán, ugye), illetve közelebb van a hengerfejhez, így annak anyaga a keletkező hőt gyorsabban elvezeti, következésképpen nem melegszik annyira föl, nem izzik úgy át, mint az elektródák. Az alacsonyabb csúcshőmérséklet pedig okoz olyan mértékű elszíneződést, nem olyan tökéletes rajta az öntisztulás, mint a gyertya közepén.
Az olajos csík meg csak amiatt van, mert nem tömít tökéletesen az alátét. Hosszabb-rövidebb idő után minden Simsonnál kifúj egy kicsit a henger a gyertya-tömítőgyűrűnél. Ez sem ad okot aggodalomra, és attól még természetesen nem kell úgy megtépni a gyertyát meghúzáskor, hogy víz fakadjon belőle, mert könnyen kiszakad a hengerfej menete.
A lassulás nem tudom, mitől van, ezer oka lehet, de én is a túl kevés tüzelőanyagot tartom a legvalószínűbbnek.
|
Halitomi52
Dehogynem emlékszem rád, jó a memóriám.
De sajnos üzletkötésben nem tudok segíteni. Én szerelő vagyok, nem kereskedő, adásvétellel még közvetítés szintjén sem foglalkozom. Előfordul, hogy személyesen is megkérdeznek: nem tudok-e vevőt ilyen vagy olyan motorkerékpárra, ahogy az is, hogy érdeklődnek: nem tudok-e ilyen vagy olyan eladó motort. Csak az a baj, hogy a kereslet és a kínálat szála nem szokott az én markomban összefutni, mert mindig akkor kínálnak nálam, amikor keresni nem keresnek, és fordítva. Úgyhogy ezeket a megkereséseket is mindig elhárítom. Nekem erre sem időm, sem energiám nincs, azonfelül azt sem akarom, hogy ha valakinek én segítettem motort szerezni, az utána engem szidjon, mint a bokrot, ha valami sz@rkupacot - úgymond - sóztam rá.
Arról nem is beszélve, hogy nem tudom, hol laksz. (Lehet, annak idején, amikor sokat beszélgettünk itt, említetted, de minden apró részletre azért én sem emlékszem.) Mert ha például pécsi vagy kecskeméti vagy, akkor én - Mosonmagyaróvár környéki lakosként - aligha tudnék neked fizetőképes keresletet kommendálni.
Tedd föl ide egy hirdetésbe, névvel, címmel, elérhetőséggel, fényképpel, és hátha ráharap valaki. De én azt a 75 000 Ft-os árat (gondolom, ennyit akartál írni) egy kicsit nevetségesnek tartom két Simsonért meg egy motorért. Nem tudom, milyen állapotúak, és nem akarok beleszólni az üzletpolitikádba, de 30-40 ezer forintért még egy normális biciklit sem adnak, nemhogy Simsont. Főleg manapság, amikor a legszakadtabb Starokat is minimum egy 100-asért kínálják. Elhiszem, hogy kell a pénz a házikóra, de a motorokat elkótyavetyélni azért talán mégsem kell.
|
Zsoel
A Suzuki tankját egász elfogadhatóan kisikerült tisztítani,kb. egy marék iszapszerá rozsda jött ki belőle.A Starral kapcsolatban lenne most újra kérdésem.Ma voltam vele egy rövidebb túrán,és egész jól ment a gép,hazafelé viszont elkezdett lassulni mintha fogyna ki belőle a benzin, vissza is kellett kapcsolnom másodikba.Elképzelhető hogy karburátor dugulás van,ha lesz időm majd megnézem.Viszont itthon a gyertyát kivéve azt láttam hogy a gyertya pólusa szép őzbarna amilyennek lennie kell, a meneten és az alátéten viszont csillogó vékony fekete olalréreg van.A gyertya alsó részén pedig vékony fekete koksz réteg van.Milyen beállítási vagy egyéb problémára utalhat ez a gyertyakép?Régebben is volt már rá példa hogy a kb 60-as sebességet tartva egy idő után alig észrevehetően de elkezdett visszalassulni a motor,szintén mintha valamilyen üzemanyag ellátási probléma lenne.Csináltam képet a gyertyáról: https://kepkuldes.com/image/QGU1JA
https://kepkuldes.com/image/QGUN3y
|
Kedves Zsoel! Biztosan nem emlékszel rám, legalább 5 éve nem voltam a portálon, mert építkeztem. Ennyi ideje nem is ültem a mocikon, be sem indítottam őket. Ezért, meg a kihasználatlanságért döntöttem úgy, hogy eladom a két Staromat. Az egyiket a Te segítségeiddel felújítottam, de nem mentem vele 5 km-t sem, mert vettünk egy házikót, és az volt a fontosabb, még mindig azon dolgozunk. A másikat csak megvettem, mentem vele néhányszor, és azt is leállítottam. És van még egy harmadik, de az csak motor, amit donornak vettem, berúgókarrral mozog, de sosem indítottam be. Amiért zavarlak, az az lenne, hogy tudsz-e valakit, aki megvenné egyben az egészet 75.00.- forintért. Ha lehet, a klubban adnám el, de ha nem megy itt, akkor felteszem hirdetésben. Ha szétbontanám, alkatrészként sokkal többet tudnék kihozni belőle, de megszakadna a szívem bontani. A felújítotton még szőrösek a gumik is, és van rajta biztosítás is, mert arra gondoltem, hogy fogom használni, de nem. Kérlek válaszolj, ha lesz rá időt. Ha kell, küldök fényképet is róluk. Köszönettel: Halitomi52
|
Lfox
Ezt nevezik úgy, hogy szívás. Sajnos a japán gyártók (előttem nem egészen világos okokból, de valószínűleg "loccsanásvédelem" gyanánt, hogy ne tudjon teli tartálynál olyan könnyen felfröccsenni és ezáltal kifolyni a tanksapkánál a benzin) előszeretettel süllyesztenek be szifonként egy csődarabot a tartálynyíláshoz, ami bizony ezt a kellemetlen helyzetet vonja magával, hogy a koszos tartályt nem vagy csak nagyon nehezen lehet kitisztítani. Én sem tudok jobb megoldást: rozsdamaró, citromsav, trisó és hasonlók, forró vízzel kombinálva. Esetleg olyan méretű apró anyacsavarból 1-2 marékkal bele, amelyik alul kifér a benzincsap nyílásán, és rázni, azt talán ki tudod üríteni. A végén alapos nitrohígítós mosás (óvatosan, nehogy megmarja a fényezést), és nitrozománcos vagy egyéb alkalmas anyaggal való belső kifesés. Jobb ötletem nincs.
Illetve lenne: szétvágatni a tartályt, majd újra összehegesztetni (van, aki csinál ilyesmit), csak sajnos akkor azt ugye újra kellene fényeztetni.
|
starex
"ugyanis ehhez a porlasztóhoz a régifajta, kézzel is tekerhető csavar való"
Ja, hogy ez neked kérdéses volt? Én azt hittem, azért vettél ilyet, mert recézett fejűt nem tudtál szerezni.
A gyári eredeti csavarok megegyező kúposságúak, csak a fej kialakítása különbözött (alapvetően azért "rejtették el" a 16N1-8 típustól kezdődően a benzin-levegő keverékcsavart, hogy ne legyen olyan könnyű a nem hozzáértő kéznek elállítgatni), de az utángyártott szutykokról nem tudok nyilatkozni. ELVILEG kompatibilisek, de nem biztos.
|
Zsoel
A féket szétszedtem és olajozás után satuban sikerült csak visszanyomni a dugattyúkat,de muiután összeraktam teljesen jól működik.
A motor tankjában sajnos sok,gondolom rozsdából származó üledék van amit régebben próbáltam már kitisztítani forró vízzel stb. de elég kevés sikerrel.A tank kialakítása olyan hogy a benzin beöntőnél hiába szeretném kirázni belőle az üledéket,nem lehetséges bármilyen szögben is próbálom.Most kevés benzint beleöntve és kiengedve a kifolyó csonknál azt láttam,hogy teljesen barna a benzin a sok iszapszerű üledéktől.Az lenne a kérdésem hogy milyen módszerrel lehetne elfogadhatóan ktisztítani a tankot?Különböző módszerekről hallottam,pl citromsav rozsdára és hasonlók,de itt konkrétan az van hogy hiába fordtom fejre a tankot,nem tud a benne lévő folyadékkal együtt kiürülni a szennyeződés.A kifolyó csonkokon pedig a mennyisége miatt nem tud ürülni.Középen egy merevítés van a tankban,ami pár centire van a beöntőnyílás szájától, így még egy rongyot sem tudok beledugni.
|
Zsoel
Köszönöm a segítő szándékot, de ma belepróbáltam a porlasztóba, majd rögtön meg is oldódott a problémám, ugyanis ehhez a porlasztóhoz a régifajta, kézzel is tekerhető csavar való, így már tárgytalan a dolog. Sajnos rosszul emlékeztem. Innen rendeltem: https://simson-keletimotor-alkatreszek.hu/simson-levego-allito-csavar-6607
A próba alkalmával kiderült, hogy nem csak a menet hosszúsága tér el, hanem az átmérője is. Szerencsére nem volt drága tétel, így nem izgatom rajta magamat. A helyi boltba viszem magammal a porlasztó és majd ott belepróbálom amit adnak. Sokkal nem lehet drágább. Viszont egy újabb kérdés. Ha Győrött nem tudnak adni kézzel tekerhető csavart bele szabad-e tenni a hernyőcsavart? A fejétől eltekintve megegyezik a kettő?
|
starex
Sajnálom, de ilyen apró méretben nem tudom megítélni. Alig látom, pedig jó a szemem. Küldj egy nagyobb fotót el e-mailben, és oldalról fényképezd, hogy látszódjon a kúpossága: szilagyi.zsolt.imre@gmail.com
|
Zsoel
Újból egy alkatrész kérdésem lenne hozzád. A csatolt képen látható pótlevegő szabályozó csavart küldték nekem egy webáruházból. 5 és 6 mm menettel rendelkező csavarok közül lehetett választani, én az 5 mm-est választottam, annak hosszabb a kúpos része. Ennek ellenére a rövidebbet küldték amint 6 mm menet van. 16N1-5 porlasztóba kellene, de nem tudom jó lehet-e. Én a hosszabbra tippeltem, mert a nagysúberes porlasztókban én a hosszabbal találkoztam eddig, de lehet ez is jó.
A kép remélem jó lesz, csak kicsinyített verziót tudtam berakni, a normálra hibát jelzett a rendszer.
|
Lfox
Hogyne. A fékfolyadék higroszkópikus (nedvszívó) anyag, ami azt jelenti, hogy a légkör páratartalmából vizet vesz fel, és idővel elvizesedik. Ennek és a fékfolyadék természetes öregedésének okán a folyadékot 2-3 évente le kellene cserélni a rendszerben. Ha ez elmarad, a fékfolyadékba került víz korróziós folyamatokat indít el, az alumínium féknyeregben (munkahengerben) is, amitől szabályosan be tud rohadni a dugattyú. Súlyosabb esetben (mély lyukkorróziós nyomok) akár a dugattyú(ka)t vagy az egész féknyerget is el lehet dobni. Ha a motorod már 5-6 éve állt, és valószínűleg előtte sem cserélték már jó ideje a folyadékot, simán elképzelhető, hogy berohadt a dugattyú.
Ha már úgyis megbontottad a fékcsövet, akkor már mindegy: szereld ki a fékpofákat, és akkor egy nagyobb szerszámmal, pl. csőfogóval megszorítva vissza tudod nyomni a dugattyút a helyére (de előtte, ahogy mondtam, a kiálló részt tisztítsd és kend meg).
|
Zsoel
Köszi a gyors választ! A fékcsővet a munkahengerhez csatlakoztató csavart vettem ki amikor próbálkoztam visszatenni a féknyerget,és csavarhúzóval próbáltam vissza nyomni a dugattyúkat ahogy javasoltad is,de meg sem mozdultak.Igaz nem is nagyon mertem erőltetni féltve a betéteket.A motor kb 5-6 éve egyáltalán nem volt használva,lehet hogy ez miatt is beállhatnak ennyire a dugattyúk?
|
Lfox
Ha a dugattyú(k) könnyen mozog(nak), akkor simán vissza lehet nyomni a pofákat egy méretesebb csavarhúzó segítségével. Lényeg, hogy minél kisebb szögű (laposabb), szélesebb csavarhúzód legyen, és csak óvatosan feszíts be vele a betétek közé, nehogy lepattanjon a sarka vagy megsérüljön a felülete. (Öreg dörzsbetétnél könnyebben előfordul az ilyesmi.) Még jobb, ha vékony, mondjuk 1 mm-es vaslemezből vágsz két megfelelő, kb. a betétfelület méretével megegyező csíkot, és ezt "bélésként" beteszed a pofák közé, így biztosan nem sérül meg semmi. Ha bizonytalan vagy magadban, inkább így csináld.
Figyelj oda arra is, hogy ha dugattyú(k) nagyon kint van(nak) a munkahengerből, akkor a benyomás előtt tisztítsd le a palástfelületet féktisztító sprayjel és sűrített levegővel, valamint löttyints vagy tiszta ecsettel kenj rá egy kis tiszta fékfolyadékot. Ha ugyanis koszos a dugattyú kiálló része, akkor benyomva megsértheti a porvédő vagy a tömítő karmantyú felületét.
Továbbá ez esetben az is előfordulhat, hogy a főfékhengertartály fedelét le kell venni, hogy a visszaáramló fékfolyadéknak legyen helye tágulni, ne alakulhasson ki túl nagy légnyomás a tartályban, mert akkor az visszanyomja a dugattyú(ka)t alapállásba. Óvatosan mozgasd a csavarhúzót, mert ha esetleg túl sok fékfolyadék felgyűlt már az idők során a rendszerben, akkor túlcsordulhat vagy hirtelen kifröccsenhet a tartályból, amikor a dugattyú(ka)t visszanyomod. Célszerű rátekerni egy vastag rongyot, ami felszívja a folyadékot.
|
Zsoel
Na úgy tűnik a karburátor úszószintet sikerült beállítani az RG-n.Viszont most az első fékkel kapcsolatban szeretnék kérdezni.Ki kellett vennem az első kereket,és úgy szerettem volna visszatenni hogy előtte nem vettem le a féknyerget. A fékpofák annyira összeérnek hogy nem sikerült a tárcsára visszarakni.Az lenne a kérdésem hogy mi ilyenkor a menete a féknyereg visszahelyezésének a tárcsára,hogyan kell a dugattyúkat bentebb tolni? Köszi!
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |